lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [D&D 5] Playtest (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/14723-d-and-d-5-playtest.html)

Cedryk 25-10-2014 22:47

Nie zamieniał bym jednak łowcy na barda, będzie całkiem brakowało osób znających się na pułapkach w byłym Sylvan Team.

Lord Cluttermonkey 25-10-2014 22:51

Ok, to był taki luźny pomysł.

Zresztą jeszcze czekamy na trzech śmiałków. :)

Baird 25-10-2014 23:04

Jak z tamtych trzech dasz do Almost Human, większość to Bard może przejść do zielonych.

PS. Większość charakterów to pewnie dobre, neutralne, praworządne ale jak się to ma w stosunku do drużyn, czy charaktery się raczej wstępnie pokrywają czy istnieje szansa na konflikty? (nie co by to złe było)

Lord Cluttermonkey 25-10-2014 23:13

W każdej jest jeden wybijający się w drugą stronę mocny akcent. :mrgreen: W przypadku pierwszej drużyny to postać High Elfa Wizarda prowadzona przez Balzamoona, w drugiej zebrało się trochę cwaniaczków i chyba "najdobrzejszym" jest Half-Orc Barbarian KukiMonstera.

Szansa na konflikty zawsze istnieje, bo światopogląd nie odzwierciedla w 100% charakteru postaci.

Komtur wchodzi do gry z kapłanem Shaundakula. :)

Dnc 25-10-2014 23:31

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 524934)
Jeszcze jedna uwaga co do obecności łotrzyka w drużynie, bo brak takowego w jednym zespole może budzić obawy niektórych graczy.

Mechanicznie rzecz biorąc, spartaczono sprawę niemal tak jak w cRPGach. Jeśli taki Baird jako dziewięciopoziomowy fighter weźmie sobie multiklasowość w łotrzyka na poziomie dziesiątym, mimo bycia pierwszopoziomowym łotrzykiem i dziewięciopoziomowym wojownikiem, będzie rozliczany pod względem otwierania zamków i wykrywania pułapek jak dziesięciopoziomowy łotrzyk. Racjonalnie byłoby więc nie grać w ogóle czystym łotrzykiem, jeśli zależy nam tylko na otwieraniu zamków i wykrywaniu pułapek.

Jednak jako że nie lubię zarówno demaskowania pułapek przez rzuty na spostrzegawczość i unieszkodliwianie (to dobre do cRPGów), ani paranoicznej gry w stylu obstukiwania wszystkich podłóg i ścian trzymetrową tyczką, zakładam z góry, że wiecie o obecności pułapki. Klasyczne starwarsowe I have a bad feeling about this., ale gdzie czai się zagrożenie i co zrobią bohaterowie, by je ominąć, to już kwestia pomysłowości i opisów.

Pułapki będą dzięki temu bardziej śmiertelne i bardziej będą przypominać zagadki niż "Save vs. Total Party Kill".

Tak samo postępujemy z umiejętnościami "wykrywania" pokroju Insight - udany rzut to ogólne podejrzenie, że coś było nie tak. Zasady zasadzek i skradania raczej bez zmian.

Ktoś w ogóle czytał rozpiskę Rogue i mógłby mi powiedzieć, w czym ta klasa jest użyteczna poza sneak attackami na wyższych poziomach? Arcane Trickster z zaklęciami wygląda fajnie, a Assasin jako chyba jedyny może wytwarzać trucizny. I tak to trochę słaby trade-off za np. siłę uderzenia Fightera w drużynie.

Jeśli chodzi o równowagę w proponowanych przeze mnie składach, racjonalna może byłaby jedynie zamiana miejscami Kerma z RyldAgithem. Drugiemu składowi może brakować trochę firepower. :)

no to bez sensu całkowicie to zrobili

nic się nie bójta, będzie drugi łotrzyk-zabójca jak postać wyślę :P

Baird 26-10-2014 00:11

Trochę źle to wygląda jak najlepszym typem w teamie jest (pół) orkowy barbarzyńca :P

Hej magu. Będe miał cię na oku.-_-

ObywatelGranit 26-10-2014 09:14

Cytat:

no to bez sensu całkowicie to zrobili
Przypomnę, że nie ma jeszcze mechaniki pułapek, więc ciężko oceniać wybrane przez wizardsów rozwiązania. Szczególnie, że PMP będzie zawierał zasady opcjonalne.

Cytat:

Ktoś w ogóle czytał rozpiskę Rogue i mógłby mi powiedzieć, w czym ta klasa jest użyteczna poza sneak attackami na wyższych poziomach? Arcane Trickster z zaklęciami wygląda fajnie, a Assasin jako chyba jedyny może wytwarzać trucizny. I tak to trochę słaby trade-off za np. siłę uderzenia Fightera w drużynie.
Rogue to klasyczny striker. Opiera się na mobilność (darmowy ruch w każdej kolejce), potrafi obniżać otrzymane obrażenia, imo lepiej niż barbarzyńca w szale (nieświadomy unik). Poza tym jest najlepszym specjalistą w wybranych przez siebie umiejętnościach. Ponadto zna "śpiewkę"? (rougish cant) specjalny język, który pozwala mu komunikować się z innymi łotrami. Posiada parę cennych zdolności ochronnych, takich jak uchylanie, slippery mind.

