Cytat:
Cytat:
|
Jeszcze się rozejrzę, nie wczytałem się jeszcze w system. Póki co obiecująco wygląda mi ten fragment: Cytat:
P.S. Czwórki nie grałem właściwie, notabene. |
Cytat:
Backgroundowe features też można uczynić fabularnie unikatowymi - dać na przykład postaci "zawsze ufają jej dzieci" (dla jakiegoś dobrego druida czy kapłana) lub "po pięciominutowej rozmowie BG poznaje największy lęk z dzieciństwa BN" (dla złej wiedźmy). Fantazja i baśniowość jest mile widziana. :) Można też zacząć od razu jako Harfiarz (background faction agent z SCAG) i mieć dostęp do sieci kontaktów i bezpiecznej kryjówki... Grunt to nie bać się indywidualizować postaci - w końcu jakoś musicie mi ją sprzedać. Jeśli nie długością tła fabularnego, to pomysłem. Jeśli mam już prowadzić, to wyłącznie dla niepowtarzalnych postaci. :nordic: --- Jak ktoś jeszcze nigdy nie grał w tzw. "snadboksa", to zapraszam do sesji - ten Gygaxowy moduł wyznaczył akurat wysoki standard, a dla niektórych pewnie nawet i ideał piaskownicowej rozgrywki. |
Definitywnie wojownik. Może zrobię pirata, oni potrafią wszystko (podobnie ninja, ale nie bardzo mi tu pasuje). Jest tam jakaś woda? W sumie jak dokładnie rozpatrujemy czy Background pasuje do sytuacji? Np. jeśli ktoś jest góralem i się wspinał na góry, to może też dodać profbonus na budynki i po olinowaniu okrętu? Nie jestem pewien czy w końcu mamy sobie wybrać, czy stworzyć Background, czy co właściwie. |
Cytat:
Rzuć okiem na mapę Cormyru. ;P Przez długi czas jedyną wodą w okolicy gry będzie rzeka. Lepiej przejrzeć wpierw gotowe backgroundy z PHB i dodatkowych materiałów, bo pokrywają większość typowych pomysłów typowych, choćby wspomnianego pirata czy górala. Polecam SCAG w szczególności: taki far traveler (np. z Kara Turu), mercenary veteran, urban bounty hunter... Dużo dobrego. --- No i ogólna uwaga, że postacie powinny być z reguły młode. Jeśli się nie mylę, to dla człowieka podręcznikowy starting age był koło 18-21 lat. |
Cytat:
Niczego nie obiecuje, ale byc może faktycznie siądę nad postacią mam nadzieje że zasady , spisane zapewne w angielskim nie będa zbyt trudne w zrozumieniu. D@D znam tylko z poprzednich , starszych wersji , choć był moment ze liznąłem pathfindera - i jak rozumiem ta 5 edycja to coś zbliżonego. Nie wiem, wczytam się to zobaczę, natomiast bardzo podoba mi że akcentujesz gre postaciami nietuzinkowymi, wyjątkowymi. To dobra zachęta do tworzenia postaci. pozdrawiam |
Jednolinijkowe podejście jest uzasadnione bardzo ważnym powodem - wszyscy chcemy dojść do 20. poziomu przed osiemdziesiątką. :mrgreen: D&D 5 to od Pathfindera i D&D 3.0 zwrot o 180 stopni. Proste zasady kładące nacisk na wyobraźnię graczy i autorytet mistrza gry, nie przeszkadzające w snuciu ciekawej opowieści. |
Zacząłem dziś przeglądać te stronice do tworzenia postaci i napotkałem pierwsza przeszkodę, jakos nie widze nigdzie klasycznego podręcznika z tworzeniem postaci krok po kroku. W zasadzie zamysł na bohatera już mam, ale nie wiem zupełnie co dalej już mam począć. Gdzie mam opisane rasy ( mysle nad niziołkiem ale zauwazyłem że sa różne podrasy tej rasy) , co i jak dalej z cechami itd. Na chomikuj tez niestety nie widzę nigdzie spolszczonej wersji d@d 5 - jest w ogóle taka? Czy tylko wydania anglojęzyczne? W zasadzie to widze podreczniki główne - player handbook , jak sądze to podstawa, tyle że i to w angielskim. jesli ma ktoś namiary na spolszczoną , tłumaczoną edycję to poprosze. Niby angielski znam, ale troche się męcze przy rozumieniu specyficznej dla rpg terminologii. |
Cytat:
e. Ewentualnie mogę tutaj odpowiadać na pytania albo nawet przeprowadzić przez tworzenie postaci krok po kroku z którymś z zainteresowanych, aby wszyscy mogli skorzystać za jednym zamachem. |
Czy jest jeszcze wolne miejsce? Jeśli tak to chciałbym się zgłosić, jeszcze dziś podeślę kartę. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:35. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0