Cóż, zawsze możesz się dokształcać w trakcie sesji. Jednak myślę, że frajda będzie mniejsza, niż gdybyś w jakimś stopniu znał świat, poza tym trzeba napisać w miarę sensowną historię postaci, co już wymaga jakiejś wiedzy o uniwersum. |
Uhum, no ok zatem będę musiał na bieżąco kombinować nad zachowaniem logiki, a wcale nie jest powiedziane, że się dostanę :) Myślę, że w sobotę naskrobię kartę, kiepsko zmiany mi wypadły teraz w pracy |
Nigdy w życiu nie brałem udziału w jakiejkolwiek sesji RPG:/ (a nawisem mówiąc zawsze chciałem...) Jeśli więc moja obecność nie będzie zbytnim ciężarem u nogi dla MG, to z wielką chęcią przyłącze się do zabawy... kartę postaram się napisać w weekend, może coś tam dam rade... wypocić |
Nie chodzi o to żeby wypocić, ale żeby zrobić fajną, spójną postać. Do nowych graczy: zastanówcie się, czy pisanie na lastinn to dla was chwila zabawy, czy też możecie takie zobowiązanie pociągnąć dłużej. Bo sesje potrafią trwać i półtora roku, sam w takiej właśnie uczestniczę. Więc jeżeli macie wejść i wyjść, to lepiej w ogóle nie próbujcie. |
Niestety, z powodu okoliczności niezależnych ode mnie nie mogę wziąć udziału w sesji. Wycofuję się więc. |
@Kovix, ja będę zuchem i nie zawiodę! @reev, przejrzyj sobie podręcznik Wiedźmin: Gra Wyobraźni albo przeczytaj ze dwa-trzy opowiadania Sapkowskiego ;-) to Ci da pewien obraz |
Reev - jesteś mile widziany, żebyśmy się zrozumieli, nawet jak nie znasz przygody, ale stworzysz sensowną postać. Chodzi mi o to, że jeżeli, dajmy na to, tematem mojej przygody będzie wojna międz Aedrin i Kaedwen, to dla Ciebie będzie to po prostu wojna w świecie fantasy, a dla Graczy obytych z Wiedźminem konflikt ten nabierze bardzo wielu znaczeń, bo będą wiedzieć, czym cechują się oba te państwa. I, uprzedzając pytania, tematem przygody NIE będzie wojna między Aedrin i Kaedwen. To tylko przykład :P |
Fajna rekrutka, podoba mi się też zawiązanie akcji. Takie jakieś przyjemne, pozwala na zebranie prawdziwie różnorodnej hanzy. Już widzę te zakazane gęby wędrujące zewsząd do małej chatki Osipa/Vysogoty :wink: Próbowałem swych sił w wiedźmina na LI grubo ponad rok temu i sesja umarła, może dam radę skonwertować swojego nazielfa pacyfikatora i hanzowca z prowincji Nilfgaardu. :D A jeśli nie, to będę walczył o stanowisko czarodzieja z zepsutych królestw północy. A jeśli nie, to zaszaleję z czymś niekonwencjonalnym... w każdym razie zgłaszam chęć udziału :D , do niedzieli KP powinienem wysłać. Orientacyjnie: sagę i opowiadanka przeczytałem w podstawówce i sięgam do nich jakoś co dwa lata (bo to taka miła i lekka lekturka), ogólnie z Sapkowskim na tak. Pierwsza część gry i druga takowoż za mną, więc ze światem przedstawionym czuję się lepiej niż zaznajomiony, jakkolwiek nieskromnie to brzmi. :wink: Pytania do mistrza: - Jakie są ograniczenia rasowe/gatunkowe? Po wstępniaku widzę, jaki będzie klimat sesji, więc mówię o wszystkim, co dostępne: o wampirach wyższych (kuszą, kuszą) czy złotych smokach. Tak samo bobołak, vran, mimik czy nawet rusałka oferują ciekawe możliwości i chciałbym wiedzieć, ile mogę puścić wodze fantazji w tym fantasy. - Jaki