lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Inne (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/)
-   -   [komentarze] Wilcy w Brzezinie (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/16037-komentarze-wilcy-w-brzezinie.html)

Ardel 11-04-2016 14:25

[komentarze] Wilcy w Brzezinie
 

Pewnego razu, za górami i lasami, w słowiańskiej wiosce Brzezina położonej nad strużyną Leniwą, o poranku znaleziono dziewkę, co to z gardłem rozszarpanym na miedzy pomiędzy polami leżała. Raban wzniósł się wielki, wojowie przeszukiwali wszystkie zakątki mieściny, chłopi zagłębili się w pola, mądre baby gapiły się we wnętrzności kuraków, a żerca, co się przypałętał, pozostałe części kuraków na ołtarzu złożył i bogów pytał czyja wina. Nikogo nie znaleziono.

Wtedy to gawędziarz, co to w wiosce głównie panienki psuł i zniesławiał, opowiedział wszystkim historię o wilkołakach… Otóż za lat dawnych, gdy ludzie nieokrzesani byli i nie mieszkali jeszcze w chałupach, lecz po lasach się kryjąc, niektórzy z tych właśnie ludzi... Cóż, no z wilkami się dupczyło. W efekcie czy to rodziły się ludziołaki po wilczej stronie, to wilkołaki po ludzkiej. O pierwszym takim przypadku opowiadano już w legendzie o niejakim Romusie i Romulusie, jednak obecnie mocno jest zmieniona. I te wilkołaki właśnie po nocach obrastały futrem, pazurzaste ich łapska się robiły, stopy wydłużały. I to one po nocach zagryzają, by się najeść i nasycić pierwotny instynkt. Są złe, to wiadomo, bo wilce też owce zagryzają, a to złe. I tak bajdurzył gawędziarz jeszcze pół dnia, a ludzie słuchali i słuchali. Postanowiono, że w nocy się wszyscy jeszcze namyślą, a dnia następnego powiesi się winowajcę.




Spis ról i zasady

W grze występują dwie drużyny – wilkołaki oraz miasto. Warunkiem zwycięstwa miasta jest powieszenie przynajmniej jednego wilkołaka (może zginąć wtedy dowolna liczba mieszkańców, co nie rzutuje na zwycięstwo), natomiast warunkiem zwycięstwa wilkołaków jest przetrwanie (czyt. żaden wilkołak nie ginie). Może wydarzyć się, że w grze nie będzie żadnego wilkołaka – wtedy, by wygrać nie może zginąć nikt.

Na początku gry każdy otrzymuje wylosowaną z puli rolę, niejawną dla nikogo, prócz samego siebie. Każda z ról wykonuje swoją akcję w odpowiednim momencie fazy nocy, co może nieraz doprowadzić do poważnego przemieszania sytuacji na stole. Pula ról jest o 3 większa niż liczba graczy.

Spis ról (w kolejności wykonywania akcji):
– wilkołaki, sztuk dwa
– zdrajca (w oryginale sługus)
– kochankowie (w oryginale masoni), sztuk dwa
– mądra baba (w oryginale wróżka)
– kradziejka (w oryginale złodziej)
– Jagna (w oryginale psotnica)
– pijak
– popychadło (w oryginale garbarz)
– woj (w oryginale myśliwy)

Cóż się dzieje w trakcie gry (+ opis ról):

Pierwszymi, którzy w nocy się przebudzają, są wilkołaki. Baraszkują po mieście, dowiadując się, kto jest drugim wilkołakiem, o ile jest taki w grze. Następnie po nocnych harcach wilkołaki zasypiają i nie mają dalszego wpływu na rozgrywkę.

Z ukrycia obserwuje je zdrajca, który chce sprowadzić na Brzezinę nieszczęście w ramach zemsty. Dowiaduje się, kto jest wilkołakiem, o ile jacyś są w grze. To wszystko, co robi w trakcie nocy. Warunkiem zwycięstwa zdrajcy jest zwycięstwo wilkołaków – może nawet sam zginąć, jeżeli będzie miał pewność, że wilkołaki doprowadzą do upadku wioski.


Następnie budzi się para kochanków na nocną schadzkę, dowiadując się, kto jest ich drugą połówką.

