lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Ostrza w Mroku] "Nazwa Szajki Graczy" (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/18976-ostrza-w-mroku-nazwa-szajki-graczy.html)

Ardel 01-09-2020 21:04

[Ostrza w Mroku] "Nazwa Szajki Graczy"
 
Hej!

Szukam od 2 do 3 graczy do sesji Ostrzy w Mroku. System jest dość specyficzny – jest mocno nastawiony na łączoną narrację graczy i MG oraz pozwala graczom na dość znaczny wpływ na mechaniczny przebieg rozgrywki. Nie mam pojęcia jak będzie to działało na forum, więc nazwijmy to sesją eksperymentalną (szczególnie, że też nie jestem jeszcze biegły w tym systemie, więc będę się też trochę na was uczył). Jeżeli uzgadnianie testów i innych niuansów mechanicznych będzie zbyt mozolne, będzie trzeba porozmawiać o dołączeniu do gry Discorda czy Google docsów. Ale to tak na dalszą przyszłość rozmowa, tak sądzę.

Teraz nieco o samych Ostrzach i klimacie sesji.

Ostrza w Mroku osadzone są w dosłownie mrocznym settingu – kilka stuleci wcześniej w trakcie kataklizmu zostało strzaskane słońce. Więc jest po prostu ciągle ciemno. Rzecz dzieje się w industrialnym i skorumpowanym mieście Doskvol, którego praktycznie każda uliczka należy do jakiegoś gangu. Oczywiście nad wszystkim czuwa straż, gwardia imperialna i cała reszta wpływowych postaci, ale każda oficjalna instytucja zarabia na nielegalnych czynnościach tych bardziej ukrytych w cieniu ludzi. Warto wspomnieć, że świat zawiera całkiem sporo elementów fantastycznych, głównie związanych z duchami i demonami.

Żeby porównać świat do jakichś gier – Dishonored i Thief.

Gracze wcielają się w łotrów należących do jednej szajki (której cechy i szczegóły wspólnie wybierają na początku rozgrywki) i ich celem jest zapewnienie sobie dobrego życia przed przejściem na (zazwyczaj wymuszoną kiepskim stanem zdrowia) emeryturę. Walczą o wpływy dla swojego gangu, starają się znaleźć sojuszników czy zmiażdżyć wrogów. Kiedy idzie źle - mogą trafić za kratki, ale i tam mogą zdobyć sojuszników czy wpływy u samych strażników więziennych. Wszystko to ma całkiem przyjemne odzwierciedlenie w mechanice.

Co do samej sesji – jej przebieg zależeć będzie bardzo mocno od waszych wyborów, ja ustalę jedynie jakąś sytuację początkową. Ale i ta będzie zależna od typu szajki, który wybierzecie – stąd nie ma co tu za bardzo opisywać. Czyli w skrócie – sandbox.

Żebym nie pisał drugi raz tego, co ktoś już całkiem ładnie podsumował, macie tutaj link do recenzji, która ten system całkiem dobrze opisuje:
https://www.facebook.com/notes/kugla...3936018647236/

Jeżeli jesteście zainteresowani, to polecam pobrać Przybornik Gracza:
https://drive.google.com/file/d/1DJp...w8Nzw1xeVLM4uc

Tam, oprócz kwestii mechanicznych, które możecie pominąć, znajdziecie króciutkie opisy profesji - jak Ogar czy Ściemniacz. Wybierzcie jedną z nich (oprócz ducha, golema i wampira) i opiszcie mi swojego łotra w kilku zdaniach. Jak wygląda? Dlaczego wybrał taką ścieżkę? Czy kieruje się jakimś kodeksem, czy w ogóle nie ma sumienia? Możecie też wskazać na typ szajki, którą byście preferowali.

W razie jakichkolwiek pytań - pytajcie. Wiem, że nie wyjaśniłem wszystkiego jak należy, jednak żeby wyjaśnić wszystko dokładniej, musiałbym poświęcić na to więcej czasu niż mam.

Rekrutacja potrwa do najbliższej niedzieli. Potem przez kilka dni będziemy tworzyć wasze postaci mechanicznie. Potem zrobimy szajkę (i tym samym odnajdziemy tytuł naszej wspaniałej sesji). A potem ja będę potrzebował kilku dni na przygotowanie. Więc zakładam, że z samą grą wystartujemy koło 20 września. Jako że gra jest dość nietypowa, to nie będzie żadnych problemów, żeby zrezygnować w trakcie gry (nie poczuję się urażony, serio), czy żeby zastąpić kogoś, kto ucieknie – będę trzymał listę rezerwową, jakby ktoś chciał pograć, a się nie dostał, czy nie zdążył.

Mały edit:
Sesja może się okazać mocno brutalna (ostatecznie to gra o przestępstwach), więc jak ktoś nie lubi takich tematów, to nie polecam.

