lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Autorski] Elfy wcale nie są miłe! (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/3965-autorski-elfy-wcale-nie-sa-mile.html)

Beriand 27-08-2007 12:12

[Autorski] Elfy wcale nie są miłe!
 
Noc była pochmurna i deszczowa. Aulos siedział przy oknie i czekał. Byli już spóźnieni… Król nie będzie zadowolony. Czekał i czekał, a czerwoni nadal nie przychodził.
-Gdzie oni są!- krzyknął.
-Tutaj- odpowiedział mu spokojny głos. Aulos zerwał się z fotela i popatrzył na arcymaga. Kątem oka zauważył obok ciało swojego sługi.
-Co jest.. Co mu zrobiliście… Straż!- ten okrzyk wydobył się z jego piersi na widok gestów i słów arcymaga. Rzucał czar…. Na swoje nieszczęście wiedział jaki. Do pokoju wbiegło kilku ochroniarzy. Natychmiast runęli na ziemię pod wpływem zaklęć pozostałej czwórki.
-Dlaczego?- powiedział, po czym z jego dłoni wystrzeliła błyskawica i rozeszła się po ochronnej tarczy arcymaga. Ten wykonał nagły ruch dłonią w stronę Aulusa i ten padł na ziemię… żył jeszcze.
-Widzisz… Czasem trzeba zmienić pracodawcę… Ciekaw jestem co zrobi nam twój piesek Jifad… HAHA- powiedział arcymag i pozostali także się zaśmiali.
-Nie, nie Jifad… ale Sykstus Daer…- nie kończąc zdania Aulus umarł.
Arcymag jeszcze raz prychnął rozsypał na ziemi garść tajemniczego pyłu, wypowiedział krótkie zaklęcie, poczym cała piątka czerwonych magów odteleportowała się.
Chwilę później do pokoju wbiegło kilku magów. Jeden z nich popatrzył ze zgrozą na podłogę i cicho powiedział:
-Jifadzie, on użył Proszku Amartusa….
Podłoga została częściowo roztopiona, a prawa część zwłok Aulusa zniknęła. Do komnaty wbiegł jeszcze służba i rozległy się krzyki:
-Burmistrz, Burmistrz nie żyje!!!




Zapraszam do sesji w autorskim świecie o nazwie Frylan.

Poszukuję 4-6 graczy, ale to zależy od liczby chętnych do gry.

Przygoda zaczyna się w elfickim mieście Perrin, tuż po zamordowaniu Aulusa, burmistrza owego miasta. Perrin jest stolicą małego królestwa elfów, Erlony i ma 15 000 mieszkańców. Aktualnie włada nim półelf Jifad, uczeń Aulusa i króla Erlony, Ariela. Król nie przebywa w stolicy, tylko w zamku niedaleko miasta.

Zaczynacie w siedzibach swoich gildii, gdzie dostajecie instrukcje. Potem można wedle własnej woli przyłączyć się do drużyny lub na własną rękę wykonywać zadanie. Fabuły nie zdradzę. Rozgrywkę zamierzam w małym stopniu oprzeć na kościach, a reszta zależy od umiejętności i MG .

Dostępne rasy- Elf, człowiek, półelf, gnom. Mogą być inne, ale jest ich w tych rejonach mało i niemile widziane. Są jeszcze: Krasnolud, Ludzie Pustyni, Akrule (magiczni mieszkańcy bagien), Półdemony, Głębinowi (wstrętna rasa- wyjątki dostępne). I ewentualnie ludzie szlachetni- to inna rasa z bardzo oddalonego królestwa! . Przy czym człowiekiem będzie ciężko, bo gra jest nastawiona na walkę z wszelkim rodzajem ludzkim, ale jak ktoś chce być zdeprawowanym ludziem czy coś to proszę bardzo.

Wpływ rasy na postać-
Człowiek- +2 do walki sztyletami, otwierania zamków i do kieszonkostwa.
Elf- +2 czary dziennie, +1 w testach alchemii i glifów.
Półelf- +1 czar dziennie, +1 do walki sztyletami, otwierania zamków i do kieszonkostwa
Gnom- -3 do wszystkich szermierek itp. (oprócz sztyletów), +2 do wiedzy, retoryki, skradania i kieszonkostwa
Krasnolud- +2 do wszytkich szermierek itp. (oprócz sztyletów), +2 do kowalstwa.
Ludzie pustyni- 2* Szybkość chodzenia, +2 do zręczności
Akrule- +3 czary dziennie, +3 do magii ofensywnej.
Półdemony- +3 do wiedzy i językoznawstwa, -2 do magii
Głębinowi- Okropny wygląd, +3 do magii, zielarstwa i alchemii.
Ludzie Szlachetni- +1 do magii, +2 do szermierek itp.

