lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [komentarze] Nim zetrą się światy. (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/6675-komentarze-nim-zetra-sie-swiaty.html)

Johan Watherman 07-01-2009 19:45

Hehe, nie ma to jak być rekwizytem pokazowym ;)
Nie uważasz przypadkiem, że limit umiejętności jest trochę za mały? Znaczy się mówiłeś, iż poziom zawansowania jest mniej-więcej taki jak w Fantasy. Postacie w Fantasy są naprawdę zawansowane, ja sam pisałem Feliksa jako już zawansowaną postać (Mistrz Miecza ;) ) i taką przyjąłeś. Zapewne inni mieli też np. jakiś rodzaj wiedzy czy ich wieloraka liczbę znaną. Postulowałbym za zwiększeniem punktów.
...lub...
Zostawimy umiejętności w spokoju, mag jeśli uzna może znać się na runach, starozytnych legendach wojownik dbać o oręż itp. itd. Zauważyłem, że często przejawiała się u Ciebie koncepcja podobna do perków z Falouta czy Zdolności z Warhammera. I to się mi bardzo podoba. Każdy wybrałby po 4 zdolności na początek mające jakieś specjalistyczne zastosowanie. Skro robię za królika doświadczalnego, to przedstawię przykład mojej postaci ;) Feliks mógłby posiadać Zdolność lepszej walki po napojenia oraz „Pijackiego Krycia” polegającego na nagłym staczaniu się do rowów, i takie tam ;) Potem dochodziłby kolejne.
Wymienione przez Ciebie zionięcie ogniem klasyfikuje się pod to. Jest to rozwiązanie znacznie ciekawsze moim zdaniem i klimatyczne.

Gettor 07-01-2009 19:59

Cytat:

Napisał Johan Watherman
Nie uważasz przypadkiem, że limit umiejętności jest trochę za mały? Znaczy się mówiłeś, iż poziom zawansowania jest mniej-więcej taki jak w Fantasy.

Posłużę się teraz innym doświadczeniem w grach RPG.
Gdybym dał wam np. po 10 punkcików w umiejętnościach bojowych i niebojowych to jestem prawie pewien że któraś z nich nie będzie przemyślana, bo to działa tak jak tworzenie wysoko-poziomowej postaci w De-En-De
"A tu sobie dam kilka punktów... tam też... a resztę tutaj, co się będę!"
Później się okazuje że są to niezbyt przydatne i niezbyt trafne wybory.

Cytat:

Napisał Johan Watherman
(...)pisałem Feliksa jako już zawansowaną postać (Mistrz Miecza)

Ja tu w KP widzę Pijany Szermierz...

Cytat:

Napisał Johan Watherman
Zauważyłem, że często przejawiała się u Ciebie koncepcja podobna do perków z Falouta czy Zdolności z Warhammera. I to się mi bardzo podoba.

Bardzo dziękuję... pomijając fakt że w Młotka nie grałem nigdy, a Falouta na oczy nie widziałem nigdy :)

Cytat:

Napisał Johan Watherman
Wymienione przez Ciebie zionięcie ogniem klasyfikuje się pod to.

Umiesz Ty czytać? ;P
Zionięcie ogniem dałem jako przykład umiejętności metamagicznej, czyli for wizards only!
Jak już wspomniałeś, jesteś czymśtam miecza, więc klasą nie-magiczną.

PS.
Tak! Gettor znów zaprzecza sam sobie... I gada o sobie w trzeciej osobie xD

Johan Watherman 07-01-2009 20:15

Jako klasa postaci. Jednakże zarówno w KP w rozmowie z karczmarzem jak i w retrospekcji podczas snu miałeś informacje o ukończonych szkoleniach i tytułach (wraz z dużym przypisem objaśniającym system rang i szkoleń). Co prawda Feliks trochę się opuścił ze względu na nałóg aczkolwiek dalej stosując reguły picia może cos tam zdziałać. Taką postać przepuściłeś. Jeśli cos nie tak to ewentualnie jeszcze pisz na PW :)

Wiem o zionięciu ogniem. Jednakże jak mówiłem, mag ma owe zionięcie ogniem które mu wychodzi, za to wojownik w proponowanym systemie specjalizacje w poszczególnych ciosach czy uzbrojeniu, „pijanego mistrza”, krasnolud częściową odporność na magię jak to się przyjęło czasami i ogólnie rzecz biorąc rzeczy bardziej dodające klimatu postaci. Nie chodzi o to, aby zrobić z graczy bandę mutantów. Ale „mój krasnolud ma swój ukochany topór którym walczy lepij niż innym nawet toporem (1), ponadto służył w wojsku i ma doświadczenie w walce w szyku i z „kupa luda” (2). Posiada bardzo mocną głowę (3), a swoimi siarczystymi przekleństwami potrafi zrugać wszystko powodując zaniemówienie i otępianie słuchacza (4)”
Rozumiesz? :)

Alaron Elessedil 07-01-2009 21:50

Dopadło mnie, swego rodzaju, zamyślenie, jeżeli chodzi o rozwój. Mam ponadto jedną czy dwie wątpliwości.