Arthur Fleck 02-09-2020 13:36

Kusi, oj kusi. Mam polski poderek, ale jeszcze go nie czytałem, myślę, że ze zrobieniem KP nie będzie problemu. Brakuje mi czasu i cierpliwości na kampanie trwające na forach po kilka lat, więc jak już to pewnie bym się pisał na jednostrzał, żeby po prostu wypróbować ten system w praktyce.

Ardel 02-09-2020 13:59

Jak najbardziej możesz wpaść na jeden skok i potem zniknąć. Skok, przynajmniej teoretycznie, nie powinien trwać zbyt długo, ale na obliczeniach czasu trwania sesji na forach już się kilka razy przejechałem.

kanna 02-09-2020 17:08

Brzmi całkiem ciekawie.
Podstawowe pytanie - na ile znajomość podręcznika jest konieczna/wymagana/potrzebna?
Na ile - jako gracz - będę musiała ogarniać mechanikę?

Mam gotowa postać, która by tu pasowała fabularnie, ale względy mechaniczne są dla mnie kluczowe.

Ardel 02-09-2020 17:21

Nie potrzebujesz żadnej znajomości mechaniki przy zgłaszaniu się do gry. Po rekrutacji wytłumaczę podstawy, które będą potrzebne, żeby się wygodnie grało. Nie jest tego dużo.

Arthur Fleck 02-09-2020 17:29

Ok, wrzucam wstępną propozycję :)


[MEDIA]https://i.pinimg.com/564x/7a/be/44/7abe44cb8ba1fad547329660d0ee660e.jpg[/MEDIA]
IMIĘ: Dante
PROFESJA: Ściemniacz
Wiek: Nieznany, ok 35-40 lat.

OPIS: Makiaweliczny mistrz maskarady i kłamstwa. Eryduta, dandys, hedonista. Kiedy potrzebujesz kogoś kto zinfiltruje wrogów od środka, bezczelnie wejdzie do gniazda os, Dante jest odpowiednim człowiekiem do tej roboty. Nie lubi brudzić sobie rąk i kalać się pracą fizyczną, jego najpotężniejszą bronią jest jego niewyparzony język i umysł.

WYGLĄD: Wielbiciel drogich tkanin, wymyślnych fatałaszków i błyskotek. Elegant, który w jednej chwili bez żalu może stać się żebrakiem i miesiącami wegetować w najgorszych slumsach. Trudno opisać jego wygląd, ponieważ często zmienia przebranie, farbuje włosy, zmienia uczesanie, zapuszcza lub goli brodę, zakłada binokle, nosi sztuczne blizny i pieprzyki. Człowiek o tysiącu twarzy, utrapienie śledczych sporządzających rysopisy pamięciowe. Nikt nie zna jego prawdziwego imienia, nikt nie zna jego pochodzenia, sam Dante wydaje się nie pamiętać lub wypierać się swojej przeszłości.

MOTYWACJE: To anarchista, dziecko chaosu, który nie akceptuje narzuconego ładu i porządku. Nie interesuje go ani sława, ani bogactwo, przestępczą działalność traktuje jako sposób na wyrażenie siebie, jest artystą w swoim fachu a skoki traktuje jako swoisty performence. To Nolanowski Joker w świecie Zmierzchomurza pozbawiony jednak morderczych czy sadystycznych zapędów oraz otoczki socjopaty.

SZAJKA: Mam dwie propozycję dla naszej szajki – albo klasyczni, epiccy włamywacze w stylu „Ocean’s Eleven”, albo bezwzględni bandyci napadający na jubilerów czy banki w duchu Wściekłych Psów albo gangu Klaunów z „Mrocznego rycerza”.

Dhratlach 03-09-2020 06:29

@Ardel, złyś człowiek, bardzo złyś, tak złyś że bardziej złyś być byś nie mógł... eh. No i muszę zapytać. Tempo postowania? Jak nie będzie szalone... to możliwe, że wcisnę tą nad wyraz obiecującą i blisko we wsze miary mojemu małemu czarnemu serduszkowi...


@Arthur Fleck, koncept postaci zaiste bardzo ambitny jak na początkowa mechanikę startu sesji wg. podręcznika :)

Ardel 03-09-2020 06:36

Tempo na spokojnie dostosujemy do naszych wymagań - zobaczymy jak to mechanicznie się zgra z grą na forum. Pewnie komentarze odnośnie do mechaniki tak na 1-2 dni, a większe posty 1 na tydzień.

Dhratlach 03-09-2020 06:49

Cóż, widzę duży potencjał i nie widzę powodu by nie miało się udać.

Dobra, wchodzę. Specyfika jest taka, że myślę nie powinienem mieć większych problemów na akcję, czy dwie... tak, znajdę czas, choć mam nadzieję na więcej :p

Pytanie, wersja polska to jaka wersja? Sam mam dostęp do ang. v8.2... szczerze to nie przebadam dość bardzo mocno za wszelkimi tłumaczeniami.

Jaśmin 03-09-2020 11:43

Dwóch do trzech graczy? Bardzo skromny liczebnie gang.:)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:17.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172