lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Science-Fiction (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/)
-   -   [Komentarze] Dziedzictwo Kruków (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/18702-komentarze-dziedzictwo-krukow.html)

Ketharian 18-09-2020 16:59

Moi drodzy, jaki przyjmujemy plan działania dla sesji? Chcecie zarezerwować więcej czasu na wzajemne interakcje podczas pobytu w Osnowie czy wolelibyście jak najszybciej zamknąć ten rozdział i znaleźć się w Grace? (przynajmniej teoretycznie, ponieważ nigdy tak do końca nie wiadomo, gdzie człowieka ten Warp wypluje).

Jeśli chodzi o dewiacje mentalne związane ze skokiem (notabene, korzysta ktoś z Was w trakcie sesji live z tych zasad?), Amelia i Tytus zaliczyli testy i bliskie obcowanie z esencją Chaosu nie wywarło na nich żadnego wpływu. Bellita będzie miała na czas podróży objawy wstrętu w odpowiedzi na jakiś wizualny, dźwiękowy lub zapachowy bodziec (tylko poproszę o wybór czegoś, czym będę mógł realnie astropatkę dręczyć, a nie unikaty typu pisk skrzydlatej myszy albo widok nagiego męskiego torsu).

Testów nie zaliczyli również Christo, Dalia i Ramirez (Visscher jako Nawigator jest z tego testu wyłączony).

Co do efektów ubocznych, dla Christo wyrzuciłem w tablicy Halucynacji Osnowy 18 (+0 za porażki), dla Dalii 86 (+40 za porażki), dla Ramireza 41 (+60 za porażki).

Oznacza to, że:

- Christo cierpi na przejściową fobię (muszę ją wylosować z tablicy na str. 297 podręcznika głównego);

- Dalia padła ofiarą efektu „Mutants, Mutants Everywhere!”;

- Ramirez zaś złapał „Flesh is Weak” (pod koniec podróży będzie musiał zaliczyć test WP albo uzna, że jego ciało mutuje i będzie sobie musiał te nieistniejące mutacje powycinać, a ma ku temu mnóstwo predyspozycji).

Ponadto byłbym zobowiązany, gdybyście drogą burzy mózgów wybrali komponent do uszkodzenia z listy wyszczególnionej przez Mi Raaza. W normalnych okolicznościach sam bym to wylosował, ale pozwoliłem Wam na opcję wyboru jako rekompensatę za letnie lagi w grze - gdybyście jednak nie zdołali się dogadać do niedzieli rana, zdam się faktycznie na rzut kostką.

Co jeszcze? Dałem nowy wpis oraz trzy rzuty k100 definiujące przeszkody, które pojawią się na drodze Visschera, ale popełniłem błąd nie uwzględniając efektu Warpsbane hull, bo powinienem był rzucić po dwa razy dla każdej przeszkody i pozwolić Nawigatorowi wybrać łatwiejsze wyzwanie. Zrobiłem też drugi ciąg rzutów samemu w realu uzyskując wyniki 33, 43 i 79. Tak więc pierwsza przeszkoda to albo 29 albo 33, druga to 61 lub 43, a trzecia 78 lub 79 (te wartości to odpowiednie pozycje w tablicy „Warp Travel Encounters”.

Podam Wam niebawem stosowny opis.

Ketharian 20-09-2020 11:10

Pora przejść do szczegółowego opisu przeszkód, które znajdą się na drodze Waszego okrętu podczas burzliwego transferu na Grace. 8ART musi rzucić teraz okiem na opcje do wyboru i zdecydować, które z zagrożeń uzna za mniej niebezpieczne. Kiedy już zdecyduje, które zagrożenie musi pokonać, będzie potrzebował wykonania testu 3k100 na odpowiednio wczesne wykrycie tych zagrożeń (jest to potrójny Test Psyniscience dla trzech różnych zagrożeń). Zagrożenia dzielą się na dwie kategorie, fizyczne i psychiczne (odpowiednio literki F i P w opisie poniżej). Nawigator musi radzić sobie z nimi na dwa różne sposoby. W przypadku F (druga i trzecia para wyników do wyboru) Visscher musi zaliczyć Test Nawigacji, a następnie Nadsternik test Pilotażu (udane testy oznaczają obejście zagrożenia bezpiecznym łukiem). W przypadku zagrożeń psychicznych Nawigator musi się zmagać mentalnie z mocą Osnowy (szczegóły w osobnym poście).

