lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [DnD 3.5 FR, 18+] Odcienie szaleństwa (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/18649-dnd-3-5-fr-18-odcienie-szalenstwa.html)

Nami 28-11-2019 20:51

Cytat:

Napisał Kata (Post 859831)
Oj przecież i tak to będzie bardziej storytelling..

Cytat:

Napisał Nami
że i codziennej chęci mi zabraknie też, aby dużo pisać, mimo iż bardzo lubię.


takie tam... czytanie wszystkiego.

Kata 28-11-2019 21:14

Marudzisz, co ja zrobię bez elfiej siostry?

Nami 28-11-2019 21:19

Cytat:

Napisał Kata (Post 859840)
Marudzisz, co ja zrobię bez elfiej siostry?

Zaproś kogoś fajniejszego do sesji i zrób powiązanie :nordic:
Ja bym tak zrobiła ;P

Brilchan 01-12-2019 00:37

Cześć czytałem parę twoich sesji Zell i bardzo mi się podoba twój styl prowadzenia. Mam 2 koncepty na postać:

1. Smętny Skryba Ruddigor młody(19/20 lat) kapłan Jergala. Syn chłopstwa stracił rodziców, gdy miał pięć lat podczas jednego z rajdów wybrańców Czarnego Słońca uratował i wychował go jego Mistrz kapłan należący do Skrybów Zagłady wyuczył go do stanu kapłańskiego oraz wyświęcił. Chłopak stracił swojego Mistrza niedługo po otrzymaniu święceń choruje na depresje w lepsze dni naucza ludzi o historii swego patrona namawia do modlitwy, aby dodać mu mocy przekonując, że Jergal na pewno zbiera siły na pokonanie JEGO, bo już raz to zrobił i jest starszy i potężniejszy niż reszta bogów.

W złe dni pali sporządzone notatki a ulgi szuka w dogmacie swego bóstwa, które mówi, że wszystko przemija, więc Sfery też właśnie dogorywają żywota i niedługo ten koszmar się skończy.
Znany jest z tego, że leczy i pociesza ludzi w zamian za ich opowieści spisuję listy zmarłych oraz sposób ich zgonu stara się też notować losy, jakie doświadczyli ludzie.
Dla wielu jest to coś w rodzaju terapii a sam Ruddigor ucieka w ten sposób od własnych myśli, jeżeli danego dnia nie uda mu się uzyskać mocy kapłańskich pomaga metodami tradycyjnymi zresztą stara się oszczędzać błogosławieństwa i używać ich wtedy, gdy to konieczne.

Stara się palić napotkane na swojej drodze zwłoki oprócz czynienia ostatniej posługi wykorzystuje też ciała w bardziej utylitarny sposób często oddziela z nich nieco skóry, aby sporządzić papirus oraz spuszcza nieco krwi, aby po zmieszaniu z popiołem sporządzić inkaust. Sam popiół i kości też są mu niezbędne do odprawiania świętych rytów.

Uzyskał niejaką sławę, jako dobroczyńca wśród podróżujących grup ocalałych jakieś bard nawet ułożył o nim wiersz.

Wyprawa, o której będzie sesja wzbudziłaby go z marazmu po raz pierwszy w życiu poczułby nadzieje na zakończenie tego koszmaru. Marzyłby o zburzeniu Muru Niewiernych i uwolnieniu dusz zmarłych w szczególności swoich rodziców, młodszego brata i Mistrza.

2. Worlock / Czarnoksiężnik John Wellington Wells, który ma kontrakt z Karsusem. Ostatnio słuchałem sobie trochę ciekawostek o Imperium Netherilu, wyższej magii i AD&D. Karsus to dość ciekawa postać po tym, co nawyczyniał ze swoim zaklęciem, które zniszczyło imperium i spowodowało, że Mystra zablokowała zaklęcia powyżej 9 kręgu magii został z niego wielki krwawiący głaz w lesie. Mimo tego porażki najgenialniejszy Arkanista w historii został pół bóstwem i patronem dla Czarnoksiężników.

No dobra, ale czemu zamiast opisywać postać pisze o Karsusie? Bo chciałbym żeby właśnie on był Patronem mojego czarnoksiężnika problem w tym jest taki, że ten patronat daje drobne zdolności magiczne jak wyczuwanie i rozpraszanie magii, co się kłóci raczej z banem na magię moce Worlocka nie pochodzą jednak ze splotu, ale od Patronów.

