lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   komentarze [D&D 5] Dolina Nentir: Zaginiona kopalnia Phandelver (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/17845-komentarze-d-and-d-5-dolina-nentir-zaginiona-kopalnia-phandelver.html)

Arvelus 23-04-2018 21:17

Twierdziłeś, że DC może się zmieniać i tylko na to liczyłem =p

Dobra. W takim razie on wylatuje spod brody i przysiada gdzieś na drzewie by mieć osłonę przed łucznikami i wtedy wykonuje search. Jeśli znajdzie wreszcie bydlaka to Theo w niego szarżuje dążąc do grappla.

A Alaryk zatrzymuje wilki i wykonuje dodge action.

Btw. Gwoli ścisłości... Disadv za krzaki to tak na prawdę odzwierciedlenie adv który mają gobliny za krzaki, tak?

Lord Melkor 23-04-2018 22:15

Aż żal patrzeć na masakrę tych wszystkich zwierzątek...:smut:

Ratujcie młodego panicza! :berserk:

Lord Cluttermonkey 24-04-2018 05:42

Cytat:

Napisał Arvelus (Post 783829)
Twierdziłeś, że DC może się zmieniać i tylko na to liczyłem =p

Dobra. W takim razie on wylatuje spod brody i przysiada gdzieś na drzewie by mieć osłonę przed łucznikami i wtedy wykonuje search. Jeśli znajdzie wreszcie bydlaka to Theo w niego szarżuje dążąc do grappla.

A Alaryk zatrzymuje wilki i wykonuje dodge action.

Btw. Gwoli ścisłości... Disadv za krzaki to tak na prawdę odzwierciedlenie adv który mają gobliny za krzaki, tak?

DC zmieniłoby się, gdyby szaman zrobił coś "widzialnego" i próbował się jeszcze raz ukryć. Nic jednak nie zrobił.

Sukces! Nietoperz zlokalizował szamana (i przy okazji inne gobliny nieopodal). Szaman przedziera się przez orlicę. Jest trochę poza zasięgiem Theo jako że to ruch przez difficult terrain. Chyba że goliat uspokoi swojego wierzchowca albo że zrezygnujesz z grapple na rzecz dodatkowego ruchu. e. Poprawiłem ruch szamana - źle policzyłem przekątne. Theo da radę go dopaść.

W kwestii advantage goblinów: szeregowe gobliny nie mają advantage do ukrywania się. Jedynie Pan Dmuchawka i szaman mają taką zdolność:

Cytat:

Woodland Camouflage. The forest goblin sneak has advantage on Dexterity (Stealth) checks while in the forest.
a łucznicy wykonują standardowy test 1d20+4. Wy za to macie disadvantage do testów WIS (Perception), bo:

Cytat:

A given area might be lightly or heavily obscured. In a lightly obscured area, such as dim light, patchy fog, or moderate foliage, creatures have disadvantage on Wisdom (Perception) checks that rely on sight.
PS Rozstrzygajmy ruch po przekątnej w ten sposób:

Cytat:

Diagonals (252): Ruch po przekątnej kosztuje zawsze jedną kratkę (5 stóp ruchu) za każdą kratkę ruchu (5 stóp), ale postać nie może wykonać dwóch kratek ruchu po przekątnej pod rząd.
Metoda 1-2-1 z DMG jest dla mnie jednak mocno nieintuicyjna.

Lord Cluttermonkey 24-04-2018 10:24


Cytat:

Gobliny ośmieliły się wymierzyć strzały w Theo. Raniony koń zarżał dziko, nieprzyzwyczajony do bólu i krwi. Zaś ze szczeliny w zbroi jeźdźca wystawała czarna lotka, jednak goliat nawet nie jęknął z bólu. Jego determinacja do schwytania szamana, którego wytropił dzięki nietoperzemu chowańcowi krasnoluda, nie słabła. Kolejna strzała przeznaczona była Alarykowi. Kudłaty stwor zamierzający ją posłać stanął na zadzie dogorywającego konia i napiął cięciwę, szczerząc radośnie kły. Wypuszczony pocisk odbił się jednak od niewidzialnej bariery magicznej energii, w porę przyzwanej przez duergara. Pozostałe gobliny albo pouciekały, albo pokryły się w zaroślach.
Gryf - pora na Ciebie.
Deklarację Theo i Alaryka już znam, czekają w kolejce po Gryfie.
Morhołt, Angus i Dawit mogą się powoli przygotowywać do działania.

(Angus jednak żyje i nie dostał żadnych obrażeń. Dzięki hen za zwrócenie uwagi.)

