lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [The end of the world/Horror] Co widział Johnny? (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/16443-the-end-of-the-world-horror-co-widzial-johnny.html)

Cooperator 26-08-2016 14:34

[The end of the world/Horror] Co widział Johnny?
 
Młodsze rodzeństwo potrafi sprawić wiele problemów - donieść rodzicom, naopowiadać różnych niestworzonych opowieści odwiedzającym potencjalnym partnerom, otworzyć wrota do innych wymiarów czy wdać się w rozmowę z "sympatycznym" kosmitą. W tle identycznych domów typowego amerykańskiego miasteczka w latach 80tych minionego stuleciu wydarzyła się właśnie taka historia.

Szukam chętnych graczy do rozegrania dość krótkiej sesji na podstawie scenariusza "When Johnny came home", stanowiącego jedną ze wstępnych przygód do praktycznie nieznanego w Polsce systemu "Dead of night", nawiązującego do sympatycznej konwencji horrorów amerykańskich klasy B z lat 70tych-80tych.

Bohaterami scenariusza są młodzi nastolatkowie (12-14letni), stanowiący starsze rodzeństwo dwóch mieszkających po sąsiedzku chłopców - Simona (11 lat) i Johnny'ego (10 lat). Życie toczy się swoim torem wyznaczanym przez wiecznie nieobecnych rodziców Johnny'ego (najpierw poświęcili karierę dzieciom, a potem - dzieci karierze) i równie zapracowaną samotną matkę Simona. Pewnego wieczora chłopcy znikają, a we wszystko w jakiś dziwny sposób wplątana jest stara, opuszczona fabryka za miastem.

Scenariusz ten odwołuje się do bardzo podstawowych klisz popkultury, prowadziłem go już kilkakrotnie i to zarówno graczom w wieku bohaterów (moi biedni harcerze łapią schizy do dnia dzisiejszego ;) ), jak i starszym imprezowiczom i zawsze wychodziło fajnie, choć najczęściej kończyło się klęską bohaterów. Ale jeżeli ktoś przed tragicznym zgonem swojej postaci chce się przejechać obowiązkowo żółtym szkolnym busem, przeżyć typową kłótnię z rodzicami w stylu "but, mooom" i generalnie, zmierzyć się z horrorem nie z tego świata mając w ręku kij baseballowy i pomoc zaprzyjaźnionych skautek to serdecznie zapraszam. ;)

Poszukuję od 1 do 4 graczy, z czego jeśli będzie min. 2 osoby, to powinny one być rodzeństwem obu chłopców, Johnny'ego i Simona. Pozostałe osoby mogą albo być dalszym rodzeństwem, albo kolegami/koleżankami starszego rodzeństwa. Raczej uczniowie elementary school (12-13 lat), ale jedna osoba może być już gimnazjalistą. Gramy na mechanice The End of the world, która jest na tyle prosta, że ogarniają ją 10latkowie, i na tyle zabójcza, by dobrze oddać prawdziwą proporcję sił. Tworzenie postaci wytłumaczę graczom, generalnie to 15min roboty.

Tempo odpisywania to jeden mój post na 4-5 dni, będzie Google Doc do dialogów i rozgrywania walk.

Vesca 26-08-2016 19:50

Chętnie się zgłoszę, tematyka brzmi mega interesująco, a wreszcie mam sporo czasu wolnego by coś więcej popisać.

Cooperator 27-08-2016 13:19

Wrzucam podstawy mechaniki i zasady tworzenia postaci. :)

Osobom, które się zgłoszą, wyślę na PW link do doca, gdzie są karty postaci zarówno drużyny, jak i wprowadzonych NPCów.

Zupełne podstawy mechaniki
Jak wygląda karta postaci można zobaczyć tu. Mechanika opiera się na rzutach dwiema pulami kości, pozytywną i negatywną. Za okoliczności sprzyjające otrzymuje się pozytywne kości, za niesprzyjające negatywne. Takie same wyniki na pozytywnych i negatywnych kościach się znoszą. Aby test się udał, na przynajmniej jednej niezniesionej pozytywnej kości musi być wynik równy bądź niższy od testowanego współczynnika. Niezniesione negatywne kości zwiększają tor stresu (są osobne trzy, dla testów fizycznych, mentalnych i społecznych). Jeśli którykolwiek z torów się zapełni i otrzymasz jeszcze jeden punkt stresu - umierasz. Możesz zmniejszyć tor stresu poprzez branie traumy, która działa przeważnie jako dodatkowa negatywna kostka.

Cytat:

