lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   [komentarze] Wyprawa (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/11963-komentarze-wyprawa.html)

Eleanor 24-11-2012 20:40

[komentarze] Wyprawa
 
Witam wszystkich graczy.

Tutaj będziemy sobie, jak wszyscy świetnie wiedza, wyjaśniać wszelkie wątpliwości co do sesji.

Dla tych, którzy jeszcze tego nie wiedzą bardzo ważna informacja na temat MG.
W sesji będzie ich dwóch albo raczej, starając się zachować poprawność językową: dwoje.
Drugim mistrzem będzie Sekal :)

Na początek kilka kwestii z rekrutacji, które będziemy brać za dogmaty w kwestiach spornych:

* Kwestia konwencji: Heroic Fantasy, Forgotten Realms
* Kwestia miejsca: Sesja rozgrywać się będzie w świecie Forgotten Realms, na dalekich pustkowiach pomiędzy Thay, Murghormem i Ziemiami Hordy
* Kwestia zgodności z settingiem: Wszelkie materiały kanoniczne zachowują ważność, data rozpoczęcia przygody to wczesne lato 1375r. Moja interpretacja settingu jest moją interpretacją settingu. A świat jest nieco inny. Jaki? W sesji się okaże.
* Kwestia zastosowania mechaniki: W tej sesji opieramy się na logice i zdrowym rozsądku, wszystkie rzuty wykonuje MG. Gramy korzystając z mechaniki Pathfindera. Mechanika rozstrzyga kwestie sporne, przy czym spory z MG rozstrzyga MG. O konieczności odwołania się do niej decyduje MG.
Tu temat do którego warto zaglądać: http://lastinn.info/podstawy-dnd/117...tml#post388971
* Kwestia kontroli MG nad poczynaniami graczy: Gracze mają nieograniczoną swobodę, jednak opis konsekwencji ich czynów leży w gestii MG. W niektórych (sami sprawdźcie jakich) sytuacjach gracze wchodzą w interakcję ze światem na opisanych zasadach i sami opisują skutki niektórych swoich czynów, po uzgodnieniu z mG
* Kwestia relacji wewnątrz drużynowych: To jest życie, więc konflikty w drużynie są akceptowane. Fabularnie uzasadnione są zawsze zasadne.
* Kwestia częstotliwości postowania: Tempo postowania gracze post co 3 dni MG 1 dzień na odpis.
* Kwestia preferowanej długości postów: Długość się liczy mniej, ważniejsza jest jakość a najważniejszy MG. Optymalna wielkość 0,5-1 A4. Choć czasami może się okazać, że posty będą nieco krótsze.
* Kwestia poprawności i schludności notek: Żadnych emotek, psują mój nastrój. Zakładam, że dialogi między osobami pisane są przy udziale tych osób lub za ich zezwoleniem (inne sytuacje są po prostu niedopuszczalne) Nie ma więc potrzeby pisania na górze postu przy czyim udziale dany post został napisany. Proszę tego nie robić!
* Kwestia zapisu dialogów: Dialogi piszemy kursywą oraz poprzedzamy myślnikiem.
* Kwestia zapisu myśli postaci: Jeżeli znajdzie się postać decydująca się na myślenie to myśli postaci zapisujemy wybranym przez MG kolorem czcionki - czarnym. Myśli poza tym zaznaczamy z obu stron tyldą oraz piszemy kursywą.
* Kwestia podpisów pod notkami graczy: Wyłączamy podpisy w notkach sesyjnych. Lub nie. Można umieszczać w podpisach pochlebne opinie na temat MG i Forum. Lub inne byle tylko pochlebne :D
* Kwestia edycji: Zasadniczo nie zezwalam na żadne edycje raz wklejonych postów, chyba że edycja czysto estetyczna poprawiająca schludność i poprawność postów. Jeśli edycja inna z jakiegoś powodu jest konieczna (nakaz MG, prośba innych graczy) należy koniecznie napisać o edycji w komentarzach, by inni gracze zajrzeli jeszcze raz do przeczytanego postu i zapoznali się z przedmiotem edycji.
* Kwestia języka: Stosowanie poprawnej polszczyzny, zasad polskiej gramatyki i ortografii (poza sytuacjami fabularnie uzasadnionymi) jest jednym z wymogów MG wobec graczy. Na potknięcia interpunkcyjne mogę przymykać oko.

