lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Yggdrasill (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/14212-yggdrasill.html)

wysłannik 14-05-2014 16:46

Czy tylko mi ten link do postaci nie działa?

Ulli 14-05-2014 16:47

Mi działa, wolno bo wolno ale działa.

Icarius 14-05-2014 20:08

Thorgrim Olavsson poproszę Pw i więcej informacji.

wysłannik 15-05-2014 17:24

Klemet Gandalvsson

Aschaar 15-05-2014 21:14

Ponieważ MG prosił, aby się wpisać oficjalnie - to:
[MEDIA]http://img43.imageshack.us/img43/4051/bard18.jpg[/MEDIA]

Chociaż prywatnie uważam, ze lepiej by się pisało, jakby nie było wiadomo z kim się człowiek potyka w tych "zawodach" ;)

Dhratlach 16-05-2014 15:47

Klemet Gandalvsson, Thulr, brzmi obiecująco. Jednak wybór profesji czarującej dla takiego neofity w systemie jak ja woła o szersze i dokładniejsze zapoznanie się z erą w której się dzieje sesja.

Nie mniej, jak będzie rekrutacja dodatkowa, lub kontynuacja z naborem nowych graczy (i idealnie będzie można zrobić własną postać, choć rozłożenie mechaniczne w tej postaci mi jak najbardziej odpowiada) to jestem pierwszy który się zgłasza. Do tego czasu powinienem zapoznać się bliżej z kulturą, wierzeniami i historią Nordów Coś bez czego raczej nie widzę mojej przyszłości w tej sesji.

Dranheim 16-05-2014 15:51

Wspomnienie o Vikings i Thorgalu przekonało mnie niemal natychmiastowo :D
Poprosiłbym po podesłanie na PW informacji na temat Klemeta i Yngwe'a

Campo Viejo 17-05-2014 02:25

Cytat:

Napisał Dhratlach (Post 497475)
Klemet Gandalvsson, Thulr, brzmi obiecująco. Jednak wybór profesji czarującej dla takiego neofity w systemie jak ja woła o szersze i dokładniejsze zapoznanie się z erą w której się dzieje sesja.

Fajnie, że tak sumiennie zapatrujesz się na sesję. Myślę, że spokojnie już teraz wystarczyłoby Ci poczytanie opisu profesji/historii postaci i ewentualne dopytanie się cokolwiek chciałbyś wiedzieć więcej. Ja sam nie wiem dużo. Raczej uważam się za entuzjastę klimatu niż jego znawcę. Jak już pisałem, dobra intuicja wystarczy, a odpowiedzieć na pytania/podesłać materiały z podręcznika mogę.

A skoro nikt jeszcze nie przysłał gotowej KP, więc wrzucę kilka ciekawostek z podręcznika.

Nazwy i zwroty
Wiking: Nordowie to nie Wikingowie. (Era Wikingów to koniec VIII do XI wieku). Słowo pochodzi z języka staronordyckiego i jest raczej epitetem a nie synonimem określonej grupy kulturowej, społecznej czy narodowej. Neologicznie pochodzi od „fara i viking” co znaczy „wyruszać na ekspedycję”.

Skandia ( a właściwie po polsku chyba winno być Skandynawia, ale to troszku za długo i mało klimatycznie ;) ): tereny trzech królestw, czyli Dania, Norwegia i Svithjod (dzisiejsza Szwecja, której nazwa jest właściwa dopiero w erze Wikingów).
Przekłamania historyczne
Rogate hełmy: Nordowie nigdy nie nosili takowych ani żadnych skrzydeł uczepionych do hełmów; mit powstał, gdy archeologowie znaleźli szczątki nakryć głowy sugerujących to, ale one były używane tylko podczas ceremonii i rytuałów. Bynajmniej na co dzień czy do walki. Nordowie nigdy nie przysposobili sobie takich mało praktycznych i wręcz przeszkadzających w walce akcesorii.

Picie z ludzkich czaszek: kolejne nieporozumienie historyczne wynikające z błędnego tłumaczenia metafory, w której jakoby Odyn zapraszał bohatera do picia z „zakrzywionej gałęzi czaszki”, a chodziło o róg. Rogi byków służyły Nordom za kufle.

