Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 19-01-2024, 11:35   #6
Reinhard
 
Reputacja: 1 Reinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputację
JohnyTRS, własnie mi uświadomiłeś że macie za małą ilość punktów umiejętności.
Dodajemy 200 do puli.

Teraz złe wiadomości: broń palna rozbija się na pistolet, karabin, pistolet maszynowy, karabin maszynowy i broń ciężką (strzelając ze śrutówki będziemy używali umiejętności karabin).

Bijatyka rozbija się na cios pięścią, kopnięcie, cios głową i chwyt.

Broń biała rozbija się na szereg umiejętności, dla policjanta istotna może być pałka (25%)

Przydatne umiejętności: uniki, być może sztuki walki (udany rzut na sztuki walki podwaja zadawane wręcz obrażenia)

spostrzegawczość, być może nasłuchiwanie

skradanie się i ukrywanie

granatów używa się umiejętnością rzucanie

umiejętności kondycyjne: wspinaczka, skakanie

co najmniej jedna umiejętność społeczna: zastraszanie, targowanie się (również negocjacje), wmawianie (kłamanie), perswazja (racjonalna dyskusja z argumentami oparta na prawdzie), wiarygodność (majątek lub biegłość w profesji powodujące szacunek)

Pierwsza pomoc, być może medycyna

Prowadzenie pojazdów rozbija się na: prowadzenie samochodu, prowadzenie motocykla, pilotowanie łodzi, pilotowanie samolotu

Być może kowboja zainteresuje jeździectwo, powożenie

Dodaję umiejętności opcjonalne:

Procedury policyjne (NY). Umiejętność wykonywania zadań policyjnych według protokołu, ale również znajomość życia i niepisanych praw policyjnych. Wasze postaci po Akademii Policyjnej mają ją bazowo na 50%

Kryminalistyka. Nauka o przestępstwach i przestępcach, jak również "czytanie" miejsca przestępstwa. Wasze postacie mają ją bazowo na poziomie 25%

Survival. Przetrwanie na terenach poza miastem. 20%

Ruiny. Przetrwanie w ruinach, również ocena ich stabilności. 20%

Wiedza (NY). Na tym poziomie postaci znają podstawy ogólnej topografii miasta, plus kilka ciekawostek. 20%

Bardziej dla dochodzeniowców:

Korzystanie z bibliotek - przeszukiwanie wszelkiego rodzaju zasobów informacji, w tym komputerowych baz danych.

Informatyka - obsługa komputera, hakowanie, programowanie i inne w jednym

Księgowość - przeszukiwanie informacji finansowych.

Każda umiejętność ma wartość bazową, którą się dodaje do punktów na nią przeznaczonych. Przykładowo, pierwsza pomoc bazowo wynosi 30%, pistolet 20%, uniki ZRx2


Krótko o poziomach umiejętności:

25% - nowicjusz/amator. W przypadku pojazdów to umiejętność jazdy z bezpieczną prędkością w zwykłych warunkach.
40% - zdolny amator
50% - minimum niezbędne, by wykonywać zawód i czerpać z niego stały dochód, np. początkujący prawnik będzie miał umiejętność prawo na 50%
75% - odpowiednik doktoratu. Przy 75% niektóre elementy wykorzystywania broni palnej stają się łatwiejsze.
90% - elita na poziomie światowym.

Możliwe, ale bardzo rzadko spotykane są umiejętności powyżej 100%

Zwykły test umiejętności: rzut k100
Łatwy test umiejętności: rzucasz dwa razy k100, wybierasz lepszy wynik
Trudny test umiejętności: rzucasz 2 razy k100, wybierasz słabszy wynik

Przerzut: możliwa jest deklaracja przerzutu niekorzystnego wyniku. Porażka w przerzucie oznacza jednak, że coś bardzo poszło nie tak, do porażki dołącza jakaś komplikacja.

Szczęścia: możliwe jest "zbicie" wyniku rzutu za pomocą punktów Szczęścia (MOC razy5 to ilość punktów Szczęścia.)

Za sukces w przerzucie lub przy użyciu Szczęścia nie ma awansu postaci. Opcja do oryginalnych zasad: Przerzut i Szczęście można wykorzystywać również w walce.
 

Ostatnio edytowane przez Reinhard : 19-01-2024 o 12:27.
Reinhard jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem