lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Inne (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/)
-   -   [Komentarze] Mafia (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/19516-komentarze-mafia.html)

Nami 19-09-2021 16:36

[Komentarze] Mafia
 
Witajcie!

Mamy w sumie 14 graczy (MG się ponoć wlicza wg instrukcji)
Wychodzi tak: 3 mafiozów, 1 Agent, 9 Policjantów. Agent to też gliniarz jakby co.

Lista Graczy:

1. hen_cerbin - Post rezerwacyjny [Agent][Karta Neutralna]
2. Col Frost - Wielki Bóg Om [Mafia] [Nieużyta Karta "Opatrunek"]
3. Lord Melkor - Sanji [Mafia] [Użył Karty "Werbunek]
4. Wisienki - Króliczka Kinia [Policja] [Użyła Karty "Podsłuch"]
5. Arthur Fleck - Don Salluste de Bazan [Policja][Karta Neutralna]
6. Rewik - Jakub Kowalski/Agent Smith [Policja][Karta Neutralna]
7. Alex Tyler - Lol [Policja][Użyła Karty "Zamiana ról"]
8. BG - Rosiczka [Policja][Karta Neutralna]
9. Bardiel - Wampir Mikołaj [Policja][Nieużyta Karta "Porwanie"]
10. wooku - Jigsaw [Policja] [Użył Karty "Ostatni Strzał"]
11. traveller - Saul Goodman [Zwerbowany Mafioza][Karta Neutralna]
12. Santorine- Terminator Jezus [Policja][Nieużyta Karta "Schronienie"]
13. Imi - Harley Quinn [Mafia][Karta Neutralna]


Asmodian - Jakub Kowalski - zastąpiony przez Rewika




Zasady ogólne rozgrywki:

1. Ponieważ nie toleruję lurkowania, wymagam 1 posta na 24h. Nie uważam, by było to zbyt wiele, gdyż rozgrywka jest dynamiczna, a napisanie 3-5 zdań, zajmuje kilkanaście minut.
2. W przypadku niespełnienia punktu 1, po 24h osoba dostaje żółtą kartkę i dodatkowe 12h na napisanie posta. Jeśli post się nie ukaże w wyznaczonym terminie, następuje tzw nagła śmierć. Kończy się Faza Policji i następuje Faza Mafii. Jeśli jednak zagrożony zdąży, następnym razem umiera natychmiast po 24h. Nie ma już dodatkowych 12h. Naturalnie można uniknąć groźby modkilla, jest to banalne - wystarczy do mnie napisać, że się nie zdąży.
3. Możecie wprost głosić swoją rolę, powodzenia!
4. O wszelkich nieobecnościach (wyłączając nagłe wypadki) informujemy tylko i wyłącznie w Komentarzach, tak by każdy gracz o tym wiedział.
5. Zabronione jest porozumiewanie się drogami prywatnymi.
6. Mafia ma absolutny zakaz pisania na czacie mafijnym w Fazie Policji. Od tego macie wyłącznie Fazę Mafii.
7. Do linczu dochodzi w Fazie Policji, gdy dwóch (jeden lub więcej) kandydatów zbierze największą liczbę głosów, zostają oni wtedy wzięci na Przesłuchanie, nikt się nie odzywa poza nimi. Mają prawo napisać mowę końcową, potem następuje ponowne głosowanie. Osoba z największą ilością głosów zostaje wyeliminowana.
Minimalną, niezbędną do doprowadzenia Przesłuchania ilością głosów, będzie wartość wszystkich uczestników podzielona przez 2, zaokrąglona w dół, podzielić na 2 + 1.
Np. jeśli w grze będzie 13 graczy: 13/2 = 6,5 = 6/2 = 3 + 1 = 4.
8. Jeśli macie jakąś kartę, możecie jej użyć w dozwolonej na karcie fazie. To już określa konkretna karta. Nie można wykonywać danej akcji, jeśli wylosowana postać nie posiada danej karty, która to umożliwia. Użycie kart jest jawne. Nie musicie mnie uprzedzać, że to zrobicie.
9. Jeśli umrzecie, dostajecie linka do czatu dla trupków. Mimo to, zezwalam pisanie w komentarzach. Nie widzę problemu, by pisać sobie "ot tak". Jedyne, co będzie karane, to przekazywanie w komentarzach istotnych informacji, których jako osoby nieżyjące, nie macie prawa przekazać.

