lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji RPG z działu Horror i Świat Mroku (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/)
-   -   [W:A][Komentarze] Cienie Frasdorf [WARSZTATY] (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/8653-w-a-komentarze-cienie-frasdorf-warsztaty.html)

Aschaar 01-03-2010 17:01

[W:A][Komentarze] Cienie Frasdorf [WARSZTATY]
 
[media]http://www.youtube.com/watch?v=1kucGEjGLeY[/media]„Stray” („Wolf's Rain” opening) - Steve Conte


Stray! Stray! // Iść! Biec!


In the cold breeze that I walk along // Owiany zimnym podmuchem, idę sam
The memories of generations burn within me // A we mnie płoną duchy przodków
Been forever since I cried the pain and sorrow // Tak było od zawsze, od kiedy zawyłem z bólu i smutku
I live and die, proud of my people gaining // Żyję i umrę dumny z tego co dał mi mój lud.

I'm here standing at the edge // Stoję na krawędzi
Starin up at where the moon should be // Gapiąc się w górę, tam gdzie chcę ujrzeć Księżyc

Oh, yeah, Oh, Yeah...

Stray! // Iść!
No regrets 'cause I got nothin to lose // Nie żałuję, więc nie mam nic do stracenia
Ever stray! // Zawsze biec!
So I'm gonna live my life as I choose // Zamierzam przeżyć swe życie jak sam zechcę,
Until I fall.. // aż nie padnę.

Stray! Stray!
Stray! Stray!

In the white freeze, I never spoke of tears // Nawet w rannej mgle, nie mówię o łzach
Or opened up to anyone including myself // Nie otwieram się przed nikim, nawet przed sobą
I would like to find a way to open to you // Chciałbym pokazać Ci kim naprawdę jestem
Been awhile, don't know if I remember how to // ale tak długo udaję, że nie pamiętam jak

I'm here waiting on the edge // Czekam na krawędzi
Would I be alright showing myself to you? // Zastanawiając się czy mogę się Tobie ujawnić
It's always been so hard to do.. // To zawsze przychodzi z takim trudem...

Stray! // Iść!
No regrets 'cause I got nothin to lose // Nie żałuję, więc nie mam nic do stracenia
Ever stray! // Zawsze biec!
So I'm gonna live my life as I choose // Zamierzam przeżyć swe życie jak sam zechcę,
Until I fall.. // aż nie padnę.

Stray! Stray!
Stray! Stray!
Stray! Stray!

Is there a place left there for me // Czy gdziekolwiek jest miejsce zostawione dla mnie?
Somewhere that I belong // Takie, w którym byłbym w domu?
Or will I always live this way... ? // A może to już zawsze tak będzie?
Always stray // Zawsze w biegu

Stray! // Iść!
No regrets 'cause I got nothin to lose // Nie żałuję, więc nie mam nic do stracenia
Ever stray! // Zawsze biec!
So I'm gonna live my life as I choose // Zamierzam przeżyć swe życie jak sam zechcę,
Cause all things fall // powodując upadek.

Stray! Stray!
Stray! Stray!
Stray! Stray!

Stray...


Z jednej strony mam straszny sentyment do tego kawałka i samego anime; z drugiej – tekst jest kapitalnym wprowadzeniem do Wilkołaka. Tłumaczenie polskie jest moim autorskim.


*****

Witam w komentarzach do sesji warsztatowej: zarówno Graczy, jak i Kibiców, a także Przechodzących Obok i Tylko Zaglądających...

Dokument techniczny sesji. Tutaj.

Na początku kilka zasad ogólnych, szczególnych i innego marudzenia STa. Pewnie większość z tego już wiecie, ale – aby tradycji stało się zadość...


Jak piszemy posta:

- standardowo piszemy w 3 osobie czasu przeszłego dokonanego, jak opowiadanie,
- nie zmieniamy kolorów, ani wielkości czcionki,
- dialogi piszemy od myślnika i kursywą,
- myśli piszemy kursywą i otaczamy cudzysłowem,
- grafiki – mile widziane, ale pod kilkoma warunkami: ilustrujące sytuację, ważny przedmiot lub wnętrze; bez powtórzeń (jedno wnętrze pokoju wystarczy); najlepiej średniej wielkości (max. 600 pixeli szerokości),
- inne media (animacje, dźwięki i muzyka) – bardzo oszczędnie. Ja się zgadzam z tym, że post z muzyką jest lepszy niż post bez muzyki, ale dwa posty z muzyką na tej samej stronie to już kakofonia dźwięków.

