lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Warhammer] Wschodzący Cień (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/16552-warhammer-wschodzacy-cien.html)

xeper 14-10-2016 23:17

[Warhammer] Wschodzący Cień
 

Wschodzący Cień


Szkarłatny Martin pędził na złamanie karku. Czuł na plecach oddech goniących go żołdaków z opactwa. Na sam przód wysforował się kapitan Heinz Weill. Odległość między bandytą a stróżem prawa była nie większa niż sto kroków. Drzewa Eppiswaldu śmigały po bokach, gdy Martin popędził konia do jeszcze szybszej jazdy. Zwierzę biegło ostatkiem sił. Dzisiejszy pościg doprowadził je na skraj wytrzymałości i Martin zdawał sobie z tego sprawę. Chciał jak najbardziej zwiększyć przewagę nad strażnikami, nim zwierzę padnie. Wierzchowiec potknął się po raz kolejny. Martin spojrzał za siebie. Pogoń wyłaniała się zza zakrętu. Drwalski Trakt biegł teraz prosto, aż do odgałęzienia do Todtmoos, potem przecinał potok Schaller i... Szkarłatny uświadomił sobie, że tą drogą nie ucieknie. Trakt docierał do przeprawy przez Söll, gdzie musiałby czekać na łódź. Wtedy lektorscy z pewnością by go dorwali. Nie pozostawało nic innego jak skierować się w las, ku Wzgórzom Pfaltzer. Ta część lasu uchodziła za nawiedzoną, a dodatkowo lektorskie prawo zabraniało wstępu w te rejony. Weill na pewno nie podjąłby ryzyka. W przeciwieństwie do nie mającego nic do stracenia Martina. Rabuś gwałtownie ściągnął cugle. Koń zatrzymał się i wierzgnął w miejscu, po czym upadł na przednie kolana, aby zaraz przewrócić się na pokryty pianą bok. Martin nie poświęcił mu już ani chwili uwagi. W kilku susach znalazł się między drzewami. Odgłos kopyt był coraz głośniejszy, słyszał też krzyki strażników. Popędził w las, nurkując pod nisko zwieszającymi się gałęziami. Słyszał kapitana Weilla jak wydaje rozkazy swoim ludziom. Martin usłyszał też za sobą trzask gałęzi. A jednak dowódca wszedł do lasu. Szkarłatny przyspieszył. Zsunął się po piaszczystej skarpie między leciwe buki. Przebiegł kilkadziesiąt kroków i stanął. Wokoło panowała niczym nie zmącona cisza. Nie śpiewały ptaki, ani nie szumiały liście, chociaż mógłby przysiąc, że jeszcze na Drwalskim Trakcie całkiem solidnie wiało. Gdzieś przed sobą usłyszał tętent kopyt...

Kapitan Heinz Weill zatrzymał się, nasłuchując. Nie słyszał przed sobą hałasu, jaki robił uciekający Martin. Właściwie nie słyszał nic. W lesie panowała absolutna cisza. Heinz dwoma palcami nakreślił na piersi znak komety i postąpił jeszcze kilka kroków do przodu. Powietrze przeszył przerażający, nagle urwany krzyk człowieka. Weill odwrócił się na pięcie i szybko ruszył w kierunku drogi. Wiedział, że bandytę spotkał los gorszy od tego, co czekało go w Lektorskich kazamatach.


Niniejsza przygoda, będąca pierwszą z czterech części kampanii autorstwa A.Nuneza Jr., rozpoczyna się na terenie Sudenlandu 26 Jahrdrunga 2515 roku, czyli rok po wydarzeniach kończących kampanię Wewnętrzny Wróg. Dokładnie początek ma miejsce w Eppiswaldzie, wsi będącej centrum Lektorskiej Enklawy Eppiswaldu - lenna ziemskiego będącego w posiadaniu kościoła Sigmara, a dokładnie Lektora Sudenlandu, Raphaela von Mauchena.

Mechanikę WH uznałem za zbyt ciężką dla gry przez forum, więc skorzystamy z tworu, który nosi nazwę Mechanika Uniwersalna [Mechanika Uniwersalna].

Bohatera określa 5 cech: Hart, Zwinność, Umysł, Osobowość i Psychika. Tym cechom przydzielamy wartości: 4, 3, 3, 2, 1. Poza tym bohater ma też 7 umiejętności wynikających z profesji, którym gracz przydziela wartości 3, 2, 2, 2, 1, 1, 1. Obowiązuje lista profesji z podręczników, podobnie ma się rzecz z ekwipunkiem, ale tutaj można sobie pozwolić na drobne modyfikacje.

