lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [D&D 3.5, FR] Polowanie (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/14705-d-and-d-3-5-fr-polowanie.html)

Sayane 13-10-2014 14:14

[D&D 3.5, FR] Polowanie
 


- Chędożone orki, gobliny ich mać!!! - Warknął Hardul, burmistrz Termalaine, który przejął ten urząd po zabitym w zeszłorocznej wojnie Agorwalu. - Już trzecia grupa myśliwych przepadła, o drwalach czy durnych łowcach skarbów nie wspominając. Mam dość jęczenia bab i sierot pod moimi drzwiami; oszaleć można! Nawet moja własna baba dupę mi truje… Ledwie odbudowaliśmy miejskie mury; nie mam złota by zbrojnych w tundrę słać! - pieklił się. - Zresztą kto by tam chciał iść jak lato w pełni i na łodziach dziesięć razy tyle zarobić można.
- Wieść po karczmach roześlij; na słupie przybij - mruknął Lace, kapitan miejskiej straży, flegmatycznie sącząc gęste piwo, które spływało mu po brodzie. - Pełno tam luda, który mieczem czy magią robić umie, a bez wojny żyć nie ma z czego. Najmiesz ich i za pół darmo. Ominą las, pójdą Bremeńskim Przejściem w stronę Kopca Kelvina i dalej, i sprawdzą co i jak. Pewnie to żadne tam orki - o tej porze roku? Raczej jakieś wściekłe yeti czy inna gadzina, co się przez zimę padliną z wojny żywiła i w ludzinie rozsmakowała się ponad miarę. Pójdą, ubiją, przyjdą… A jak nie wrócą, to przynajmniej żadna baba ci pod progiem nie zapłacze, bo tacy rzadko rodziny mają.
- Mówisz?
- Mówię - potwierdził Lace i dolał sobie piwa.

Niespełna pół dekadnia później uzbrojona po zęby grupa, wiodąca na postronkach dwa muły z przytroczonymi do siodeł namiotami, workami z zapasami i paszą minęła Lonelywood i weszła na kamienistą drogę prowadzącą na drugą stronę Kopca, gdzie w jaskiniach i parowach kryły się często zielonoskóre paskudy. Podróż mijała spokojnie; większość drapieżników omijała groźnie wyglądającą grupę. Trzeciego dnia wędrówki natrafili na trop sporej grupy orków - lecz nie na tyle dużej, by nie mogli sobie z nią poradzić. Ślad był wyraźny; nie sposób było go zgubić. Wszystko szło dobrze, dopóki kolejnego wieczoru niebo nie zapłonęło ogniem. Wszyscy z niepokojem unieśli głowy by zobaczyć, jak z nieboskłonu kolejno zaczynają spadać gwiazdy…





Na początku pragnę uczciwie uprzedzić: to sesja dla ryzykantów. Dlaczego? Prowadze juz jedną obszerną sesję, a nigdy mi dobrze nie szlo symultaniczne wymyślanie wątków. Poza tym mam ograniczone zasoby czasowe, rzadko jestem wieczorami i praktycznie nigdy w weekendy. Niemniej jednak mam również straszną ochotę na jakiś lekki szybkostrzał, coś w stylu Viseny 2, ale bez przymrużenia oka. Dlatego z góry uprzedzam - sesja może nie wyjść; mogę też ją zawiesić (a nawet rekrutację, jeśli coś mi wypadnie), jeśli uznam, że jest mierna, albo że nie wyrabiam czasowo i cierpi na tym kampania. Dlatego właśnie jest to sesja dla ryzykantów ;)
A moje ryzyko? Cóż… może przyjmę osoby, które wiedzą, że normalnie bym ich nie wzięła :)


Koniec antyreklamy; czas przejść do rzeczy.

O świecie:
  • Czas: Kythorn (czerwiec) roku 1358 DR. Dla nieznających realiów: zaczynacie dokładnie na kilka dni przed upadkiem bogów na ziemię i związanym z tym chaosem w Faerunie. Magia czarnoksięska szaleje, magia kapłańska szaleje, przyroda szaleje, koniec świata po prostu - dosłownie i w przenośni (tu bardziej będę się trzymać fabularnych opisów w książkach niż podręczników).
    Nie znaczy to, że nie możecie brać klas czarujących - bierzcie, bierzcie, znacznie ubarwi to sesję (nie tylko bryzgami krwi czaromiotów ;)).
    Można powiedzieć, że będzie to taki
    survival D&D - a na pewno będę starała się wprowadzić zbliżony do tego klimat (więcej będzie walki niż kminienia) :)
  • Miejsce: Dolina Lodowego Wichru.
    Tutaj macie
    opis ostatnich w niej wydarzeń oraz mapę Doliny.
  • Cel sesji: wykonać misję (znaleźć stworzenia, które zabijają myśliwych) i/lub wrócić do domu - głównie to jednak przeżyć i wrócić do domu ;) Sesja zamknie się +/- w dekadniu świata gry, czasu rozgrywki pół roku góra, a mam nadzieję, że znacznie mniej.
KARTA POSTACI:
  • System: D&D 3.5;
  • Dostępne podręczniki: wszystkie z wyj. Magic Items Compendium. Jeśli korzystacie z jakichś cudów na kiju ponad podstawki to dajcie mi znać, żebym wiedziała czym to się je.
  • Forma karty: tylko i wyłącznie Myth Weaver - proszę się zarejestrować i udostępnić mi kartę (nick Sayane). UWAGA: opisy rzeczy niestandardowych wklejajcie od razu w kartę (tam jest dużo miejsca na notatki); nie będę ich potem szukać bóg wie gdzie. Nie pozwalam na magiczny ogień.
  • Historia: w google doc (w dowolnej formie), avatar postaci podlinkowany. Nie musi być kilometrowa, ma być za to konkretna, a postać musi być osadzona w świecie.
  • Poziom:
    4 - rasy bez dostosowania poziomu;

