lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [FAE/Fate/Sandbox] Wyprawa do Nowego Świata (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/14811-fae-fate-sandbox-wyprawa-do-nowego-swiata.html)

Campo Viejo 01-12-2014 23:46

Ja zastanawiam się nad komandorem. Jeżeli chodzi o dyscypilnę w imperialnej marynarce wojennej, to chyba wiadomo o co chodzi. A kapłan, jeżeli będzie to przede wszystkim Mannana, reszta też się może przydać. Kulty generalnie się szanują i współpracują, więc nie ma co bić piany o pierdoły ;) a zahaczki konfliktogenne zawsze się znajdą, nawet jak będzie wszystko cacy. I to Stary Świat WFRP a nie Europa planety Ziemia, więc klimat mamy z Młotka, nie?

dzemeuksis 02-12-2014 10:43

@Balzamoon,
Dobrze że poruszyłeś te kwestie, bo możliwe, że nie Ty jeden masz podobne wątpliwości. Żeby nie pominąć żadnego wątku, będę odnosił się do cytatów.

Cytat:

Realia kulturowe są chyba dosyć ważne w interakcjach społecznych, nie sądzisz?
Są i nie są. W rzeczywistości są, w grze spokojnie można sobie poradzić bez tego. Tzn. owszem, można się na nich skupiać (w sensie na odniesieniach interakcji do realiów), oczywiście. Ale można też przenieść ciężar interakcji w inne miejsce. I tak to będzie wyglądało w tej sesji.

Cytat:

Zakreśl choć tło.
To już zrobiłem w zakresie, jaki jest potrzebny do tej sesji. Tak w ogólności nie mam nic do dodania, na szczegółowe pytania zawsze spróbuję odpowiedzieć, co zresztą właśnie czynię.

Cytat:

1. Kto wysłał wyprawę? Władca? Przywódca religijny? Konsorcjum kupieckie?
Ach, to rzeczywiście ustaliłem, ale chyba zapomniałem napisać w rekrutacji. To jest wyprawa "państwowa", została zorganizowana przez władcę i ma służyć poszerzeniu granic państwa. Nie jednorazowemu wzbogaceniu się. Stąd podstawowym celem wyprawy nie jest przywiezienie bogactw, tylko założenie kolonii i rozpoznanie terenu. Jeszcze raz dzięki wielkie za to pytanie!

Cytat:

2. Jak traktowana jest marynarka handlowa/wojenna? Czy to służba prestiżowa, czy też większość załogi jest z poboru? Jak traktowani są marynarze? Kary cielesne?
Na część tych pytań znam odpowiedź, na część jeszcze nie - wszystko to miało się wyjaśniać po zakończeniu rekrutacji. Niemniej nie ma przeszkód podjąć te kwestie teraz w miarę możliwości. Zatem.

Po pierwsze ogólne podejście do kolonizacji (czy bardziej nastawione na przyjaźń, handel, czy na podbój), pozostawiam graczom, a konkretnie dowódcom. Rozstrzygnie się to na etapie rekrutacji pozostałej załogi (w sensie nie postaci graczy, tylko BNów) oraz dostosowania i wyposażenia statku, czyli na początku sesji.

Służba jest prestiżowa, choćby z tego powodu, że okręt wysyła sam władca. Jest tylko jeden mały problem, który też miał wypłynąć na początku sesji, ale skoro pytasz, to piszę teraz. Otóż ogólnie probabiliści oceniają szansę powrotu żywym z tej wyprawy tak średnio gdzieś między 7 a 13 procent (@Clutterbane, nie zabieram Ci chleba, to jest akurat opinio communis; gadają o tym na mieście; ;) ). To sprawia, że ludzie wcale nie walą drzwiami i oknami, żeby dostać się na wyprawę. Jest to jeden z pierwszych problemów, z którymi zmierzą się gracze (dowództwo raczej, chyba że delegują, albo zignorują problem).

Cytat:

Jeżeli pozwolisz graczom na miszmasz to po chwili będziesz miał odpowiednik polskiego szlachcica z liberum veto na ustach, który powie w oczy odpowiednikowi francuskiego hrabiego że są równi i że hrabia może go w rzyć pocałować.
Jeśli chodzi o samą hierarchię na statku, to generalnie jest ustalona. Informacje na ten temat są ukryte w spojlerze w pierwszym poście tej rekrutacji (kliknij tam "Pozostałe informacje"). Nie będę ich tu przeklejał, bo i tak ta odpowiedź robi się na tyle długa, że nikt jej nie przeczyta.

Cytat:

Na to jest tylko jedna odpowiedź i będziesz miał jatkę na statku.
To już mój problem. Spokojna głowa. Generalnie owszem, trzeba się liczyć z takim obrotem spraw. Może wybuchnie bunt? Może któryś z graczy spróbuje przejąć władzę? Może ktoś okaże się zdrajcą, nie będzie chciał wracać, tylko założyć własne państwo w Nowym Świecie? Ja tego nie wiem i bardzo chętnie poznam odpowiedzi na te pytania. W trakcie sesji.

Cytat:

Do tego typu wypraw ludzie byli wybierani nie tylko ze względu na umiejętności, ale też dobierano ich pod kątem lojalności i posłuszeństwa.
Zdecydowana większość załogi (właściwie wszyscy poza BG) będzie rekrutowana w taki sposób, w jaki zdecydują gracze. Innymi słowy, Twoja sugestia jest ciekawa, warto ją przedstawić dowódcy wyprawy.

