lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji RPG z działu Horror i Świat Mroku (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/)
-   -   [W:MW][Komentarze] W imieniu Władcy - Konstantynopol Nocą. (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/8573-w-mw-komentarze-w-imieniu-wladcy-konstantynopol-noca.html)

Aschaar 09-02-2010 10:15

[W:MW][Komentarze] W imieniu Władcy - Konstantynopol Nocą.
 
Witam w komentarzach do sesji zarówno Graczy, jak i Kibiców, a także Przechodzących Obok i Tylko Zaglądających...

Google.doc - pomocnik sesyjny (dialogi)
Rekrutacja do sesji.
Opis NPCów (powszechnie znanych)

*****


Na początku kilka zasad ogólnych, szczególnych i innego marudzenia STa.


Jak piszemy posta:

- standardowo piszemy w 3 osobie czasu przeszłego dokonanego, jak opowiadanie,
- nie zmieniamy kolorów, ani wielkości czcionki,
- dialogi piszemy od myślnika i kursywą,
- myśli piszemy kursywą i otaczamy cudzysłowem,
- grafiki – mile widziane, ale pod kilkoma warunkami: ilustrujące sytuację, ważny przedmiot lub wnętrze; bez powtórzeń (jedno wnętrze pokoju wystarczy); najlepiej średniej wielkości (max. 600 pixeli szerokości),
- inne media (animacje, dźwięki i muzyka) – bardzo oszczędnie. Ja się zgadzam z tym, że post z muzyką jest lepszy niż post bez muzyki, ale dwa posty z muzyką na tej samej stronie to już kakofonia dźwięków.

Ogólnie – wystarczy wziąć dowolną książkę i zobaczyć jak tam wygląda formatowanie tekstu.

Postów wymagam solidnych, nie muszą to być wielostronnicowe opowiadania, ale też nie jednolinijkowce. Za ortografię i literówki ścigam – do pisania proszę używać edytora lub przeglądarki z korekcją tekstu, przy tego typu narzędziach robienie błędów jest po prostu objawem lenistwa. Styl i składnia – też obowiązuje polska, tu jednak czepiam się mniej – przypominam, że są to DA, więc... słowa typu: „ziom” czy „fajnie”... odpadają. Jednocześnie DA nie są systemem „historycznym”, więc nie jest konieczna archaizacja języka.

Prędzej czy później dojdzie do jakichś dialogów. Te przeprowadzamy na GG lub przez PW albo via google.docs, a po zakończeniu wstawiamy posta z całym dialogiem... Pamiętajcie równocześnie o deklaracjach dialogowych w introspekcjach!

NPCe i kreacja świata. Gramy storytellingowo, co znaczy, że gracze mają znaczną swobodę w kreowaniu wyglądu świata wokół siebie. Zarysy lokacji oczywiście będę podawał, ale wypełnienia i detale tworzą już gracze. Jeżeli idzie o NPCów - dzielimy ich na dwie grupy: nieważnych dla scenariusza (którzy kreowani i prowadzeni są przez Graczy) - barman, sprzedawca, pokojówka, służąca, etc. Postacie takie dostarczają informacji jakie bezproblemowo znać może każdy mieszkaniec oraz nie wchodzą w dużą interakcję z postaciami Graczy. Oraz ważne dla scenariusza - odgrywane przez STa lub kreowane przez Graczy na podstawie wytycznych prowadzącego. Akcja - zwłaszcza w postach opisowych można ją tworzyć, ale z umiarem. Pamiętajcie, że akcja wpływa na wszystkie postacie w grze, więc jak ktoś zapragnie opisać pożar herbaciarni, to reszta już sobie nie porozmawia.
W razie czego – zawsze można napisać do mnie z pytaniem czy taka akcja będzie OK.