Szczerze powiedziawszy, jest to klasa, która imo zyskała najwięcej w 5 edycji.

A, no i na wysokich poziomach żaden fighter nie zbliży się do obrażeń assasyna (na 17 poziomie najsłabszy assasyn zada bez trudu 130+ obrażeń).

Co do teamów - nie mam pojęcia co kryje się za rasą + klasą (jaki charakter, cele, motywacje) więc ciężko mi powiedzieć jak będzie funkcjonowała dana drużyna.

Uprzedzam, że ranger jest najsłabszą klasą postaci (chyba skutek przekoksowanego rangera z 4 edycji).

Było jeszcze pytanie o różnicę między wizardem a sorcererem - na niskich poziomach bardzo niewielkie, potem coraz bardziej się rozjeżdżają.

Lord Cluttermonkey 26-10-2014 09:51

Cytat:

Przypomnę, że nie ma jeszcze mechaniki pułapek, więc ciężko oceniać wybrane przez wizardsów rozwiązania. Szczególnie, że PMP będzie zawierał zasady opcjonalne.
W "Hoard of the Dragon Queen" ani "Lost Mine of Phandelver" nic odkrywczego nie było, więc pewnie nie ma co się rewolucji spodziewać. Mam tylko nadzieję, że nie będzie nic w stylu czwórki (pułapki rozpisane niczym potwory z odpowiednim CR i skill challenge). Pułapki to w ogóle tak barwny temat, że wszelka mechanika powinna się sprowadzać do "Pamiętaj, żeby dać Rogue więcej wskazówek." ;)

Z rangerem poczytałem i faktycznie słabo. Zdecydowanie bardziej wolę fightera jako łucznika / kogoś od two-weapon fighting.

Te 130+ obrażeń to chodzi Ci o atak na zaskoczonego wroga (Death Strike)? Całą walkę taki Rogue nie będzie przecież przeciwników zaskakiwać, więc to bardziej wyjątek, niż codzienność.

ObywatelGranit 26-10-2014 10:29

Cytat:

Pułapki to w ogóle tak barwny temat, że wszelka mechanika powinna się sprowadzać do "Pamiętaj, żeby dać Rogue więcej wskazówek."
Coś w tym jest. Mam nadzieję, że nie zabraknie pułapek będących większym wyzwaniem niż Check/Save/Die. Ale mimo wszystko takie też są potrzebne.

Cytat:

Z rangerem poczytałem i faktycznie słabo. Zdecydowanie bardziej wolę fightera jako łucznika / kogoś od two-weapon fighting.
Niestety, zabrakło połączenia ulubionego wroga z premiami do walki imo. No i zwierzęcy towarzysz zabierający własne ataki pana też mi nie pasuje.

Cytat:

Te 130+ obrażeń to chodzi Ci o atak na zaskoczonego wroga (Death Strike)? Całą walkę taki Rogue nie będzie przecież przeciwników zaskakiwać, więc to bardziej wyjątek, niż codzienność.
Tak, to jest jeden atak na początku, i tak, nie wejdzie równie często co zwykły ukradek. Jednak w połączeniu z wysokimi umiejętnościami łotrzyka (wyciągnięcie +17 na Stealth to nie sztuka) jest 50% szansy na zaskoczenie takich przeciwników jak np.: antyczny zielony smok (CR 22, Passive perception 27), 100% szansy na zaskoczenie tarrasque (CR 30, Passive perception 10), 90% szansy na zaskoczenie licha (CR 21, Passive perception 19) - więc nie jest to aż tak trudne.

Lord Cluttermonkey 26-10-2014 10:36

Cytat:

Tak, to jest jeden atak na początku, i tak, nie wejdzie równie często co zwykły ukradek. Jednak w połączeniu z wysokimi umiejętnościami łotrzyka (wyciągnięcie +17 na Stealth to nie sztuka) jest 50% szansy na zaskoczenie takich przeciwników jak np.: antyczny zielony smok (CR 22, Passive perception 27), 100% szansy na zaskoczenie tarrasque (CR 30, Passive perception 10), 90% szansy na zaskoczenie licha (CR 21, Passive perception 19) - więc nie jest to aż tak trudne.
Wypada to skomentować tylko w jeden sposób...

The Gamers - Backstab with a ballista - YouTube

:mrgreen:

Cytat:

Coś w tym jest. Mam nadzieję, że nie zabraknie pułapek będących większym wyzwaniem niż Check/Save/Die. Ale mimo wszystko takie też są potrzebne.
Pułapek trochę będzie, bo akurat ten element gry zawsze w D&D uwielbiałem.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:07.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172