[Strategia] Obcy nadlatują! Cześć! Rozpoczynam rekrutację do gry wojennej mającej na celu sprawdzić, jak może zakończyć się ewentualne przybycie obcych na ziemię. W grze zachować chciałbym skalę rozwoju technologicznego obcych bez wymyślania jak ta technologia może wyglądać.. oraz ograniczonych zasobów, którymi będzie dysponował ewentualny statek. Dlatego też zdecydowałem się na umieszczenie gry w 1917 roku, czyli dokładnie sto lat temu. Potrzebuję minimum 2 drużyn po 2/3 osoby. Gracze wybiorą jedną z dwóch stron: obcych lub tubylców. Dla każdej ze stron zostanie utworzony dokument google, gdzie gracze będą mogli radzić, układać strategie i głosować nad przyjętymi rozwiązaniami. Obie grupy będą wysyłać do mnie rozkazy a ja będę ustalał efekt ich działań i chronologię zdarzeń. Zdarzenia byłe, o których mają informacje obie strony rozgrywki będą publikowane na forum. Scenariusz gry: Na pewnej planecie krążącej wokół młodej gwiazdy rozwijają się niezależnie od siebie dwie cywilizacje. Planeta jest pokryta ogromnym oceanem z dwoma małymi kontynentami. Cywilizacja obcych dysponuje technologią jaką posiadamy obecnie. Cywilizacja tubylców zamieszkuje kontynent, który odpowiada historycznie Wielkiej Brytanii z 1917 roku. Gracze grający tubylcami, będą mieli do dyspozycji wszystkie zasoby, które posiadały te wyspy w tym roku – wyłączając kolonie. Zasoby obcych to: - do wglądu tylko dla graczy obcych. Tubylcy nie wiedzą jakie są możliwości obcych. Do rozegrania są dwa, wylosowane z poniższej listy scenariusze: • Obcy chcą zdobyć pewien zasób/minerał. • Wybudowanie pewnej konstrukcji przez obcych. • Obcy chcą się osiedlić. • Obcy oferują pomoc w rozwoju. • Obcy proszą o pomoc w wojnie z inną wysoko rozwiniętą cywilizacją. • Obcy są na wymarciu z pewnego powodu. • Obcy realizują pewien cel naukowy. • Założenie bazy wojskowej przez obcych. O tym jaki scenariusz jest grany, wiedzą tylko obcy. Żadna ze stron nie włada tym samym językiem. Mapa teatru działań online: British Isles, Atlas: World Atlas 1913, Historical Map Częstotliwość gry: jeżeli w ciągu 2 dni nie otrzymam poleceń od danej drużyny, rozumiem, że pasuje ona tą kolejkę. Pozdrawiam, czekam na pytania. |
Pytanie 1-Ustrój obcych będzie wybrany przez graczy grających obcymi? 2-Czy wygląd obcych jest od ustalenia? 3-Czy nie bardziej sci-fi nie było by dać graczom do wyboru jeden z archetypów z jakiegoś uniwersum? W sensie technologiczny. 4-I czy zamiast losowania obcy nie mogli by wybrać dwóch scenariuszy? |
Hej Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Co do zasobów tubylców. Sądzę, że najłatwiej i najpewniej będzie przyjąć siły, które Wielka Brytania wystawiła do I WŚ. Okres się mniej więcej zgadza. |
:whoaaa: To wstępnie chętny. Strona konfliktu obcy. |
Hmm, ale skoro brak jest potencjalnego scenariusza, że obcy chcą podbić planetę/kontynent i gracze prowadzący tubylców o tym wiedzą - to o co właściwie ma toczyć się konflikt? ;p Prawdę mówiąc, ciężko mi sobie wyobrazić przebieg tego - np. jak tu poprosić o pomoc, skoro nie zna się języka itd. Ale może zapiszesz gdzieś przebieg całej gry, również rzeczy niejawne, tak żeby po zakończeniu sesji inni mogli sobie poczytać? Jestem ciekaw. :) |
Wstępnie się bym nawet zgłosił, jeszcze tylko ne wiem po której stronie. Kilka pytań: 1. Podczas gry rzucamy tylko suche deklaracje, czy też bawimy się w odgrywanie? 2. Idąc dalej tym tropem wszystkie decyzje podejmowane będą za pomocą głosowania, lub każdy gracz będzie odpowiedzialny za coś innego (np: armia, lotnictwo) i tylko główne decyzje będą podejmowane wspólnie? |
Cytat:
|
Cytat:
Zależy od ustroju jaki sobie obierzecie. W Wielkiej Brytanii będzie to domyślnie lider(król, premier, lord) i pozostali gracze(doradcy..etc..). |
Nawet mam pomysł jak t zrobić grając obcymi by się udało... ...ale nie mam czasu. Tak więc powodzenia ;) |
Obecnie mamy "Wstępnie" 3 chętnych. W najgorszym wypadku, będzie to jedna grupa obcych a ja rozegram tubylców. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:29. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0