lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Warhammer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/)
-   -   Bastion 2520 - Komenty (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/20110-bastion-2520-komenty.html)

Pipboy79 20-03-2022 22:59

Cytat:

Jestem w stanie wyobrazić sobie Imperium jako krainę, w której żyje wiele wdów, gdzie mężczyźni ustawicznie oddają życie w niekończących się wojnach i gdzie kobiety muszą brać na siebie coraz więcej obowiązków przypisywanych dotąd tradycyjnie płci męskiej
- Kraina wdów i sierot mówisz? No całkiem zgrabne wyjaśnienie zaistniałej sytuacji :)

Pipboy79 26-03-2022 12:53

Tura 03 - 2520.04.19; bct (4/8); południe
 
- Oki to mój post jest :> Co do terminu na wrzucenie posta to do północy w pt 04.01.


Stan zdrowia:


Melissa Blitz 14/14; s.zdrowy (mod. 0)
Davandrel Zielony Liść 12/12; s.zdrowy (mod 0)
Greta Herschel ??/??; s.zdrowy (mod 0)


- Oki, to w tej turze minęła jedna pora doby czyli ok 3 h. Zrobił się środekdnia. Ten czas zszedł wszystkim ochotnikom wycieczki na dogadanie szczegółów, spakowanie się, zawiadomienie kogo trzeba i ponowne spotkanie w karczmie. Potem wyjazd furmanką z miasta.

- Wozem albo na piechotę to od miasta do miejsca gdzie się zatrzymał wóz to ok 1-2 h drogi. Ot, jazda wozem jest mniej męcząca a z zadaszeniem zdecydowanie bardziej sucha niż marsz po błocie i w mżawce a potem w gradzie.

- Grad zaczyna padać jak już wycieczka jest w lesie. Więc jak wóz się zatrzymuje to już dookoła pada grad. Wszystko jest mokre, pod nogami błoto no i grad. Więc jest mokro, zimno i mało przyjemnie.

- Podczas podróży wozem jest aż nadto okazji aby pogadać czy co. Więc jak ktoś, coś w tym temacie to jest okazja w tej turze.

- Po przesiadce z wozu na własne nogi ktoś musi zostać przy wozie. Jeśli z BG lub ich BN-ów nikt nie chce zostać to zostanie Inez.

- Z ekwipunku każdy ma to co zabrał. Póki się jedzie wozem to to nie jest aż tak ważne bo się tego na sobie nie dźwiga. Ale jak już trzeba iść osobiście to zaczyna mieć to większe znaczenie. Ze wspólnych rzeczy zabranych na wóz są cztery zwoje lin. Z czego jedną dla siebie zabiera Petra. Więc dla pozostałych są 3 zwoje. Jak ktoś którąś bierze to niech to zamieści w poście albo w komentach. Z mechy zwój liny to 1 slot ekwipunku. Do tego są dwie lampy z przesłoną jakie też zajmują 1 slot.

- Z lampami (i ogólnie pochodniami, świecami itp) jest ten patent, że oświetlają znacznie mniejszy teren niż są widoczne. Czyli z daleka widać np. lampę ze 100 m czy 1000 m a ona sama oświetla teren na powiedzmy 10 m. To wiele zależy oczywiście od otoczenia i sytuacji ale pi x oko taki jest schemat. Dlatego Petra pod koniec posta mówi to co mówi o tym świetle.

- Jeśli ktoś ma skill "widzenie w ciemnościach" np. elfy i krasnoludy, to nie działa on głęboko pod ziemią. Pi x oko to podobnie jak z noktowizją czyli musi być jakieś szczątkowe światło i domyślnie chodzi o warunki nocne na powierzchni. Natomiast nie działa to w całkowitej ciemności np. w głębokich lochach, jaskiniach itd. a zapowiada się, że takie będą warunki w norze goblinów.

