lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Postapokalipsa (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-postapokalipsa/)
-   -   [Neurokomentarze] Bunkier (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-postapokalipsa/14189-neurokomentarze-bunkier.html)

Anonim 09-05-2014 22:28

Cytat:

Napisał KurtCH (Post 496050)
Faktycznie jeśli MG byłby taki dobry to może stworzy nam jakiś podstawowy szkic układu pomieszczeń w tym bunkrze.

Tak, widać, że to się przyda. jak jednak zejdziemy na dół to nie będzie żadnych mapek, bo chodzi o trochę chaosu.


rudaad 10-05-2014 09:49

Gwoli ścisłości mam stare nawyki z forum sprzed paru dobrych lat, a tam był zwyczaj pisania wypowiedzi postaci:

- Od nowego akapitu, rozpoczynając myślnikiem i koniecznie kursywą.

Ujmowania myśli postaci zwyczajnie w cudzysłów: "tak więc nikt nie mówił na głoś o żadnych granatach".

BTW: coś linki do zdjęć masz walnięte w poście: Pauly, Szesnastolatek nie wyświetlają się, a
Bolson oraz stary człowiek i CKM są bliźniakami.

Anonim 10-05-2014 10:06

Tak, ja też tak zazwyczaj gram, że dialogi kursywą. Dodatkowo możecie pogrubiać nazwy postaci do których mówicie co by rzeczywiście gracz to widział, gdyby wpadł na pomysł olewania czytania wypowiedzi innych. Co do cudzysłowia to nie, bo przecież wszystko czego nie wypowiada twoja postać jest jego myśleniem - w tym deklaracja działania: planem.

Odnośniki dobre. Bolson to jest stary człowiek przy CKM :)

Wściekły


Pauly, szesnastolatek


Bolson, stary człowiek przy CKM

rudaad 10-05-2014 10:58

Ok, w takim razie tylko jeden link wyświetla reklamę allartclassic - dzieciaka.

Co do myśli uważam, że trochę przesadzasz - nie można traktować przemyśleń postaci jako deklaracji akcji. Naprawdę parę razy dziennie myślę żeby przywalić komuś w ryj, a tak naprawdę nigdy tego nie robię.

Anonim 10-05-2014 11:34

Wojownik:
Wojownik wszedł w słowo Rekusa i powiedział do dziecka:
- Co tam widziałeś w ciemności?
- gotów był mu odrąbać głowę. Jeżeli było coś czego nienawidził (a było takich rzeczy wiele) to opętanych dzieci. Rekus mało nie zesrał się ze strachu, więc pewnie widział coś w dziecku więcej. Z sobie znanych powodów nie wypowiadał tego na głos. W każdym razie bardzo nierozważnie byłoby posyłać zainfekowanego malca, żeby poprzemieniał wszystkich innych w potwory. Wojownik przeżył już takie rzeczy. Mówił "zaraz wrócę", a gdy wracał to wszyscy w obozie byli wymordowani przez nieznanych i bardzo złych sprawców.
- Rekus, ty idź na patrol i krzycz jak coś, a ja tu jeszcze chwilę zostanę i pogadam z tym tutaj, jak ci tam? - ostatnie pytanie skierował do dzieciaka. Spróbuję zagaić do dzieciaka, żeby poopowiadał coś o Klingenborgu.

Czerwone - deklaracja działania (w tym wypowiedzi)
Zielone - luźne przemyślenia dające wgląd do sfery motywacyjnej postaci i to czego spodziewa się
Niebieskie - komentarze na temat otaczającej rzeczywistości
Fioletowy - historia postaci

Oczywiście, gdy powyższe pisałem do gry http://lastinn.info/sesje-rpg-fantas...enborga-2.html to nie myślałem o tym, żeby zawrzeć wszystkie te elementy. Ogólnie staram się syntetycznie pisać, ale czasem fajnie napomknąć coś o historii postaci (w tym przypadku to tekst z Krzyku 4), natomiast sfera motywacyjna już teraz zaznacza, że dla Wojownika nie ma żadnego problemu zmasakrować tego dziwnego dzieciaka.

Komentarz na temat otaczającej rzeczywistości natomiast też się przydaje, żeby później pociągnąć temat. Dzięki temu, że zaznaczyłem, że Wojownik widział strach Rekusa (ale kompletnie na to nie zareagował odrazu przy fakcie) to już bez dalszych komentarzy można było informację donieść szefowi wycieczki.

Pewnie, że co innego napisać "walę go w ryj", a "chciałbym uderzyć go w ryj, ale tego nie robię tylko stoję" lub "chciałbym uderzyć go w twarz, ale zamiast tego zabieram dupę w troki i uciekam" - ale te wszystkie deklaracje to tylko deklaracje:

Gracz: Walę go w ryj
MG: Blokuje twój cios

Gracz: chciałbym uderzyć go w ryj, ale tego nie robię tylko stoję
MG: Podłoga zawala się i spadasz piętro niżej

Gracz: chciałbym uderzyć go w twarz, ale zamiast tego zabieram dupę w troki i uciekam
MG: Odwracasz się i widzisz jego starą. Wpadasz na nią i szarpiecie się.
Gracz: walę ją z dyni
MG: Trafiłeś, ale dostałeś gazrurką w plecy od fagasa, od którego próbowałeś uciec

rudaad 10-05-2014 11:46

Innymi słowy wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko tobie. Dobre wyjaśnienie. Moje doświadczenie w pbf bierze się głównie ze storytellingu, gdzie pisało się dużo i kwieciście, używając masy przemyśleń/retrospekcji/wspomnień, a deklaracje akcji (tylko te jasne, wyraźne i dosłowne jak np. biegnę wyglądając bezpiecznej kryjówki) pozostawiały mg miejsce na dalszy opis przestrzeni i przeciągnięcie gracza dalej żeby znów mógł sobie pomyśleć później robić.
Kwestia przyzwyczajeń, podejścia i stylu gry, dobrze, że już wyjaśniona przynajmniej teraz będę wiedzieć czego mogę się spodziewać, a czego nie robić żeby sobie nie zaszkodzić. :D

p.s. i tak możecie mi mówić ma-ruda :P

Pipboy79 10-05-2014 13:22

@Anonim

-Hmm.... Nie czaję akcji Bolsona odnośnie używanego przez mojego hirołsa rkm-u. No jak? W jednej chwili mój hiroł strzela ze spluwy a w następnej strzela z niej kto inny a mój stoi obok. Jak do tego doszło? Co się stało? Interesuje mnie to bo niedługo mogę przeczytać, że ktoś chodzi w moich butach które przed chwilą miałem na nogach :)

Anonim 10-05-2014 13:35

Pomyłka. Ale skoro już jest tak napisane to: Andrew strzelał, schylił się, żeby podczepić nową taśmę, a gdy już podczepił to nieoczekiwanie Bolson już naciskał spust.

Pipboy79 10-05-2014 13:47

-Aha... No bo tak mi to dziwnie wyglądało... Spoko luz tera.

-A co z ammo i spluwami? Mówiłeś, że tak na oko to tylko do tych rkm-ów w skrzynkach i jak co to trzeba by poszperać. No to poszperałem. Iii...? :)

Anonim 10-05-2014 15:08

Nie zdążyłeś poszperać, bo gdy tylko tam się schylałeś to Ruda odciągnęła cię w stronę korytarza. Widziałeś pistolety maszynowe i różne magazynki do różnych karabinów. Później doskoczyłeś do CKMu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:57.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172