lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Science-Fiction (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/)
-   -   [solo/SavageStarWars]Spojrzenie w otchłań - komentarze (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/18292-solo-savagestarwars-spojrzenie-w-otchlan-komentarze.html)

Prince_Iktorn 04-02-2019 23:17

Jest nawet dziś ;-)
To jak chcesz rozwiązać sprawę z wartownikami zależy od Ciebie.

Możesz z nimi walczyć, wtedy poprowadzimy Szybką Walkę (jeden test za całą walkę, wg podręcznika SW), albo koło nich się przekraść (wtedy testujesz skradanie Ty i Neela), albo ich Zastraszyć/ Przekonać (czyli pogadać z nimi)...

W drugim poście komentarzy wstawiam informacje o tym jak wykonywać rzuty w kostnicy. Tak jak uzgadnialiśmy, gramy na mechanice ;-), więc gdy będziesz gotowy to możesz rzucać, Poziom Trudości wynosi 4 zarówno dla testu Strzelania (jeśli chcesz walczyć), Skradania, czy Perswazji, Zastraszania. Wybierz co chcesz zrobić, opisz i rzucaj. Jeśli uzyskasz wynik większy lub równy 4 to Ci się udało. Jak będziesz miał pytanai to pytaj śmiało :-)

Pinn 05-02-2019 08:28

Wow. Pytań mam dużo :D

Jestem właśnie w momencie posta, w którym zaraz pójdą kości.

Zaczął, bym od tego czy tylko Ty nie mógłbyś rzucać zamiast mnie. Mam do Ciebie zaufanie ;) Choć z drugiej strony czuję więcej frajdy jeśli hazard spadnie również na moje dłonie. Przy okazji myślę, że przyśpieszy to rozwój akcji, bo będę mógł już w swoim poście opisać fragment rezultatów zostawiając tobie dalsze rozwinięcie, więc mooaarr fuuun xD

Postaw wstawię za pół godziny, razem z rzutami. Jeśli coś okaże się zbyt trudne napiszę na PW.

Pozdro PINN :)

Prince_Iktorn 05-02-2019 13:27

Tak jak napisałem na PW, jeśli Ty wykonasz swoje rzuty, to dla mnie oszczędność czasu a dla Ciebie większe emocje :-)

Pinn 05-02-2019 13:58

Yup, zgadzam się w 100% ;)

Dałem na PW w odpowiedzi kilka sugestii na temat osobowościowego rozwoju Lyria i jego obecnego stanu psychiki. Nawet podrzuciłem Ci motyw jeśli wrócimy na PROROKA. Oczywiście zdecydowanie wielbię o wiele bardziej tajemnicę, ale jeśli Ci ten pomysł podpasuje nieco bardziej, będę miał okazję do odniesienia się do przeszłości mojego BG.

I jak w PW- zawsze mam rzucać 1k10?

Pinn 09-02-2019 19:09

Przepraszam, jakoś we mnie siedziała chęć pisania i rozwinąłem nieco akcję. Niektóre rzeczy nie wiem czy przejdą, ale starałem się je sensownie opisać- jak z ręcznym uruchomieniem detonatora w granatach karabinowych.

Z drugiej strony podałem cały plan, więc Ty możesz rzucać.

I tu rodzi się pytanie z PW- szybka 1 rzutowa walka czy standardowa w kilku turach. Druga opcja mi się podoba jeśli tylko będziesz rzucał Ty, bo jak na dzień dzisiejszy nie mam głowy do kości ;(

Ale ustalmy może tak, co ty na to- robisz kilka rzutów zgodnie z planem jakie przedstawiłem Vao. Jeśli w którymś momencie coś nie pójdzie np.

Ktoś zauważy moją towarzyszkę przy rzucaniu drugiego ładunku to robisz przerwę i jest miejsce na moją zmienioną reakcję.

Ogólnie mogę, robić jeśli tylko będzie się dało takie prekonstrukcje w dalszej grze przy mechanice rozwiniętej i spróbujemy na takiej zasadzie.

Ale jeśli zagrożenie będzie banalne i nie liczne a test proty, to zwykła 1 rzutowa konfrontacja.

PS: I przy rzutach dawajmy na koniec w tabeli opis jaka kość, poziom trudności, wynik i słownie udany/porażką. Choćby dla możliwych czytelników i miłego wspominania udanych rzutów jak kiedyś będę wracał z sentymentu ;D

Prince_Iktorn 15-02-2019 23:40

Sytuacja wygląda jak na mapce.
Czerwone koła to ogień, tam była duża grupa zbirów (8szt.), na ich nieszczęście nie zauważyli Neeli. Tak więc ich wyeliminowała. Ty byłeś na pozycji z której ich widziałeś, na wypadek jakby jej się nie udało. Teraz ona nadaje że ktoś idzie w jej kierunku, Ty widzisz wrogów na sensorach, ale czystego strzału nie masz na nikogo.