Ogólnie – wystarczy wziąć dowolną książkę i zobaczyć jak tam wygląda formatowanie tekstu. Mam ogromną prośbę o porządne formatowanie – posta czyta się z ekranu, więc wielkie bloki tekstu, czy przeciwnie – dialog dzielony linijkami – po prostu źle się czyta... Ułatwiajmy sobie... :)

Postów wymagam solidnych, nie muszą to być wielostronnicowe opowiadania, ale też nie jednolinijkowce. Za ortografię i literówki ścigam – do pisania proszę używać edytora lub przeglądarki z korekcją tekstu, przy tego typu narzędziach robienie błędów jest po prostu objawem lenistwa. Styl i składnia – też obowiązuje polska, tu jednak czepiam się mniej.

Prędzej czy później dojdzie do jakichś dialogów. Te przeprowadzamy na GG lub przez PW albo via google.docs, a po zakończeniu wstawiamy posta z całym dialogiem... Pamiętajcie równocześnie o deklaracjach dialogowych w introspekcjach!

NPCe i kreacja świata. Gramy storytellingowo, co znaczy, że gracze mają znaczną swobodę w kreowaniu wyglądu świata wokół siebie. Zarysy lokacji oczywiście będę podawał, ale wypełnienia i detale tworzą już gracze. Jeżeli idzie o NPCów - dzielimy ich na dwie grupy: nieważnych dla scenariusza (którzy kreowani i prowadzeni są przez Graczy) - barman, sprzedawca, pokojówka, służąca, etc. Postacie takie dostarczają informacji jakie bezproblemowo znać może każdy mieszkaniec oraz nie wchodzą w dużą interakcję z postaciami Graczy. Oraz ważne dla scenariusza (przeważnie będzie jakiś obrazek) - odgrywane przez STa lub kreowane przez Graczy na podstawie wytycznych prowadzącego. Akcja - zwłaszcza w postach opisowych można ją tworzyć, ale z umiarem. Pamiętajcie, że akcja wpływa na wszystkie postacie w grze, więc jak ktoś zapragnie opisać pożar hotelu, to reszta już sobie nie porozmawia w hotelowym lobby.
W razie czego – zawsze można napisać do mnie z pytaniem czy taka akcja będzie OK.


WAŻNE: Czytamy to co napisali inni i się tego trzymamy. Jeżeli ktoś przed nami napisał: „siedzimy przy byle jak zbitym z desek stole na którym stoi świecznik”, to nie wolno tego samego stołu opisać jako: „doskonałą robotę z delikatnymi zdobieniami i lampą oświetlającą potrawy”. Trzymanie się realiów świata i opisów potrzebne jest w każdych RPGach i będę ścigał „zmieniaczy świata”. Z tej przyczyny dobrze jest nie czekać z napisaniem posta do ostatniej chwili.

Retrospekcje. Mamy ograniczoną interakcję ze sobą i zwłaszcza przy dłuższych scenach konieczne będzie zastosowanie retrospekcji, czy to zdarzeń bieżących czy wcześniejszych. W retrospekcjach możemy spokojnie wykorzystywać wątki (czy nawet stwierdzenia innych graczy), ale niech te retrospekcje czemuś służą, a nie są tylko przepisywaniem tego co powiedzieli czy napisali inni.
Introspekcje. W swoich postach możecie (a nawet powinniście) stosować również introspekcje, czyli deklaracje przyszłych akcji ubrane w wypowiedzi lub myśli.

Języki. Jak zwykle w takich wypadkach. Wszystkie postacie w grze znają język niemiecki, to znaczy – polski. Część postaci zna inne języki i tutaj moja prośba. Jeżeli ktoś zamierza używać języka obcego to są dwie możliwości: używa języka nieistniejącego („isy vaanat interk saanuu”) lub używa znanego sobie języka obcego – tak, za angielski może służyć angielski. Zawsze należy umieścić informację, w jakim języku się mówi oraz wycieniowane/wykolorowane tłumaczenie (dla innych znających dany język obcy i STa).

