Cytat:
Podany przez Stalowego link warty przeczytania. Również polecam. Jak komuś się nie chce czytać, to trochę Lore można również znaleźć na youtube. Cytat:
Mecha ma przede wszystkim to do siebie, że zarówno MG i gracz "widzą" tą samą postać i świat. Wszyscy mają wspólny punkt odniesienia i wiedzą co oczekiwać, jakie akcje mogą przeprowadzić i jakich wyników się spodziewać. Bez niej... cóż... Też często czuję się zawieszony w próżni. To hamuje mi kreatywność i psuje imersję... W szczególności tam gdzie wchodzą w grę czary, duchy, matrix i cyberwszczepy... trudno tak "na czuja" grać. No chyba, że to będzie podobny freestyle jak w operacji Starscream? Tam od pewnego momentu mechanika nie była używana, a grało się całkiem sympatycznie. Bardzo sympatycznie nawet bym powiedział :) Za czasów SR2 i SR3 bardzo dużo grałem i prowadziłem na forum. Jakoś nie zauważyłem, by było trudniej niż z innymi systemami. No ale jam stary, nadal mówię "decker" , "cyberdeck" i "chummer" :p Tutaj jest Quick start Sam w sobie dość prosty. Fakt, w pełnej wersji dodali dużo różnych regół.. no ale w większości można sobie uprościć. i ignorować to czy owo. Jeśli zagram, to pewno i tak zrobię sobie kartę mechaniczną, by "widzieć" co moja postać potrafi, w czym jest dobra a w czym nie. Nie zrozum mnie źle. Nie jestem piewcą regół, nie oczekuje, by wszystko było zgodne z podręcznikiem. Wiadomo, na forum się upraszcza, pomija zasady na rzecz fabuły. No ale dobrze mieć ten wspólny szkielet. |
- Widzę sprawę podobnie jak Ehran. Właściwie jeśli będzie storytell to na pewno daruję sobie tą sesję. - Ponadto jak ktoś nie zna SR (np. ja) to trudno jest złapać jakikolwiek balans czy punkt ciężkości co oznacza, że postać ma być zrobione "na zdrowy rozsądek". W ogóle nie ma żadnego punktu odniesienia ani wzorca. Jakakolwiek mecha daje jakieś ramy i skalę, chociaż najogólniej. |
Osobiście nie zagram z braku czasu ale pewnie będę czytać pomyślałem że rzucę linkiem: Osobiście uczyłem się systemu z tego linka mniej śmiechowy niż ten zapodany przez Stalowego ale w bardzo przystępny sposób opisany https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.p...Game/Shadowrun Tutaj skrócony opis wydarzeń w Polsce w tym settingu. Widać że Polacy pomagali pisać :* https://shadowrun.fandom.com/wiki/Poland Sam na początku byłem do tego settingu nastawiony negatywnie ale dopiero jak przeczytałem przezabawny testament pewnego smoczydła to poczułem klimat i potencjał tego świata https://shadowrun.fandom.com/wiki/Dunkelzahn%27s_Will |
Cytat:
Jak będziesz organizował coś bez podpierania się już wydanym systemem, który ma własne kalendarium, przejścia i zdarzenia, to wtedy jestem w pełni zdecydowany. Miłej zabawy. |
@Czudak Nie zniechęcaj się tak łatwo. Świat SR jest na tyle bliski naszemu, że nie trudno go ogarnąć. A jest tak duży, że łatwo dodać coś od siebie. Wklepnij sobie na youtube shadowrun lore, obejż kilka i to powinno starczyć. Ludzie tutaj raczej tolerancyjni i na luzie, nikt ci głowy za przekręcenie faktów nie odgryzie. |
Jak bardzo trzeba znać realia SR żeby móc brać udział w tej sesji? Pytam ponieważ przyznaję się bez bicia że klimaty sr są mi zupełnie obce. Owszem grałem w Neuroshima owszem grałem w cyberpunka, ale z śr spotkam się po raz pierwszy i nie wiem czego mogę się spodziewać. |
Gargamel Cytat:
|
No dzięki stalowy okazuje się że żadnego z tych tytułów to ja nie znam więc raczej sobie nie pogram Choć przyznam że jest to kusząca zagrać w coś oczy nie ma się zielonego pojęcia |
Marsz z Lasów Lubuskich na przedpola Wrocławia rozpoczął się. Hipolit Dobroleszy wesprze czyn niepodległościowy. Aby być super-heavy supportem zrobię z niego mystic adepta, więc slot dla full magiciana będzie wolny. |
@Stalowy, jak podchodzisz do umiejętności postaci? Rozpisujesz moce / czary zgodnie z regułami, czy jak to robisz? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:24. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0