WAŻNE: Czytamy to co napisali inni i się tego trzymamy. Jeżeli ktoś przed nami napisał: „siedzimy przy byle jak zbitym z desek stole na którym stoi świecznik”, to nie wolno tego samego stołu opisać jako: „doskonałą robotę z delikatnymi zdobieniami i lampą oświetlającą potrawy”. Trzymanie się realiów świata i opisów potrzebne jest w każdych RPGach i będę ścigał „zmieniaczy świata”. Z tej przyczyny dobrze jest nie czekać z napisaniem posta do ostatniej chwili.

Retrospekcje. Mamy ograniczoną interakcję ze sobą i zwłaszcza przy dłuższych scenach konieczne będzie zastosowanie retrospekcji, czy to zdarzeń bieżących czy wcześniejszych. W retrospekcjach możemy spokojnie wykorzystywać wątki (czy nawet stwierdzenia innych graczy), ale niech te retrospekcje czemuś służą, a nie są tylko przepisywaniem tego co powiedzieli czy napisali inni.
Introspekcje. W swoich postach możecie (a nawet powinniście) stosować również introspekcje, czyli deklaracje przyszłych akcji ubrane w wypowiedzi lub myśli.

Języki. Jak zwykle w takich wypadkach. Wszystkie postacie w grze znają język arabski, to znaczy – polski. Część postaci zna inne języki i tutaj moja prośba. Jeżeli ktoś zamierza używać języka obcego to są dwie możliwości: używa języka nieistniejącego („isy vaanat interk saanuu”) lub używa znanego sobie języka obcego. Zawsze należy umieścić informację, w jakim języku się mówi oraz wycieniowane/wykolorowane tłumaczenie (dla innych znających dany język obcy i STa).


*****

Kilka spraw organizacyjnych:

0. Jeżeli coś jest niejasne, są pytania, etc - ST jest do dyspozycji pod PW i GG (co nie znaczy, że siedzę przez cały dzień na necie). Pojmowanie zasad i systemu może być różne i jestem otwarty na dyskusje i uwagi. Uważam, że lepiej coś wyjaśnić i nawet się o to pokłócić niż przy pierwszym problemie rzucać kartą.
1. Abyśmy mieli dobrą komunikację dobrze by było aby każdy podał swoje GG. Jeżeli ktoś bardzo nie chce podać oficjalnie to zmuszać nie będę.
2. Będę w komentarzach zamieszczał informację do kiedy czekam na posty i deklaracje graczy. Jest nas sporo i proszę o trzymanie się wyznaczonych terminów (będzie to przeważnie tydzień). Jedna opuszczona tura bez sensownego usprawiedliwienia może się każdemu zdarzyć. Druga – postać przechodzi na autopilota (wykonam postacią ruch najbardziej mnie odpowiadający, niekoniecznie zgodny z zamiarami Gracza); trzecia opuszczona tura bez usprawiedliwienia - „Pani / Panu już dziękujemy”. Przy tygodniowym postowaniu 3 tury to prawie miesiąc - nie wierzę, że w takim okresie nie da się wejść na 15 sekund na forum żeby umieścić informację o nieobecności.
3. Jeżeli ktoś chce coś zdeklarować „na boku” proszę to robić w komentarzach lub na PW, aby nie rozwalać postów i nie stosować tagów {ukryj}. Można oczywiście również opisać pobudki postaci (jeżeli ktoś nie potrafi tego zmieścić w poście).
4. Avatarki maksymalnie 205 pikseli szerokości wklejamy do panelu sesji - idealnie by było jakby wszystkie były takiej szerokości.
5. Sesja ma kostki, więc pewnie czasami sobie będziemy rzucać. Za każdym razem będę o tym informował.
6. Proszę uzupełnić karty w panelu sesji.
7. Zakładam, że jakkolwiek postacie Graczy znają się z widzenia to nie miały z sobą bliższej styczności. Bliższej w znaczeniu - "wspólny interes".
8. Kilka osób ma majątek w typie dom / sklep / posiadłość.
9. Mamy w sesji dość dużo postaci NPCów pochodzących ze świty, służby, etc. Umawiamy się, że: traktujemy ich jak wszystkich NPCów, jednak w przypadku jakichś grubszych działań - ja będę się wtrącał.