Teraz szczegółowe informacje o zagrożeniach na trasie:

Pierwsza para wyników - do wyboru 29 lub 33 - oznacza albo Zwodniczy Miraż (P) (wszyscy musicie ponownie rzucać na Halucynacje Osnowy) albo Mentalnych Drapieżców (P) (różnego rodzaju manifestacje demonicznej obecności na pokładzie; skrajnie niebezpieczne);

Druga para - do wyboru 43 lub 61 - oznacza albo Stazę (F) (wydłużenie podróży o 1k5 dni) albo następną Burzę Osnowy (F) (w Waszym przypadku to za każdym razem oznacza katastrofalne konsekwencje);

Trzecia para - do wyboru 78 lub 79, czyli w praktyce ten sam wynik - oznacza Eteryczną Rafę (F) i ryzyko fizycznych uszkodzeń superstruktury okrętu.

Co z tym teraz trzeba zrobić? Bartek, wybierz najpierw po jednym zagrożeniu z każdej pary, które uznasz na bazie opisu za mniej niebezpieczne. Wrzuć też do topiku fabularnego post z wynikiem rzutu 3k100 - jest to Test Psyniscience, który przesądzi, czy Visscher na czas dostrzegł w kipieli Kotła czyhające tam zagrożenie. Jeśli zauważy na czas, otrzyma premię +20 do Testu Nawigacji.

8art 21-09-2020 09:17

Ok, wybieram w imieniu Vishera, oraz za caly Błysk Cieni zwodnicze miraze i staze. W trzeciej parze nie mam wyboru.

Ketharian 11-10-2020 21:13

Moi drodzy, wstrząsająca narada koterii powoli dobiega końca, a ja w międzyczasie pozwoliłem sobie rzucić całym pakietem k100 na wszystkie dalsze przeszkody w podróży poprzez Osnowę. Uzyskane wyniki możecie zobaczyć w najnowszym poście fabularnym, tutaj natomiast poddam je analizie (Bart będzie jeszcze musiał wybrać dogodniejsze z wylosowanych par).

Podsumujmy zatem wszystkie plagi Immaterium zesłane na Błysk w trakcie lotu Przyczółek-Grace: najpierw Burza Osnowy, która uszkodziła system silników korekcyjnych, następnie Zwodniczy Miraż, który wszelako nasz dzielny Nawigator zniwelował odpędzając większego demona Slaanesha czystością swej pobożnej duszy. Dwie pozostałe zdefiniowane przeszkody to Staza oraz Eteryczna Rafa (efekty spotkania z nimi jeszcze rozegramy).

A teraz wyniki najnowszego losowania w loterii Tzeentcha!

Pierwsza para to 17 lub 67 i w przypadku wyniku 1-20 oznacza BRAK przeszkody! (dodatkowo BG będący pod wpływem halucynacji Osnowy mogą próbować je zanegować testami Siły Woli); jako ciekawostkę dodam, że wybór wyniku 67 oznacza wejście w kolejną Burzę Osnowy;

Druga para - 42 lub 74 do wyboru - oznacza albo Stazę (F) albo Eteryczną Rafę (F);

Trzecia para - wyniki 2 i 7 - to definitywnie czysta Osnowa (i kolejna możliwość pozbycia się halucynacji przez BG);

Czwarta para - wyniki 92 i 99 - to definitywnie bardzo nieprzyjemna w skutkach Dziura w Zasłonie (F), grożąca niekontrolowanym wyrzuceniem do wymiaru materialnego w bliżej nieokreślonym miejscu i czasie;

Piąta i ostatnia para - wyniki 41 i 88 do wyboru - to albo Staza (F) albo Wir Osnowy (F), który uwięzi okręt na 1k10, a każdego kolejnego dnia pobytu w nim na pokład będą się próbowały wedrzeć demony.

Bartku, zerknij proszę w wolnej chwili na te wyniki i wybierz te przeszkody, które uznasz za mniej niebezpieczne dla okrętu (albo takie, które uznasz za bardziej godne swych umiejętności).


Co do wydarzeń mających aktualnie miejsce w sali narad, Ramirez jest w stanie potwierdzić stopień zgodności kodów genetycznych Amelii oraz Winter w ciągu 1k5 dni (myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie właśnie porównanie tych dwóch wzorców).

8art 12-10-2020 08:48

Nawigator wybierze wyniki 2 i 7. Rozwazalem jeszcze dziure w zaslonie, ale sam nie wiem...
Ok skoro ma byc wynik w kazdej parze to jedziem z koksem:
17
42
2
92
41
Kurka wodna. Nie wylecimy z tej Osnowy...

