lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Moorland, czyli Lowczy Kur von hackfleish wkracza na scene. (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/10200-moorland-czyli-lowczy-kur-von-hackfleish-wkracza-na-scene.html)

Lowcakur 26-06-2011 15:09

Moorland, czyli Lowczy Kur von hackfleish wkracza na scene.
 
Ostatnim(a nawet dawno ostatnimi) czasy, myslalem o szerszym rozwoju mojego Moorlandu. Wiec chcialbym przyblizyc wam swiat gry, niech zostanie on porzadnie skrytykowany, zanim zaczne cokolwiek robic.

GEOGRAFIA:


A wiec, zacznijmy od geografi swaita, polityke zostawmy na pozniej. Moorland jest najwieksza wyspa w Archipelagu Sumpfig. Ma on okolo 800km srednicy, jest ksztaltu nieco parowkowatego. Jest on wyspa gorzysta, lancuch gorski ciagnie sie prawdopodobnie wzdloz calej wyspy. U podnorza Lefotraku(tak nazywa sie masyw gorski), wyrasta gesta, tropikalna puszcza.
Jedyna, jak na razie znana rzeka jest Hunberg, wyplywa ona gdzies z glebi ladu, lecz, co dziwne, nie wplywa do morza tylko zawraca dalej wglab ladu. Jezior jak narazie nie odkryto. Opowiesci schwytanych tubylcow mowia o szerokich bagnach w glebi ladu. Jak na razie tyle wiadomo, moze planowana wkrotce wyprawa w paszcze tropikalnego mollocha dostarczy nam nowych
informacji.

TUBYLCY:

Jak na razie nie odkrylismy zadnej osady tych wcielen samego Bregla. Sa bardzo agresywni, czesto napadali i palili nasze faktorie na nadbrzezu. Posluguja sie strasznie dziwnymi bronmi, posiadaja oni jakies wielkie, zelazne rekawy na kolach, ktore miotaja kamiennymi kulami. Innym ich narzedziem zbrodni jest wielki woz, w srodku ktorego zamontowane sa te zelazne rekawy. Ten woz jest bardzo ciezki do zniszczenia, jak na razie ani jeden nie zostal zniszczony. Tubylcy ubieraja sie w lekkie tuniki koloru czarno-jadowito zielonego, prawdopodobnie sa to ich barwy panstwowe. Czesto atakuja naszych z zasadzek, ich strzaly dziesiatkuja nasze oddzialy. Wrecz walcza za pomoca siekier i toporow, choc w walce nie moga dotrzymac pola naszym Schmider. Co dziwne, tubylcy posluguja sie jezykiem nieco podobnym do naszego, choc jest on bardziej
miekki i swiszczacy. Czesto do helmow maja przyczepione piora jakiegos zwierzecia, jeszcze nie wiemy co to za bestia.

HEITLAND:

Nie wiem po co mam opisywac nasz narod, lecz byl rozkaz, to pisze. Jestesmy wyslannikami naszego kaisera, Geoga. Mielismy
zbadac ta wyspe, gdyz jest ona ostatnia niezbadana wyspa w Archipelagu. Przybylismy tutaj na szerokich brendotach, czyli naszych okretach. Zalozylismy faktorie handlowe i osady na calym polodniowym brzegu Moorlandu. Przedstawicielem kaisera na tych ziemiach jest Toto von Kcramsib, ktory rezyduje w Grubedburgu, naszym swiezo zbudowanym zamku. Nasze barwy to zloto, czern oraz biel. Nasyzm godlem jest czarna glowa wpieprza na czerwonym tle, a ten wieprz pozera pomaranczowe slonce. Coz wiecej dodac? Ciezko opisywac wlasny narod, lepiej sami przyjedzcie i zobaczcie.

~Alkin Munich, sekretarz Toto von Kcramsiba.


Mechanika bedzie oparta na 7 kosciach z rozna iloscia scian. A w samej grze kierowalibysmy jednym z osadnikow. Czekam na wasze komentarze, powiedzcie sami, czy moj swiat ma potencjal czy najlepiej porzocic ten projekt.

Wasz Lowczy Kur von Hackfleish, Pan na Drakenborgu, wladca Moorland etc.

Indoctrine 26-06-2011 15:47

Tak na pierwszy rzut oka, to prędzej wygląda jak jakiś mini setting do czegoś.

Jest wyspa. Jak na wyspę spora, ale jak na państwo, malutka. Jest tam też sporo wrogich tubylców (a właściwie jacy mają być jak im ziemię zajmują?). Dysponują niezłą techniką.
Wybudowano faktorie, posterunki handlowe. Ok, co się tam produkuje i czym handluje? Aha, ten zasiedlony brzeg to dłuższa czy węższa część parówki?