- Co do wpływu deszczu i ogólnie wody i wilgoci na broń strzelecką to najmniej podatne są kusze. Łukom łatwo przemakają cięciwy co sprawia, że tracą swoje właściwości a w broni palnej wilgoć utrudnia zapłon. Na tą chwilę łuki są w miarę suche. Bo jechaliście pod zadaszeniem a po wyjściu na zewnątrz padał grad a nie mżawka, deszcz, ulewa, burza itd. Nie mniej miejsce to na uwadze.

- Jak ktoś, coś chce rozegrać (zabrać/powiedzieć) przy wozie zanim ruszycie w las to jest okazja. Dzieje się to bez pośpiechu więc jest okazja zabrać/powiedzieć co potrzeba. Do tego momentu atmosfera jest mniej więcej luźna. Właściwe podejście pod norę zaczyna się właśnie po opuszczeniu wozu.

- Pod koniec posta wszyscy co ruszyli pod jaskinię są na miejscu. Widok raczej mało porywający. Ot, dziura w ziemi na zboczu wzgórza jaką pewnie zdarła lawina czy coś takiego.


- W tej turze bym chciał wiedzieć jak zamierzacie się dobrać do tej jaskini. Jak ktoś ma jakiś pomysł czy co to jest okazja się wypowiedzieć. Gdyby były jakieś podchody/skradajki itd. to to są testy na ZRĘ + Skradanie i pokrewne skille vs ZRĘ +skille przeciwnika. Przynajmniej tak ogólnie. Ogólnie dobrze by było chociaż zacząć tą jaskinię w tej turze. Jak ktoś ma ochotę na jakieś pisanie wcześniejszych etapów podróży to też jest taka możliwość.


---


- I chyba tyle z mojej strony na tą turę :) Jak jakieś pytania czy deklarki to dajcie znać :)




- To po pwenych peturbacjach z końcówki ostatniej tury myślę, że wyszliśmy na prostą Fabularnie to w te turze minęło ok 2 dni. Był dzień przed Marktag (dzień handlowy) a jest późny ranek dzień po.

- Dla formalności podam, że te zapisy w stylu "Backertag (4/8)" to oznaczają nazwę i numer dnia tygodnia. W młotku tydzień ma 8 dni.

- I wszyscy macie wspólną scenkę w "Zającu" w Backertag rano. Pi x oko akurat aby Olga doszła do miasta, pogadała z Inez i Petrą a te posłały po BG i ci przyszli do karczmy. I to jest sytuacja na chwilę obecną.

- Oprócz tego każda z postaci ma scenki indywidualne. Zwykle są z dnia poprzedniego. Te scenki jak ktoś chce może je rozegrać w tej turze jako retrospekcję a może ich nie ruszać i zostawić jak są. Chronologicznie są one dzień wcześniej niż wspólna scenka z dzisiejszego poranka.


- W tej turze bym chciał od Was deklarki czy ktoś idzie z dziewczynami na te gobliny czy nie. Jak idzie to chciałbym to mieć w poście/docu, jak nie idzie to co porabia w tym czasie. Też w poście/docu.


- Generalnie przez te dwa dni to chyba kazdy mógłby się spotkać z każdym, i między BG i BN-ami. Domyślnie zapewne większość postaci gotowych mechanicznie dołączy do ekspedycji markgrafa. Ot choćby jako rezerwuwar gotowych BN-ów lub BG gdyby ktoś jeszcze do nas dołączył kiedyś tam.



---


- I chyba

Ketharian 31-03-2022 07:37

Mistrzu, poproszę o małą klaryfikację: jak dokładnie wygląda skład naszej ekspedycji: Petra i Inez, nasza trójka, Olga z Brunem i czy dochodzą do tego jacyś NPC ze świty czy to już komplet?