Krieger 24-04-2018 12:44

Gryf movement na H2, Ice Knife z drugiej komórki czaru w wilka w prawym dolnym rogu I7. Według moich obliczeń, w zasięgu czaru są czterej wilcy i jeden gobelin. I to co zostało z konia :-(

Spell attack mod +5 i 1d10 chłodu w wilka, czy trafi czy nie - spell save DC 14 na DEX albo 3d6 chłodnych obrażeń dla celu i wszystkich wokoło.

Arvelus 24-04-2018 13:04

Cytat:

PS Rozstrzygajmy ruch po przekątnej w ten sposób:
Mnie też drażni ten system, choć matematycznie jest słuszny. Przekątna kwadratu i takie tam :-)

Tak czy siak ode mnie narzekań nie doświadczysz =p

Gwoli ścisłości. Jak Theo dopadnie do szamana to potrzebuje jednej ręki wolnej dla zwarcia. Odrzuci tarczę.

Skoro szaman już znaleziony to Alaryk zacznie wymachiwać korbaczem, drzeć się i ryczeć aby jak najbardziej zwrócić na siebie uwagę wszystkich wrogów. Potencjalnie może jakoś zastraszyć?

Tak czy siak chciałbym właśnie na to poświęcić akcję i dostać jakiś test, uznany za MG z słuszny, aby sprowokować ich do atakowania mnie :-)

Lord Cluttermonkey 24-04-2018 13:15

Cytat:

Napisał Krieger (Post 783913)
Gryf movement na H2, Ice Knife z drugiej komórki czaru w wilka w prawym dolnym rogu I7. Według moich obliczeń, w zasięgu czaru są czterej wilcy i jeden gobelin. I to co zostało z konia :-(

Spell attack mod +5 i 1d10 chłodu w wilka, czy trafi czy nie - spell save DC 14 na DEX albo 3d6 chłodnych obrażeń dla celu i wszystkich wokoło.

Ok, jutro zadziałam.

Cytat:

Napisał Arvelus (Post 783916)
Mnie też drażni ten system, choć matematycznie jest słuszny. Przekątna kwadratu i takie tam :-)

Tak czy siak ode mnie narzekań nie doświadczysz =p

Gwoli ścisłości. Jak Theo dopadnie do szamana to potrzebuje jednej ręki wolnej dla zwarcia. Odrzuci tarczę.

Skoro szaman już znaleziony to Alaryk zacznie wymachiwać korbaczem, drzeć się i ryczeć aby jak najbardziej zwrócić na siebie uwagę wszystkich wrogów. Potencjalnie może jakoś zastraszyć?

Tak czy siak chciałbym właśnie na to poświęcić akcję i dostać jakiś test, uznany za MG z słuszny, aby sprowokować ich do atakowania mnie :-)

To upraszczane rozliczanie przekątnych jest tylko ciut mniej dokładne niż klasyk WotC - link do omówienia z ilustracjami. My będziemy korzystać z ostatniego przykładu.

Odrzucenie tarczy kosztuje niestety całą action. Oops. Komuś brakuje rączek. :)

Teścik mówisz. Dałbym CHA (Intimidation) DC 11, ale wtedy musiałbyś zrezygnować z dodge.

Arvelus 24-04-2018 14:33

Cytat:

Odrzucenie tarczy kosztuje niestety całą action. Oops. Komuś brakuje rączek.
But why? O_o
Nikt nie mówi, że to duża przypinana tarcza... może być mały puklerz.
Ale ok. No to bat upuszcza (teraz chyba już nie będzie Cie kusić by powiedzieć, że cała akcja, co nie? =p)
Cytat:

Teścik mówisz. Dałbym CHA (Intimidation) DC 11, ale wtedy musiałbyś zrezygnować z dodge.
Yup. W świetle nowych informacji nowa deklaracja nadpisuje starą we wszystkich kwestiach które są sprzeczne =p
Pamiętaj tylko mistrzu, że tarza działa do początku mojej następnej rundy :-)

Lord Cluttermonkey 24-04-2018 16:46

Tarcza +2 do KP to nie puklerz. :) Zasady zdejmowania są w rozdziale PHB z ekwipunkiem.

Arvelus 24-04-2018 16:50

Hmmm... zakładałem, że to też uprościli i teraz tarcza zawiera w sobie wszystko od puklerza po pawęż =p

No ale jak zasady tak mówią to rzeczywiście puklerz nie wydaje się do tego zaliczać.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:16.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172