lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [D&D 5 WoHF] Wyspa Grozy (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/16263-d-and-d-5-wohf-wyspa-grozy.html)

Lord Cluttermonkey 21-06-2016 22:20

Cytat:

Napisał Amon (Post 643655)
Clut-> śledziłem play test od początku, w zasadzie idea backgroudów była taka, żeby gracze mogli je wymyślać razem z mg.
Na zasadzie: gracz sobie duma, a mg ujmuje to w mechanikę za pomocą właśnie backgroundu.
Może mógłbyś coś pomodyfikować razem z graczami tak żeby wilk(mg) był syty i oca(bg) cały :)

Nie mówie za siebie :) dla mnie wszystko jest git :)

Jak najbardziej, zresztą już o tym pisałem za czasów Strażnicy. A poradniki optymalizujące postać pod względem backgroundu to jakaś porażka... Na końcu tworzenia postaci napisałem za Gygaxem, że:

Cytat:

There is no reason that players cannot be allowed to play as virtually anything, provided they begin relatively weak and work up to the top. (…)
e. Podręcznikowe warto jednak przejrzeć, bo pokrywają dobre 80% pomysłów na postać.

---

Wspominałem o zasadzie domowej dot. wysokiej temperatury - miała być domowa, a będzie ta z DMG (twórcy pomyśleli za mnie) - link. Niestety będzie lato i trzeba się liczyć z możliwością temperatury powyżej 100 stopni Fahrenheita (to koło ~40 stopni Celsjusza?).

Amon 21-06-2016 22:23

Cytat:

Wspominałem o zasadzie domowej dot. wysokiej temperatury - miała być domowa, a będzie ta z DMG (twórcy pomyśleli za mnie) - link. Niestety będzie lato i trzeba się liczyć z możliwością temperatury powyżej 100 stopni Fahrenheita (to koło ~40 stopni Celsjusza?).
Niektórzy z nas przemyśleli rasę postaci :D

Lord Cluttermonkey 21-06-2016 22:27

Cytat:

Napisał Amon (Post 643659)
Niektórzy z nas przemyśleli rasę postaci :D

Ano, przechytrzyłeś mnie. :wzeby: Nie widzę jednak ciężkiej zbroi w karcie postaci.

Amon 21-06-2016 23:05

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 643660)
Ano, przechytrzyłeś mnie.

Już dodane do CV :D

Cytat:

Nie widzę jednak ciężkiej zbroi w karcie postaci.
Z takim str i taką dex co baba by z nią robiła? :D
Zresztą Clu, ty jak byś chciał wykończyć postać to nawet pancerz Master Chef'a typu mjolnir nie pomoże :P :D

Lord Cluttermonkey 21-06-2016 23:19

Cytat:

Napisał Amon (Post 643676)
Już dodane do CV :D


Z takim str i taką dex co baba by z nią robiła? :D
Zresztą Clu, ty jak byś chciał wykończyć postać to nawet pancerz Master Chef'a typu mjolnir nie pomoże :P :D

Oj tam od razu chcę... :kropla: Po prostu się zdarza.

Lord Melkor 26-06-2016 12:05

Co taka cisza, myślałem że było kilkunastu chętnych?

Lord Cluttermonkey 26-06-2016 12:19

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 644602)
Co taka cisza, myślałem że było kilkunastu chętnych?

Cisza to nic wielkiego. W sondzie napisałem, że... Rekrutacja ruszy dopiero we wrześniu lub październiku. :wzeby: A wystartowałem wcześniej, bo a nuż zbierze się ekipa i pogramy już miesiąc, dwa szybciej. W lato mimo okazjonalnych nadgodzin i grubych dedlajnów mam najwięcej wolnego czasu.

Hungmung podesłał mi kartę postaci na pw. Jeszcze czekam na odpis i mam drugie zgłoszenie.

Z ogłoszeń parafialnych, to:
  • Wiki kampanii robi się coraz bardziej funkcjonalna. Na dzień dzisiejszy można tam znaleźć m. in.: wprowadzenie do historii i polityki Dzikich Krajów, zarysowaną kosmologię, ogólne informacje o wpływie bóstw na Dzikie Kraje jak i cały panteon, opis krain kontynentu Rhadamanthii, opis miast-państw i (póki co części) ważnych miasteczek i osad.
  • Wrzuciłem treść zasad opcjonalnych i domowych na Wiki, aby gracze bez dostępu do PHB lub DMG nie czuli się pokrzywdzeni.
  • Pojawiło się kilka nowych pytań w FAQ, cytuję poniżej. Jedno z nich diametralnie poszerza tworzenie postaci.

Cytat:

A co, jeśli dziesięć ostatnich lat przesiedziałem w Zapomnianych Krainach i naprawdę chciałbym zagrać, ale nie chcę przyswajać ani jednej linijki settingowego fluffu więcej?