Fazy w grze:

1. Faza Policji - będzie trwać od 48h do max 72h. Zależy od potrzeb, ilości graczy, realnego życia ludzi.
Wszyscy gracze (także Mafiosi) mogą zabrać głos, powiedzieć, kto ich zdaniem jest Mafiosem i dlaczego. Rozmowa trwa tak długo, jak długo gracze chcą dyskutować. Agent może, lecz nie musi, przyznać się, kim jest i co zobaczył w swojej fazie (a inni
gracze mogą mu uwierzyć, bądź nie). Kiedy dyskusja się skończy, każdy gracz wskazuje jednego gracza jako Mafiosa. Robią to również prawdziwi Mafiosi (oczywiście, ich celem jest dalsze eliminowanie Policjantów).

Dwaj gracze, którzy zdobyli największą liczbę głosów (niekoniecznie równą), zostają dodatkowo przesłuchani, (jeśli kilku graczy ma tę samą, największą liczbę głosów, to wszyscy są przesłuchiwani). Czas przesłuchiwania może wynieść max 24h, ale jeśli gracze napiszą mowę końcową szybciej, to chwała im za to!

Każdy z nich może wygłosić krótką mowę obronną i przekonywać pozostałych graczy, że to nie on jest Mafiosem. Pozostali gracze już nie dyskutują. Następuje ponowne głosowanie – tylko na wskazaną dwójkę. Gracz z największą liczbą głosów zostaje wyeliminowany. Jeśli dwóch graczy znów zebrało równą liczbę głosów, to następuje ponowna dyskusja, do momentu, aż któryś z głosujących przerzuci swój głos. Jeśli nikt się na to nie decyduje, należy ustalić odpadającego przez losowanie (np. rzucić monetą).


2. Faza Mafii/Faza Agenta - będzie trwać zawsze 24h. W tej fazie mafia się naradza, poznaje się i wybiera osobę do wyeliminowania.


Postacie:

1. Agent (policjant) - raz na rundę w fazie Mafii/Agenta może podejrzeć rolę wybranej przez siebie osoby.
2. Policjanci (ilość zależna od zgłoszeń)
3. Mafiosi (ilość zależna od zgłoszeń) - w fazie Mafii omawiają swoje kroki, mogą wskazać jedną osobę do eliminacji.

Nami 19-09-2021 16:37

KARTY AKCJI
opis szczegółowy

1. KAMIZELKA KULOODPORNA
Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Pod koniec fazy mafii, gdy będę znała tożsamość osoby wyeliminowanej i będzie ona miała Kartę Kamizelki Kuloodpornej, ta zostanie użyta przeze mnie automatycznie.
Karta nie może być użyta ponownie, tzn. jeśli ten gracz zostanie znowu wybrany, to wtedy odpada z gry.

2. OPATRUNEK
Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Gdy inny gracz zostanie wyeliminowany (przez Mafiosów lub w trakcie
dyskusji), poinformuję o tym osobę z kartą Opatrunek. Posiadać karty będzie musiał zdecydować czy używa jej i ratuje danego gracza (nie zna jego roli) czy woli kartę zostawić na później.
Gracz, na którym zostanie użyta karta, dostaje ratujący opatrunek i zostaje
w grze. Uratowany gracz NIE pokazuje swojego Żetonu Postaci. Wiadomo więc, kto dostał Opatrunek i kto go użył.
Uwaga: Jeśli wskazanym do eliminacji jest posiadacz tej karty, NIE może on uratować sam siebie.

3.WERBUNEK
Użytkownik: Mafioso
Faza: Mafii
W Fazie Mafii, mafiosi, muszą poinformować mnie, że chcą użyć tej karty i na kim. Pod koniec Fazy Mafii informuję danego gracza, że dostał Kartę: Werbunek - gracz staje się od tej chwili Mafiosem — wygra, gdy wygra Mafia. Jeśli zostanie wyeliminowany, nie mówi, kim był naprawdę. Posiadacz karty może ją zagrać dopóki sam jeszcze nie został wyeliminowany.

4. DOWÓDCA
Użytkownik: Policjant, Mafioso, Agent
Faza: Początek gry
Karta zostaje ujawniona na samym początku gry.
Jeśli kilku graczy w trakcie głosowania (wstępnego lub finalnego) ma tę
samą liczbę głosów, to wyeliminowany zostaje ten gracz, na którego swój
głos oddał Dowódca.
Uwaga: Głosowanie zaczynamy zawsze od Dowódcy, czyli aktualnego
posiadacza karty Dowódca, przebiega ono zgodnie z ruchem wskazówek
zegara.
Na koniec Fazy Policji karta zostaje przekazana kolejnemu graczowi (wg panelu sesji)

5. PRZEWERBOWANIE
Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Cała gra
Jeśli masz tę kartę, to do końca gry grasz po przeciwnej stronie, niż
wylosowana rola, jaką dostałeś. Więc jeśli masz rolę Mafiosa, to grasz jako
Policjant i odwrotnie. Udział tej karty w grze oznacza, że gra jeden
Mafioso mniej lub więcej, niż to wynika z liczby rozdanych ról
Postaci. Przewerbowany gracz musi być lojalnym członkiem nowej
drużyny – jej sukces oznacza też jego zwycięstwo. Wyeliminowany, przewerbowany gracz nie pokazuje swojej Karty, a jedynie ujawniam jego rolę,
tak więc do końca gry gracze nie znają jego prawdziwej tożsamości.