    3 - rasy z dostosowaniem poziomu (obojętnie jakim). Nie będzie awansów.
  • Wiek: min. 20 lat (bohater kiedyś musiał zdobyć doświadczenie na ten 4 lvl; pamiętajcie, że zmiany w atrybutach zaczynają się dla człowieka od 35 r.ż.), można grać nie swoją płcią.
  • Point Buy: 32 pkt;
  • PW: 1 lvl to pełna kość, resztę wyrzucę ja;
  • Rasa: dowolna z PG, FR: Opis świata lub FR Players Guide; z wyjątkiem ras, którym każdy chętnie by przyłożył, z półorkami włącznie.
    Przy nieludziach musicie wybrać podtyp.
  • Klasa: dowolna z wyjątkiem psioników!
  • Charakter: dowolny. Pamiętajcie o implikacjach mechanicznych i fabularnych charakteru złego oraz o tym, że będę wymagać jego odgrywania. Nie przeszkadzają mi konflikty czy morderstwa w drużynie, więc można sobie pofolgować. Nie zaszkodziłoby, żeby drużyna znała się w całości lub w częściach (np. ręka z nogą ;]).
  • Złoto do wydania: 5500 sz. Nie dostajecie ekwipunku standardowego dla profesji, musicie wszystko nabyć za podane złoto. Po starcie i w czasie sesji nie będzie możliwości robienia zakupów - początek będzie już po wyruszeniu grupy z Termalaine.
  • Podawajcie ceny oraz wagę przy tworzeniu ekwipunku (po polsku). Zróbcie go w docu (w karcie można oczywiście, jeśli ktoś chce), ponieważ i tak będę go wymagać w panelu sesji, więc bez sensu żebyście pisali dwa razy. Pilnuję udźwigu, więc miejcie go na uwadze.
  • Wiara: bóstwa faeruńskie żyjące przed 1358 r. W historii proszę zaznaczyć, jeśli ktoś jest wierzący-niepraktykujący.
Chętnie przyjmę osoby, z którymi jeszcze nie grałam, za to nie przyjmę zwłaszcza tych, których mam aktualnie w sesji. Mogą się zgłaszać osoby nowe czy niedoświadczone, aczkolwiek tym razem nie pomogę w tworzeniu postaci, bo nie mam na to czasu, więc musicie sobie znaleźć innego helpera. Nie wezmę osób, które wcześniej u mnie nawaliły. Można przysyłać postacie, których nie przyjęłam do innych sesji, tylko niech dojadą w historiach do Icewind Dale :) Ilość graczy zależy od tego kto się zgłosi; niemniej jednak przewiduję w sesji sporą śmiertelność.
Powergamerom mówię stanowcze NIE, zresztą nie będę się szczególnie trzymać podręcznikowych wytycznych.

Tempo:
5/2, czyli 5 dni dla Was, 2 dla mnie, ale może się to wydłużyć do 7+2. Posty rozsądnej długości - mogą być na awatar; nie wymagam epistołów. Google doc… zależy od Was, niemniej jednak jeśli zdecydujecie się z niego korzystać, to macie obowiązek zaglądać do niego codziennie. 3 nieusprawiedliwione nieobecności sprawiają, że postać zostaje uśmiercona.

Mechanika:
Gracze muszą sami pilnować używania zawartości karty. Was mechanika nieco ogranicza w działaniach - mnie nie, zwłaszcza, że będziecie w nietypowych realiach. Bardzo pilnuję realistycznych pierdółek typu: ilość jedzenia, wody, strzał, złota, naprawy ekwipunku (warto w to zainwestować), składników do zaklęć (zakładam, że w mieszku macie po 10 z każdego potrzebnego typu), snu, strachu, bólu, zmęczenia, itp.
Bonusy - im lepszy opis, pomysł i kombinowanie, tym większa szansa, że coś się Wam uda, nawet jeśli mechanicznie mogłoby to nie przejść. Proszę więc puszczać wodze fantazji i kombinować.

