lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Strategia PBF (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/11697-strategia-pbf.html)

Chudy1551 18-09-2012 22:12

Strategia PBF
 
Witam. Tworzę system strategicznej gry forumowej. Staram się stworzyć coś w miarę przystępnego i możliwego do prowadzenia przez jedną osobę (czyli "mała" ilość szczegółowych statystyk bądź innego zalewu cyfr i informacji).

Co do samej gry. W założeniach może przypominać znaną grę Civilization. Gracze wcielają się w "ducha narodu", który przewodzi swoją nacją na przestrzeni lat. Głównym celem gry jest stworzenie imperium, które przetrwa określoną liczbę tur bądź wykonanie zadań pobocznych takich jak zdobycie określonej liczby różnych osiągnięć. System stawia na jak najmniejszą liczbę mikro zarządzania, skupiając się na makro zarządzaniu. Rozgrywka zaczyna się od etapu plemion (gracz rządzi plemionami - nie jednym plemieniem - które technicznie tworzą jedną nację) a skupia na rozwoju republik bądź monarchii (zależne od obranej ścieżki) z możliwością utworzenia cesarstwa i koniecznością dążenia do imperium (chyba, że zasady są inne). Państwo opiera się na 4 głównych parametrach punktowych, jakimi są Bogactwo, Potencjał, Gospodarka, Nauka. Odzwierciedlają one ogólny stan skarbca, ludności z jej możliwością stawienia się do walki, rozwoju gospodarki oraz prędkość wdrażania nowych rozwiązań technologicznych. Gra opiera się na systemie turowym. Dwie tury stanowią porę roku więc osiem to cały rok. W ciągu jednej tury można wykonać określoną liczbę akcji, które dzielą się na akcje militarne, gospodarcze, naukowe oraz państwowe. Liczba możliwych akcji zależy od państwa, które się stworzyło czyli od wybranej (po fazie plemiennej) formy rządów (monarchia lub republika) oraz rodzaju reżimu (demokratyczny, autorytarny, totalitarny). Każdy z nich daje określone bonusy do standardowej puli, która dla każdego gracza jest taka sama.

Każda z tych gałęzi jest istotna dla rozwoju toteż należy balansować między nimi z nich. Dla przykładu: mapa podzielona jest na prowincje, które zajmują gracze. Każda z nich generuje punkty bogactwa (docelowo 1 lecz możliwe jest, że więcej ze względu na wydarzenia losowe). Zbyt duża ilość prowincji wpływa jednak negatywnie na rozwój państwa dlatego wymagana jest odpowiednia technologia w dziedzinie administracji, która umożliwi łączenie trzech prowincji w jedną dzielnice. Wpływa to jednak na generowane pieniądze. Trzy prowincje dają przychód 3 punktów bogactwa zaś jedna dzielnica 2 punktów bogactwa umożliwiając jednak dalszą ekspansję. Nad dzielnicami stoją wyżej regiony zaś na samym szczycie prefektury, które tworzyć może tylko nacja o statusie imperium.
Co do walk obmyślam jeszcze sposób ich prowadzenia tak aby nie opierała się na dwudziestu wartościach przypisanych do jednej jednostki ale na zróżnicowaniu kilku typów jednostek z prostymi wartościami, gdzie na statystyki jednostek wpływ ma nie władca ale technologie oraz ogólny typ państwa i panujące w nim zwyczaje.

Anonim 19-09-2012 10:21

Cytat:

Napisał Chudy1551 (Post 377609)
Witam. Pracuję nad mechaniką strategii PBF. Jest to pomysł świeży i wymagający pracy. Trafiłem na to forum ponieważ nie mam w swoim otoczeniu osób interesujących się strategiami a już na pewno chcących pracować nad jakąś. Czy to forum na to umożliwia? Widziałem w porzuconych projektach jakąś strategię więc pomyślałem, że spróbuję. Nie wiem tylko za bardzo gdzie mógłbym zacząć z ewentualną rekrutacją bądź opisem.