Pipboy79 31-03-2022 10:43

Cytat:

Mistrzu, poproszę o małą klaryfikację: jak dokładnie wygląda skład naszej ekspedycji: Petra i Inez, nasza trójka, Olga z Brunem i czy dochodzą do tego jacyś NPC ze świty czy to już komplet?
Skład jaki wyruszył wozem z Lenkster:

- Petra; s.zdrowy (0)
- Inez; s.zdrowy (0)
- Melissa; s.zdrowy (0)
- trzech ochroniarzy Melissy s.zdrowy/s.zdrowy/s.zdrowy (0/0/0)
- Davandrel; s.zdrowu (o)
- Goli + Magnus; s.zdrowy + s.zdrowy
- Greta (s.zdrowy)
- Olga (s.zdrowy)
- Bruno (s.zdrowy)


- Jak kogoś nie pominąłem to chyba tyle. :) Z tymże jak pisałem ktoś powinien zostać przy wozie, jak nue ma ochotników to Inez zostanie.

Ketharian 01-04-2022 20:18

Drogi MG, poproszę dla Grety o test Spostrzegawczości z premią za Czuły słuch oraz ewentualnie o skorzystanie z Szóstego zmysłu, jeśli okoliczności to uwzględniają. Jeśli Greta niczego nie usłyszy, cofnie się do krawędzi światła wpadającego do pieczary i przywoła resztę do środka. Jeśli cokolwiek usłyszy, będę chciał zareagować osobnym wpisem.

Jeżeli nic się nie stanie, korzystając ze światła latarni łowczyni użyje Przeszukiwania i Tropienia, aby zlokalizować ślady pozostawione przez gobliny.

I dodatkowe pytanie techniczne - jako MG wykonujesz wszystkie testy samodzielnie czy pozwalasz też rzucać graczom? Ja nie miałbym nic przeciwko rzucaniu pod swoimi postami za pomocą Kostnicy, ale jeśli łamie to przyjętą konwencję sesji, to oczywiście bezwzględnie się dostosuję ;-)

Pipboy79 01-04-2022 21:01

Cytat:

Drogi MG, poproszę dla Grety o test Spostrzegawczości z premią za Czuły słuch oraz ewentualnie o skorzystanie z Szóstego zmysłu, jeśli okoliczności to uwzględniają. Jeśli Greta niczego nie usłyszy, cofnie się do krawędzi światła wpadającego do pieczary i przywoła resztę do środka. Jeśli cokolwiek usłyszy, będę chciał zareagować osobnym wpisem.

Jeżeli nic się nie stanie, korzystając ze światła latarni łowczyni użyje Przeszukiwania i Tropienia, aby zlokalizować ślady pozostawione przez gobliny.
- To właściwie sam możesz sobie pokulać. Wklej gdzieś w post albo komenty 3k100. I zobaczymy co z tego wyjdzie :)



Cytat:

I dodatkowe pytanie techniczne - jako MG wykonujesz wszystkie testy samodzielnie czy pozwalasz też rzucać graczom? Ja nie miałbym nic przeciwko rzucaniu pod swoimi postami za pomocą Kostnicy, ale jeśli łamie to przyjętą konwencję sesji, to oczywiście bezwzględnie się dostosuję
- A to zależy jak leży :) Jak jest czas, początek tury, środek, albo Gracz jest dostępny/aktywny no i chodzi o względnie pojedynczy rzut lub 2-3 na raz jw. to raczej pozwalam rzucać Graczom. Natomiast gdy już jest koniec tury, albo jest ryzyko bo Gracz jest aktywny rzadko, albo mam presję czasu, albo sytuacja jest na tyle skomplikowana na tyle, że potrzeba wielu rzutów, np. podczas walki, to zwykle sam to kulam u siebie.

- W przypadku walk to zwykle robię u siebie i po swojemu i raczej nie pokazuję tych rzutów. Z czystej praktyki. Sam rzut niewiele mówi ocb i zwykle trzeba go chociaż krótko, ręcznie opisać. Taka np. walka wręcz no to rzut na WS, potem OP, potem dmg i to daje kilka rzutów dla jednego uczestnika walki w jednej turze. Jak dajmy na to jest po półtuzina uczestnikó po każdej ze stron robi sie z tego lącznie po kilkanaście lub więcej rzutów na jedną turę. Rzadko walka się kończy na jednej turze. A każdy rzut trzeba by ręcznie opisać. Co zajęłoby zbyt wiele czasu. Dlatego zazwyczaj kulam u siebie i mówię co wyszło. Pojedyncze rzuty np. na morale czy strach jak trzeba to wklejam bo to pojedynczy rzut dla wszystkich to mogę się pokusić. I zwykle tylko mówię jak komu poszedł dany etap walki jako fabularny opis i aktualizację HP-ków.