Ogólny pomysł miałem taki, że ojciec postaci był Profesorem Uniwersyteckim w jakimś dużym mieście, Slivermoon albo Newerwinter oraz magiem. Uparł się żeby uczyć swojego dzieciaka o Arkanach magii, chociaż jest ona martwa, ale zatruwał chłopakowi głowę gadaniem o dawnej wielkości rodu, którą ten musi przywrócić.

W trakcie ucieczki Karsus przyzwał do siebie chłopaka czując jego pragnienie wielkości i postanowił namaścić dzieciaka i wykorzystać Johna oraz chaos spowodowany przez Czarne Słońce, aby wreszcie odzyskać miejsce, które mu się należy w świecie.
Motywacją postaci karmioną opowieściami ojca i snami /wspomnieniami z czasów świetności starożytnego Imperium Netherilu byłaby chęć zniszczenia Cyrica, za co jego patron byłby powszechnie czczony, dzięki czemu mógłby zostać nowym bóstwem magii odnowić splot i ponownie udostępnić ludziom prawdziwą potęgę dawnych czasów a mając do dyspozycji epicką magię będzie można odnowić ziemie oraz stworzyć wieczne imperium...

W tym koncepcje pociąga mnie pomysł żeby zagrać postacią zupełnie odmienną od pierwszego postać, którą napędza do działania chora ambicja i cel, który wydawałby się tak niemożliwy do spełnienia, że z pewnością ruszyłby z chęcią do walki z wszechpotężnym bogiem - idiotą. Podoba mi się pomysł zagrania kimś, kto zna tylko ten świat wojny i szaleństwa a mimo to żyje własną wizją przeszłości idealizowaną przez opowieści innych będąc gotów spalić się, aby zrealizować pragnienie tak nie realne, że aż może się udać.

Nie chodzi mi o to żeby postać była jakoś super przepakowana moce Worlocka jak najbardziej powinny zawodzić na tej samej zasadzie, co magia kapłańska. Do tego Banem od Karsusa jest hemofilia, co w życiu na survivalu z pewnością byłoby problemem, choć podkreślono, że jest to krwawienie, które nie powoduje obrażeń takie magiczne przekleństwo to i tak spowoduje to sporo problemów i ułatwiłoby wrogom tropienie.

Dorzucę kilka linków, które spowodowały, że zafascynował mnie ten pomysł z Czarnoksiężnikiem sądzę, że Karsus spróbowałby wykorzystać taką okazje jest na tyle słaby, że Czarne Słońce mógłby o nim zapomnieć czy nawet nie wiedzieć, ale postaci mógłby pomóc.

O Karsusie jako półbóstwie i Patronie

Karsus - Therafim RPG

https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Karsus

Tu filmik który spowodował mój zachwyt Karsusem i ten pomysł na postać oraz motywacje w tej sytuacji opisywanej na sesji https://www.youtube.com/watch?v=fp_-5kXw_9g



Seachmall 01-12-2019 00:50

Erm... Brill kilka spraw.

Jergal nigdy nie pokonał Cyrica, pracował z nim kiedy ten był Panem Umarłych.

Jergal bynajmniej nie jest najstarszym bogiem ten tytuł mają Selune i Shar.

Więc twój kapłan by chodził i trochę no... kłamał.

Warlock jest z Complete Arcane.
Zell zezwoliła tylko na PG, PMP i MM.

Secundo Karsus jest możliwy jako patron dla Warlocków w 5e, nie w 3.5.

Zell 01-12-2019 01:27

Zacznijmy.

Pierwszy koncept: Seach ma rację. Jergal nigdy nie pokonał Cyrica. Jergal nie jest najstarszy ani najsilniejszy. Był potężny... póki dobrowolnie nie rozdzielił swojej mocy pomiędzy trzech śmiertelników, których w ten sposób ubóstwił - a byli to Bane, Bhaal i Myrkul. Dawne dzieje.

Drugi koncept: Warlock to śpiewka 5.0 lub dodatków do 3.5 (niedozwolone). Karsus... On był bogiem, tak. Przez te kilka sekund, gdy rzucił swoje zaklęcie niszcząc siebie i to, czego Mystryl nie odratowała.
Teraz Karsus to tylko ledwo pogłos dawnego wielkiego bum. Uśpiony pogłos. Ledwo pamięć.

Mówiąc wprost - Karsus był najgenialniejszym idiotą, którego nikt nie lubił. xD

Precyzując - ojciec postaci nie mógł być z czasów magii. Nawet dziadek nie.

