lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Testowanie mechaniki do wiedzmina (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/16379-testowanie-mechaniki-do-wiedzmina.html)

Bonifacy 11-08-2016 21:55

2/ Sprawiasz wrażenie kogoś kto, by oczekiwał tych 10 rzutów na jeden atak. No trudno. :) Kończę ten wątek z tobą, bo w moim mniemaniu nie dodajesz pomysłów tylko robisz koncert życzeń.
3/ Proszę nie przeinaczaj moich pytań więcej. Grałem w dnd zaklinaczem i nawet udało mi się wyexpic jakiś tam poziom zanim przerzuciłem się na inną postać. I powiem ci ze taka np. "zamiana energii" (chyba dobrze pamiętam) pasuje do dnd. A nie mam pojęcia jak to wpasować do wiedźmina głownie za sprawa rożnych rodzajów many. Czerpiąc energie ognia i rzucając kule ognista nagle się zamieni w kule lodu? No chyba nie w tym systemie.
4/ Po czym pojechałeś? Albo dobra nie spamuj. :)
5/ ? :)

Mi się podoba taka forma. Bo po co wymyślać/liczyć coś, a później usłyszeć "e to zupełnie ni jak nie ma się do tego systemu, myśl dalej". No na razie doszedłem do wniosku, że porozumienie się z ludźmi co jest fajne dla systemu będzie trudniejsze niż myślałem. :P Oczekiwałem raczej czegoś w rodzaju "dołóż pomysł", a nie zawodów kto lepiej zjedzie drugiego...


----

Podoba mi się post Anonima: No też koncert życzeń, ale przynajmniej zdroworozsądkowa uwaga.

A i proszę moderatorów o przeniesienie wątku do "Systemy autorskie" (czy coś podobnego), z rekrutacją to już nie wiele ma wspólnego...

Bonifacy 10-11-2018 19:50

PO WIELKIEJ PRZERWIE:


Cytat:

Atrybuty podstawowe: Podstawowe możliwości postaci, które trzeba rozwijać poprzez umiejętności. (Max 4) (4|20) 12 pkt
CECHY:
Budowa = Możliwość zbudowania masy mięśniowej, ewentualnie fałd tłuszczu.
Zwinność = Ogólna motoryka ciała.
Intelekt = Szybkość i jakość myślenia.
Percepcja = Zdolność do obierania bodźców z otoczenia.
Determinacja = Wytrzymałość psychofizyczna oraz umiejętność postawienia na swoim.

Atrybuty obronne: Podstawowa obrona postaci wynikająca z jej możliwości. Nie mogą przyjmować wartości mniejszej niż 0 (MAX 7+ MAGIA+SPRZĘT)
Czujność = Intelekt + Percepcja; Kojarzenie faktów. (smak, węch, dotyk)
Bystrość = Zwinność + Percepcja; Uniki ze zmysłów (wzrok, słuch, równowaga)
Obycie = Intelekt + Determinacja; Obrona społeczna przed wmawianiem, strachem itp.
Heroizm = Budowa + Determinacja; Obrona przed bólem i talentami
Wzór: Atrybut dodatkowy = Atrybut podstawowy + Atrybut podstawowy - Jeden

Atrybuty pomocnicze:
Zdrowie = 15 + (Budowa x 3) = (18|21|24|28)
Potęga = Zwinność + Determinacja

Umiejętności: (MAX 7) (7|35) 21 Zdatności 35
Wysportowanie: Obrazuje ile czasu postać poświęciła na ćwiczeniu własnej kondycji fizycznej
Zdatności: Pływanie, Wspinaczka, Atletyka, Wigor, Łucznictwo, Kusznictwo, Strzelanie [Z czego?], Spostrzegawczość, Walka bez broni, Akrobatyka, Walka bronią białą [Jaką?], Uniki
Wędrówka: Umiejętności które można uzyskać będąc w drodze.
Zdatności: Znajomość [Teren], Zielarstwo, Krycie się, Zasadzki, Tropienie, Śledzenie, Opieka nad zwierzętami, Pierwsza pomoc, Kierowanie [Czym?]
Wykształcenie: Ogólna wiedza i umiejętności teoretyczne.
Zdatności: Wiedza [Jaka?], Umiejętność [Jaka?], Czytanie i Pisanie [Język], Znajomość [Czego?], Sztuka wojenna, Medycyna, Alchemia
Kultura: Tajniki komunikacji ze „swojakami” i dostęp do dóbr w swojej klasie.
Zdatności: Retoryka, Lingwistyka [Język], Etykieta [Ród], Cwaniactwo [Gdzie?], Targowanie się, Rasy [Jaka?], Dowodzenie, Urok osobisty, Wywieranie wrażenia, Aktorstwo, Empatia, Znajomości [Jakie?], Ekonomia, Negocjacje
Talent: Indywidualne zdolności postaci.
Zdatności: Magia [Rodzaj], Manewr [Rodzaj], Rzemiosło [Rodzaj], Sztuka [Rodzaj], Modlitwa [Jaka?]
O takie cos mam:

Rzucanie: Cecha + Um + Sprzęt = ST
Zdatności omijają modyfikatory trudności
I trzeba wyrzucić ST bądź mniej żeby test się udał.