I na to znajdzie się rozwiązanie - w D&D 5E istnieje coś takiego jak far traveller background, opisany w Sword Coast Adventurer's Guide. To background idealny dla postaci pochodzących z innych kontynentów, sfer czy innej epoki, ilustrujący podróżnika z dalekich stron, który budzi zainteresowanie swoją odmiennością. Swego czasu natrafiłem na mapę świata łączącą w jedną całość settingi takie jak Wilderlands of High Fantasy, Blackmoor, Zapomniane Krainy, Greyhawk... Jeśli masz ulubioną postać na przykład z Zapomnianych Krain czy z Planescape, którą koniecznie chcesz zagrać, masz u mnie zielone światło. Postać po prostu pochodzi z naprawdę dalekich stron i mogła przywędrować do Dzikich Krajów drogą magiczną, prekursorską podróżą morską lub przez niekończące się tunele Podmroku. W takim ujęciu zamiast osobnych Planów Materialnych istnieje po prostu jeden wielki, a jego kontynenty są oddzielone nieraz niewyobrażalnym bezmiarem wody. Przy graczach otwartych na takie jazdy może wyjść z tego nawet coś w rodzaju all stars ultimate D&D campaign.

Choć do zapoznania się z Wilderlands of High Fantasy zachęcam - ta sesja pewnie będzie jedną z nielicznych okazji do zgłębienia tego świata w praktyce.
Cytat:

Czy masz coś przeciwko korzystaniu z poradników optymalizacyjnych?

Zupełnie nic! To też pewien element RPG, który może sprawiać frajdę. Chciałbym tylko zaznaczyć, że optymalizacja postaci nie jest konieczna, aby przeżyć czy "przejść" moją kampanię. Gracze, którzy zdecydowali się na takie, a nie inne rozwiązania dlatego, że im się podobają, a nie że są optymalne (np. atut linguist gwarantujący trzy dodatkowe języki i biegłość w szyfrowaniu wiadomości), nic nie stracą. Nic nie stracą, dopóki będą pamiętać, że w D&D gracze powinni starać się omijać sytuacje, w których życie ich postaci zależy od rzutu kością albo przynajmniej starać się takie ryzyko jak najbardziej mitygować rozsądną i czujną grą. Mało sprytne decyzje częściej prowadzą do śmierci niż słaby build.
Cytat:

Czy Charyzma to tzw. dump stat?

Absolutnie nie! Tak jak pisałem wyżej, w zasadach opcjonalnych udostępniłem do wglądu zasady regulujące kwestiami społecznymi. Wysoka Charyzma oznacza wysoką lojalność NPCs (zasada Loyalty) towarzyszących postaciom graczy - popleczników i najmitów. Niezależnie od tego, jak ładnie zagada się do mistrza gry, do przekonania NPCs do wykonania jakiejś akcji lub poprawienia jego nastawienia (patrz zasada Social Interaction), konieczny jest rzut na odpowiednią umiejętność. Insight zaś pozwala lepiej poznawać NPCs od strony ich cech, ideałów, więzi, wad oraz wykrywać kłamstwa. Advantage i disadvantage nie przyznaję za ładne odgrywanie, przyznaję za kreatywność, mocne argumenty, dotykanie słowami osobowości NPCs lub brak tych elementów. Liczy się tu spryt i taktyka, bycie typem makiawelicznego lisa, poparte odpowiednimi cyframi na karcie postaci. Jeśli stworzycie postać nadającą się tylko do walki czy do eksploracji, w kwestiach społecznych nie będzie taryfy ulgowej.

W szerszej perspektywie ciężko byłoby mi wskazać jakikolwiek dump stat, dump skill albo nawet dump class w tej sesji. Uwierzcie, że wszystko się przyda, o ile będzie poparte uważną i rozsądną grą. Bez niej to nawet "same osiemnastki" nie zdadzą się na nic.
Prawdziwą klęską rekrutacji będzie, jak do końca października nie znajdę sześciu chętnych graczy, ale to zwyczajnie nie ma prawa się stać. :-P Tymczasem znikam dalej pracować nad kampanią...

Lord Melkor 26-06-2016 12:25

A jaką klasą gra Hungmung?

Lord Cluttermonkey 26-06-2016 12:27

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 644610)
A jaką klasą gra Hungmung?

CN Default Human Druid (Circle of the Land) Hermit, wyznawca Dionizosa.

Fyrskar 26-06-2016 14:42

Cytat:

Co taka cisza, myślałem że było kilkunastu chętnych?
Ja sobie spokojnie przyswajam zasady D&D i czytam materiały. Jestem w górach, więc z zasięgiem kiepsko, także może być tak, że kartę podrzucę dopiero na początku lipca.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:45.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172