Karty inicjatywy które widzisz na kostnicy, to w kolejności
Lyrio, Neela, Zbiry (ciągnęli dwa razy bo wyszło to samo co u Neeli)
Czyli kolejka inicjatywy wygląda tak:
Lyrio,
Zbiry
Neela

A więc czas na deklaracje co robisz ;-), po Tobie działają zbiry, potem Neela (Ty nią kierujesz).

W czasie tury możesz się ruszyć i wykonać akcję (strzelić itp.)

Generalnie masz Tempo 8 czyli 8 punktów ruchu. Ruch w bok i w górę o 1 kratkę kosztuje 1. Ruch po skosie 1,5. Niewykorzystane połówki punktów ruchu przepadają.

Możesz też poświęcić akcję na bieg. Wtedy rzucasz w kostnicy k10 (Twoja kość biegu) i wynik określa ile dodatkowych punktów ruchu dostajesz.

Tokeny Lyria i Neeli przesuwasz sam ;-)
Jak coś to pytaj :-)

Pinn 16-02-2019 18:29

Tak jak pisałem w PW, niestety nie dam rady opanować mechaniki na tyle, by sensownie prowadzić rozgrywkę :(

Niemniej zostańmy przy pełnej mechanice zamiast dawać całą akcję na jeden rzut. Tylko, Ty mój Drogi byś rzucał i dawał w tabelce pod postem info o wyniku i co było rzucane.

Zależy mi naprawdę na ryzyku FULL MECHANIKI, ale sam tego raczej nie opanuje.

***

W poście w sumie dałem wszystko co zamierzam zrobić. Podejść bliżej oponentów, żeby mieć ich na widoku, potem rozbić ich 1 strzałem odłamkowym z granatnika a następnie seriami po 3x strzały ich wyeliminować. W tym czasie Vao, będzie miał czas na zmianę pozycji i już, jeśli się uda w kolejnej kolejce zajmiemy się parciem do przodu do Ziggy'ego.

Dodatkowo ciekawi mnie kto jest Bossem Gundarków, no ale- może to się rozwinie, może nie.

Jeszcze raz przepraszam za moje braki w kwestii mechaniki, ale znam siebie na tyle, iż wiem, że nie ogarnę tego na tyle by przyśpieszało to rozgrywkę zamiast ją spowalniać (błędami i moją niepewnością- wręcz mogło by mnie to zniechęcić). Jednak szybka walka, którą sam mógłbym rzucać jest zbyt uproszczona, bo nie chcę dawać na szali śmierć-albo życie za jeden wybór.

Pozdrawiam PINN

PS: Od nowego tygodnia uda nam się już prowadzić 2/3 kolejki tygodniowo?

Osobiście w tym tygodniu miałem małe piekło z życiem, więc jakoś nie odczułem braku pisania, ale warto spytać się zawsze ;)

EDIT: Jak możesz, tylko kwestia estetyki to dodaj w sesji jakiś awatar w stylu Star Wars o takiej samej szerokości :))

Prince_Iktorn 16-02-2019 22:01

Ok, dobrze że dałeś znać, jak wygląda sytuacja.
Z mojej strony jest tak:
3 kolejki tygodniowo odpada. Nie wyrobię się.
2 kolejki tygodniowo... może. Ale nie gwarantuję i raczej skłaniałbym się na nie. Tak jak pisałem wcześniej, jestem teraz w pracy bez współpracownika i zawodowo mam młyn, po prostu.

Co do mechaniki, to idea abyś Ty rzucał, po pierwsze dlatego, że bez mechaniki nie prowadzę, bo nie lubię, nie jest to dla mnie rozrywką. Po drugie dlatego, że nie mam czasu na rzucanie samemu i opisywanie wszystkich rzutów ;-) Więc takie rozwiązanie odpada.

Ale możemy zostać przy metodzie Szybkiej Walki. To nie jest tak, że masz rozwiązanie zerojedynkowe: sukces/śmierć.