Kolejna akcja przypada mądrej kobiecie. Ta może wywróżyć rolę jednej z postaci albo zdecydować się na odkrycie, kogo w wiosce nie ma – poznaje wtedy 2 z 3 nieuczestniczących w rozgrywce roli. Akcja mądrej baby jest opcjonalna i gracz nie musi jej wykonywać.

Następnie do akcji wchodzi kradziejka. Może oczywiście udawać świętoszkę i nie wykonywać swojej akcji. Lecz jeżeli zdecyduje się na kradzież, to jest w tym tak dobra, że okrada kogoś nie tylko z dobytku, ale także jego roli! Wybiera cel i zamienia swoją rolę z rolą tamtej postaci, wiedząc kim nagle została.

Kolej na Jagnę, osóbkę piękną i chutliwą, której wdzięki mogą pomieszać zmysły (i role)! Oczywiście może okutać się w gruby strój i akcji nie wykonywać, jednak jeżeli postanowi odsłonić swoje wdzięki, to wybiera dwie postaci i zamienia ich role między nimi. Niestety jest też troszkę głupiutka i nie wie co zrobiła, więc nie może spojrzeć na role, które wymieniła. Nie może wymienić swojej roli.

Czyżby nadeszła pora na to, by pijak w końcu wyszedł z karczmy? Zdaje się, że tak. Jest jednak tak naprany, że nawet nie wie kim po tej nocy się stał. Otrzymuje losową rolę z puli 3 niewykorzystanych ról. Niestety nie wie jaką!

Popychadło nie budzi się w nocy, chce jednak umrzeć. Jest to bardzo smutny człowiek, który słaby fizycznie nie nadaje się ani na chłopa ani na wojownika. Celem tej postaci jest zostanie powieszonym w Fazie Dnia i tylko wtedy wygrywa. Jest to jakby trzecia drużyna.

Woj także nie budzi się w nocy, jest jednak doświadczonym wojownikiem i nie podda się bez walki. Jeżeli za dnia zostanie powieszony, może zabrać do grobu jeszcze jedną osobę.

I co w tej grze najważniejsze – na koniec Fazy Nocy nie sprawdza się posiadanej na końcu roli. Czyli można było zacząć jako wilkołak, a skończyć jako popychadło! I jeżeli nie wywnioskuje się tego z informacji przekazanych przez pozostałych graczy, można przypadkowo stanąć po złej stronie barykady.

Zasady w oryginale dostępne tutaj:
Zasady



Istotna informacja, bo nie dopisałem poprzednio:
Popychadło wygrywa tylko w momencie śmierci. Jeżeli popychadło umrze i nie zostanie powieszony wilkołak - wciąż wygrywa tylko popychadło, wilki przegrywają wraz z miastem. Jeżeli zginie i popychadło i wilkołak, to wygrywa miasto i popychadło.



Przykładowa rozgrywka na 4 graczy:

Dramatis personae:
role: 2 wilce, Jagna, mądra, kradziejka, kochankowie
gracze: A,B,C,D

A otrzymuje wilka
B otrzymuje Jagnę
C otrzymuje mądrą
D otrzymuje kochanka

Noc:
1. Budzi się A, jest sam. Wie, że nie ma drugiego wilkołaka w grze.
2. Budzi się D, jest sam. Wie, że nie ma drugiego kochanka w grze.
3. Budzi się C. Chce zobaczyć, kto nie bierze udziału w grze. Dowiaduje się, że wilk i kochanek. Wciąż nie zna trzeciej niegrającej roli.
4. Budzi się B. Postanawia wymienić A z C. Nie bardzo wie, co się wydarzyło, ale A jest otrzymał teraz rolę mądrej, a C wilkołaka.

Dzień:
Wszyscy radośnie gaworzą, jednak D mówi nagle, że był kochankiem i nie było drugiego. Wyrywa się C i potwierdza to, bo widział drugiego kochanka na środku. B przyznaje się do bycia Jagną i mówi, że zamieniła D z C - chce sprawdzić, czy D nie kłamie o kochanku. Dyskusja toczy się dalej i miastu udaje się w końcu ustalić, że A był wilkołakiem, bo plącze się w tym co mówi. Wtedy Jagna mówi prawdę co do zamiany ról - że jej celem byli A i C. A jest uradowany, bo dowiedział się, że należy do miasta i radośnie, wraz ze wszystkimi głosuje na C.