jest też stosunek GMa do wrzucenia jakiegoś bohatera wzorowanego na motywach baśniowych, niekoniecznie człowieka (gdyby na przykład graczowi przyszło do głowy zagrać Strachem na wróble rodem z Krainy Oz :cso: ), czy GM odrzuci taką postać na wstępie, czy jest szansa na akcept, jeśli się zmieściłbym w konwencji wiedźmińskiej? Nie mówię o modyfikowaniu świata i wprowadzaniu całych nowych gatunków, ale o jednostrzałowcach w stylu bestii z "Ziarna prawdy" czy Dzierzby. - Czy umiejki można sobie obrać całkowicie samemu, czy lepiej je wzorować na tych z podręcznika? Bez odniesienia może dojść do sytuacji, gdy ujmie się umiejętność zbyt ogólnie lub zbyt szczegółowo. Np. umiejętność Woltyżerka na 3 automatycznie świadczy na logikę o umiejętności jeździectwa, podczas gdy jeździectwo na 3 nie oznacza woltyżerki. Wiem, że można się odnieść do różnic semantycznych tych słów, jednak jakoś bezpieczniej bym się czuł z ustaloną listą. To tylko propozycja, jednak wrzucenie listy umiejek z podręcznika automatycznie nastawiłoby graczy na pewien wzorzec :wink: - Jaki jest stosunek bajarza do PPS? Czujni mnie nie kręcą, ale psi się do nich nie ograniczała. |
Uch, pytań jest sporo i widzę, że Gracz mi się trafił konkretny. Dobrze! Do tworzenia maga baaardzo zachęcam, bo jeszcze nikogo nie ma na to stanowisko, a bez maga... No cóż, bez maga będzie, delikatnie mówiąc, ciężko. I nie chodzi mi tylko o walkę. Na pytania będę odpowiadał po kolei: 1. Ograniczeń rasowych nie narzucam. Możliwości są dowolne, ALE... Załóżmy, że grasz jakimś lykantropem czy innym wampirem. Ktoś w większym ośrodku cywilizacji będzie miał choćby cień podejrzenia, że jest z Tobą coś nie tak, to masz, delikatnie mówiąc, przerąbane. Im dziwniejsza rasa, tym większa nieufność do niej = tym trudniejsza gra. Natomiast smok - nie, to już za dużo. Na potrzeby rekrutacji do sesji przyjmuję, że Saskia była ostatnim smokiem. Rasy jakiekolwiek, ale humanoidalnopodobne :) 2. Taka postać, o ile byłaby, jak pisałem, humanoidalna, mogłaby być klimatyczna. Ale pewnie przy przyjmowaniu KP nie obyłoby się bez konsultacji/poprawek. Ale też wolałbym, żeby jakoś ocierała się o wiedźmiński świat, tzn. na przykład kojarzyłaby się z mitologią słowiańską. 3. Umiejki całkowicie i absolutnie samemu. Logika tego rozwiązania jest właśnie taka, by dać wam dowolność - im węższa dziedzina, w której specjalizuje się bohater, tym lepiej to robi. Oczywiście, jeśli przegniecie, będę się z wami konsultował. 4. Z psioniką czułbym się nieswojo, ale nie mówię nie. Wolałbym wtedy usłyszeć listę umiejętności, które taka postać posiada i ją skonsultować z graczem. Tym niemniej - nie zabraniam. Na koniec - dobrze, że się zgłaszasz, Mivnova, bo widzę, że masz sporą wiedzę o świecie, warto mieć takich graczy. Rób KP :P |
Wybacz wejście z buciorami w trybiki ułożonego, acz nieuruchomionego jeszcze systemu. Pytanie jest mocno nietypowe. Do czego potrzebne ci będą "Główne cechy postaci"? Są, ponieważ będziesz rzucał kośćmi, daje ci to obraz postaci, jakieś inne? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:22. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0