lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   System Science-Fiction (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/10184-system-science-fiction.html)

Indoctrine 13-07-2011 19:47

Chodziło mi o to, czy w ogóle masz zamiar uwzględnić, to że statki mają prędkości czasem i setek kilometrów na sekundę, typowe "dogfighty" jak na filmach, za bardzo nie mają racji bytu, a broń potrafi strzelać na setki tysięcy km :)
Ale odpowiedziałeś, ma być szybko i sprawnie, nie realistycznie. Z góry takie coś zakładając, przynajmniej nie ma co drążyć tematu walki tak bardzo :)

Tylko zapytam jeszcze, jakieś duże zróżnicowanie broni itp?

Anonim 13-07-2011 20:04

Cytat:

Napisał Indoctrine (Post 310145)
Chodziło mi o to, czy w ogóle masz zamiar uwzględnić, to że statki mają prędkości czasem i setek kilometrów na sekundę, typowe "dogfighty" jak na filmach, za bardzo nie mają racji bytu, a broń potrafi strzelać na setki tysięcy km :)

Tak trochę poza, trochę w temacie: bez "dogfajtów" myśliwce nie mają racji bytu w grze. Jak dla mnie takie rzeczy powinny działać jak te w Stargate, Stargate: Atlantis i Battlestar: Galactica. Wylatują tylko jeśli duże statki są bardzo blisko siebie, w przeciwnym wypadku walka odbywalaby się jak w Star Trek. Ciekawym pomysłem (aczkolwiek w rzeczywistości z innymi prawami natury) jest kompletne połączenie zasad bitw morskich i kosmicznych jak w jednym scenariuszu z dodatku do All Flesh Must Be Eaten: Argh! Thar Be Zombies!

Powracając do tematu. Niezbyt podobają mi się te statystyki. Zbytnio... no z jednej strony to wszystko wygląda na coś zbyt łatwego, a z drugiej za dużo ich. Sam na razie nie wymyślę nic lepszego, ale gdyby tak przysiąść nad tym to z pewnością ciekawsze statystyki by się wymyśliło.

Indoctrine 13-07-2011 20:10

Ależ w Star Trek, bitwy kosmiczne są na odległości rzędu kilkunastu kilometrów zaledwie :) To mniej niż niektóre morskie dzisiaj.
Myśliwce sprawdzają się jako niewielkie jednostki obronne, na pewno nie nadają się do atakowania dużych, mocnych celów.

magellan 13-07-2011 20:30

Cytat:

Napisał Indoctrine (Post 310151)
Myśliwce sprawdzają się jako niewielkie jednostki obronne, na pewno nie nadają się do atakowania dużych, mocnych celów.

I tak też będzie w wypadku tej minimechaniki jeśli chodzi o rozgrywanie bitew. Jeżeli jednak bohaterowie graczy będą prowadzić jakiś niewielki myśliwiec nic nie stoi na przeszkodzie aby dokonywali heroicznych czynów w stylu zniszczenia Gwiazdy Śmierci w Gwiezdnych Wojnach przez jeden myśliwiec (no i oczywiście moc ;) ).

Co do broni - przede wszystkim konwencjonalna, energetyczna oraz rakiety różnego rodzaju. Ponadto biologiczna ale nad tym jeszcze nie myślałem.


Cytat:

Napisał Anonim
Powracając do tematu. Niezbyt podobają mi się te statystyki. Zbytnio... no z jednej strony to wszystko wygląda na coś zbyt łatwego, a z drugiej za dużo ich. Sam na razie nie wymyślę nic lepszego, ale gdyby tak przysiąść nad tym to z pewnością ciekawsze statystyki by się wymyśliło.

Przyznam szczerze, że mi też się one nie podobają ;) zarówno jeśli chodzi o ilość jak i nazewnictwo. Można by połączyć prędkość z manewrowością, usunąć całkowicie Siłę Ognia (wtedy zadawane uszkodzenia tyczyłyby się tylko broni, nie statku). Na pewno coś z tym pokombinuję.

Indoctrine 13-07-2011 21:56

Prędkość i manewrowość, to zupełnie dwa różne parametry. Pierwsze, służy do latania, czyli ciąg mały lecz stały, drugie do manewrów, dając krótki, silny ciąg.

Cytat:

Jeżeli jednak bohaterowie graczy będą prowadzić jakiś niewielki myśliwiec nic nie stoi na przeszkodzie aby dokonywali heroicznych czynów w stylu zniszczenia Gwiazdy Śmierci w Gwiezdnych Wojnach przez jeden myśliwiec
Brawurowo, jak w SW ;) Przyznaję, jest to emocjonujące, aczkolwiek mało prawdopodobne ;)

magellan 13-07-2011 23:40

Cytat:

Napisał Indoctrine
Brawurowo, jak w SW Przyznaję, jest to emocjonujące, aczkolwiek mało prawdopodobne

Czyż nie to czyni z rpg interesującą rozrywką? Robienie rzeczy nieprawdopodobnych? Gdyby mistrz gry zaczął prowadzić sesję prawdopodobną w stylu: "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy..." najprawdopodobniej wyleciałby przez najbliższe okno. :)

Indoctrine 13-07-2011 23:55

Nie na tym polega realizm :)
Realizm polega na tym "dostałeś strzał w kolano, zwijasz się z bólu i jęczysz" a nie "spoko, mam sporo hp" (tu akurat piję do dawnych systemów i edeków).