Ogólnie, jak napisałem, mały setting, czemu nie. Jak na pełny system, chyba za mało...

Lowcakur 26-06-2011 16:04

Ano, wiem o tym, to jest tylko prolog prologu, lekkie wprowadzenie w swiat Moorlandu. Postaram sie dzis wyskrobac jakas mapke takiej parowki.

Cytat:

(a właściwie jacy mają być jak im ziemię zajmują?)
Historia zna wiele przypadkow, w ktorych kolonizacja przebiegala praktycznie bezproblemowo(dla przykladu, taka Australia, czy Oceania).

Cytat:

Aha, ten zasiedlony brzeg to dłuższa czy węższa część parówki?
Ta wezsza, tej dluzszej nie zdazyli nawet za bardzo zbadac.

Cytat:

ale jak na państwo, malutka
Czy ja wiem czy taka malutka? Powierzchnia na miare rozwalkowanej Polski.

Indoctrine 26-06-2011 19:08

Cytat:

Historia zna wiele przypadkow, w ktorych kolonizacja przebiegala praktycznie bezproblemowo(dla przykladu, taka Australia, czy Oceania).
Kangury i psy dingo nie są zbyt agresywne ;) Ludności miejscowej tam jak kot napłakał..

Cytat:

Ta wezsza, tej dluzszej nie zdazyli nawet za bardzo zbadac.
No właśnie. I już od razu faktorie stawiają? ;)

Cytat:

Czy ja wiem czy taka malutka? Powierzchnia na miare rozwalkowanej Polski.
Na setting ok, na system, trochę mało.. Trzeba by macierzyste kraje opisać itp..

Lowcakur 26-06-2011 19:21

Cytat:

Kangury i psy dingo nie są zbyt agresywne Ludności miejscowej tam jak kot napłakał..
Ale najezdcow na samym poczatku takze duzo nie bylo. :)

Cytat:

No właśnie. I już od razu faktorie stawiają?
Sa bardzo zaborczy. Nie bez kozery wszelakosc brzmi neico z niemiecka. :D

Cytat:

Na setting ok, na system, trochę mało.. Trzeba by macierzyste kraje opisać itp..
Wiem o tym, po prostu tylko przedstawilem moja idee, do roboty zabierac to zabiore sie po wakacjach, za pare dni wyjezdzam na polodniowe krance Europy, wiec czasu ni ma.

Indoctrine 26-06-2011 19:31

Cytat:

Ale najezdcow na samym poczatku takze duzo nie bylo.
No i ok, ale ważne jest jak dużo znajduje się tych, co przybyszów nie chcą ;)

Cytat:

Sa bardzo zaborczy. Nie bez kozery wszelakosc brzmi neico z niemiecka.
Ale też nierozsądni chyba.. Zanim dokładnie rozpozna się teren, od razu faktorie stawiać?

Przy okazji, jak długi się płynie na wyspę i jak dużo okrętów może macierz na to przeznaczyć?

Lowcakur 26-06-2011 19:54

Cytat:

Ale też nierozsądni chyba.. Zanim dokładnie rozpozna się teren, od razu faktorie stawiać?
Oni znaja ten caly cypelek, oraz gtanice wyspy, lecz nic pozatym. A faktoria w Moorland oznacza po prostu ufortyfikowany port.

Cytat:

Przy okazji, jak długi się płynie na wyspę i jak dużo okrętów może macierz na to przeznaczyć?
Macierz jest daleko, inwazja/kolonizacja kierowana jest z juz podbitych, okolicznych wysp Archipelagu. A okretow jak na razie jest sporo, na Moorlandie wyladowala tylko flota zwiadowcza.

Indoctrine 26-06-2011 22:11

Cytat:

Oni znaja ten caly cypelek, oraz gtanice wyspy, lecz nic pozatym. A faktoria w Moorland oznacza po prostu ufortyfikowany port.
Aha, no to trochę inaczej wygląda :)

Cytat:

A okretow jak na razie jest sporo, na Moorlandie wyladowala tylko flota zwiadowcza.
I to tym bardziej przemawia, za settingiem, mniejszym, ukierunkowanym na konkretne zadania, a nie na cały duży system.

Lowcakur 26-06-2011 22:24

Cytat:

I to tym bardziej przemawia, za settingiem, mniejszym, ukierunkowanym na konkretne zadania, a nie na cały duży system.
Planuje wplatac do boju caly archipelag, ktory jest mniej wiecej wielkosci Archipelagu Malajskeigo. Lecz, moze i masz racje, na poczatek zaczniejmy od takiego settingu(choc duzy system na pewno powstanie).

Indoctrine 26-06-2011 23:27

No to czekamy na jakieś dalsze informacje :)
Napisz trochę więcej o rozgrywce.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:02.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172