Kontakt:
  • PW
  • GG: 1715432
  • Mail do udostępniania doców (z opcją edycji, żebym mogła nanosić ewentualne uwagi) m.manterys[at]gmail.com (do korespondencji mailowej sayane[at]o2.pl)
Zarówno w mailach jak i na gg proszę się podpisać nickiem z LI!

Termin nadsyłania kart: 20.10.2014.
Start sesji: do 26.10.2014 (lub wcześniej, jeśli wcześniej ogarnę karty).


Autumm 13-10-2014 14:29

W związku z tym, że akurat z tej sesji jestem niejako wykluczona ;p a Say zamierza przyjąć *nowych* graczów/graczki, niekoniecznie z doświadczeniem w systemie - deklaruję pomoc przy tworzeniu KP, zarówno od strony fabularnej jak i mechanicznej.

Also - polecam gorąco tą allegrowiczkę :)

KukiMonster 13-10-2014 15:22

Nie zgłosić się do sesji u takiej MG to czysty grzech.. Z drugiej strony grzechy są moją specjalnością... Ale nie, w tym przypadku nie postąpię tak jak zazwyczaj, postąpię zgodnie z logiką!

Nie zakładasz awansu w tej sesji, a czy zakładasz kontynuowanie przygody po zakończeniu głównego wątku? Jest co planować dalszy rozwój postaci?

Postać postaram się podesłać do końca tego tygodnia.

Hawk

Arvelus 13-10-2014 15:42

Cytat:

Nie będzie awansów.
Wreszcie jakaś sesja D&D gdzie nie trzeba zadać tego kretyńskiego pytania : P

Piszę się. Pewno będzie artificer (ostatnio się w nim rozsmakowałem).
Rasa nie wiem.. muszę sprawdzić w podręcznikach, ale na 65% człowiek, reszta to jakaś fajna z dostosowaniem poziomu : P


EDIT:
Pytanie.
Dopuszczamy pewne odstępstwa mechaniki od fabuły?
Dokładnie chodzi mi o to, że bardzo lubię łańcuch kolczasty jako broń... ale tylko na mechanikę. Drażni mnie on wizualnie.
Czy możemy przyjąć, że broń którą będzie moja postać walczyła będzie, z mechaniki łańcuchem, ale wedle fabuły jakimś egzotycznym toporem?

Pytanie nr. 2
Tiefling odpada (nie mam wielkich nadziei, ale co tam)?

Paszczakor 13-10-2014 20:01

Bez przymrużenia oka?
Szkoda...

Z drugiej strony, jak się helper znajdzie...

Zormar 15-10-2014 16:59

Hmm... Zgłosiłem się do poprzedniej sesji, ale nie dostałem się. Teoretycznie nie ogarnę już więcej sesji ponad to co mam obecnie, lecz praktycznie rzecz ujmując to i tak jedna zaraz się skończy, a natomiast inna nie ma zbyt morderczego tempa, więc...

Co mi tam.

Zgłaszam się! Karta najpewniej podleci na dniach, choć samego pomysłu na postać jeszcze właściwie nie ma, lecz od czego jest płodny rozum ;)

Edit: Zapomniałem dodać, że Dolina Lodowego Wichru to jedno z moich ulubionych miejsc w Zapomnianych.

psionik 15-10-2014 20:02

Why no love for psionics? Czy to kwestia 'nie pasowania' do klimatu?

Sayane 15-10-2014 20:52

Nie. To będzie czysty jednostrzał, bez rozwoju postaci (w 10 dni?!), bez kontynuacji.

Postać może epizodycznie pojawić się co najwyżej w Ybn Corbeth (Dawno, dawno temu...) jako kontrolowany NPC, ale raczej nie planuję, by tamtejsi bohaterowie zawitali do Termalaine.

Arvelus. Co do tieflinga to zależy jaki będzie miał wygląd zewnętrzny, ergo jak się będą na niego zapatrywać zleceniodawcy. Icewind Dale to miejsce dla różnych wyrzutków, więc może ujdzie.

Co do klasy i łańcucha to prześlij mi konkrety na PW.

Paszczakor - no tutaj trzeba będzie konkretów by przeżyć :)

No love for psionik w D&D i tyle :)

Ereb 16-10-2014 11:38

Może spróbuje swoich sił, jak znajdę czas w weekend, aby sklecić postać.
I jedno pytanko do mistrzyni. Czy zgodzisz się na minotaura lub kendera?
Nie mam podręczników i nie wiem, czy te rasy występują w podanej liście podręczników?

Sayane 16-10-2014 11:47

Kendery to dragonlancowa rasa i - aczkolwiek je uwielbiam - w tej konkretnej scenerii może mieć problem z przeżyciem. Co do minotaura jest w bestiariuszu i o ile pamiętam można go zrobić na postać, aczkolwiek mieszaniec byłby bardziej akceptowalny :)

Niemniej jednak nie mówię nie, to już Twój wybór :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:26.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172