- Raczej też nie wklejam i nie proszę o rzuty w stylu blefu, kłamstwa, pułapki, zasadzki itd. Gdzie np. po samym wyniku rzutu byłoby widać czy BN kłamie czy nie, czy w korytarzu jest pułapka czy nie itd. Powiedzmy, że pomagam tak odgrywać Graczom stan wiedzy ich postaci :D

Ketharian 01-04-2022 22:03

Dziękuję za obszerne wyjaśnienie. W takim razie chętnie umówię się, że tam, gdzie to będzie możliwe ze strony gracza, tam sobie rzucę w Kostnicy, a w pozostałych zdam się na szczęśliwą rękę MG ;-)

Rzucę zatem 3k100 pod swoim ostatnim postem, gdzie pierwszy wynik to test Spostrzegawczości; drugi to Szósty Zmysł, a trzeci to opcjonalnie Przeszukiwanie, jeśli bieg wydarzeń na to pozwoli.

Lua Nova 01-04-2022 23:19

Melissa będzie zabezpieczać tyły, jakby było trzeba to poproszę jakieś testy obserwacji dla niej i jej dwóch ochroniarzy. Zasugerowałam, żeby Inez została przy wozie, zostawię Hektora przy niej, jeżeli Inez jednak pójdzie z nami, to możemy założyć, że Hektor pilnuje wozu sam.

Pipboy79 02-04-2022 16:42

Tura 04 - 2520.04.19; bct (4/8); południe
 
- Oki to mój post jest :> Co do terminu na wrzucenie posta to do północy w pt 04.08. Czyli jest 6,5 doby na wrzucenie posta :)


Stan zdrowia:


Melissa Blitz 14/14; s.zdrowy (mod. 0)
Davandrel Zielony Liść 12/12; s.zdrowy (mod 0)
Greta Herschel 16/16; s.zdrowy (mod 0)



PD


- Zapomniałem o PD-kach :) Więc by nie analizować szczegółowo poprzednich tur to każdy BG dostaje po 20 PD za każdą poprzednią. Czyli 60 PD na głowę.

- Co do PD to główna postać dostaje te PD co wpisane. Zaś pomocnicy połowę tego do podziału między siebie. U Grety na razie sprawa jest prosta bo nie ma pomocników. Chociaż z mechy 1-2 mogłaby mieć. Więc jak Keth chcesz kogoś to zmajstruj :) Co do Davadrel to też sprawa prosta. Bo ma dwóch pomocników i ci dwaj dostają połowę PD-ków do podziału między siebie (czyli de fakto po 50% PD głównej postaci). Jednak Melissa ma nieco wyższą Rangę i świtę. To bym prosił aby wybrała do 3 z nich kto będzie dostawał część tych PD-ków głównej postaci.


- Greta 60 PD - za poprzednie tury

- Greta 10 PD - za szybki post

- Greta 10 PD - za odegranie trudów podróży i pogody

- Greta 5 PD - za ciekawe przemyślenia wewnętrzne postaci

- Greta 5 PD - za ciekawą rekację na żarcik o orgiach

- Greta 10 PD - za zgłoszenie się na ochotnika do zwiadu jaskiniowego

- Davandrell 60 PD - za poprzednie tury

- Davandrell 5 PD - za wrzucenie posta

- Davandrell 10 PD - za odegranie trudów podróży i pogody

- Davandrell 10 PD - za odegranie całej trójki przyjaciół

- Davandrell 5 PD - za ciekawe przemyślenia wewnętrzne postaci

- Melissa 60 PD - za poprzednie tury

- Melissa 5 PD - za odegranie trudów podróży i pogody

- Melissa 10 PD - za odegranie swojej eskorty

- Melissa 5 PD - za ciekawe przemyślenia wewnętrzne postaci

- Melissa 5 PD - za ciekawą rekację na żarcik o orgiach

- Melissa 10 PD - za decyzyjność co do pozostania przy wozie


---


Razem:


- Melissa 0 + 95 = 95 PD (pomocnicy: 31 PD)

- Davandrell 0 + 90 = 90 PD (pomocnicy: 45 PD)

- Greta 0 + 100 = 100 PD


---


- Oki, to w tej turze minął niecały kwadrans. Więc zasadniczo pora doby, pogoda i okolica się nie zmieniła. Dalej jest zimno, mokro i sypie gradem.