Główny wpływ to jednak kontakty z innymi rasami i wygląd. Ludzie i elfy się nienawidzą, nikt nie lubi Głębinowych, Akrule i gnomy się zwalczają, Krasnoludy nienawidzą półdemonów i półelfów (mieszańców), a Ludzie Szlachetni gardzą każdą rasą. Są wyjątki oczywiście...

Level- no właśnie… tutaj nie ma leżeli, są tylko poziomy umiejętności i rangi w gildiach, zależne od nich. Na początku macie do rozdzielenia 30 punktów (wbrew pozorom to strasznie mało). Potem można się uczyć dalej, ale to wymaga czasu i pieniędzy. Uwaga! Magia jest tutaj dziwna ostatnimi czasy i często występują problemy z jej użyciem!

KP pisać według wzoru:
Imię-
Rasa-
Pochodzenie- Niedługo dam mapkę, to mozna będzie wybrać
Gildia-
Umiejętności-
Ekwipunek-
Historia- (tylko żadnych heroicznych wyczynów, bo jesteście zwyczajnie słabi :))
Jakieś opis charakteru-

Umiejętności:
Wiedza
Językoznawstwo
Glify i runy- unieszkodliwianie niebezpieczne, częściowo zależne od rzutu kością. Rozpoznanie automatyczne.
Magia ochronna i iluzje- W ogóle magia: im wyższy poziom tym więcej czarów można rzucić, poziom zaklęcia jest nieistotny, liczy się liczba, ale nie jest ona podawana musicie dojść do tego sami  Kilka czarów za dużo to nieprzyjemne efekty!
Magia ofensywna i rozpraszanie
Alchemia- warzenie niebezpieczne, co poziom gracz poznaje jak uwarzyć jedną miksturę (znaczy tylko jej nazwę, sposób automatyczny), ale jest to częściowo zależne od rzutu kością i może skończyć się wybuchem
Leczenie (zwykłe)
Uzdrowicielstwo (magia)
Łucznictwo
Kusznictwo
Polowania
Kowalstwo- co poziom kolejna rzecz możliwa do stworzenia (wlicza się łuki, kusze i pancerze skórzane)
Szermierka
Walka toporami
Walka kosturami
Walka Maczugami i młotami
Otwieranie zamków
Pułapkoznawstwo- to co z glifami
Skradanie
Kieszonkostwo
Retoryka
Zielarstwo- co poziom roślina lub rzecz możliwa do rozpoznania i uzyskania
Przyjaciel zwierząt
Magiczne rzemiosło- tworzenie zwojów, różdżek, ulepszanie broni i dawanie magicznych właściwości.
Walka sztyletami
Zwinność- uniki itp.


Gildie:
Rzemieślników
Uczonych
Magów
Wojowników
Myśliwych
Kapłanów
Złodziei
Na początku należy wybrać gildię, potem można ją zmienić. W histori może być żę gildia została zmieniona czy coś takiego.

Domyślam się że będzie dużo pytań, więc mówię od razu: pytać o co chcecie i ile chcecie!



Co jakiś czas będę pisał dodatkowe informacje (mapa, kalendarz, historia)

wojto16 27-08-2007 13:05

Sesja wyglada dosyć ciekawie. Myślę, że się zgłoszę. Zawsze chciałem grać zdeprawowanym człowiekiem:). Tylko gdzie są umiejętnosci związane z walką mieczem?

Beriand 27-08-2007 13:22

Szermierka :)
Zdeprawowanym człowiekiem, chodziło mi o to że morduje swoich dla elfów :)
Mapkę już mam, tylko muszę wcisnąć... Na paincie robiłęm! Kiczowata, ale daje pojęcie...

Durendal 27-08-2007 13:23

hmm kilka pytań odnośnie tworzenia postaci...Co do systemu wykupowania umiejętności to rozumiem że wybieramy z listy i przeznaczamy na dana umiejętność ileśtam z puli 30 pkt. Ale wspomniałeś o rangach w gildii, co to takiego i z czym to się je? I czy rasa wpływa jakoś na mechaniczna stronę postaci? a i czy jest jakiś limit w umiejętnościach? Jakaś górna granica do której można je podnosić?

Beriand 27-08-2007 13:29

Cytat:

Napisał Durendal (Post 91003)
hmm kilka pytań odnośnie tworzenia postaci...Co do systemu wykupowania umiejętności to rozumiem że wybieramy z listy i przeznaczamy na dana umiejętność ileśtam z puli 30 pkt. Ale wspomniałeś o rangach w gildii, co to takiego i z czym to się je?

