Cytat:
Napisał tweet
(Post 309386)
Ta cyfra sama w sobie nie ma szczególnego znaczenia (btw, tworząc grę objąłem jedną z liczb szczególnym zainteresowaniem, ale nie ma to akurat wpływu na tę dyskusję). Pisząc starałem się przyjąć jakąś tendencję w używanych przeze mnie wartości liczbowych (3, 6, 9, 12). Np. czynniki biorące udział w testach mogą mieć maksymalną wartość 9 (poziom trudności, umiejętność, atrybut). Poza tym ważne było dla mnie by oscylować wokół "przyjemnych" liczb, które łatwo się dodaje (wszystkie możliwe modyfikatory to (+/-) 1, 2, 3, 4). | W tym miejscu zacząłbym się BARDZO poważnie zastanawiać. Dlaczego? Ponieważ liczby są tylko po to, aby mechanicznie rozstrzygać konflikty w sesji RPG. Mechanicznie więc to zawsze jest kość atrybutu lub ilość kości atrybutu lub modyfikacja kością. Tutaj nie da się zastosować pierwszego sposobu (więcej niż atrybut zdane / mniej - nie zdane lub odwrotnie) - jeżeli atrybut wynosi max 9 to jaką kością rzucać test? Zawsze zostanie nieprzypisane pole kości. Drugi ze sposobów prowadzi do rzucania wieloma kośćmi tego samego rodzaju, ale coś trzeba zrobić z wynikiem rzutu i tu znów jesteśmy w punkcie poprzednim, bo metoda sumowania wyniku rzutu jest tutaj w ogóle bez sensu (po rzuceniu 7 kościami średni wynik na d6 to jakieś 23). Pozostaje tylko mechanika 1 kości, w której sumuje się wszystkie atrybuty, cechy oraz bonusy i do tego dorzuca określoną kość. Tylko to wymaga ciągłego manewrowania stopniem trudności testu, bo postać początkująca ma powiedzmy 6+rzut kością, a rozwinięta 16+rzut kością.
Więc zgadzam się - na dyskusję JAK zapisać parametry na karcie ta cyfra nie ma wpływu. Nie zapominajmy jednak PO CO się je zapisuje; a tutaj to ma już fundamentalne znaczenie...:p
Kości są takie, a nie inne i nie sądzę, abyś był w stanie do autorki wyprodukować nietypowe kości - nie wspominając nawet, że np. trzyścian foremny nie istnieje. Tworzenie ładnego zapisu parametrów, które nie dają się wykorzystać jest sztuką dla sztuki. RPG jest do grania, nie do oglądania. Najpierw mechanika, a potem sposób zapisu... :-| |