*****

Co w pierwszym poście?

Właściwe wydarzenia zaczęły się rozgrywać cztery noce wcześniej (jak widać w poście rekrutacyjnym). Nocy wcześniejszej każda z postaci została poproszona do primogena swego klanu i po krotce poinformowana o sytuacji. Wielu z primogenów uciekało od instruowana czy jakichkolwiek podpowiedzi - o sprawie praktycznie nic nie wiadomo, a domysły mogłyby tylko wypaczyć obraz. Oczywiście nikt nie ukrywa, że jest to polityczna bomba i że chciałby na tym coś "ugrać" niezależnie czy przez pogrążenie kogoś, czy przez zamordowanie kogoś jeszcze i zwalenie winy na "seryjnego zabójcę". To co zostało powiedziane w cztery oczy pomiędzy primogenem a postacią - zostawiam wam.

Lucienowi możecie zadać dowolne pytania dotyczące sprawy. A. Sala w której rozmowa się toczy znajduje się na terenie Elizjum na terenie pałacu Władcy w Bizantionie.


*****


Miłej i sympatycznej gry życzę Wam i sobie. A także tego, aby udało się nam scenariusz zakończyć, a nie przerwać...
Jeszcze raz przepraszam za taki obsuw ze startem sesji.

Moje GG: 10987406.

Pytania / wątpliwości ?

Eliasz 09-02-2010 13:00

Witam MG i graczy, na wstępie dzięki za przyjęcie mnie do sesji postaram się nie zawieść kredytu zaufania.

Moje gg 4119451

Choć osobiście myślę że o wiele lepiej do prowadzenia rozmów i tworzenia wspólnych postów nadają się google doc, myślę, że po pierwszych wstępnych postach zaczniemy współpracować właśnie na google doc.

Co do języka to faktycznie popieram pomysł używania języka współczesnego, bo co prawda kilka archaizmów dałbym radę wymyślić czy napisać, ale na dłuższą metę byłoby to trudne no i wymagało stosowania takiego języka od wszystkich.

EDIT : opis mojej postaci ukaże się w pierwszym poście, chcę zacząć od wklejenia avatara ale w biurze mi nie wychodzi, spróbuje po powrocie do domu.

radogost 09-02-2010 16:10

witam również
myślę że zasady są jasne i przejrzyste, narazie z mojej strony jest brak wszelkich uwag

moje gg 6403255

a oto i Yusuf Emre El Sidis

Mężczyzna w wieku około 22/23 lat jakieś 180 cm wzrostu dobrze zbudowany, lekko ciemny odcień skóry (pośredni między arabem a białym), ubiera się po arabsku, przy pasie ma sztylet i szablę bogato zdobioną, w jego głosie słychac pewną siłę czasem trudno mu odmówić.
Towarzyszy mu zazwyczaj biały mężczyzna w kolczudze i z mieczem przy pasie zwie się Biorn.
Obu ich można spotkać często w karczmie Pod wesołym katem (opis wrzucę wkrótce)

Slan 09-02-2010 16:33

No dobra, ja tradycyjnie prosiłbym, o krótkie opisanie swoich postaci. Bez zbytnich szczegółów i wyjawiania tajemnic.
Oto moja postać.
Samara Wasiliewna jest wysoką i dobrze zbudowaną kobietą o krótkich jasnych włosach i przeciętnej urodzie. Pewna siebie, bezwzględna i łatwo wpadająca w złość. Nie interesuje się historią kainitów, i ma gdzieś klanowe animozje.
Towarzyszy jej Sonia, niezwykle urodziwa dziewczyna z rezerwą podchodząca do Samary, Absolutnie lojalny bezwzględny Tatar Selim, Iwan, uczony ubrany w skromne szaty i posiadający niezwykle łode oczy, w których maluje się bezbrzeżny smutek i Anastazja, postawna i dziwna służąca

Vampire 10-02-2010 13:10

Witam serdecznie Narratora oraz współgraczy mam nadzieję iż będzie nam się przyjemnie razem odkrywało tajemnice Konstantynopolu.