*****

Kilka spraw organizacyjnych:

0. Jeżeli coś jest niejasne, są pytania, etc - ST jest do dyspozycji pod PW i GG (co nie znaczy, że siedzę przez cały dzień na necie). Pojmowanie zasad i systemu, a nawet akcji, czy opisów, może być różne i jestem otwarty na dyskusje i uwagi. Uważam, że lepiej coś wyjaśnić i nawet się o to pokłócić niż przy pierwszym problemie rzucać kartą. Pamiętajcie, że jest to sesja warsztatowa i pytania, uwagi, etc są bardzo wskazane. Ja nie chciałbym tłumaczyć oczywistości, które wszyscy rozumieją, ale z drugiej strony – coś co ja uznaje za „oczywiste” może dla Was takie nie być...
1. Abyśmy mieli dobrą komunikację dobrze by było aby każdy podał swoje GG. Jeżeli ktoś bardzo nie chce podać oficjalnie to zmuszać nie będę.
2. Będę w komentarzach zamieszczał informację do kiedy czekam na posty i deklaracje graczy. Jest nas sporo i proszę o trzymanie się wyznaczonych terminów (będzie to przeważnie tydzień). Jedna opuszczona tura bez sensownego usprawiedliwienia może się każdemu zdarzyć. Druga – postać przechodzi na autopilota (wykonam postacią ruch najbardziej mnie odpowiadający, niekoniecznie zgodny z zamiarami Gracza); trzecia opuszczona tura bez usprawiedliwienia - „Pani / Panu już dziękujemy”. Przy tygodniowym postowaniu 3 tury to prawie miesiąc - nie wierzę, że w takim okresie nie da się wejść na 15 sekund na forum/GG żeby umieścić informację o nieobecności.
3. Jeżeli ktoś chce coś zdeklarować „na boku” proszę to robić w komentarzach lub na PW, aby nie rozwalać postów i nie stosować tagów {ukryj}. Można oczywiście również opisać pobudki postaci (jeżeli ktoś nie potrafi tego zmieścić w poście).
4. Avatarki maksymalnie 205 pikseli szerokości wklejamy do panelu sesji - idealnie by było jakby wszystkie były takiej (205px) szerokości.
5. Sesja ma kostki, więc pewnie czasami sobie będziemy rzucać. Za każdym razem będę o tym informował.
6. Proszę uzupełnić (ile już mamy) karty w panelu sesji. Schemat karty wilkołaka da się załadować w edytuj statystyki...


*****

Co w pierwszym poście?

Jestem przeciwnikiem wrzucania w komentarze jakiegoś zdawkowego „moja postać wygląda tak i zajmuje się tym”. Każdą z postaci trochę pokierowałem (tak, właściwa akcja zacznie się wieczorem na koncercie) – mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe, ale chcę uniknąć długiego, kilku wątkowego wprowadzania... Długość wprowadzeń też jest różna, ale wynika to po prostu i tylko i wyłącznie z konceptu jaki stworzyliście w kartach. Nikogo nie faworyzuję czy nie pognębiam - tam gdzie karty dostałem wcześniej i gdzie uważałem to za konieczne mogłem napisać dłuższe wprowadzenie; tam gdzie karty dostałem późno, albo wiem, ze gracze sobie poradzą z tym co przedstawiłem - wprowadzenie jest krótsze...

W każdym razie – post pierwszy jest do waszego zagospodarowania. Jest piątek, w najróżniejszych, acz porannych / wczesnopołudniowych, godzinach. Wieczór Celtycki zaczyna się o godzinie 18:00... Nie ukrywam, ze najwygodniej byłoby mi gdybyście posty "dociągnęli" do waszego pojawienia się w pubie... Ale dogadamy to jeszcze w komentarzach...

Przedstawcie proszę swoje postacie, opiszcie czym zajmujecie się przez ten dzień... Post FreeStyle – poczujcie atmosferę miejsca, własnej postaci... Sprawdźcie jak to co napisaliście w KP wychodzi w grze.

*****


Miłej i sympatycznej gry życzę Wam i sobie. A także tego, aby udało się nam scenariusz zakończyć, a nie przerwać...


Moje GG: 10987406.

Pytania / wątpliwości ?

Vampire 01-03-2010 18:09

Serdecznie witam StoryTellera oraz współgraczy.
Mam nadzieję iż będzie nam się miło i przyjemnie grało i niszczyło potworne twory Żmija.

Moje gg: 9815739

Pozdrawiam, Vampire

Serge 01-03-2010 18:39

Póki co, nie mam żadnych pytań, za to głowę pełną pomysłów, jak rozpisać pierwszego posta :). Witam serdecznie Mistrza Gry i współgraczy i życzę nam wszystkim miłej i wciągającej gry :).