Przykład testu: Julie próbuje na rowerze śledzić niezauważona samochód. Jest to test Zręczności (Julie ma Zręczność 4). Bazowo otrzymuje jedną pozytywną kostkę. Julie otrzymuje dodatkową kostkę za cechę Szybka i jedną negatywną kostkę za cechę Niecierpliwa. Rowerem ciężko jest śledzić samochód, ale skoro są korki w mieście, to Mistrz Gry ocenia trudność na 2 negatywne kostki. Julie ma więc 2 pozytywne kostki (jedną bazowo i jedną za Szybką) oraz trzy negatywne (za Niecierpliwą i dwie za śledzenie samochodu rowerem). Na pozytywnych kościach wypadają wyniki: 3 i 5, na negatywnych 1, 4 i 5. Piątki z dwóch różnych puli się znoszą, zostaje pozytywna 3 i negatywne 1 i 4. Julie ma 4 Zręczności, więc test się udaje. Za każdą negatywną kostkę niezniesioną otrzymuje punkt stresu, czyli otrzymuje 2 punkty na Torze Stresu fizycznego.
1. Imię, informacje o postaci:
Na początku musisz stwierdzić kim Twoja postać jest - jak ma na imię, ile ma lat i do której rodziny należy.
  • Rodzina Simona jest dość uboga, matka pracuje jako sprzątaczka na kilku zmianach. Ojciec się z nią rozwiódł kilka lat wcześniej. Walczył w Wietnamie i wrócił z potężnymi problemami psychicznymi, które odreagowywał na rodzinie. Simon ma 11 lat i jest dzieckiem, które zawsze wpada w kłopoty, to typowy szkolny zabijaka. Ostatnio bardziej się zaczął trzymać z Johnnym, na którego wywiera bardzo zły wpływ.
  • Rodzina Johnny'ego jest bardzo dobrze sytuowana, ale rodzice w wiecznej pogoni za deadline'ami rzadko kiedy bywają w domu. Johnny ma 10 lat i jest bardzo cichym i spokojnym dzieckiem, najchętniej cały czas spędzałby w pokoju z nosem w książkach lub komiksach ze Star Warsami. Ojciec w przypływie nadrabiania zaległości wychowawczych próbował Johny'ego przekonać do baseballa, ale efekty były na tyle opłakane, że nie próbował po raz kolejny.

2. Współczynniki
Mechanika w "The end of the world" opiera się na k6. Żeby osiągnąć sukces, na przynajmniej jednej kości w pozytywnej puli (o pulach niżej) trzeba mieć wynik równy bądź niższy wartości współczynnika, który się testuje. Bazowo każdy współczynnik wynosi 1. Masz 9 punktów do rozdania na 6 współczynników: Zręczność i Witalność (fizyczne), Logika i Siła woli (mentalne) oraz Charyzma i Empatia (społeczne).

3. Cechy
W każdej z kategorii (fizycznej, mentalnej i społecznej) wybierasz sobie po dwie cechy, pozytywną i negatywną. Pozytywne cechy w sprzyjających okolicznościach dadzą Ci pozytywne kości, zwiększając Twoje szanse - negatywne działają odwrotnie, dając negatywne kości. Bywa, że cechy generalnie pozytywne w danych okolicznościach dadzą negatywne kości i na odwrót. Przykłady cech:
  • Fizyczne: baseballista, wysportowany, dobra kondycja, słabe kostki, skaut, drobny, słaba równowaga, alergie, szybko się męczy, zręczna, powolny, rosły.
  • Mentalne: spostrzegawcza, próżna, uparta, otwarty umysł, szybko się nudzi, rozsądny, boi się ciemności, interesuje się głównie WFem, otwarty umysł, bujna wyobraźnia
  • Społeczne: Śliczna, naturalny przywódca, rudzielec, dziwna (w sensie: weird), współczująca, kujonka, bezczelna, prawdomówna, indywidualista, samotnik, introwertyczka

Tor Stresu i traumy

Każda niezniesiona negatywna kostka zwiększa poziom Stresu na Torze Stresu. Tor ma trzy progi - po zapełnieniu jednego każda kolejna zmiana na Torze jest zmniejszona o 1, po zapełnieniu drugiego - o 2. Innymi słowy, kiedy zdobywa się już 3 punkty stresu na dowolnym torze, przed dodaniem kolejnych znosi się jedną negatywną kostkę, a kiedy wejdziemy na trzeci próg (6 punktów stresu), to znosimy dwie.

Stres można ściągać poprzez wzięcie Traumy. Żeby wziąć Traumę, postać musi mieć chwilę spokoju na ogarnięcie, co jej właściwie jest, nie można więc ściągać Stresu podczas walki. Są trzy rodzaje Traum - jednodniowa (ściąga 1 punkt Stresu), tygodniowa (2 punkty Stresu) i miesięczna (3 punkty Stresu). Naraz możemy mieć tylko po jednej Traumie każdego typu. W czasie działania Traumy liczy się ona jako dodatkowa negatywna kostka w odpowiednich testach.

Działanie pod presją

Możemy zwiększyć swoje szanse (i potencjalnie Stres) poprzez dołożenie do testu po jednej kostce pozytywnej i negatywnej.

Rossac 28-08-2016 12:39

Koncept wygląda świetnie i z chęcią spróbuje swoich sił. Postaram się stworzyć kartę postaci dziś późnym wieczorem albo jutro po południu. Myślę że zagram jako brat któregoś z zaginionych chłopców, wstępnie Johnnego. Nie mam jednak nic przeciwko zmianie tej deklaracji, jeśli ktoś wolałby wywodzić się z bogatszej rodziny. ;)

Cooperator 29-08-2016 16:22

Dostałem pierwszą kartę :) Czekam na karty i ewentualne zgłoszenia. :)

kanna 02-09-2016 10:05

Ciekawe. lubię grać dziećmi, a Twoje W jądrze ciemnościi wspominam dobrze (choć krótko, niestety :wleb: ).

;)

KP podeślę po wtorku.

Cooperator 08-09-2016 14:01

Wiem, że pospieszanie pań nie ma większego sensu, niemniej naprawdę kartę postaci, o którą poprosiłem, można zrobić w 10 minut. ;)

kanna 08-09-2016 14:39

Tworzenie KP to poważna sprawa...
Po środzie miałam pisać, jest po środzie, nie?
Wieczorem będzie.

Cooperator 08-09-2016 15:07

Po wtorku. :P

kanna 08-09-2016 15:14

A, to sorry.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:04.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172