Wynik:
A na końcu posiada rolę mądrej, należy do miasta.
B nie zmienił roli i wciąż należy do miasta.
C został w nocy wilkołakiem, o czym dowiedział się pechowo pod koniec gry.
D wciąż był kochankiem i należał do miasta.

C został powieszony, więc wygrało miasto, tj. A,B i D. C przegrał.





Zasady gry forumowej:

– rozlosuję wszystkim rolę i powiadomię o tym na pw
– akcje nocne proszę na pw do mnie
– panuje zakaz pisania do siebie wiadomości prywatnych związanych z grą, bo zepsuje to wszystkim zabawę
– możecie pisać kim byliście jawnie i co zrobiliście w nocy, chociaż nikt nie zabrania Wam kłamać…
– faza dnia będzie trwała tydzień, po tygodniu każdy wyśle mi niejawnie wiadomość z głosem, kogo chce powiesić (albo, że nie chce nikogo) – postać, która zbierze najwięcej głosów idzie na gałąź. Jeżeli będzie remis powieszone zostaną wszystkie postaci z najwyższą ilością głosów. A jeżeli większość będzie za niezabijaniem nikogo, wtedy to nie zawiśnie nikt
– możecie także ustalić jawnie, na kogo będziecie głosować. Tylko tutaj także nikt nie zabrania Wam kłamać…
– [nowa]prosiłbym o napisanie przynajmniej jednego posta na dwa dni, a najlepiej jednego dziennie - nie będę Was karał, bo to głupota (i nie mam jak), ale miejcie na względzie dobrą zabawę wszystkich uczestników
– [nowa]po każdym dniu będę pisał podsumowanie Waszych pomysłów, żeby było Wam się łatwiej zorientować, kto co pisał

Ardel 11-04-2016 14:46

W najbliższym czasie rozlosuję Wam role i dam znać na pw, kto jest kim. Bardzo proszę o nie zdradzanie się z otrzymaną rolą i odpis na pw z nocną akcją. Tym, którzy mają pasywną akcję albo też akcji nie mają, napiszę od razu rezultat na pw wraz z przesłaniem roli.

Wszelkie pytania i inne, które nie są związane stricte z Waszą rolą, kierujcie tutaj. Te, które mogłyby coś zdradzić, poproszę na pw. I to chyba tyle.

EDIT:
Role rozlosowane, jeżeli ktoś nie dostał pw, to niech da znać.

Lifeless 11-04-2016 16:19

Dzieńdoberek wszystkim i życzę miłej gry.

Nami 11-04-2016 16:36

Witam również, jak skończę Diablosa to coś skrobnę :P

Hazard 11-04-2016 17:03

Johnny i Deska na pokładzie. ;)
Udanej i przyjemnej gry życzę.

Ardel 11-04-2016 17:28

Mam nadzieję, że wszystkim będzie miło i przyjemnie. Doprecyzowałem warunki wygrania popychadła w zasadach.

traveller 11-04-2016 17:41

Pozdrawiam i życzę wszystkim dobrej zabawy :)

Sakal 11-04-2016 17:46

Mam luźną propozycję, taką dla jaj. Tak długo, jak długo żyć będzie moja postać, zamiast kogoś wieszać, będziemy nasyłać na niego pewnego płatnego zabójcę. :) Jak wieszamy woja, to:
1) Zabiera mnie, więc niby mnie zabił, ale miał tak poważne rany/był otruty/whatever i zmarł, czyli norma.
2) Kogoś innego - Dowiaduje się, że to on na niego wydał wyrok (co nie musi być prawdą, jak dobrze kojarzę tę zasadę), więc go zabił nim ja go dopadłem.
No, a jak wieszamy mnie/kogoś po mej śmierci, to po prostu wieszamy. :) Co wy na to?

EDIT:
Przepraszam najmocniej, przywitać się zapomniałem. XD Mam nadzieję, że gra będzie fajna. :p

Littleness 11-04-2016 18:13

Jest tylko jedna faza dnia, w której i tak wieszani są wszyscy naraz. ;)

I też się witam!

Ardel 11-04-2016 18:40

Czekam jeszcze na jedno potwierdzenie odebrania roli i postawię sesję.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:24.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172