- Większość tej tury zeszło na oczekiwaniu co przyniesie zwiad Grety. Więc ona czekała co zobaczy i usłyszy wewnątrz a pozostali na zewnątrz.

- To co wykryła Greta to opisałem w poście. Później jak wszyscy wchodzą do tego pierwszego wejścia pi x oko widzą to samo co wcześniej Greta:

- ślady stóp na ziemi

- to, że pomieszczenie z dziurą jest wielkości pokoju w karczmie

- to, że poza plamą światła jakie wpada przez dziurę to właściwie ciemność widać

- jakiś stos szmat i półkę z których Bruno wygrzebał czaszkę

- wlot do korytarza jaki pewnie łączy się w głębi podziemi z innymi


- Powyższe detale to każdy widzi gołym okiem bez jakichś testów. Oprócz tego stare rasy widzą dzięki skillowi "widzenie w ciemności" kawałek korytarza. Tak z 10-20 m. Raczej żadnego goblina ani nic innego tam nie widać. Trochę śmieci leżących na podłodze.

- Generalnie to bez światła to raczej nie ma co się zabierać za zwiedzanie. Bo wewnątrz panuje ciemność poza tym kawałkiem co przez dziurę wpada światło dnia to nie widać żadnego, innego źródła światła. Nawet skill "widzenie ciemności" nie pomoże jeśli nie ma żadnego światła.

- Korytarz jest dość niski i wąski. Jak na dorosłych ludzi. Da się nim iść ale nieco trzeba schylać głowę. Ktoś miałby pecha mógłby zahaczyć głową o jakiś korzeń albo kamień. Swobodnie da się iść gęsiego. Ale da się wyminąć czy stanąć obok siebie gdyby była taka potrzeba.

- Jakby doszło do jakichś podchodów to to są testy na ZRĘ + skradankowe skille. Pancerz przeszkadza w skradaniu. Dokładniej to każdy 1 PP daje mod -10 do sradania.

- W tej turze chciałbym wiedzieć co dalej robicie. Jeśli ktoś wraca czy zostaje to chciałbym to wiedzieć. Jak schodzi w głąb to kto za kim. I chciałbym wiedzieć kto bierze lampy. Zajmują jedną dłoń więc strzelcom raczej ciężko.

- Co do BN-ów to Petra i Olga są zdecydowane ruszyć korytarzem w głąb podziemi. Petra ma kuszę więc raczej nie weźmie lampy, Olga ma
rohatynę no to może wziąć gdyby była taka potrzeba.



Skład jaskiniowej wycieczki:


- Petra; s.zdrowy (0)
- Melissa; s.zdrowy (0)
- Lenard; s.zdrowy (0)
- Wilhelm; s.zdrowy (0)
- Davandrel; s.zdrowy (0)
- Goli; s.zdrowy (0)
- Magnus; s.zdrowy (0)
- Greta; s.zdrowy (0)
- Olga (s.zdrowy)
- Bruno (s.zdrowy)



---



- I chyba tyle z mojej strony na tą turę :) Jak jakieś pytania czy deklarki to dajcie znać ocb :)

Lua Nova 02-04-2022 18:03

Melissa może wziąć lampę. idzie z tyłu, więc raczej nie będzie miała jak strzelać z kuszy, a i lepiej by światło świeciło reszcie z za pleców niż oślepiało z przodu.

Pedeki dla NPCów rozdam ochroniarzom, bo biorą czynnny udział w wydarzeniach i jest ich akurat 3 ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:18.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172