lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Warhammer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/)
-   -   [Komentarze] Władca Zimy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/18680-komentarze-wladca-zimy.html)

Ayoze 03-12-2019 08:22

[Komentarze] Władca Zimy
 
Witam wszystkich (nie)szczęśliwców w kampanii! :)

Mam nadzieję, że wszyscy będziemy się świetnie bawić i dotrwamy wspólnie do zakończenia wszystkich czterech przygód, czego sobie i Wam życzę.

Zasady sesji:
  1. Częstotliwość odpisów: 4 dni dla graczy, 2 dni dla MG.
  2. Długość odpisów: mogą być krótkie deklaracje "na awatara", długie posty, bogate interakcje między postaciami. Zależy od was i sytuacji w rozgrywce.
  3. Styl odpisów: piszemy w trzeciej osobie czasu przeszłego, justujemy i wcinamy posty. Dialogi od myślników i kursywą (- To żem mu nagadał, ha!), myśli w cudzysłowie i kursywą ("ciekawe, czy mu się uda..."). Wszelkie grafiki czy muzykę ubarwiającą posty dopuszczam. Warto pogrubić imię postaci, do której się zwracacie, co by w nawale tekstu nie zostało pominięte.
  4. Brak odpisu w terminie: niezgłoszone nieobecności będą karane najpierw ostrzeżeniem (trzy szanse), a następne wydaleniem z sesji.
  5. Wzajemny szacunek: Konflikty na linii gracz-gracz będą karane ostrzeżeniem (nie dotyczy postaci graczy). Za drugim razem gracz, który wszczął konflikt zostanie wydalony z sesji. Najważniejsza jest dobra atmosfera podczas gry.
  6. Google doc: nie. Gramy tylko na forum, choć jeśli chcecie, wszelakie dialogi możecie załatwiać sobie we własnym zakresie.
  7. PvP: nie dopuszczam. Historia będzie wymagająca bez dodatkowych konfliktów. Jeśli jednak jakimś cudem wyniknie PvP, wtedy nie obowiązują punkty przeznaczenia.
  8. Śmierć postaci: będzie w kampanii możliwa. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, że losy Waszej postaci są prawie przesądzone, możecie zdecydować o wykorzystaniu PP (Punktu Przeznaczenia), który uchroni Was przed pojedynczym uśmierceniem. Każdy bohater ma 2 takie punkty.
  9. Punkty Doświadczenia: będą. Dostaniecie wypracowaną pulę XP po każdej zakończonej cześci kampanii.


Mechanika
  1. przeglądając inne przygody, zauważyłem, że walki rozstrzygane są tutaj przez MG, więc również będę tak robił, zatem Wy zupełnie nie przejmujecie się mechaniką. Będę prosił tylko o deklaracje co robi Wasza postać. Deklaracje możecie zawrzeć w poście, lub to w komentarzach. Mniejsze potyczki rozegramy w jednej turze, ewentualne większe może podzielimy. Czyli 1 post nie będzie 1 turą w grze.
  2. opis fabularny walki nie zawiera każdej jednej akcji. Opis może być sumą kilku nałożonych na siebie rzutów (tur jeśli było przyśpieszone). Czyli efekt finalny opisu, to efekt finalny mechaniki, ale samego opisu może nie dać się rozbić na poszczególne rundy.
  3. czegoś brakuje w opisie - pytajcie. Raczej nie będę miał czasu na mapki taktyczne i precyzyjne odmierzanie odległości.
  4. możecie zadeklarować jakąś akcję, np. podążanie tropem towarzysza (przy umiejętności tropienie) i rzucić sami kośćmi na test umiejętności. Proszę wtedy w spoilerze wrzucić link do kostnicy. W przypadku nieudanego rzutu kości można użyć PS (Punkt Szczęścia) i ponownie rzucić kością (i tak aż do wyczerpania PS-ów)
  5. informacje o których wie tylko Wasza postać, będę zamieszczał w spoilerze.
  6. jeśli ktoś chce, żebym rzucał za niego przy testach umiejek, czy zdolności, chęć wykorzystania PS deklaruje przed jakąś akcją tutaj, lub na PW.


