MrKroffin | 20-11-2016 15:03 | Cytat:
Napisał Baird
(Post 674536)
Ciekawie, ale chyba nie ogarnę. | A gdzie tam :). Zasady naprawdę nie są trudne i mimo spisania na ogół są po prostu naturalne i logiczne. Natomiast mechanika to wpisanie kilku cyferek (po mojej stronie jest ich po prostu więcej), poziom początku gimnazjum. Także bez obaw. Cytat:
Mam pytanie odnośnie tworzenia swojej rasy. Jak cechy takich stworzeń wpływają na rozgrywkę? Chodzi mi o to, czy np krasnale mają bonus do wydobywania, minotaury do walki itp itd, czy może wszyscy są równi, a cechy to jedynie kwestia opisu?
| Cechy szczególne tworzone są poprzez narrację, czyli po prostu nie uwzględniamy ich w mechanice. Nie ma takich rpgowych +15% do górnictwa, bo nie miałoby to przełożenia na grę. Natomiast rozpatruję i omawiam z graczem przydatność jego rasy i np. przyspieszam dla krasnali technologię "Górnictwo", co jest naturalną konsekwencją ich przystosowań. Tak to działa w sesji i wydaje mi się, że sztywne wyznaczniki bardziej ograniczą niż wspomogą. Cytat:
Jakie duże będzie imperium startowe? jedno miasto? Jaka ludność? To tak pytam by znać ramy opisowe i nie pisać o garstce koczowników, gdy startuje się z 3 miastami, ani też nie pisać o wielkim imperium, które jednak posiada jedno małe miasteczko
| Muszę to dopisać do pierwszego posta, bo pytanie przewijało się już w poprzednich rekrutkach: na początek rasa ma jedno miasto o liczebności 1000 sztuk i wymaganą do ich utrzymania ilość źródeł pożywienia. Na tym etapie gry ekspansja powinna jednak pójść stosunkowo szybko, ale nawet z tym jednym można się liczyć na arenie międzynarodowej - co prawda skakanie do kolosów nie jest zbyt mądre, ale z mniejszymi można rywalizować :). Cytat:
Sesję śledziłem jakiś czas, ale nie jestem na bieżąco....
| Aby nadrobić na tyle, na ile potrzeba do sesji, warto przeczytać choćby pobieżnie, bez ozdobników, ostatnie 2-3 strony. To będzie całkowicie wystarczające. Bez tego tego można zagrać, ale ja osobiście wolałbym wiedzieć, jako gracz, co się święci :wink: . A święci się :D. |