lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [Komentarze] Saga Tytanów (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/17373-komentarze-saga-tytanow.html)

Warlock 02-10-2017 20:43

[Komentarze] Saga Tytanów
 
Witajcie! Na początek chciałbym pogratulować wam dostatnia się do sesji. Mam nadzieję, że wszyscy będziemy się dobrze, długo i bezkonfliktowo bawić. :)

Garść obowiązujących zasad:
  • Awatary (portrety w formie graficznej) nie powinny przekraczać maksymalnie 200 px. szerokości.
  • Piszemy z trzeciej osoby.
  • Notoryczne spóźnianie się z odpisem (szczególnie bez informowania o tym) może poskutkować wyrzuceniem z sesji.
  • Materiały na stronie głównej kampanii mogą się okazać bardzo przydatne, polecam przeczytać. W przyszłości będę uzupełniał je o kolejne wpisy.
  • Częstotliwość postów wynosi 5 dni dla was i 2 dni dla mnie.
  • Termin na napisanie pierwszego posta jest do soboty (07.10.).
  • Chciałbym abyście w pierwszych postach opisali i nieco przybliżyli innym graczom swoje postacie (głównie chodzi o wygląd, rzucające się w oczy cechy charakteru, bo w końcu podróżowali ze sobą trochę).
  • Nasz drużynowy GDoc, gdzie podejrzewam, że będzie mieć miejsce większość sesji. Podajcie maile, aby mógł wam dać uprawnienia do edytowania dokumentu.
  • Statystyki bohaterów graczy oraz przewidywane rozwinięcia w umiejętnościach.


Powodzenia! ;)

Warlock 02-10-2017 20:44

Zarezerwowany post MG
 
Dla przypomnienia ogólnikowo napisane zasady prowadzenia starć:

Cytat:

Postanowiłem, że opiszę wam trochę mechanikę walki w BRP. Osobom zaznajomionym z WFRP powinna być ona bardzo łatwa do przyswojenia. Wyprowadzane ataki można parować lub unikać. Nie ma przy tym limitu uników i parowań, ale każde następne w rundzie wykonywane jest z kumulującą się karą -30%. Pancerze redukują znacząco otrzymywane obrażenia, nie sprawiają, że jest was trudniej trafić. Jest osobny rzut na pochłaniane przez pancerz obrażenia i bierze się on z tego, że każdy pancerz ma słabe punkty, które gorzej osłania. Oręż ulega zniszczeniu przy ataku (rzadziej, głównie jako efekt krytycznych rzutów) i parowaniach, więc proponuję do parowania stosować tarczę, która się do tego lepiej nadaje. Wynika to z tego, że doświadczony wojownik ma większą szansę na wystawienie tarczy lub broni w taki sposób, że oręż nieprzyjaciela uderzy "na płasko", przyjmując na siebie większą siłę uderzenia i adekwatnie do tego niedoświadczony wojownik może sobie łatwiej broń wyszczerbić przy próbie ataku. Oczywiście, wzmocnione magią przedmioty można wbić w piętę skalnego trolla i nie będzie rysy :) Mając tarczę lub dwie bronie można też wykonać ripostę raz na rundę na każdego oponenta.

Na początku każdej rundy jest faza magii. Czarodzieje koncentrują się na swoich zaklęciach, które wypalają na początku następnej rundy, również w fazie magii. Kolejność działań ustala tutaj INT - im wyższy tym szybciej działasz.
Inicjatywę w walce określa DEX. Najpierw zaczynają osoby z rangą np. 20, później te z 19 i tak dalej. Przy czym wykonując pełen ruch (pełna wartość MOVE) nie można atakować. Poruszając się do 1/4 swojej prędkości tracisz 5 DEX, poruszając się do 1/2 swojej prędkości tracisz 10 DEX w inicjatywie, a powyżej tej wartości strata nie jest uwzględniona, bo poza ruchem nie możesz zadziałać. Innymi słowy nie ma sytuacji znanych z D&D, gdzie osoba zaczynająca wyżej w inicjatywie przebiega przez całe pole bitwy niekłopotana i uderza w łucznika, który musi czekać na swoją kolej, aby jej oddać. Co więcej; jeśli zdarzy się, że w tej samej inicjatywie startuje więcej niż jedna osoba (co jest dość powszechne wśród przeciętnych humanoidów), to przy wymianie ciosów pierwszeństwo ma broń dystansowa, później długa, a na końcu krótka. Poza tym trzeba wykonać unik, jeśli mając broń krotką próbujemy podejść oponenta z bronią długą, powód dość logiczny.
Jest tutaj jednak mały wyjątek od reguły, jeśli mowa o inicjatywie:

Cytat:

In melee combat, if the two characters are not in close
combat, the gamemaster should allow a long-weapon-user
to strike first against short weapon-users, regardless of
DEX rank.
Innymi słowy, jeśli masz broń długą i nie jesteś w zwarciu z wrogiem, który Ciebie właśnie atakuje, to masz prawo zaatakować go zanim on Ciebie spróbuje zaatakować, niezależnie od inicjatywy.

Nami 02-10-2017 20:52

Znalazłam nim ktoś w ogóle o tym wspomniał. Nieźle.
Cześć :P

Warlock 02-10-2017 21:16

Cześć Nami! :)

Panowie Kerm i Płomień - uzupełnijcie jeszcze ekwipunek, bo uznam, że wylądowaliście w głuszy z samym tylko orężem (bez ubrań też, ku uciesze pań ;)).

corax 02-10-2017 21:20

Oj no i od razu MG psuje zabawę :P

Hejo wszystkim :D

Nami 02-10-2017 21:22

Cytat:

w głuszy z samym tylko orężem
Nie wiem czy prawidłowo, ale wcale nie pomyślałam o broni :|

Warlock 02-10-2017 21:31

Cytat:

Napisał Nami (Post 743827)
Nie wiem czy prawidłowo, ale wcale nie pomyślałam o broni :|

Czasem sobie myślę, że znam Ciebie lepiej niż samego siebie. xD

Zapomniałem wam jeszcze dodać małą mapkę. Ta biała gwiazdka to wasza aktualna pozycja. Na razie teren ograniczony jest tylko do sąsiadujących z wami pól.

Hakon 02-10-2017 21:57

Witam Wszystkich :-) No to się zaczyna :-)

Feniu 03-10-2017 05:12

Witam wszystkich, miło będzie z Wami pograć.

Kerm 03-10-2017 07:50

Witam wszystkich :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:54.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172