lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Warhammer 2ed.] Pałac śmierci (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/14091-warhammer-2ed-palac-smierci.html)

Mortarel 06-04-2014 17:37

[Warhammer 2ed.] Pałac śmierci
 

Sigmaringen było małym miastem położonym w granicach Wielkiego księstwa Stirlandu. Władała nim hrabina Alexandra von Munsterberg znana ze swoich zamiłowań do sztuki i kultury. Z tego też powodu nikt specjalnie się nie zdziwił, kiedy po mieście przemknęła plotka o koncercie muzycznym organizowanym w pałacu hrabiny, oczywiście pod jej patronatem. Śmietanka towarzyska i miejscowa elita nie mogła wręcz wysiedzieć w miejscu w oczekiwaniu na posłańca z zaproszeniem od hrabiny, na to jakże wyczekiwane wydarzenie. Tym większe było zdziwienie i rozczarowanie, kiedy zaproszenia otrzymało tylko kilku wybrańców. Cóż za zaszczyt, herold hrabiny odziany w złote szaty wręczył im zaproszenia na delikatnym, perfumowanym papierze, zaś treść zapisana była złotym tuszem. Nie obyło się też bez scen zazdrości, a nawet celowo wyrządzanych przykrości przez osoby, które zaproszenia nie otrzymały. Zapowiedziano też przyjazd wyśmienitych muzyków, którzy swoje utwory grają na co dzień w Królewskiej Operze w Altdorfie.

Oczywiście, każdy, kto nie otrzymał zaproszenia wyrażał swoje wielkie oburzenie i dziwił się, że na koncert pójdą osoby subiektywnie o mniejszym statusie od niego.

Nadszedł wyczekiwany dzień. Goście zgromadzili się w głównej Sali pałacu hrabiny. Przy syto zastawionych stołach toczyły się rozmaite rozmowy. O polityce, interesach, wpływach. Komentowano piękną, aksamitną suknię hrabiny, smak potraw i trunków, a także wystrój sali. Alexandra zasiadłszy przy głównym stole, ustawionym na podwyższeniu, patrzyła na wszystkich z uśmiechem. W końcu, gdy się ściemniło, polecono służącym aby ci czynili przygotowania do występu. Ustawiono świece przy podwyższeniu na środku sali, a pozostałe przygaszono, aby uczynić odpowiedni do występu nastrój, część gości przeniosło się bliżej, aby mieć lepszy widok. Zamknięto też szczelnie okna i zaryglowano okiennice, aby żaden hałas z zewnątrz nie przeszkadzał muzyce.


Rozpoczął się koncert. Muzyka była cudowna, a kształt sali, w której odbywał się koncert tylko podnosił walory jej odbioru. Wszyscy stali jak urzeczeni wpatrując się przez światła świec w mistrzów swoich instrumentów, gdy nagle silny podmuch wiatru zdmuchnął wszystkie płomienie. W sali zapanowała kompletna ciemność rozdarta gwałtownie ogłuszającym hukiem i błyskiem ognia. Wśród zgromadzonych wybuchł chaos i panika. Gdy służący zapalili ponownie świece i światło rozegnało mrok, hrabina krzyknęła przeraźliwie. Na krześle, tuż obok niej, leżały w bezwładzie zakrwawione zwłoki jednej z dwórek. –Zamach! To był zamach na mnie!- Krzyknęła wystraszona hrabina wołając straże. –Nikt nie opuści tego pomieszczenia dopóki morderca nie zostanie ujawniony! –Rozkazała opuszczając salę, a służący zaryglowali drzwi. Morderca wciąż jest w środku. Jest wśród was.

***

Witam wszystkich!

Postanowiłem dla odmiany założyć rekrutację, w której to tematem przewodnim będzie zagadka kryminalna w świecie warhammera. Żeby dodać temu trochę smaczku wszystko rozgrywać będzie się w pałacu hrabiny Alexandry von Munsterberg, a gracze wcielą się w role miejscowej elity.

Przechodząc do szczegółów:

-Rasa: niestety dostępni są tylko ludzie.

-Profesja: dowolna profesja zaawansowana lub podstawowa z kręgu „elit”, podstawowa profesja ma 600 PD na start, zaawansowana 600 PD ekstra po awansie.

W razie problemów z wyborem profesji zadajcie sobie pytanie „czy hrabina chciałaby zaprosić kogoś takiego jak wasza postać na koncert” Jeśli odpowiedź brzmi tak, to prawdopodobnie profesja jest ok.

-Zabroniona jest zdolność widzenie w ciemności, nie wolno grać też magami/kapłanami posiadającymi czary wymuszające swoim działaniem ujawnienie mordercy.

- Jedna osoba z was będzie mordercą. Będzie miała ona możliwość zabijania innych graczy, oczywiście w kontrolowany sposób i nie za często. Myślę o możliwości uśmiercenia jednego gracza na tygodniową turę licząc od drugiej tury, wobec czego sesja będzie raczej krótka, ale niemniej fajna.

-Zadaniem pozostałych jest odkrycie kto jest mordercą i wymierzenie mu sprawiedliwości.

-Aby było ciekawie ekwipunek dostaniecie ode mnie (kto idzie na koncert z rusznicą?- już ja was znam, wy byście szli), z dodatkową możliwością wyboru przedmiotów „specjalnych”, które być może przysłużą się wam w czasie śledztwa, albo uchronią przed śmiercią z rąk mordercy.