Ranga w danej gildii zależy od poziomu różnych umiejętności które do tej gildi pasują, np. u magów są to: Glify i runy, Magia Defensywna, Magia Ofensywna i walka kosturami. Jak się osiągnie daną ilość to ma się lepszą rangę, tymsasmym można uzyskać pomoc gildii, ekwipunek, informacje i ludzi.

" I czy rasa wpływa jakoś na mechaniczna stronę postaci?"

Właśnie nad tym pracuję... zapomniało się :)

EDIT- JUŻ JEST!

"a i czy jest jakiś limit w umiejętnościach? Jakaś górna granica do której można je podnosić?"

Tak, ale do każdej osobny limit, więc nie piszę teraz. Np.:
sZERMIERKA: 28
Kowalstwo- 24
A co do magii- można w nieksończoność, tylko na ok. 22 poziomie koniec nowych zaklęć tylko więcej dziennie do rzucenia.


PS Kurczę, bo nie wiem, jak się zamieszcza obrazek na forum??

qaz 27-08-2007 13:48

Ja mam pytanie odnosnie półdemona to mieszanka ludzkiej czy elfiej krwi? Pochodze z jakiejś sfery, planu czy miałem odległego przodka? W opisie postaci mogę dać sobie demoniczne elementy wygladu zapewne... a sa jakies ograniczenia? np. brak skrzydeł czy coś takiego?

Beriand 27-08-2007 13:51

Półdemony powstają z ludzi porwanych przez demony w podziemiach. Demony mieszkają, bardzo, bardzo głęboko i są to najczęściej poszukiwacze przygód. Półdemony są wszelakiego rodzaju, sam się kreujesz, ale proszę bez przesady. Bo demony to każdy jest inny.

HISTORIA FRYLAN:

ok. rok 1- Stworzenie świata przez boga Fryla. NA terenie rozgrywki mieszkają elfy.
ok. rok 1000- Ludzie przybywają do krainy elfów
ok. rok 1250- ludzie panoszą się wszędzie, jest ich 8 razy więcej od elfów
ok.1500- rozpoczyna się wojna między elfami a ludźmi. Wojna trwa bardzo długo, jest powolna i bardzo brutalna.
1750- Elfy panami tych ziem. W wojnie zginęło 10 mln istot (cóż, to było mordowanie ludzi na skalę masową!)
2000- Ludzie zaczynają powoli rosnąć w siłe
2200- Rozpoczyna się kolejna seria wojen
2313- ludzie wygrywają wielką bitwę i zdobywają panowanie nad wschodem.
2405- Ludzie władają środkową krainą.
2500- Pokój zawarty. Elfy otrzymują Erlonę.
2600- W góry przybywają krasnoludy i osiedlają się. Ludzie tracją hegemonię.
2700- W podziemiach pojawia się kolonia Głębinowych. Demony atakują Erlonę. Koniec panowania ludzi.
2800- Gnomy zakładają małą faktorię przy trakcie do Wielkiego Królestwa
2850- Pewien bardzo zły mag, półdemon, ćwierć człowiek i ćwierć elf, Lord Dartus (Lord Voldemorth :)), morduję króla ludzi i ukrywa się w górach.
2875- Wskutek szalonych prób Dartusa i jego uczniów magia wypacza się, a Ojciec DARTUSA PRZEJMUJE PAnowanie nad nią.
2900-Dartus i jego ojciec giną. MAgia nadal jest wypaczona i coraz bardziej dziczeje. Pojawiają się mordercze skupiska magii.
2910-Wszystkie rasy nie wytrzymują. Mordują uczniów Dartusa, i rozpoczynają łowy na magów, zwalając na nich winę.
2920- Rozpoczyna się okrutna wojna o przetrwanie. Erlona prawie cała zostaje spopielona.
2930- Woda zalewa pół Erlony. MAgowie dochodzą do władzy.
2940- Lekka stabilizacja magii. Rozpoczyna się końcowy okres wojny.
2950- Koniec wojen. Na świecie zostaje 10 tys. istot. Kilka ras wyginęło ze szczętem.
2960- Rozpoczyna się odbudowa krain
2980- Zanikają prześladowania magów. Magia znów się wypacza. Jakoś to znoszą.
3000- Narastają wrogie stosunki między ludźmi a elfami. Walki o władzę. Krasnoludy walczą z podziemnymi. Gnomy są obrzydliwie bogate.
3001- wy zaczynacie :)

Midnight 27-08-2007 14:19

Slicznie rozpisane mnie jednak interesuje rasa Akrule. Czy moglbys ja jakos bardziej szczegolowo opisac? Chodzi mi glownie o ich stosunek do elfow i na odwrot (chyba tego nie opisales), ich wyglad zewnetrzny, sposob zachowania (chodzi mi o ten powszechnie przyjety), jaka bronia moga wladac (o ile sa jakies ograniczenia) etc, etc, etc...