Moje gg: 9815739

Pełen portret postaci ukarze się w pierwszym poście, aczkolwiek Sebiemir jest znaną postacią w społeczeństwie kainitów, jednak wampiry bardziej kojarzą go z widzenia, nie angażuje się zbytnio w politykę, bardziej obserwuje w milczeniu.

Aschaar 10-02-2010 13:33

Ogólnie co do postaci - zakładam, że wszystkie postacie znają się "z widzenia" - przebywają bowiem w Konstantynopolu od "jakiegoś czasu". Stąd wiadomo, że ta czy inna postać prowadzi taki, a nie inny biznes; ta mieszka poza miastem... Są to jednak pobieżne informacje, bez wchodzenia w jakieś bliższe znajomości i powiązania... Nie zachodzi jednakże w żadnym przypadku sytuacja "widzę po raz pierwszy w nieżyciu"...


Nie napisałem chyba o terminie pierwszego posta - proponuję tydzień z okładem - czyli: 20/02/2010 - sobota.

Slan 10-02-2010 16:46

Dlatego też proponuję drobne przedstawionka

Eliasz 11-02-2010 00:51

Pierwsze koty za płoty. Z góry proszę o drobinkę zrozumienia MG i graczy jeśli zrobię jakiś błąd...i nie piszę o ortach - to swoją drogą :D proszę mi dać info bo w wampira nie grałem już z trzy lata i co prawda nie będzie kardynalnych błędów typu " to ja wstaje rano..." :D ale błędy typu czy setyci to klan czy tylko...związek wyznaniowy :D - mogą się zdarzyć choć postaram się do tego nie dopuścić, jak się trochę rozgrzeje w systemie to pewnie sam zacznę upominać resztę :D
pozdrawiam

Aschaar 11-02-2010 12:16

Do systemowego ortodoksy mi daleko xD

Ponadto - postacie Wasze są przyjezdnymi w Konstantynopolu, często przyjezdnymi z daleka, i pewne różnice w pojmowaniu świata i różnice językowe są nawet wskazane i "klimatyczne". Przykładowo "khainita" Kseta. Do czasu, aż nie jest to przesada, czy jawne złamanie zasad - mnie pasuje. Gra ma sprawiać frajdę wszystkim uczestnikom dlatego zachęcam do dzielenia się uwagami i pomysłami!


Co zaś się tyczy obecnej sceny. Na pytania zdane w Waszych postach będę odpowiadał przez PW, aby odpowiedź wstawić do swojego posta. W następnej turze Lucien zrobi jeszcze jakieś podsumowanie i wspomni o kilku rzeczach, po czym pozostawi postacie same, aby miały czas na jakaś dyskusję i ustalenia; oczywiście jeżeli postać uzna to za celowe. Do tej dyskusji utworzę jakiegoś google.docs'a.
Aby było jasne - z punktu widzenia mojego - jest to najzupełniej obojętne czy postacie będą się poruszały razem czy w jakichś grupach. ;]

Garik 11-02-2010 18:12

Witam serdecznie i ciesze się niezmiernie z faktu, iż udało mi się dostać do sesji :)

Moje gg: 3911267

Alexander jest średniego wzrostu mężczyzną dosyć wątłej budowy ciała. Jego głowa już dawno zapomniała co to są włosy :)
W momencie przemiany jego ciało ostro się zdeformowało uszy skleiły się z czaszka a w samym środku uszu ma dziury jakby po gwoździu, na środku czoła ma również dziurę. Jego oczy są cale białe. Jego skóra jest koloru zgniłego. Z reguły chodzi ubrany w stary skórzany długi płaszcz, pod nim nosi stary jak węgiel miecz.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:53.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172