lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [WS] Władcy Stworzenia (kolejne podejście) (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/13867-ws-wladcy-stworzenia-kolejne-podejscie.html)

Fielus 06-02-2014 22:39

Cytat:

Napisał piotrek.ghost (Post 476352)
Jakby były posty "na awatara" to byłby zainteresowany (...)

Zadowoli nas taki format, na prawdę.

piotrek.ghost 06-02-2014 22:53

no to jeszcze musze poogarniać te zasady tych bonusów itp I nie wiem jak wpisać(chciałby zagrać bożkiem natury jakimś bogiem lasu czy coś i nie wiem czy w domenie i specjalizacji wpisać natura(las, zwierzęta) czy jakoś inaczej?

Fielus 06-02-2014 22:56

Nie chciałbym podcinać ci skrzydeł, ale musiałbyś to rozbić. Na przykład na Natura (Las) i Życie (Zwierzęta).

piotrek.ghost 06-02-2014 22:59

Nie podcinasz, dlatego pytam żeby sie dowiedzieć:P i niech mi ktoś jeszcze wytłumaczy tych wyznawców itp. kto tym wszystkim steruje? mg?

Fielus 06-02-2014 23:09

W WS'ach rola MG jest ograniczona do niezbędnego minimum. Powiedziałbym, że pełni raczej funkcję opiekuna sesji, niż faktycznego mistrza. Nad większością swoich kreacji kontrolę sprawujesz ty. Dotyczy to zarówno bezrozumnych bestii, zwierząt, jak i wysokorozwiniętego życia, czy istot magicznych. Jesteś ich bogiem, więc możesz deklarować pewne ich czynności i akcje.

Anonim 07-02-2014 16:32

Cytat:

Napisał piotrek.ghost (Post 476369)
Nie podcinasz, dlatego pytam żeby sie dowiedzieć:P i niech mi ktoś jeszcze wytłumaczy tych wyznawców itp. kto tym wszystkim steruje? mg?

Wyznawców jako takich nie ma na początku gry. Po prostu za sprawą różnych mocy lub opisu fabularnego możesz sobie takich dorobić. Moce nie są takie straszne na jakie wyglądają, choć jak dla mnie są tak podzielone, że robi się burdel z nich.

Jeśli pod słowem "wyznawcy" kryje się "istoty myślące" albo "cokolwiek żywego co stworzę" to robimy taką zasadę, że jak ich stworzysz to ich kontrolujesz przynajmniej fabularnie. Jak ich nie stworzysz to masz ich z głowy chyba że coś od nich chcesz. Ja na przykład nie stworzyłem nikogo w poprzedniej grze oprócz wyniesienia na bohatera jednego z ludków, których ktośtam inny stworzył i gra była w porządku.

Odpisów MG nie ma jako takich. Fielus, mam nadzieję, będzie robił jakieś podsumowania - i to można potraktować jako taki odpis, ale to tylko zebranie idei wypisanych przez graczy, a nie jakakolwiek nowość w grze.

Fielus 07-02-2014 16:51

Cytat:

Napisał Anonim (Post 476478)
Odpisów MG nie ma jako takich. Fielus, mam nadzieję, będzie robił jakieś podsumowania - i to można potraktować jako taki odpis, ale to tylko zebranie idei wypisanych przez graczy, a nie jakakolwiek nowość w grze.

Postaram się robić jak najdokładniejsze, ale najpewniej trafią do komentarzy do sesji, albo dla porządku stworzę dodatkowy, trzeci temat tylko na podsumowania.

Anonim 08-02-2014 15:00

Wydaję mi się, że ten kto pisał zasady do Władcy Stworzenia za oczywiste traktował, że tworzy się tam świat DnD, a więc te Domeny i Specjalizacje są wprost skopiowane z DnD3 Bóstwa i Półbogowie, a zatem Domeny były tam wymienione, a Specjalizację można było wymyśleć sobie jaką się chce. Ja użyłem Domeny jak Purview z gry Scion. Ogólnie nie bójcie się wymyśleć czegoś samemu, bez powyższych podręczników.