Jergalitę możemy dopracować.

Brilchan 01-12-2019 13:03

Co do tego Jergala pokonującego Cyrica nie pokonał go w bezpośredniej walce ale w podręcznikach jest wprost napisane że Senyszyl Władcy umarłych choć choć nie ma jasno określonej mocy może podkopać pozycje bóstwa któremu służy jeżeli owo bóstwo nie wypełnia należycie swoich obowiązków:

Cytat:

Although his nature is that he must be loyal to the office of death, he can subtly undermine the holder of that office if he or she is not true to the office's responsibilities.
Więc nie byłoby to kłamstwo co najwyżej hiperbola zaraz jeszcze zerknę do Bóstw i Półbogów bo to jedyny podręcznik po Polsku jaki mam ale jestem pewien że jest ot sformułowane tam w podobny sposób. Oczywiście, podręczniki podręcznikami a MG ma zawsze racje :)

Wychodzę jednak z założenia że w sytuacji Postapokalipsy ludzie na granicy szaleństwa czepiają się najgłupszych rzeczy żeby przetrwać :P

Skoro raz udało mu się subtelnie podkopać pozycje potężniejszego bóstwa niewykluczone że znów coś takiego szykuję a przynajmniej w to wierzyłaby moja postać.

Cytat:

Jergal bynajmniej nie jest najstarszym bogiem ten tytuł mają Selune i Shar.
Pamiętam że czytałem w któryś materiałach wyjaśnienie że Jergal pochodzi z innego wymiaru i jest starszy niż wszystkie moce Aber-Torilu ale to chyba było w 4 edycji

Co do Worlocka domyślałem się że koncept nie przejdzie miałem jeszcze trzeci pomysł ale z niego zrezygnowałem bo zajeżdżał za mocno power fantasy co nie pasuję do założeń tej sesji. Nie zauważyłem że ta klasa jest z niedozwolonego podręcznika.

Cytat:

Przez te kilka sekund, gdy rzucił swoje zaklęcie niszcząc siebie i to, czego Mystryl nie odratowała.
Teraz Karsus to tylko ledwo pogłos dawnego wielkiego bum. Uśpiony pogłos. Ledwo pamięć.

Mówiąc wprost - Karsus był najgenialniejszym idiotą, którego nikt nie lubił.
Propaganda Mystry utrwalona przez stulecia :P Karsus był uważany za bohatera ludowego w Netherilu najgenialniejszego syna Imperium który uratuje je przed upadkiem. Większość starszych Arkanistów uciekło ze strachu przed Phaerimmami potworami wsysającymi magię w tym magie która podtrzymała ich nienaturalnie przedłużone życia ludzie w szczególności poddani enklawy Karsusa zaczęli panikować i błagać ich przywódce o pomoc.

W Netheril: Empire of Magic (Encyclopedia Arcana) z 96 roku wyjaśniono że Karsus Avatar najpotężniejsze zaklęcie w historii magii nie miało na celu zamianę rzucajacego w bóstwo na stałe a jedynie chwilowe zastąpienie boga. Karsus zamierzał jedynie skorzystać z boskich mocy Mystryl aby zniszczyć rasę Phaerimmów następnie wrócić do własnej postaci oddając bogini jej moc jego błędem było złe wybranie celu nie pomyślał/ nie wiedział o tym że Mystryl podświadomie kontroluje dopływ magicznej mocy na Toril gdyby za cel zaklęcia obrał Jergala bóstwo śmierci albo Moandera boga zgnilizny mógłby bez problemów zabić całą rasę i jego plan by się powiódł.

Problem z Karsusem jest taki że wszystko w życiu mu wychodziło nie miał w sobie mądrości przychodzącej z wiekiem miał za to chorobliwą wręcz ambicje.

Gdyby Karsus był faktycznie takim idiotom którego nikt nie lubił jak wyjaśnić że wokół jego ciała powstało wioska Karse założona przez uchodźców z Imperium czczących go jako boga ?

Warto też zwrócić uwagę że przez te kilka sekund gdy osiągnął boskość przez chwilę musiał rozumieć na jakiej zasadzie działa magia więc byłby idealnym kandydatem do splecenia nowego lepszego Splotu Magii po pokonaniu Cyrica

Schrödingeroska natura jego bytu która miała być w zamyślę bogów przekleństwem w świecie sesji okazałaby się błogosławieństwem bo mimo bycia ledwo wspomnieniem posiadałby jakiś wpływ na świat fizyczny i teoretycznie mógłby zmienić formę szczególnie w szalonym świecie nakreślonym w założeniach sesji.