Mój nr GG: 9181340 (zwykle jestem wieczorami, często na niewidocznym)

Pozdrawiam serdecznie!

Hawkeye 01-03-2010 19:17

Witam Mistrza Gry i Współgraczy, jestem przekonany, że będzie nam się miło grało, a za dobrą współpracę proponuję wznieść szklankę dobrego whiskey :P

Moje GG: 768376

Pozdrawiam
Hawk

Howgh 01-03-2010 20:18

Witam wszem i wobec, jak również pozdrawiam w te same strony. :-P

GG: 961 26 67


Pozdrawiam,
Howgh

Terrapodian 01-03-2010 21:32

Wobec tego i ja się powitam, pozdrawiając pozostałych wilkołaków. Powoli obmyślam treść pierwszego posta (i poszukuję zdjęcia, przede wszystkim poszukuję zdjęcia).

W razie kontaktu GG; 9204588

Trzymajcie się i niech wasze kły będą ostre.

Aschaar 01-03-2010 22:07

Oczywiście sklerotycznie nie napisałem...

Jest piątek - 15 sierpnia 2008 roku - dzień przed pełnią


W pierwszym poście i tak koncentrujemy się na "ludzkiej" stronie naszych bohaterów (oczywiście pamiętając o tym, że jesteśmy wilkołakami) i - póki co - nie kombinujemy z wilczymi prawami i możliwościami... Trzymamy się prawa Zasłony i nie zmieniamy w wilka na środku miasteczka :p


EDIT: Sklerosis multiplexus: Na posty czekam do 10 marca 2010 roku. Jeżeli ekipa Graczy się wyrobi wcześniej to ja też nie będę trzymał akcji... :D

Rudzielec 02-03-2010 03:34

Pozdrawiam wszystkich! Już zabieram się do posta :)
GG 1279409

Aschaar 02-03-2010 18:23

Jak widać pierwsze koty za płoty (pierwsze wilki w mieście xD )...

To co chciałem zaznaczyć - ponieważ wszyscy w końcu lądują w McGovens Pub - mamy to miejsce już częściowo opisane - więc trzymamy się tego co zostało napisane, jednak oczywiście możemy podany przez Serge'a opis rozbudować i/lub uzupełnić...

Sam pub jest dość duży (jak zostało powiedziane składa się z co najmniej dwu sal) i dla utrudnienia - ma dwa wejścia po przeciwnych stronach budynku...

Co do samego posta - jest pierwszy, więc się pastwię jak na wzorze... Mamy przedstawienie postaci oraz motywu przyjazdu. Widzimy kreację bohaterów (NPCów) drugoplanowych - przełożony, właścicielka pensjonatu, boy hotelowy, nieznajoma w barze. Mamy kreację miejsc - pensjonat, pub... O coś takiego idzie - świat również powinien być opisywany przez Was - Graczy...

Taka Wasza kreacja świata bardzo mi pomaga - po prostu inaczej to ja musiałbym opisywać pub :p


Aha. Jedno założenie co do postów pierwszych - póki co Wasze postacie nie nawiązują interakcji (po prostu nie napisałem jak wilkołaki się rozpoznają :/ - znaczy jeszcze nie napisałem). Ci, którzy wiedzą - to mogą oczywiście napisać w swoim poście, że kogoś zauważyli...

Mała zmiana w panelu sesji...

Ponieważ uwielbiam jak gracze sobie komplikują... :diabol:




UPS... Byłem ostatni... i bez sensu nabiłem posta... Jakby kto przechodził to proszę scalić, bo kasowanie bez sensu... Sorry :(

Ouzaru 03-03-2010 13:00

Cytat:

Napisał Aschaar (Post 246568)
Mała zmiana w panelu sesji...

Ponieważ uwielbiam jak gracze sobie komplikują... :diabol:

Mam się bać? ;)

Tak czy inaczej witam współgraczy i MG! :D Cassandra powstała zupełnie przypadkowo w poście Serge'a, jest to zwykły człowiek, więc bez obaw :) Jeśli by ktoś miał ochotę z nią pogadać, to jestem jak najbardziej chętna. Mój numer GG znajduje się w profilu :D

W razie gdybyście mieli problem ze złapaniem Serge'a - piszcie do mnie. Mój GG jest częściej i dłużej włączony niż jego ;) Zawsze przekażę wiadomość lub po prostu go zawołam, jeśli akurat będzie w domu.

Miłego postowania :D


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:03.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172