Cytat:

Katolicki kapitan nie chciał mieć protestanckiego oficera, bo to było proszenie się o kłopoty.
Czasem dostajesz kogoś z nadania i musisz z tym żyć. Jeśli chodzi o bardziej konkretne odniesienie - nie wiem, jak wyglądają kwestie religijne w świecie gry. Jeśli jakiś gracz stworzy postać, w której podkreśli swoją religijność i zaznaczy, że jest opozycyjna względem innych postaci / większości (powiedzmy sytuacja, którą opisałeś), to tak będzie. Jeśli natomiast żaden z graczy tworząc postać nie poruszy tego tematu, to konfliktów na tle religijnym na sesji nie będzie. Ta sesja jest dla graczy. Ja tu nie występuję w roli gawędziarza, który chce snuć swoją opowieść, tylko typem arbitra, który chce moderować wspólnie tworzoną historię.

Cytat:

Będziemy tygodniami przebywali w bardzo ograniczonej przestrzeni, nie ma miejsca na konflikty, musimy sobie ufać.
Ależ zdecydowanie jest miejsce na konflikty, liczę na nie! Sam wspomniałeś "Pana i władcę". Pamiętasz chociażby scenę, w której ścinają się ze sobą kapitan z dr. Maturinem odnośnie bodaj ukarania jakiegoś członka załogi? Czym byłaby opowieść bez konfliktów? ;)

Cytat:

Statek jest uzbrojony aż w 5 armat, (...) zmusiły ich do uzbrojenia transportowców.
Nie pisałem o tym, ale to będzie można zmienić: mniej armat => więcej miejsca (armata, amunicja, proch) => większy komfort załogi / więcej prowiantu / etc. Decyzja przywódców. Nie chodzi o piractwo, czy wojnę, tylko o to, że nie wiadomo, co czeka statek w Nowym Świecie. Przywódcy mogą podjąć decyzje dotyczące uzbrojenia statku w oparciu o przewidywania probabilisty, ale to dopiero po rozpoczęciu sesji.

Cytat:

Nie masz kandydatów na stanowiska dowódcze, bo zgłaszają się doświadczeni gracze, którzy doskonale wiedzą że próba rozkazywania innej postaci w 9 przypadkach na 10 kończy się odpowiedzią w stylu: "Nie i co mi zrobisz?".
Rozstrzelam? Powieszę na rei? Przeciągnę pod kilem? Każę wychłostać? W ostateczności. Bo mogę spróbować Twoją postać po prostu przekonać / zdominować / zastraszyć (w takich sytuacjach wkracza mechanika) - wiem, że niektórzy nie lubią dopuszczania takich rozwiązań, więc fajnie że ta kwestia wypłynęła.

@Campo Viejo,
Niestety nie. W sondzie większość propozycji faktycznie dotyczyła młotka, ale akurat nie ta. Tutaj w znanym świecie nie ma magii, jedyne udowodnione elementy od biedy "fantastyczne" to probabilistyka, jedyne rasy to ludzie. Świat ściśle nie ustalony, ale jednak bliżej mu chyba do Europy niż realiów WFRP. Mam nadzieję, że to Cię nie zniechęca, ale jeśli, to zrozumiem.

Balzamoon 02-12-2014 10:57

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Jeżeli stosujemy choć odrobinkę mechaniki w akcje pomiędzy graczami to funkcje dowódcze mają sens.

Autumm 02-12-2014 11:16

Kapitan okrętu.

MTM 02-12-2014 14:44

Wchodzę w to, o ile dostanę się na pokład ;)

Brat Zakonny, Strażnik Pokoju (kapłan).

O samym zakonie podam informacje już w komentarzach do sesji, coby nie wprowadzać tu zbędnego zamieszania.

Lord Cluttermonkey 02-12-2014 18:07

Nie jestem pewien mojego udziału w grze, szczególnie jak do startu jeszcze miesiąc - jak ktoś jeszcze czai się na probabilistę to śmiało. ;)

wysłannik 02-12-2014 18:19

Myslalem ze to bedzie warhammer, a nie jest... pff, to nie gram :/

Autumm 02-12-2014 18:22

Właśnie, drogi MG - jakaś lista chętnych i funkcji, aktualizowana na bieżąco, byłaby bardziej niż pomocna :)

Campo Viejo 02-12-2014 18:41

Nie wiem skąd mi sie ubzdurało, że to ma być Młotek :) Zdaje się, że podałem na pamięć, a ta jak widać dziurawa.. Nic to, nie wstrzymuję komandora. Ludzie zgłaszajcie się, prowadzącego polecam w ciemno na tej mechanice.

dzemeuksis 02-12-2014 22:01

@Clutterbane, szkoda by było, bo na chwilę obecną nie przychodzi mi do głowy lepszy kandydat do tej, jakże specyficznej, roli. Ale wiadomo, doba nie jest z gumy, spać czasem trzeba.

@wysłannik, w takim razie do następnego. Wszak większość pozycji na mojej liście "Do poprowadzenia", to na ten moment WFRP, co widać było w sondzie.

@Autumm, Aye Aye Captain! Dodałem na końcu posta otwierającego tę rekrutkę.

@Campo Viejo, pewnie stąd, że byli tacy, co mnie w komentarzach pod sondą próbowali na to urobić. Ale twardy byłem i w tym przypadku się nie dałem. ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:20.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172