Drakkar – to nie jest statek. Po nordycku “dreki” znaczy smok, a takie galiony na dziobach statków miały za zadanie terroryzowanie strachem ludzi i duchy zamieszkujące tereny do których przypływali Nordowie. „Drakkar” powstało w XIX wieku i nic nie znaczy w kontekście Skandii. Łodzie Nordów nazywały się: knorr, knarr, snekkjar, ferja etc. ale nie drakkar.
Proponowane trzy koncepty/recepty/klucze do odgrywania/wczucia się w Nordów i nordyckiego ducha Yggdrasill:
  1. Przeznaczenie - jego akceptacja, rozumienie, rozeznanie jest kluczem do sensu istnienia w śmiertelnym życiu,
  2. Idea „mannhelg” – czyli świętość, nienaruszalność jednostki (wolności, honoru, majątku wszystkiego co jest chronione prawem); bondi (wolny człowiek) ma „mannhelg” i naruszenie tego ma poważne konsekwencje – prawo chroni bondi w jego prawach, bezpieczeństwie i pokoju. Zbrodnie, przestępstwa, zniewagi, potwarze, oszczerstwa, okaleczenia – wszystko co jest atakiem na „mannhelg” jest karne. Każdy kto narusza czyjś „mannhelg” okalecza swój. Ta idea uprawomocnia zemstę jednostki, odszkodowania, banicję
  3. Znaczenie rodziny i klanu – więzi rodzinne (klan to nic innego jak wszyscy, którzy mają wspólnego przodka, przodków, którzy byli bliską rodziną) i międzyludzkie są bardzo ważne; w tak surowym klimacie i kulturze jeden człowiek jest spisany na klęskę, stąd jedną z najbardziej srogich kar, nawet cięższą od śmierci jest banicja, wygnanie na samotność;

Powaga zniewag
Atak na honor wolnego człowieka i jego rodziny, klanu przez szykany i zniewagi to bardzo poważne przestępstwo społeczne. Naruszony jest mannhelg. Prawo jest bardzo surowe i zezwala stronie poszkodowane zabicie tego, który grozi uszczerbkiem na honorze. To może być bardzo efektowny sposób na wyzwanie wroga/przeciwnika do walki używając słownych epitetów, często poetyckich w naturze. (Pamiętacie jak został sprowokowany pojedynek w Trzynastym Wojowniku ?) Może prowadzić to do zemsty, swoistej klanowej vendetty. Szczególnie obraźliwe są porównania do czynów homoseksualnych, nazywania mężczyzny żeńskim rodzajem zwierzęcia, które rodzi młode, zarzuty braku szacunku i zaniedbanie wywiązywania się z rodzinnej zemsty, praktykowania czynności zarezerwowanych dla kobiet (zajmowanie się zwierzętami domowymi, kręcenie wełny) lub porównywanie do przestępcy, banity (np. padlinożerczy wilk) i tak dalej.

xeper 17-05-2014 10:48

Jako, że deklarowałem się w sondzie, to i wypada się zgłosić, chociaż z czasem trochę krucho. Mam podręcznik, więc chyba nie potrzebujesz wysyłać mi wersji rozszerzonych o postaciach. A jeśli tak, to zainteresowany jestem Sigurdem i Jorun.

Campo Viejo 17-05-2014 20:39

xeper, ie trzeba skoro masz knigę :) Ale Jorun to kobieta, nie zabraniam, ale... jak chcesz.


Tym, którym łatwiej ogaraniać archetypy, koncepty skojarzeniami i porównaniami:

Szlachic:
  • Earl, Jarl - (rodzina Jarla, wymiennie można stosować tytuł Earl) - Jorun Hrolfsdottir (porównując do serialu, jest to pozycja np. Bjorna, syna Ragnara Lodbroka), we wstępniaku jest zapowiedziane, że ta dziewczyna jest wyznaczona na następcę tronu, więc w przyszłości będzie ona jak Lagertha po objęciu roli wodza klanu wyeliminowanego Earla Sigvarda.


Mędrzec:
  • volva (Hild Thorbjornsdottir) - serialu taką volvą jest na przykład Aslaug a męski odpowiednikiem Wyrocznia (jasnowidz bez oczu) lub nawet Floki,
  • thulr (Klemet Gandalvsson) - w serialu to nie ma blisko nikogo, ale... skojarzyć można go jako połączenie Radagasta z Flokim, choć C7 dało mu w nazwisku Gandalfa za ojca :D
  • skald (Yngwe Gilsursson) - w serialu chyba nie ma nikogo takiego, ale to jest akurat w miarę przejrzysty koncept.


Wojownik:
  • hirdman - (Sigurd Ivarsson) zawodowy żołnierz; większość bondi ma zawód rolnika, pasterza, etc. i dodatkowo jest się wojownikiem w razie potrzeby, wezwania do broni. hirdmani są elitarnymi wojownikami opłacanymi przez Jarla. taki oddział specjalny 24/7. W serialu każdy był niby podwójną profesją, ale wokół króla Horika oraz na początku serialu przy Earlu Haraldsonie pojawiali się typowi ochroniarze.
  • berserker - (Thorgrim Olavsson) tłumaczyć chyba nie trzeba. Wydaje mi się, że serialowy Rolo jest najbliżej tego konceptu.

Mam nadzieję, że tych kilka słów pomoże. Sorry, że nie pisałem o tym w pierwszym poście, ale to głównie przez brak czasu i trochę z obawy przed natłokiem materiału do połknięcia na raz ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:39.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172