System należy tworzyć samodzielnie, a do jej testowania będą potrzebni ci gracze. Zaczynanie czegokolwiek od zwoływania pospolitego ruszenia jest błędem. Masz pomysł - spisz go, podaj tutaj, ktoś go oceni, a następnie zrób rekrutację to może ktoś się zgłosi do gry. Błędy wyjdą w praniu.

Oczywiście może znajdzie się tu ktoś kto zechce ci pomóc, ale nawet nie bardzo wiem w czym. Potrzebujesz raczej recenzetów i graczy testujących zasady.

Chudy1551 19-09-2012 12:21

Oczywiście, że zacznę jakąkolwiek rekrutację dopiero wtedy kiedy skończę tworzyć mechanikę do gry. Chciałem się tylko rozeznać czy na tym forum tego typu gry też mogą mieć miejsce.

Radagast 19-09-2012 12:52

Jak najbardziej, choć bliżej temu do planszówek niż RPG. Przy czym jak na razie wszystkie gry, o których mi wiadomo, które wymagały prowadzenia przez gracza więcej niż jednej postaci (a nacja to bez wątpienia więcej niż jedna postać) zakończyły się fiaskiem. Jeżeli mechanika rzeczywiście będzie prosta, to może uda Ci się przerwać tę złą passę.

Chudy1551 19-09-2012 13:28

Nację gracza nazwałbym zbiorową jedną postacią. Oczywiście, jeżeli chodzi o kwestie militarne to fakt faktem kieruje się swoimi oddziałami na mapie strategicznej jednak ich liczba w założeniu nie będzie problematycznie wielka zaś będzie to tylko jeden z kilku sposobów osiągnięcia głównego celu rozgrywki. Całość chcę oprzeć na prostych zasadach, wyżej wspomnianych kilku możliwościach prowadzenia rozgrywki oraz całości nie przekraczającej około 20 tur tak aby nie ciągnęło się to w wieczność a postęp rozgrywki był widziany z tury na turę. Zależy mi na odpowiednim rytmie rozgrywki oraz dowolności tak aby za każdym razem można było grać zupełnie inaczej.

Anonim 19-09-2012 14:02

Proponuję na początek uprościć wojnę, aby nie było map strategicznych. Spróbuj zrobić bez tego, a potem to dołączyć. Mapa strategiczna element wojny wydłuży niesamowicie.

Chudy1551 19-09-2012 15:03

Mapa strategiczna jest akurat ważnym elementem. To na niej widać cały rozwój graczy i ich nacji a także oznaczone są cele. Nie uważam aby miała ona wydłużać rozgrywkę jeśli odpowiednio się ją przygotuje.

Anonim 19-09-2012 17:52

Cytat:

Napisał Chudy1551 (Post 377708)
Mapa strategiczna jest akurat ważnym elementem. To na niej widać cały rozwój graczy i ich nacji a także oznaczone są cele. Nie uważam aby miała ona wydłużać rozgrywkę jeśli odpowiednio się ją przygotuje.

Pamiętaj, że tak w grze na żywo gdzie można przesuwać żetony i inne oznaczenia. Grając przez internet nie mamy takich możliwości i ruszenie jednego pionka o dwa pola może trwać dzień, a nawet dwa. Bierzesz to pod uwagę? Chyba, że będzie jakaś wersja do wydrukowania czy coś takiego - jakieś google painty czy cośtam na czym się nie znam.

Chudy1551 19-09-2012 19:41

Jest jedna główna mapa, na której widać rozwój gry. Jest etap kiedy "zbieram" tury czyli każdy z graczy wysyła mi swoje rozkazy a następnie ja wcielam je we wcześniej ustalonej kolejności. Po wcieleniu wszystkich rozkazów zmieniam wygląd mapy i wrzucam na nowo. Wszystko to nie zajmuje mi stosunkowo długo czasu gdyż w ten sposób chcę opracować mechanikę abym nie "zarżnął" się prowadzeniem takiej sesji.

Anonim 21-09-2012 09:52

No to nie pozostaje ci nic innego jak pokazaniem nam tej mapy.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:07.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172