Fielus 08-02-2014 20:28

Tak, jest nawet napisane na stronie poltergeista, że początkowo WS miało być pomocniczą mechaniką dla mitologii DnD.

Quelnatham 10-02-2014 20:00

Cytat:

Napisał Fielus (Post 476314)
Co do dekretów (...) Przestrzeganie zrzuciłbym wtedy na uczciwość wszystkich graczy i każdego z osobna - nie widzę siebie w roli SS-mana, kontrolującego tylko na wszystkie możliwe sposoby.

Cytat:

Napisał Anonim (Post 476301)
3. Każdy powinien pilnować Boskich Dekretów... (...) Proponowałbym, żeby każdy wklejał listę Boskich Dekretów na początek swojej wypowiedzi.

No nie wiem. To strasznie nie wyszło ostatnio. Przynajmniej jeśli chodziło o ten dekret Autumm o równowadze. I chyba nie przez to, że nikt nie pamiętał o nim, czy nie wiedział jak go zastosować, tylko bardziej, że nikt nie uważał, że to jego sprawa.

Cytat:

Napisał Anonim (Post 476301)
4. Proponowałbym ustawić ograniczenie ilościowe inteligentnych ras. Na przykład 5 i każda następna "inteligentna" rasa byłaby traktowana jako "potwory", "dzicy" nie tworzący żadnej cywilizacji i nie korzystający ze zwykłych konceptów - którzy jednak przy kierownictwie bóstwa mogliby podbić ośrodki cywilizowanych ras i na przykład po 5 takich ośrodkach jednej cywilizowanej rasy awansować do cywilizowanych i skopać przegranego do "potworów".

Ostatnio chyba piątki ras nie przekroczyliśmy. Ale i tak wydaje mi się, że może to zaszkodzić rozgrywce. Każdy na gwałt będzie chciał stworzyć własną inteligencję, żeby nie wypaść z listy, a zaniedbywał inne sprawy.

Cytat:

Napisał Anonim (Post 476301)
(...) proponuję ulepszyć PvP poprzez dodanie konkretnych celów walki (na to też można stworzyć niewielki silniczek).

Tu się zgadzam w zupełności. Żeby walka to było coś więcej niż tylko blokowanie przeciwnika.

Cytat:

Napisał Fielus (Post 476314)
Rozpatrując zdarzenia losowe, nie mam prawdę mówiąc nawet koncepcji jakie mogłyby one być... Jesteśmy wszak bogami. Co by nas miało losowego spotkać? Najazd anty-bogów? Ktoś musiałby wobec tego i nimi kierować... Nie. Zdarzeń losowych nie przewiduję.

Właściwie ta losowość to znów taka zakamuflowana wolna wola inteligentnych istot. Mogłyby np. same odkrywać proste koncepty albo zmieniać wyznanie. Jakoś mnie to gnębi.

No i na ostatek zgłaszam się :)

Bez-Imienia
Inne nazwy: Niepoznawalne
Koncept: Bóstwo magii, które tworzy, chroni i ujawnia różne zagadki kosmosu.
Domeny: Wiedza (tajemnice), Magia (magia tajemna/wtajemniczeń)
Charakter: Prawdziwie Neutralny
Atak: 3k6
Obrona: 3k6
Życie: 40
Opis szczegółowy: Bez-Imienia sprawuje pieczę nad magią i opiekuje się śmiertelnikami, którzy usiłują ją opanować. Czuwa też nad tymi, którzy zastanawiają się nad naturą świata i próbują rozwikłać inne jego zagadki. W zależności od upodobania tworzy nowe lub zapętla stare dylematy. Mimo sprzyjania ciekawości nigdy nie pozwala poznać wszystkiego do końca


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:30.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172