Ketharian 13-10-2020 15:40

Szanowni, ta pozornie niekończąca się podróż na Grace uświadomiła mi jakim naprawdę wyzwaniem jest podróżowanie w Osnowie na dalekich dystansach (według mechaniki RT, rzecz jasna). Tak jak Mi Raaz wspomniał, gdyby nie dwa kluczowe komponenty (Warpsbane oraz Runecaster), musielibyście jako załoga akceptować przeszkody Osnowy bez prawa wyboru z pary, a także lecielibyście dwa razy dłużej – czyli na obecnej trasie Nawigator musiałby zaliczyć szesnaście rzutów w tablicy niebezpieczeństw Morza Dusz! Myślę, że taka podróż sama z siebie kosztowałaby niektórych z Was pierwsze permanentnie stracone Punkty Przeznaczenia...

Teraz przejdźmy do konkretów. Dla pierwszych trzech przeszkód z ośmiu 8ART już wykonał rzuty k100 na Psyniscience, aby sprawdzić, czy Nawigator na czas je zidentyfikował. Wynik 65 na pierwszej kostce oznaczał psychiczne starcie z demonem Slaanesha (zakończone sukcesem). Wyniki 44 i 3 (odpowiednio dla Stazy i Rafy) oznaczają wykrycie na czas przeszkody, dzięki czemu Nawigator otrzyma premię do testów Nawigacji w celu wyminięcia strefy zagrożenia. Aby pokonać te przeszkody, i Bartek i Jan będą musieli rzucać testy k100 (pierwszy na Nawigację, drugi na Pilotaż). Jeśli obaj zaliczą te testy, przeszkody zostaną bezpiecznie ominięte.

Ale to załatwi dopiero pierwsze trzy etapy drogi przez mękę, teraz pozostałe pięć. Dwie przeszkody okazały się fejkami, to czysta spokojna Osnowa. Pozostałe to Staza (F), Dziura (F) i znowu Staza (F) – wszystkie natury pseudofizycznej, a zatem znowu będzie wymagana sprawna współpraca tandemu Nawigator i Nadsternik. Wszystko to oznacza masę rzutów, które chciałbym załatwić możliwie jak najmniejszym nakładem pracy.

Widziałbym to tak: najpierw 8ART umieszcza posta, a w nim generuje odpowiednio 3k100 (testy Psyniscience na wykrycie następnych przeszkód), następnie w tym samym poście jako drugą serię rzutów 5k100 (testy Nawigacji kolejno dla Stazy, Rafy, Stazy, Dziury i Stazy). Dzięki tym rzutom będę wiedział jak Visscher poradził sobie z wszystkimi wyżej wymienionymi przeszkodami.

Następnie Joer umieszcza posta z rzutami 5k100 (test Pilotażu) – na bazie jego wyników będziemy wiedzieli, czy okręt ominął wszystkie przeszkody. To pozwoli określić definitywnie, ile i które przeszkody zostały ominięte, a których się nie udało. Dzięki tej wiedzy będę mógł wykonać serie własnych rzutów rozliczające całą resztę efektów ubocznych (tutaj chciałbym napomknąć, że długa Staza może wydłużyć podróż tak bardzo, że w jej efekcie dojdzie do pojawienia się jeszcze dalszych przeszkód Osnowy – dziewiątej, a może i dziesiątej pułapki Immaterium!).

Tak się zastanawiam, czy nie powinniście po dolocie do Grace opuścić to kosmiczne pudło i zwyczajnie osiąść na planecie, aby wieść spokojne życie z dala od Osnowy!


EDIT

Dobra, mamy już chyba wszystko, co potrzebne do szczegółowego opisania anihilacji Błysku gdzieś w Morzu Dusz pomiędzy Przyczółkiem i Grace!

Popatrzmy na cyfry. Visscher posiada Perception 50 i Intelligence 44 (do tego Talented: Warp Navigation). Przy rzutach na Nawigację komponenty okrętu zapewniają mu dodatkową premię +30 (Warpsbane Hull +10 i Runecaster +20). Znając te wartości rozliczę najpierw jego testy, a potem Nadsternika.

Testy Percepcji na wczesne wykrycie czwartej, piątej i szóstej przeszkody: 18, 56, 73. Wykrył drugą Stazę (jeszcze +20 do Nawigacji, więc w sumie premia +50), ale nie zauważył Dziury ani trzeciej Stazy. Porządkując to z kronikarskiego obowiązku, w efekcie ośmiu rzutów Wasz Nawigator kolejno: wpakował się w matecznik demona Slaanesha i wygrał z nim pojedynek woli; odkrył na czas Stazę, odkrył na czas Rafę, wprowadził okręt w spokojne oko cyklonu, znowu odkrył Stazę, znowu przeskoczył do oka cyklonu i koniec końców (najwyraźniej uśpiony swymi sukcesami) wpakował się z zaskoczenia na Dziurę w Zasłonie oraz ostatnią Stazę.