6. ZAMIANA ROLI
Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Początek gry
Ujawniasz tę kartę od razu na początku Fazy Policji. Teraz możesz, (ale nie musisz) zamienić swoją rolę na rolę dowolnego gracza. Wskazujesz
gracza (napisz o nim w poście, że się zamieniacie, nie piszcie PW!! Ja napiszę wam PW zwrotne z nowymi rolami) i zamieniasz się z nim na role. Od tej pory obaj gracie nowe role. Dzięki temu wiesz, jaką rolę on gra, ale on też zna twoją rolę.
O użyciu Karty napiszę w pierwszym poście komentarzy, tuż obok nicku gracza, który to zrobił, abyście wiedzieli kto użył jaką kartę i czy w ogóle jej użył.

7. PODSŁUCH
Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Zagraj kartę jawnie w dowolnym momencie gry – w trakcie Fazy Policji
(w czasie dyskusji, głosowania, po nim). Możesz od razu podejrzeć
rolę jednego z graczy. Daj znać na PW, że użyłeś Karty, abym mogła ci odpisać jaką rolę podejrzałeś. Możesz dzielić się z innymi graczami zdobytą wiedzą (albo blefować).
Karta nie może być użyta ponownie.

8. SCHRONIENIE
Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Zagraj kartę na koniec Fazy Policji, już po głosowaniu i eliminacji
jednego gracza. W następnej turze nie można cię w żaden sposób
wyeliminować, (czyli Mafiosi nie mogą cię wskazać w swojej fazie, nie
można też na ciebie głosować w Fazie Policji). Ty sam nie bierzesz
udziału w żadnym głosowaniu w Fazie Policji, ale możesz brać udział
w dyskusji.
O użyciu tej karty przypomnę w następnej Fazie Policji.
Kartan nie może być użyta ponownie.

9. LIST ŻELAZNY
Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Zagraj kartę na koniec Fazy Policji, już po głosowaniu i eliminacji
jednego gracza. W tej fazie Mafii Mafiosi nie mogą cię wyeliminować. W Fazie Policji możesz dyskutować, wskazywać (głosować), sam być wskazywany (i wyeliminowany). Mafioso może zagrać tę kartę dla zmylenia przeciwników.
Po fazie Mafii i eliminacji wskazanego przez mafiosów gracza, działanie karty zostaje zdezaktywowane.
Nie może być użyta ponownie.

10. ARESZTOWANIE
Użytkownik: Policjant, Mafioso
Faza: Policji
Zagraj kartę na początku Fazy Policji. W tej turze nie można na ciebie
głosować (i cię wyeliminować) w głosowaniu na końcu Fazy Policji.
Ty sam nie bierzesz udziału w żadnym głosowaniu, ale możesz brać udział
w dyskusji.
Po głosowaniu i eliminacji jednego gracza Karta zostaje dezaktywowana.
Nie może być użyta ponownie.

11. STRZAŁ ZZA WĘGŁA
Użytkownik: Policjant
Faza: Policji
Zagraj kartę w dowolnym momencie (dopóki nie zostałeś wyeliminowany).
Wskaż jednego gracza. Zostaje on natychmiast wyeliminowany. Pokazuje
swoją rolę. Jeśli Mafiosi wskazali cię w Fazie Mafii - odpadasz
i nie możesz użyć tej karty.

12. PORWANIE
Użytkownik: Policjant
Faza: Policji
Zagraj kartę na początku Fazy Policji. Wskaż dowolnego gracza - w tej Fazie Policji nie bierze on udziału w żadnym głosowaniu, ale może dyskutować. Można go wskazywać i wyeliminować.
Po głosowaniu i eliminacji jednego gracza, karta zostaje dezaktywowana.
Nie może być użyta ponownie.

13. OSTATNI STRZAŁ
Użytkownik: Policjant,
Faza: Cała gra
Jeśli w dowolnym momencie gry zostaniesz wyeliminowany, ta karta zostaje użyta. Możesz dzięki niej wskazać i wyeliminować jednego gracza. Wasze role zostają ujawnione i kończycie grę.

14. NEUTRALNA (14 takich samych kart)
Użytkownik: Policjant, Mafioso, Agent
Faza: Agenta, Policji, Mafii
Ta karta nie daje żadnych dodatkowych możliwości działania.
Nie odkrywasz jej przez całą grę. Karty Neutralne służą wyłącznie
ukryciu posiadaczy prawdziwych Kart Akcji.