Anonim 14-07-2011 08:19

Cytat:

Napisał magellan (Post 310228)
Czyż nie to czyni z rpg interesującą rozrywką? Robienie rzeczy nieprawdopodobnych? Gdyby mistrz gry zaczął prowadzić sesję prawdopodobną w stylu: "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy..." najprawdopodobniej wyleciałby przez najbliższe okno. :)

"wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy po drodze zaatakowała cię horda zombie, co robisz?", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. W biurze dzień jak codzień. W końcu udałeś się na przerwę. Razem z innymi weszliście i wyłączył się prąd. Byliście uwięzieni między dwoma piętrami przez godzinę przez szparę obserwując jak żywe trupy zabiły wszystkich na trzecim piętrze i po odgłosach możecie wywnioskować, że to samo przetrafiło się na drugim. Dopiero po godzinie zdołaliście otworzyć właz w suficie.", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. Razem z grupą innych policjantów zostaliście wysłani w konwoju czegoś ważnego, ale nawet nikt wam nie powiedział o co chodzi.", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. Zwróciłeś uwagę, że przez noc wiele zmieniło się w mieście - dziwne czerwone grzyby porastają teraz budynki... podwójnie dziwne. Co robisz?", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. Na dużych reklamach widzisz zabójczo niskie ceny. Kapitalizm przeprowadza atak na twój umysł. Rzuć na siłę woli.", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. Na miejscu okazało się, że twoja firma zbankrutowała. Grupa niezadowolonych byłych pracowników już jest przy bramie.", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. Na zewnątrz okazało się, że znalazłeś się w średniowieczu. Zamiast bloku, z którego wyszedłeś teraz jest tam niewielka chatka z zamkniętymi drzwiami.", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy, ale poślizgnąłeś się na schodach i sobie głupi ryj rozwaliłeś. Obudziłeś się na łóżku w sali przypominającej szpitalną. Jest tu jeszcze kilka osób. Czujesz się inteligentniejszy."

OK, rozbrykałem się, ale jak widzisz nie trzeba zaczynać od "brawurowo i cośtam", żeby było fajnie. Rzeczywistość sama w sobie może być emocjonująca jeżeli masz odpowiednie podejście. Jak dla mnie bitwy kosmiczne powinny wyglądać tak jak w Star Trek lub Stargate - blisko siebie, bardziej przypominające klasyczne bitwy morskie niż te wysyłanie rakiet niewiadomo gdzie. Z drugiej strony lubię "popularnonaukowe umsterglajstry" np "sprawdź czujniki przestrzennotemporalne!", "czy M-pole aby na pewno nie wycieka z translatokanapy?"

Mike 14-07-2011 15:43

Co do mechaniki walk kosmicznych to doradzam zapoznanie się z mechaniką kosmicznego bitewniaka Full Thrust - tam jest szybko, łatwo i miodnie. Walka nawet do 20 jednostek po jednej stronie przebiega szybko i gładko. Mechanika jest darmowa, więc znajdziesz ją w internecie. Być może podsunie Ci jakieś pomysły.

magellan 14-07-2011 17:45

Cytat:

Napisał Anonim
"wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy po drodze zaatakowała cię horda zombie, co robisz?", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. W biurze dzień jak codzień. W końcu udałeś się na przerwę. Razem z innymi weszliście i wyłączył się prąd. Byliście uwięzieni między dwoma piętrami przez godzinę przez szparę obserwując jak żywe trupy zabiły wszystkich na trzecim piętrze i po odgłosach możecie wywnioskować, że to samo przetrafiło się na drugim. Dopiero po godzinie zdołaliście otworzyć właz w suficie.", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. Razem z grupą innych policjantów zostaliście wysłani w konwoju czegoś ważnego, ale nawet nikt wam nie powiedział o co chodzi.", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. Zwróciłeś uwagę, że przez noc wiele zmieniło się w mieście - dziwne czerwone grzyby porastają teraz budynki... podwójnie dziwne. Co robisz?", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. Na dużych reklamach widzisz zabójczo niskie ceny. Kapitalizm przeprowadza atak na twój umysł. Rzuć na siłę woli.", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. Na miejscu okazało się, że twoja firma zbankrutowała. Grupa niezadowolonych byłych pracowników już jest przy bramie.", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy. Na zewnątrz okazało się, że znalazłeś się w średniowieczu. Zamiast bloku, z którego wyszedłeś teraz jest tam niewielka chatka z zamkniętymi drzwiami.", "wstałeś rano, po krótkim przygotowaniu ruszyłeś do pracy, ale poślizgnąłeś się na schodach i sobie głupi ryj rozwaliłeś. Obudziłeś się na łóżku w sali przypominającej szpitalną. Jest tu jeszcze kilka osób. Czujesz się inteligentniejszy."

odpowiem nie swoimi słowami:

Cytat:

Napisał Indoctrine
Przyznaję, jest to emocjonujące, aczkolwiek mało prawdopodobne

;)

Co do Full Thrust na pewno się rozejrzę, poczytam.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:53.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172