Na ten przykład KP:
Theofil Bunckerstock - przewoźnik
cechy: Hart 3/ Zwinność 4/ Umysł 1/ Osobowość 3/ Psychika 2
umiejętności: targowanie 2/ pływanie 2/ żeglowanie 3/ walka na pięści 1/ plotkowanie 1, wędkowanie 2,
wyposażenie: podstawowy ekwipunek poszukiwacza przygód, kastet, proca, zdezelowana łódź
Urodzony w Gutenabend, małej wsi nad rzeką Soll, całe życie przepracował na wodzie. Początkowo z ojcem, po jego nagłej śmierci sam. Kilka lat temu przeniósł się do Eppiswaldu, gdzie jest lokalnym dostawcą ryb. Gdy pojawi się okazja, ma zamiar rzucić to wszystko w cholerę i zająć się jakimś bardziej dochodowym zajęciem.


Przyjmę do sesji 4-6 graczy. Tempa odpisów nie ustalam, bo z tym różnie bywa. Obecnie mam więcej czasu, więc na LI pojawiam się niemal codziennie, a do tej pory różnie to bywało, co mogą potwierdzić grający ze mną liczowcy. Rekrutacja trwa do 20.10.2016.


KARTY:
Campo Viejo - szczurołap
Fyrskar - szlachcic
Kerm - uczeń czarodzieja
kinkubus - cyrkowiec
Komtur - uczeń czarodzieja
Mortarel - żołnierz okrętowy
Tom Atos - przepatrywacz

Gveir 15-10-2016 13:11

Opowiedz mi proszę, jaki jest zarys fabularny tej sesji. Dowolność w kreacji bohaterów już mamy, tylko kim oni będą w Sudenlandzie, roku 2515 K.I ?
Dostaną jakieś zadanie od Lektora Sudenlandu?

Fyrskar 15-10-2016 14:32

Zgłaszam się. Miałem przyjemność poczytać co nieco z twórczości Nuñeza, natomiast lenistwo zatrzymało mnie przed zapoznaniem się z kampanią Gathering Darkness, więc nie wiem o niej więcej od innych forumowiczów. Mam jeszcze kilka pytań:

- Czy przewidujesz awanse na kolejne profesje w toku trwania kampanii?
- Jak długiej historii/opisu postaci wymagasz?
- Profesje bierzemy z podręcznika do pierwszej, czy drugiej edycji?

xeper 15-10-2016 20:18

@Gveir: Bohaterowie otrzymają pewne zadanie do wykonania właśnie w Eppiswaldzie, nie od Lektora ale od kogoś innego. Bohaterowie mogą więc być rdzennymi mieszkańcami wsi lub okolic, albo przyjezdnymi.

@Fyrskar: Mechanika Uniwersalna nie przewiduje profesji tak jak WH, tylko rozwój cech/umiejętności, ale fabularnie jak najbardziej będzie to możliwe.
Historia i opis postaci na kilka zdań.
Co do edycji, z której korzystacie przy wyborze profesji, jest mi to zupełnie obojętne. Jeśli zaś chodzi o magię, to 2 ed.

Tutaj mapa Lektorskiej Enklawy Eppiswaldu:

Gveir 15-10-2016 21:40

Wstępnie mnie zapisz. Mam inne pytanie. Np. taki banita z 1 edycji to, moim skromnym zdaniem, najlepsza profesja startowa pod względem umiejętności i ich ilości oraz jakości czy rozwinięć oraz perspektyw awansu. MU ogranicza do 7 umiejętności, czyli nie mógłbym wybrać banity. Mam szukać takich profesji, aby wpasować się w tą magiczną liczbę? ;)

kinkubus 15-10-2016 21:45

Cytat:

Napisał Gveir (Post 667427)
MU ogranicza do 7 umiejętności, czyli nie mógłbym wybrać banity. Mam szukać takich profesji, aby wpasować się w tą magiczną liczbę? ;)

Myślę, że powinieneś po prostu wybrać 7 z tego, co posiada banita.

Przy okazji mam pytanie. Długość postów i doc. Na długie posty oraz doc nie mam czasu (kolidowałoby z innymi sesjami). Przez długie posty mam na myśli coś powyżej 1/3 A4, gdybyśmy mieli tak odgórnie, regularnie się rozpisywać.

Fyrskar 15-10-2016 22:33

Można korzystać z opisu Wissenlandu autorstwa MadAlfreda jako przewodnika po rejonie? Pytam, bo może bym nieco mocniej osadził postać w tym, czy innym miejscu prowincji, a nie wiem, w jakim stopniu będziesz trzymał się jego twórczości.

xeper 15-10-2016 23:36

Co do umiejętności, to iimożna wziąć z opisu profesji albo obmyśleć samemu. pamiętajcie o umiejętnościach takich jak walka bronią czy strzelanie.

posty raczej krótkie i zwięzłe i na temat. Bez gdoca.

Materiały z MadAlfreda uważam za obowiązujące.

Mortarel 16-10-2016 14:01

MG, to jak w końcu z tymi cechami?

4,3,3,2,1 czy 4,3,2,2,1, bo jedno wynika z podręcznika i posta, a drugie z podanych przykładów :D

Umiejętności, rozumiem że odmiennie jak w podręczniku MU, w liczbie 7.

xeper 16-10-2016 15:27

Ma być 4-3-3-2-1. Umiejętności jest więcej .


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:26.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172