Cytat:
Napisał Someirhle
(Post 377543)
Kwestia adaptacji tła to szczegół, adaptacja zdolności klasowych też niewiele problemów (ot wystarczy odporności na energię dać mu do wyboru jak niebianina, tylko z redukcją obrażeń coś trzeba pokombinować, bo na zimne żelazo to wrażliwe są istoty baśniowe, magiczne, czyli raczej powinien latać z mieczem z zimnego żelaza niż być na nie wrażliwym), ale ze zdolnościami czaropodobnymi może być problem, bowiem różnica między magią wtajemniczeń a objawień w d&d nie ogranicza się przecież tylko do źródła i atrybutu... Nie wiem jak wyglada reszta inwokacji, i nie chce mi się sprawdzać, ale należy pamiętać że magia objawień w uproszczeniu jest tak zbudowana by na tym samym poziomie zadawać tak gdzieś połowę mniej obrażeń niż magai wtajemniczeń, a ogół listy czarów objawień ma zupełnie inny charakter niż wtajemniczeń. Eldritch blast to nie jest umiejetność o charakterze pasującym do czarownika objawień :P | Zaraz zaraz, piszesz o kapłanie czy magii objawionej? Kapłan ma dostęp do domen, które np. pozwalają mu rzucać czary czarodzieja (między innymi magiczny pocisk), mają czary oparte na pozytywnej/negatywnej energii, które potrafią być dużo silniejsze np. przeciwko nieumarłym czy demonom. W Pathfinderze kapłan ma nawet zdolność bardzo podobną do Eldrith Blast tylko obszarową.
No i co do obrażeń to Eldrith Blast ma dużo niższe niż czarodziej. 9k6 na 20 poziomie ma się nijak do Deszczu meteorytów.
No i co do tworzenia nowych czarów to wygląda to tak, że są maksymalne kostki dla czarów objawień i wtajemniczeń.
Na 20 poziomie wygląda to tak:
Magia objawień: przeciwko pojedynczemu celowy 25 kostek, grupie 20, przy czym 1k8 traktuje się jako 2 kostki
Magia wtajemniczeń: przeciwko pojedynczemu celowy 25 kostek, grupie 25
Także różnica nie jest aż tak wielka. A co do samych inwokacji to kwestia wyborów. Bardzo niewiele jest takich co zadają obrażenia, większość to buffy i debuffy.
Tak czy siak uznałem, że zagram normalnym czarnoksiężnikiem, bo jeśli objawionym to wolałbym dobrym, a ta religia średnio na to pozwala. Cytat:
Shomerile: Masz racje. I chyba czas na bycie stanowczym. Jeśli chce się współpracować z Esomijskim kościołem Pana Światła trzeba grać kapłanem, albo inną klasą rzucającą czary objawień. I koniec kwestii.
| Np. bardem, który ma oficjalną wersję objawień wydaną przez WotC ;-) |