Chociaż to tylko takie moje gdybanie bo tak jak było napisane nie zauważyłem że to materiały z 5tej edycji /Tom of Magic itp. wydawało mi się po prostu ciekawym konceptem.

Cytat:

Precyzując - ojciec postaci nie mógł być z czasów magii. Nawet dziadek nie.
Myślałem czy nie zrobić z tego maga elfa który został potem poświęcony przez BG w ofierze albo nie zrobić z postaci elfa tyle że młodego który zna jedynie świat szalonej postapokalipsy ale tu byłby ten problem że Imperium było rasistowskie wobec nieludzi :D zresztą nieważne skoro nie pasuję ci do konceptu to nie tylko sobie gdybam :)

Seachmall 01-12-2019 13:46

Methinks the lady doth protest too much...

Nie piszę tego ze złośliwością, ale takie nie jasności warto wyjaśniać.

To że Jergal MOŻE kogoś podkopać, nie znaczy, że to zrobił. Jergalowi zależy tylko i wyłącznie na tym, żeby rzeczy umierały. Tak długo jak obecny Pan Umarłych jakoś temu nie zaprzecza to wątpie, aby wykonał ruch. Myrkul otwarcie zezwalał na nekromancję i Jergal nic nie robił.

Jergal jest w Wyznaniach i Panteonach, nie Bóstwach i Półbogach.

I ponownie, jedyne co jest to, że on MOŻE podkopać pozycję władcy śmierci. Oprucz niego to stanowisko mieli:
Myrkul - zniszczony podczas Czasu Kłopotów
Cyric - Stracił stanowisko dla Kelemvora
Kelemvor - Obecny

Co do Karsusa.
Miał kłopoty z założeniem własnej enklawy ponieważ był cholernie młody i nikt nie ufał, że mu się uda utrzymać miasto w powietrzu. Musiał specjalnie zatrudnić architektów, żeby zbudowali piękne miasto zanim wprowadzili się do niego ludzie.

Co do Karsus Avatar.
To czy przemiana miała być na stałe czy nie jest mniej istotne od tego na kogo to rzucił. Fakt, że nie wiedział, że Mystryl jest tym co sprawia, że magia działa, nie rozgrzesza go z bycia idiotą zrobienia tego.
Nawet gdyby to było tymczasowe, Mystryl miała potężnych wrogów i rywali, którzy na pewno by skorzystali na tej okazji.
Karsus to idiota z obiektywnego punktu widzenia, to że nikt go nie lubił to hiperbola.
Co do wioski... zważając, że jedynymi którzy przeżyli upadek Netherillu to klasa niska i niewolnicy plus ci wysocy magowie, którzy zwiali z kraju... nie dziwię się, że kilku osiedliło się wokół resztek upadłego psudoboga. Pewnie miało w sobie trochę magii.
Sęk w tym, że miasteczko upadło, więc nie mogło być aż tak istotne.

Gdyby przez te kilka sekund zrozumiał jak działa magia, byłby wstanie powstrzymać upadek. Ponieważ wszystko się sypło, można założyć, że nie zrozumiał.

I teraz co do Szaleństwa Settingu sesji. Jest w niej jeden constans. Magia przestała istnieć. Splot został zniszczony razem ze śmiercią Mystry, jedyna magia to ta zsyłana przez bogów a i tak działa o wiele gorzej.
Więc całkiem możliwe, że cokolwiek trzymało Karsusa w świadomości, przestało działać.

wysłannik 01-12-2019 14:27

Przypominam, że jest to wątek dotyczący rekrutacji. Jeśli chcecie, to może założyć odpowiedni wątek w odpowiednim dziale.

Nami 01-12-2019 14:43

Cytat:

Napisał wysłannik (Post 860201)
Przypominam, że jest to wątek dotyczący rekrutacji. Jeśli chcecie, to może założyć odpowiedni wątek w odpowiednim dziale.

Oni rozmawiają o rekrutacji, ponieważ gracz zainteresowany sesją rzucił pomysły na swoją postać, a inni mu odpowiadają, czemu jego koncept nie pasuje do sesji.

Czasami trzeba wejść w Lore aby coś wyjaśnić.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:08.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172