lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Monastyr] Dziedzictwo (rekrutacja) (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/13172-monastyr-dziedzictwo-rekrutacja.html)

Cedryk 14-08-2013 12:09

Fajny program jest Monastyr KP polecam nie wiem czy jeszcze znajdzie się go gdzieś w internecie, ale może komuś się uda.

Delon 14-08-2013 12:19

Czekam na koncepty postaci w tym temacie ;) 7 wsi to sporo, mam nadzieję, że wystarczy :)

Cedryk 14-08-2013 12:31

Czy mam rozumieć, że te 7 wsi można przeznaczyć na samych sojuszników jeśli przyjdzie mi taka ochota i że na majętności nie muszę z tej puli wcale zakupić?

PS Jeśli zabrałeś 30 pierścieni, które były na zakup laurów, sojuszników, rangi (funkcji) to dodałeś faktycznie tylko jedną wioskę. Wcale nie jest to tak dużo, biorąc pod uwagę, że postać aby nie stracić na wiarygodności musi mieć majętność pochłaniającą dochody i dającą dochody. Oraz rocznie wydawać określoną kwotę pieniędzy zależną od rangi. Dochody i rozchody muszą mu się zamknąć na plus w innym przypadku posatć nie jet wiarygodna, w końcu to nie D&D gdzie dochody ma się ze skarbów. To Monastyr dochody czerpiesz głównie z majętności.
1 wioska = 10 pierścieniom.
Standardowo jest 3 wsi i 30 pierścieni czyli 6 wsi.
Chyba, że masz na myśli 7 wsi na majętności i 30 pierscień na tytuły, laury i sojuszników. Wtedy rzeczywiście 7 wsi na majętności to sporo.

PS2. Czy w historii można ująć zwiększeni więzi z przyjaciółmi. Jeśli tak to do jakie inaczej mówiąc ile punktów doświadczenia można wykorzystać. np 1000 pd na rozwój posatci.

Lhianann 14-08-2013 20:16

Z powyższych postów wynika, że zapowiada się rozgrywka mocno jednak oparta na mechanice, co może być...bolesne.
Koncept wyślę, mam zaplanowany dla postaci wiek powyżej 26 a niżej niż 35.
Mam też pytanie, jak np. będzie wyglądać szlachectwo w Bardanii? Jest się panem na swych włosiach czyli szałasie, parze butów i kilkunastu owcach i garłaczu?

Komtur 14-08-2013 21:19

Cytat:

Dlaczego obłożone są klątwą? I czemu miałbym bać się prowadzenia?
Grałem w dwóch sesjach Monastyru na tym forum i żadna nie zakończyła się pomyślnie, a z doświadczenia wiem że nie dokończone sesje strasznie deprymują.

Cytat:

Mam też pytanie, jak np. będzie wyglądać szlachectwo w Bardanii? Jest się panem na swych włosiach czyli szałasie, parze butów i kilkunastu owcach i garłaczu?
Dobre pytanie, można dodać też jak to jest z Gordyjczykami i ich szlachectwem?

Cedryk 15-08-2013 11:09

Lhianann nie zgodzę się z tobą.
Ograniczenia majątkowe i określenie ile mogą posiadać postacie, czyli jak bardzo potężne mogą być są ważne w Monastyrze, nawet Storytelingu.
Bo nie ma nic trudnego i można sobie szybko zrobić barona, właściciela rozległych włości z dziesiątkami znajomych i kilkoma postaciami dodatkowymi prowadzonymi przez gracza. Nie ruszającego się nigdzie bez oddziału zbrojnego.
Potężnego w pieniądze i wpływy.
Z jednej strony masz szlachcica o skromnych dochodach z drugiej takiego molocha. Z góry skazywało by to drugiego gracza na rolę popychadła i postaci tła lub na szybkie wyeliminowanie.
Z drugiej strony nie można odbierać graczowi przyjemności gry nowobogackim szlachcicem z Ligi, z koneksjami handlowymi i własną manufakturą wojskową czy też flotą statków handlowych.
Wszystko to może być koncepcją gracza.