Zasady domowe:
  1. ciosy w głowę zadają podwójne obrażenia (mnoży się po odjęciu PZ i Wt)
  2. strach: nieudany test powoduje modyfikator -10 do testów
  3. groza: nieudany test powoduje ucieczkę lub paraliż
  4. nie stosuję tabeli trafień krytycznych: słabsi przeciwnicy padają przy 0 Żyw.
  5. samopoczucie i wymarznięcie: Wasi bohaterowie będą wystawieni na naprawdę poważne mrozy, dlatego codziennie od momentu rozpętania się białego piekła, będą tracić punkty Żyw. a ja przy okazji będę rzucać na Odp i SW, by określić, jak radzą sobie z pogodą i sytuacją (co da Wam dodatkowe, ciekawe opcje do odgrywania, mam nadzieję). Przy tych rzutach nie obowiązują PS-y a ja będę informować Was, jak czuje się Wasza postać każdego dnia. Zdanie obu testów oznacza, że postać dzielnie znosi trudy. Oblanie testu Odp przy zdaniu testu SW oznacza, że bohater czuje się słabo, jest wymarznięty, jednak wciąż jest zdeterminowany i gotowy do walki. Oblanie testu SW (przy zdaniu testu Odp) oznacza załamanie psychiczne bohatera, który dostrzega, że oddział nie ma żadnych szans na wydostanie się z sytuacji. BG jest w stosunkowo dobrej kondycji fizycznej, jednak mróz, śnieg i wszechogarniająca pustka rozbijają jego psychikę. Oblanie obu testów oznacza, że BG nie radzi sobie z trudami patrolu w tych warunkach, jest wykończony zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Barwne odgrywanie przez Was samopoczucia postaci nada grze wiele emocji i dramaturgii. Punkty Żyw oczywiście mogą wracać - jeśli bohater zje ciepły posiłek, prześpi całą noc opatulony kocami itd. Jak pisałem w rekrutacji, pierwsza przygoda to typowy survival, zatem warto będzie dbać o bohatera.

Awatary postaci sam wstawię do panelu, bo mam zamiar trochę je wystylizować. Pierwszy post powinien pojawić się jeszcze dzisiaj. Jak coś jest niejasne, albo macie pytania - temat jest dla Was.

Pozdrawiam!

archiwumX 03-12-2019 09:12

Co właściwie oznacza

Cytat:

Napisał Ayoze (Post 860579)
Mniejsze potyczki rozegramy w jednej turze, ewentualne większe może podzielimy.

?

Ayoze 03-12-2019 10:07

No że jeśli przeciwników nie będzie wielu, a Wasze rzuty wyjdą dobrze to nie będę się rozdrabniał na kilka postów z opisem walki, jeśli będe mógł rozwiązać to w jednym odpisie. Zresztą, zobaczymy, jak nam to w praniu wyjdzie :)

Shiv 03-12-2019 10:19

Siemanko, dobrej zabawy wszystkim.

Jak z podziałem ról w naszej wesołej kompanii? Kto sierżantem? ;)

Lechu 03-12-2019 10:55

Witam wszystkich. :) Mam nadzieję, że będzie nam się fajnie grało. Jeżeli chodzi o mojego BG to jest to Magnus Kastner. Ludzie pochodzący z Middenlandu albo będący kiedyś na arenie gladiatorów w Middenheim mogli słyszeć jego słodki przydomek - "Rzeźnik". Na oko mężczyzna przed czterdziestką. Z kwadratową szczęką i atletyczną budową. Widać, że w ekipie będzie robił za ramię zbrojne.

Ayoze 03-12-2019 12:22

Shiv, sierżantem jest Otto Hildenberg (postać Ronina), jego zastępcą (kapralem) Twoja postać, czyli Volmar. Pozostali to starsi szeregowi, jeśli już używamy tytułów wojskowych.

Kerm 03-12-2019 12:48

Witam wszystkich i życzę przyjemnej (i długiej) zabawy :)

MrOli 03-12-2019 13:14

Witam szanownych towarzyszy niedoli wszelakiej :) i życzę wszystkim dobrej zabawy.

Edit: Zapomniałem o pytaniach.
1. Jak mechanicznie chcesz rozwiązać dbanie o konie przez BG? Rzucamy na opiekę nad zwierzętami czy coś więcej?
2. Na jak długo przewidujesz pierwszą kampanię?

Shiv 03-12-2019 13:17

Dzięki, to może też coś o postaci...

Volmar Ebert zwany "Cichym" - w armii od 10 lat, od 3 lat w zwiadowcach lekkiej jazdy Ostlandu. Przydomek nadano mu nie ze względu na to, że mało mówi, a przez to, że potrafi się poruszać niczym zjawa między drzewami i przepatrywać teren. W rozmowach z innymi człowiek twardo stąpający po ziemi, ale da się też z nim pożartować, gdy jest na to czas. Lubi popić, ale zwykle w czasie wolnym od służby. Ogólnie idzie się z nim dogadać i towarzysze z oddziału wiedzą, że to "swój chłop". Więcej na pewno wypłynie w przygodzie, więc nie ma co się rozpisywać :)

wysłannik 03-12-2019 13:29

Również witam mistrza gry i współgraczy. Mam nadzieje, że będzie dobrze nam się razem grało. :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:18.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172