Beriand 27-08-2007 14:25

Już zaraz napisze! A co do ekwipunku to wstszymajcie się chwilkę, to wrzucę wszystie rodzaje!

Akrule nienawidzą gnomów z powodu tego, że podczas ostatniej wojny wymordowały prawie wszystkich. to jeden powód. 2. kiedy woda zalała Erlonę, a tam bły ich pierwotne tereny, przenieśli się obok gnomiej faktorii i tam zrobili bagno. czyli rasa+inna rasa+ jeden teren= rzezie. 3. Gnomy też parają się magią (słabą), wywołując pogardę znacznie potężniejszych Akruli....
Wygląd:Cóż... różnie... 10% ma macki zamist rąk. 20% Ma głowy poziomo, na wysokości ramion. 30% ma ogon. Niektórzy jadowity. 40% ma jad po ugryzieniu. 20% Ma wysuniętą gębe i długie kły. (gędę jak u psa i jaszczurki). 10% ma 3 metry. To szlachta. JEszcze niektórzy mają błony między nogami i długie języki. Coś jeszcze? Trochę skomplikowane, ale to dziwna rasa :)

Zachowanie: Akrule nie są gościnne, starają się ukryć swój wygląd. Dla innych ras (oprócz elfów) starają się być miłe. Gdy nie są u siebie są skrycie, bowiem ścigają ich powszechne prześladowania. Są wyjątki, każdy osobnik ma własny charakter...

Mogą używać wszystkich broni.



Kalendarz Fryli:
Dzień: dzieli się na godziny i minuty :) ale trwa 10 godzin. Słońce jest nieruchome, planeta tak, i w nikłej zależności od miejsca dzień trwa 7 godzin, noc 3. Istoty się przystosowały i tyle śpią, a tyle chodzą.

Tydzień: składa się z ośmiu dni.
1.Situs
2.Ditus
3.Quitus
4.Vartus
5.PAtus (dzień wolny)
6.Ertus
7.Betus
8.GFrylan (święto na cześć Fryli, dzień wolny od pracy).

Miesięcy jest 10, po 2 tygodnie. Rok jest równy i trwa idealnie 160 dni. Miesiące nie mają nazw, tylko numery.

1-3- Wiosna
4-7- LAto
8- Jesień
9-10- Zima

Zaczynacie Ditusa, 10 dnia 8 miesiąca. Jest jesień.


PS!!! Co do pochodzenia... to ja kompletnie nie wiem jak wstawić mapkę z painta, jak ktoś mi powie to będzie koniec informacji (znaczy pytać dalej można). MApka jest toporna, ale chyba czytelna.

Beriand 27-08-2007 14:43

Przykładowe ceny:
1 l wody-1ss
Żywność na 1 dzień- 5ss
mikstura l. ran- 5ss
c. ran- 2 sz
średni koń- 10 sz
k. miecz-1sz
sztylet-5ss (SS)
Skórznia-3sz
Kolczuga-10sz


Bronie:
Sztylet, Krótki miecz, miecz, długi miecz, krótki łuk , łuk , długi łuk , topór , kostur , maczuga , młot, lekka kusza , kusza, ciężka kusza.
Można zatruwać, mieć strzały i bełty ogniste, magiczne i wybuchowe, ulepszać +1, +2 i +3, można robić lekkie, poświęcone (na demony itp.), i z platyny, na istoty magiczne.

Pancerze:
Kaftan
NApierśnik
Lekka kolczuga
Kolczuga
Ciężka kolczuga
Zbroja płytowa
Pełna zbroja płytowa

Zbroje można robić: +1, +2, +3, lekkie, Odporne na magie, z efektami magicznymi.


I jeszcze trochę o umiejętnościach:
Na pewnym poziomie czary już nie przybywają, ale można rzucać i tworzyć własne, np. przyzwać żabę, wybudować kurnik czy Bóg wie co jeszcze. I jeszcze im wyższy poziom magicznych umiejętności, tym większa szansa że zaklęcie się powiedzie.
A co do walki wręcz. Gdy ma się wysoki poziom w walce jakąśtam bronią, to ucząc się walki inną, uczy się szybciej, bo cośtam już umie.



Jeszcze jeden post pod postem w tak krótkim odstępie czasu, a skończy się na warnie.

K.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:27.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172