GreK 24-11-2012 20:49

Pierwszy! :)
Witam wszystkich graczy. Mam nadzieję, mimo zapowiedzi, że nie zostanę ugotowany we własnym kotle. Moglibyście dostać po tym niestrawności.

Życzę sobie i Wam przyjemnej sesji.

Eleanor 24-11-2012 20:51

Jeszcze nie słyszałam, by ktoś dostał niestrawności od gotowania. ;P

GreK 24-11-2012 20:53

Skrót myślowy :)
Zakładam, że gdy ktoś gotuje, to później to zjada. Tak czyni przynajmniej Belmo Goodman. Obżartuch pierwszej klasy.

Sekal 24-11-2012 20:54

Ja tu tylko będę robił krzywdę. ;)

Ogólnie wszystko prawie zostało napisane. Prócz kwestii stricte mechanicznych. Nie gramy storytellingu. Mechanika jest i jest istotna. Trzeba będzie się w niej odrobinę podszkolić, kto jej nie zna (Tom wołany do tablicy, pogadamy w poniedziałek). Pozwoliłem sobie wypisać większość rzeczy:
TUTAJ
Niektórych nieco zmodyfikowałem, zwłaszcza postać Toma (zupełnie źle rozpisane skille), ale i ze dwie inne postaci nie uniknęły lekkich modyfikacji. Można składać reklamacje (zwłaszcza do skilli, niektórym musiałem obcinać).

Będą tu się pojawiać aktualizacje, zwłaszcza stan zdrowia Waszych postaci.
Po pojawieniu się 1 posta, będę prosił o aktualizację ekwipunku w kartach postaci. Wpisana broń powinna mieć dodane informacje o obrażeniach i krytykach.
Ogólnie nie będziemy się trzymali każdej pierdoły, bo tego i ja nie znam, ale kostki dodają grze rumieńców, będą więc wykorzystywane nie tylko w czasie walk. W jej trakcie mamy nadzieję znaleźć złoty środek, połączenie mechaniki i uniknięcie sesji jednolinijkowej. Tej bowiem żadne z nas nie chce.
Pytania mechaniczne to można od razu do mnie.

Kontakt z nami: ja jestem na PW dostępny często, na gg znacznie rzadziej.
Eleanor dostępna jest tylko po godzinie 19.
W weekendy to różnie.
Większość spraw i tak można załatwić tu w komentarzach.

Długiego życia życzę. :)

GreK 24-11-2012 21:02

No panowie... wygląda na to, że ani inteligencją ani charyzmą mi nie dorównujecie.

Charyzmatyczny, inteligentny kucharz zjedzony przez bandę dzikich... Jak to brzmi?

Eleanor 24-11-2012 21:05

Bardzo realistycznie :)

Cytat:

Zakładam, że gdy ktoś gotuje, to później to zjada.
Nigdy nie należy niczego z góry zakładać

Zapatashura 24-11-2012 21:28

Cytat:

Nigdy nie należy niczego z góry zakładać
Z wyjątkiem swetra. Nie mogłem się powstrzymać, nie bijcie za spam.

MG są super, więc sesja na pewno będzie przyjemna :D. Powodzenia.

malahaj 24-11-2012 22:32

Tere fere, sralis mazgalis, dawać gobliny! :P ;)

andramil 24-11-2012 22:37

Cytat:

No panowie... wygląda na to, że ani inteligencją ani charyzmą mi nie dorównujecie.
Nizioł ma o 1 inteligencji więcej od większości towarzyszy - nie czyni go to geniuszem :P

Witam wszystkich mistrzów gry i współgraczy:) życzę miłej gry.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:08.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172