Darmowy i dokładniejszy opis co i jak z tym działa masz tutaj:
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/p...ick_Combat.pdf

Generalnie jest tak, że jako gracz, jesteś tzw. Figurą. czyli postacią bohaterską, znaczącą fabularnie. To oznacza, że w przeciwieństwie do zwykłych postaci, Lyrio może odnieść 3 Rany zanim padnie nieprzytomny.
Rezultaty jakie można osiągnąć metodą Szybkiej Walki są następujące (wypis z w/w pdfa):

Cytat:

No cards are dealt in Quick Combat. Instead, the Game Master sets the scene, then each player chooses the primary skill he wants to use and how he plans to use it. The skill should generally be a combat ability such as Fighting, Shooting, Spellcasting, or the like, but anything is allowed that makes sense and fits the action described. Each player then rolls the chosen skill and adds or subtracts the following cumulative modifiers:
+2 / -2 The party outclasses their foes / the foes outclass or significantly outnumber the party. Increase this to +4 / –4 if the difference is particularly great.
+2 / -2 The party has a tactical advantage of some sort / the foes have a tactical advantage
Results:
The Game Master then interprets and narrates the results, allowing for each character’s intended plan and her player’s input. “Failure” may not mean the hero actually failed in her desired plans, by the way—it may simply mean she took some damage or is affected in some other negative way. Heroes may spend Bennies to soak damage from failure as usual. Healing abilities (spells, potions, the Healing skill) may be used as well.
Critical Failure: The hero’s plan gets her into serious trouble. She suffers d3 wounds.
Failure: The character suffers a wound.
Success: The warrior manages to get through the fight unharmed.
Raise: The hero truly shines during the fight. The player and GM should work together to narrate a particularly heroic moment. Afterwards, the hero gets a Benny.
To znaczy, że porażka w teście nie oznacza śmierci Lyria, a jedynie to, że odniósł ranę i coś się nie udało. Może będzie musiał się wycofać, może Neela też zostanie ranna, to zależy od sytuacji.
Ponadto, na sesji masz 3 Fuksy. Za 1 Fuks możesz: spróbować wyparować (usunąć bez negatywnych efektów) rany z 1 ataku, lub przerzucić dowolny test, w tym test Szybkiej Walki.

Czyli w przypadku walki strzeleckiej:
Jako Figura rzucasz dwiema kośćmi, Twoje Strzelanie k10 i kość figury k6. Ważny jest wyższy wynik.
Jeśli zdasz test to ok.
Jeśli nie zdasz, to możesz wydać jednego lub więcej Fuksów aby powtórzyć nieudany rzut.
Jeśli nie zdasz i odniesiesz ranę, ale nie chcesz przerzucać testu Walki, możesz próbować wyparować Rany, wtedy też możesz wyjść cało z opresji.
Generalnie system jest dość pro-BG.

Więc według mnie możemy zostać przy Szybkiej Walce, w obecnej sytuacji musiałbyś wykonać rzut Strzelaniem k10 i kością Figury k6. Poziom trudności wynosiłby 4 (-2 za to że mają przewagę liczebną, +2 za dobry plan, więc w sumie bez modyfikatorów.) Jeśli wyrzuciłbyś 4 lub więcej, to Wam się uda, jeśli wyrzucisz mniej, to będziecie musieli wycofać się w głąb korytarzy kopuły (ewentualnie ranni).

P.S. Za art dzięki, ale plany MG są nieco inne... :-P

Pinn 17-02-2019 09:15

Ok. Rozumiem. W takim razie dziś jak się "na-kofeinuje" xD to rozwinę posta o rzut i rezultaty walki.

Co do częstotliwości odpisów- nie ma sprawy rozumiem sytuacje. Ja znów mam tak zmienne nastroje, że czasami nie mam siły dotknąć klawiatury nawet ;)

Co do arta i wcześniejszej sugestii z tym dzieciakiem w PROROKU- cofam to. Zaskocz mnie po prostu :D

Pozdrawiam PINN

Prince_Iktorn 23-02-2019 07:55

Po pierwsze przepraszam, że długo czekałeś, ale w tym tygodniu miałem młyn w robocie jak nigdy.
Drugi rzut zrobiłem za Ciebie, reprezentował walkę w korytarzu, jest na kostnicy, możesz zobaczyć. Trudność wynosiła 4, Rzut umiejętności wyszedł 5.
Teraz główne opcje dla Ciebie: wracać na statek, wtedy możesz opisać powrót i leczenie jednej osoby (i Ty i Neela macie po jednej Ranie), w najbliższym czasie Gundarki nie będą was ścigać.
Albo zaczaić się na posiłki Gundarkowe. Wtedy rzut na trudność 7, aby ich pokonać, chyba, że opiszesz super plan, wtedy trudność będzie 6. Jeśli pokonasz posiłki to wybijesz Gundarków.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:29.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172