Odwieczny problem z Bardanią tak jak i Szkocją na której była wzorowana.
Przypomnę postać Sir William Wallace of Elerslie oraz traktowanie przez anglików szlachty szkockiej w tym filmie. W Monastyrze będzie podobnie.
Gord sprawa podobna i trudniejsza, Gord nie należy do Dominium, szlachty tam nie ma wcale. Tą rolę pełnią bargowie wodzowie - przywódcy wojenni.

Delon 15-08-2013 14:33

7 wsi i 30 pierścieni. Słowo się rzekło.

Cytat:

Z powyższych postów wynika, że zapowiada się rozgrywka mocno jednak oparta na mechanice, co może być...bolesne.
Zapewniam cię mocno, gorąco i pachnąco, że rozgrywka nie będzie mocno oparta na mechanice ;)

Po prostu uważam, że współczynniki są bardzo ważne. Dadzą wam poczuć, że na pewne rzeczy po prostu możecie sobie pozwolić...
Powiedz, czy buzia ci się nie uśmiechnie, gdy przeczytasz że twoja postać (zręczność 16) Z gracją przeskoczyła rozpadlinę i lekko wylądowała po jej drugiej stronie, nie brudząc sobie nawet kolan...? :D

Cytat:

Grałem w dwóch sesjach Monastyru na tym forum i żadna nie zakończyła się pomyślnie, a z doświadczenia wiem że nie dokończone sesje strasznie deprymują.
Ale co to za dyskusja, nim sesja się w ogóle zaczęła? :D Ja rozumiem, że jestem tutaj nowy, ale serio, skąd ten skrajny pesymizm? Ot kilka dni na forum, i już zostałem nazwany brodzącym w rowie szlachcicem-trollem, a ktoś inny nastawia mnie na porażkę mojej sesji, która jeszcze nie wystartowała :P
Pewnie, że może nie wypalić. Może skrewić sprawę tysiąc różnych czynników, a ja jestem tylko jedną z możliwości. Natomiast moja w tym głowa, by uczynić sesję interesującą, nienużącą i zmienną (wielu MG o tym zapomina) oraz oczywiście CZYTELNĄ.
Politykowanie politykowaniem, ale nie oszukujmy się, kto spamięta 40 imion postaci niezależnych... Monastyr jest dość poważnym systemem i wielu MG podchodzi do niego... no właśnie zbyt poważnie. Na nic graczom nie pozwala, bo "kłóci się to z konwencją" itd. Reguła złotego środka jest w Monastyrze ważniejsza niż gdziekolwiek indziej... Może właśnie dlatego tamte sesje padały...?

Anyway, zobaczymy - lepiej nie wywoływać wilka z lasu, a po prostu się starać ;)

Co do Gordu i Bardanii - Cedryk wyłożył chyba sprawę najlepiej, jak się dało ;)

Komtur 15-08-2013 15:31

Nie tak nerwowo Delon. Trochę źle mnie zrozumiałeś, ale przyznaję ci rację sianie defetyzmu nie jest dobre, więc przepraszam.

Armiel 18-08-2013 11:03

Nadal się waham.

Mechaniczna część jakoś mnie odstrasza, a jednocześnie nie mam do końca zarysowanej koncepcji bohatera. Niby pomysł jest, niby chęci są. Nie wiem jak z czasem będzie.

Na razie podtrzymuję moje zainteresowanie.

Delon 26-08-2013 18:34

Dobrze, generalnie widzę, że zainteresowanie zanikło. Może to moja wina, w końcu zniknąłem na ponad tydzień - tak czy siak, z tego co pamiętam, deadline został wyznaczony do 28. Nie wydaje mi się niestety, by sesja wystartowała (nie mam nawet jednej karty ;) )

Nie wiem co było powodem - obawiam się, że jednak zbytnia "niszowość" Monastyru. Z tego co widzę, sporo osób nie było też zachwycona używaniem mechaniki w procesie tworzenia postaci. Zapewne też spore znaczenie miał fakt, że jestem tutaj nowy.
A jednak, Komtur, you was right Poprzednie sesje monastyra padały ta - nawet nie wystartowała.

Rozumiem, rozumiem wszystko.
Serio, nie widzę powodu płakać nad rozlanym mlekiem - proszę modków tudzież innych sprzątaczy forum, o przeniesienie wątku do archiwum.

Co lepsze motywy zapisane, co ciekawsze wątki odnotowane. Zobaczymy co przyniesie los.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:06.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172