UWAGA! Zagrywane w Fazie Policji Karty BĘDĄ jawne. Możecie sami użyć jej jawnie podczas Fazy Policji (napisać w poście, że używacie) lub dopytać mnie na PW (niektóre karty mogę sama opisać w poście, że zostały użyte (np Opatrunek czy Kamizelka) i napiszę też, przez którego gracza.

Zastrzegam, że nie wszystkie karty znajdą się w grze. Jeden gracz może mieć maksymalnie 1 kartę. Karty są jednorazowego użytku.

Col Frost 19-09-2021 19:01

Witam wszystkich. Powodzenia życzę (ale nie wszystkim :twisted: ).

Santorine 19-09-2021 19:06

Ja też witam współgraczy ;)

Alex Tyler 19-09-2021 19:20

Hejka! Powodzenia w grze! :-)

Nami 19-09-2021 19:31

W razie potrzeby jestem na DC - najszybciej chyba :)

hen_cerbin 19-09-2021 19:55

Powitać. Dobrze znów zagrać w Mafię.

Lord Melkor 19-09-2021 20:57

Witam, życzę miłej zabawy, miło że Mafia wróciła do naszego forum!

BG 19-09-2021 22:55

Dzień dobry, straaasznie dawno mafii nie było (+możliwe że przegapiłam parę edycji, ale ciiii...) :D Powodzenia wszystkim współgraczom!

Doprecyzowałabym tylko parę spraw.

Cytat:

Zagraj kartę w dowolnym momencie (dopóki nie zostałeś wyeliminowany).
Wskaż jednego gracza. Zostaje on natychmiast wyeliminowany. Pokazuje
swoją rolę. Jeśli Mafiosi wskazali cię w Fazie Mafii - odpadasz
i nie możesz użyć tej karty.
Dwa razy jest wymieniona ta eliminacja i nie wiem, czy chodzi o jakieś specjalne okoliczności, czy tak po prostu... W fazie policji może zostać użyta, więc chyba wiadomo, jeśli postać została wyeliminowana w poprzedniej fazie?
W dowolnym momencie, więc czy można strzelać w momencie wygłaszania tej mowy obronnej? :D

Cytat:

14 takich samych kart
O co chodzi?

Cytat:

Jeden gracz może mieć maksymalnie 1 kartę.
Cytat:

Na koniec Fazy Policji karta zostaje przekazana kolejnemu graczowi
Rozumiem, że może można mieć dwie, jeśli jedną z nich jest karta dowódcy?

Czy dostaniemy jakieś informacje o trupach? To znaczy kim byli, jaką mieli kartę itd. (oczywiście w sytuacji normalnej śmierci, nie wywołanej kartą)

Nami 19-09-2021 23:12

Cytat:

W dowolnym momencie, więc czy można strzelać w momencie wygłaszania tej mowy obronnej?
Tak, dopóki osoba żyje, to może jej użyć. Dopiero jak głosy przesądzą o śmierci to już po ptakach. Nawet jeśli nie zdążę odpisać na czas, to nie wykorzystujemy tej luki, że nie było mojego potwierdzenia. W trakcie przesłuchania tak, ale nie po nim.

Cytat:

O co chodzi?
Korzystam z mafii karcianej, której używa się do gry przy stole. Tych kart z umiejętnością jest każdej po 1 sztuce. A kart neutralnych jest 14. Losowała każdemu z was po 1 karcie, więc mogło nawet wyjść, że każdy z was ma kartę neutralną.

Cytat:

Rozumiem, że może można mieć dwie, jeśli jedną z nich jest karta dowódcy?
Dowódca jest kartą na stałe odkrytą i jawną, która przechodzi z ręki do ręki. Inne waszy karty osobiste są niejawne póki ich nie odkryjecie. Wiec wychodzi na to, że jest możliwość posiadania 2 kart w trakcie jednej Fazy- w przypadku gdy Dowódca przejdzie do kogoś, kto ma też swoją nieużytą kartę.

Cytat:

Czy dostaniemy jakieś informacje o trupach? To znaczy kim byli, jaką mieli kartę itd. (oczywiście w sytuacji normalnej śmierci, nie wywołanej kartą)
Jeśli nie będzie to kolidować z jakąś mocą karty, to tak. Po eliminacji rola zostaje odkryta. Były jakieś karty które powodują że rolę nie zostają odkryte (pisze z pamięci więc nie podam ich wszystkich teraz).

Odp z komórki, więc sorki za ew błędy;) I pytać dalej jeśli wciąż są niepewności. Zawsze warto je rozwiać bo mogą to być ważne informacje.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:57.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172