Nie za bardzo rozumiem różnicy w przykładzie (zionięcie ogniem), między umiejętnością czaropodobną, a czarem. Jak dla mojego prostego umysłu, jest to zaklęcie :D
Bo jeżeli coś takiego to na mój prosty rozumek, będę miał tylko 4 czary! xD A to jest feeee! xD Mag z 4 zaklęciami to mniej niż uliczny kuglarz! xD
Powiedzmy sobie szczerze, nie lubię wybierać czarów, bo jak mam ich nawet 10, to wydaje mi się komicznie mało, nawet jak na adepta magii :D

Postaram się nie przesadzać xD

Kerm 07-01-2009 22:28

Według mnie to czarów będziesz mieć pod dostatkiem, ale będą to "zwykłe" czary, natomiast zionięcie ogniem jest "superczarem" czy czymś w tym stylu.

Ale mogę się mylić ;)

Gettor 07-01-2009 22:49

Kerm jak zwykle odczytuje moje myśli ;)

Powiedzmy że masz zdolność miotania piorunami. Pstrykasz po prostu w palce i już wylatują z nich wyładowania, które rażą przeciwników. Fajne, co nie? xD

Z drugiej strony możesz w normalny sposób sobie takie pioruny (albo pojedyńczą błyskawicę) rzucić. Wtedy zaczynasz inkanację i po kilku(nastu?) sekundach także wyskakują wyładowania.

Oczywiście pioruny ze zdolności zależą od ilości punktów jakie w nie zainwestowałeś, podczas gdy te z zaklęcia zależą tylko od Twojego poziomu.

"Ka'pe'wu"? xD

Alaron Elessedil 07-01-2009 23:12

Ah! W tą stronę! Ok, ale rozumiem, że w takim wypadku reformacji został poddany cały system rzucania zaklęć :D
Wtedy opcja była taka, ze gracz ustalał sobie jak jego Mag rzuca zaklęcia, a teraz zaklęcia rzucane na podstawie samej woli, zarezerwowane są tylko dla umiejętności, tak? :D

Kerm 07-01-2009 23:15

Jak się cieszę ;)

Mam teraz pytanie o ilość zużywanej podczas rzucania czaru energii.
Rzuca się czary 5 razy dziennie.
Przykładowo pięć razy można zapalić świecę, albo trzy razy zapalić magicznie papierosa i dwa razy zionąć ogniem i tak dalej...
Ile energii traci się uzyskania pioruna za pomocą pstryknięcia palcem, a ile wówczas, gdy jest to czar w który zainwestowano?

Alaron Elessedil 07-01-2009 23:47

Kerm, z tymi 5 razami to mi się wydaje, że to jest inaczej. Rzucasz zaklęcia normalnie, do wyczerpania, ale możesz się ładować i całkowicie opróżniać 5 razy dziennie.
Przynajmniej tak mi się wydaje :D

Gettor 08-01-2009 13:34

Pierwszy post w komentarzach:

Cytat:

Napisał Wpis o magii
(...)
To jak działa rzucanie czarów?
Każdy czarodziej jest swojego rodzaju pojemnikiem na magię (każdy w sesji o takiej samej objętości :P ), który można napełniać i opróżniać wedle woli czarującego. Przez napełnianie rozumiem oczywiście wchłonięcie energii z jakiegoś źródła (o nich nieco dalej), a przez opróżnianie - rzucanie czarów.

O pojemniku nieco więcej.
Każda taka czynność (ładuj, opróżniaj) męczy postać - od rana do wieczora (czytaj - od stanu sporego wypoczęcia) mag może się "napełnić" mniej więcej pięć razy i tyle samo "opróżnić".
(...)

Ale... co się stanie jeśli wyczerpię zapas energii magicznej i dalej będę rzucał czary?

Zginiesz. To proste.

ZGINĘ?! To w jaki sposób mogę kontrolować poziom energii w ciele?

Czarodzieje nie będą mieli żadnego licznika mówiącego im "Masz wystarczająco dużo energii żeby rzucić błyskawicę". Trzeba zdać się na rozsądek i muszą wam wystarczyć wskazówki ode Mnie w postach (...)

To chyba tyle w tym temacie.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:50.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172