-Osoba chcąca grać mordercą powinna przesłać normalną kartę z adnotacją dlaczego to właśnie ona ma zostać wybrana do tej roli i krótką historią jak do tego doszło, że tym mordercą się stała. Wybiorę tylko jednego mordercę, pozostali chętni zagrają więc jako zwykli gracze.

-W czasie gry morderca będzie działał jak zwykły gracz, udając, że także pragnie rozwiązać zagadkę, niemniej będzie kontaktował się ze mną dodatkowo na PW, gdzie będzie miał możliwość sabotowania poczynań innych graczy, a nawet zabicie któregoś z nich. Musi jednak pamiętać, że z każdym kolejnym trupem pozostali są o krok bliżej, aby go pochwycić. Kolejna śmierć zostawia także kolejne wskazówki.

***

Czas na nadesłanie karty jest do czwartku 10 kwietnia, będę potrzebował dnia lub dwóch na napisanie pierwszego posta, jak też przygotowanie informacji dla was, bowiem każdy będzie startował z pewnym poziomem wiedzy na temat pozostałych graczy, hrabiny, a nawet wiedzy o samym zamachu.
Zdaję sobie sprawę, że pewnie nie poruszyłem w tym poście wszystkich kwestii, wobec czego zachęcam do zadawania pytań w temacie.

karty nadsyłamy na PW lub maila: mortarel2@gmail.com

UWAGA! Nie czytam nieczytelnych mechanicznie kart. Co przez to rozumiem? Cechy postaci zapisane w nieprzejrzysty sposób. Nie mam czasu, aby analizować każdy awans, każdą zdolność i każdą profesję wpływającą na wartość cechy. Proszę zrobić to podręcznikowo (a nawet lepiej), a więc czytelnie.

Pozdrawiam

Ulli 06-04-2014 19:43

Statystyki podręcznikowo to niby jak? Chcesz mieć je w tabelce?

Mortarel 06-04-2014 20:04

To było raczej użyte w potocznym znaczeniu:P mają być po prostu czytelne oto przykład:

DOBRZE
Int: 31 +5 (błyskotliwy) = 36 +20 46 (dwa rozwinięcia)

ŹLE
Int: 46 - zgaduj sobie co się składa na wartość cechy

Pasiasty 06-04-2014 21:43

Mogę się przyłączyć( niegdy nie grałem w mech. warhammer)?

KurtCH 06-04-2014 21:48

Cytat:

Napisał Mortarel (Post 490495)
DOBRZE
Int: 31 +5 (błyskotliwy) = 36 +20 46 (dwa rozwinięcia)

+20 jako dwa rozwinięcia istniały w pierwszej edycji młotka:smile:

Mortarel 06-04-2014 21:54

Pasiasty, trzeba przysłać kartę mechaniczną.

Kurtch lepiej sobie odpuść w takim razie wysyłanie karty, skoro uważasz, że napisałem to z błędem :P podejrzewam, że twoja mechanika będzie właśnie tą mało przejrzystą :P

Iakovich 06-04-2014 23:25

A jak z profesjami bo nie wiem czy dobrze odczytałem mamy profesje zaawansowaną plus 600PD i podstawową z rozwinięciem za 600PD ale to nie starczy by skończyć co niektóre. Wiec jak to będzie możemy przejść wcześniej?

Mortarel 07-04-2014 00:07

Możesz grać sobie albo zaawansowaną albo podstawową. Od Ciebie to zależy.

Jeśli grasz zaawansowaną, to ją awansujesz i dajesz jej 600 PD.

Jeśli grasz podstawową to dajesz jej 600 PD.

Jeśli mógłbyś nią awansować to nie byłaby to już profesja podstawowa. A chodzi o to, że ktoś może chcieć grać np. szlachcicem. Jeśli chcesz grac podstawową, to nie chcesz właśnie awansować, bo jakbyś chciał, to wybrałbyś profesję zaawansowaną.

Oczywiście występuje tutaj duża dysproporcja doświadczenia, ale sesja będzie bardziej storytellingowa.


Czyli podsumowując sa dwie opcje na profesję:

1. Podstawowa +600 PD i bez awansu

2. Zaawansowana dowolna, z całą ścieżka rozwoju za friko +600 PD po awansie.

Huriel 07-04-2014 16:26

Cytat:

Napisał Mortarel (Post 490495)
DOBRZE
Int: 31 +5 (błyskotliwy) = 36 +20 46 (dwa rozwinięcia)

Cytat:

Napisał KurtCH (Post 490519)
+20 jako dwa rozwinięcia istniały w pierwszej edycji młotka:smile:

DOBRZE
Int: 31 +5 (błyskotliwy) = 36 +10 46 (dwa rozwinięcia)

suma dobrze ale "literówka" zamiast 1 dałeś 2 ;p

także każdy coś przeoczył chyba ;p


Co do sesji karta poszła na mejla.

Mortarel 07-04-2014 17:47

Te +20 to schemat rozwoju i już nie cytujcie tego, najlepiej zapomnijmy o tym, że to tam jest. :P

Otrzymałem pierwszą kartę:

-Huriel jako Jorg Drakenhof, szanowany w miasteczku medyk.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:36.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172