W przypadku wszystkich przeszkód pseudofizycznych (w naszym przypadku do tej kategorii należy wszystko prócz pierwszego w kolejności kuszenia demona) Bartholem musi zaliczyć testy Nawigacji, a w ich efekcie przekazać Nadsternikowi bezpieczne koordynaty manewrów unikowych. Odkrycie na czas przeszkód zapewnia premię +20 do testu. No to liczymy!

Omijanie pierwszej Stazy - wynik 35/94 (prawidłowe koordynaty);
Omijanie Rafy - wynik 61/94 (znów poprawne parametry na mostek);
Omijanie drugiej Stazy - wynik 51/94 (znowu sukces, który Garlik musi skapitalizować);
Omijanie Dziury - wynik 69/74 (ledwie ledwie, ale prawidłowe koordynaty);
Omijanie ostatniej Stazy - 100/74 (jeśli Dziura Was wcześniej nie wykończy, Wasza podróż przedłuży się o dodatkowe 1k5 dni, bo tej pułapki nie ominiecie).

Skoro wiemy już wszystko na temat osiągnięć Nawigatora i potrafimy już sobie wyrobić opinię, czy zasłużył on na jakąś premię, weźmiemy się teraz za Nadsternika.

Tytus ma Ag 53, do tego dodaje bonus z manewrowności okrętu (obecnie +28). Będziemy korzystali tylko z pierwszych czterech par wyników (rzut/przerzut), ponieważ w piątym przypadku Nawigator nie zdołał opracować poprawnych parametrów uniku (aż szkoda tej dwunastki).

Wyniki to odpowiednio 61/81, 50/81, 65/81, 52/81 - wszystkie znane przeszkody ominięte.

Tak więc mamy już rozliczoną całą podróż przez Immaterium! Zaliczyliście jedną Burzę Osnowy, która uszkodziła Wam silniki korekcyjne oraz jedną Stazę wartą 2 dodatkowe dni tranzytu (rzuciłem sobie właśnie tradycyjną kostką przed monitorem).

Tym samym pozostało nam rozpisać wszystkie wątki towarzyskie, które chcielibyście zaliczyć w trakcie tranzytu, rozliczyć efekty psychicznej przypadłości Ramireza i wreszcie wychodzimy z Osnowy w granicach systemu Grace!

Brawo!

Mi Raaz 15-10-2020 08:00

Pytałeś o plany....
Chyba mam ich za dużo jak na tak szybkie rozliczenie półtoramiesięcznej wędrówki.

1) Rozmowa z Amelią z jej zaproszenia --> zaczęła się, więc się nie wymigam.
2) Sparing z Amelią z zaproszenia Ramireza... --> może się wymigać jeszcze
3) Ultra tajna rozmowa z Seneszelem o tym supertajnym projekcie, który zmieni porządek wszechświata.
4) Liczyłem na spotkanie z Bel, ale coś mi mówi, że to zły pomysł debatować z astropatką z bólem głowy.

Zatem punkty 2-4 są opcjonalne.

Poza tym gdzieś muszę włożyć rzut na siłę woli.

Aiko 15-10-2020 20:09

Spoko bel musi jakoś i tak funkcjonować, więc można pogadać :) byleby eamirez nic nie jadł

Ketharian 25-10-2020 11:36

Moi drodzy, czy moglibyście podać mi deadline dla swoich scenek na pokładzie okrętu? Ja pracuję już powoli nad opisem wejścia Błysku w wymiar materialny w systemie Grace (albo gdzieś indziej, jeśli się okaże, że Nawigator źle obliczył punkt wyjścia). Wiedząc, kiedy chcielibyście dokończyć swoje własne posty, znałbym własny deadline.

Wszystkie Wasze scenki z wyjątkiem jednej są opcjonalne - ta obowiązkowa tyczy się Ramireza i uzupełniona musi być o rzut 1k100. Chodzi o efekt końcowy „Flesh is Weak”. Proponuję coś w stylu medytacji przed ołtarzem Omnisjasza i zestawem chirurgicznych narzędzi.

Działajmy, albowiem czuję coraz silniejszą ekscytację na myśl o przylocie do Grace!

Aiko 25-10-2020 11:39

No my z Mi Raazem chcielibyśmy się załapać na scenkę w momencie wyjścia z Osnowy... wiec czysto teoretycznie mogę dać wstęp jako taką mini retrospekcję, a posta dać po tobie, a w tym czasie może Mi Raaz się z realem ogarnie


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:51.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172