Testów spornych i walki na razie nie mam, ale liczę na jakaś przyjazna dusze która mi przemówi do rozsądku i będzie łatwiej coś wymyślić.

archiwumX 17-08-2019 00:58

Testy walki mogłyby wykorzystywać atrybut obronny jako ujemny modyfikator do ST. Dla testu spornego ten modyfikator brałby się z wzoru Cecha + Um + Sprzęt przeciwnika.
Z kolei do wyliczenia modyfikatora od pomocników proponuję wzór (Cecha + Um + Sprzęt) pomocnika / liczba postaci zmagających się z danym zadaniem.

A co do zasady omijania modyfikatorów zdatnością... to proponuję ją stosować tylko wtedy postaci nikt i nie przeszkadza.

Bonifacy 12-10-2019 00:21

Cytat:

Atrybuty podstawowe: Maksymalne możliwości postaci, które trzeba rozwijać poprzez umiejętności. (Min 1, Max 6) (6|30) 21 pkt
Budowa = Polaczenie siły i wytrzymałości postaci.
Zwinność = Ogólna motoryka ciała.
Intelekt = Szybkość i jakość myślenia.
Percepcja = Zdolność do obierania bodźców z otoczenia.
Determinacja = Wytrzymałość psychofizyczna oraz umiejętność postawienia na swoim.


Atrybuty obronne: Podstawowa obrona postaci wynikająca z jej możliwości.
Wzór: Atrybut dodatkowy = (Atrybut podstawowy + Atrybut podstawowy)/2 (Zaokrąglamy w górę)

Czujność = Intelekt + Percepcja; Kojarzenie faktów. (smak, węch, dotyk)
Bystrość = Zwinność + Percepcja; Uniki ze zmysłów (wzrok, słuch, równowaga)
Obycie = Intelekt + Determinacja; Obrona społeczna przed wmawianiem, strachem itp.
Heroizm = Budowa + Determinacja; Obrona przed bólem i talentami

Atrybuty pomocnicze:
Zdrowie = (Budowa x 4) x modyfikator zdrowia rasy; To ile obrażeń jest postać w stanie przyjąć.
Moc = (Zwinność + Determinacja) x modyfikator z rasy; Energia postaci do wykonywania różnych akcji
Akcje = (Budowa + Zwinność) x modyfikator rasy; Ile postać może wykonać czynności w jednej turze.
Udźwig = Budowa x modyfikator rasy; To ile postać potrafi udźwignąć.
Cytat:

Wysportowanie: Obrazuje ile czasu postać poświęciła na ćwiczeniu własnej kondycji fizycznej
Zdatności: Pływanie, Wspinaczka, Atletyka, Wigor, Strzelanie [Z czego?], Spostrzegawczość, Akrobatyka, Style walki [Jakie?]
Wędrówka: Umiejętności które można uzyskać będąc w drodze.
Zdatności: Przetrwanie [Teren], Zielarstwo, Krycie się, Zasadzki, Tropienie, Śledzenie, Opieka nad zwierzętami, Pierwsza pomoc, Kierowanie [Czym?]
Wykształcenie: Ogólna wiedza i umiejętności teoretyczne.
Zdatności: Wiedza [Jaka?], Rzemiosło [Jakie?], Czytanie i Pisanie [Język], Znajomość [Czego?], Taktyka, Medycyna, Alchemia, Astrologia, Ekonomia
Kultura: Tajniki komunikacji ze „swojakami” i dostęp do dóbr w swojej klasie.
Zdatności: Retoryka, Lingwistyka [Język], Etykieta [Ród], Cwaniactwo [Gdzie?], Targowanie się, Rasy [Jaka?], Dowodzenie, Urok osobisty, Wywieranie wrażenia, Aktorstwo, Empatia, Znajomości [Jakie?], Negocjacje
Aktywa: Indywidualne potencjały postaci nie związane z nią samą tyko stanem posiadania.
Zdatności: Status, Mienie, Schronienie, Znajomości, Świta, Zasoby, Sława
Cytat:

Przykład:
Jerdan chce rozbić obóz w trudnych warunkach jesiennej zawieruchy. Ma następujące ustawienie: Zwinność 7, Wędrówka 4, Przetrwanie [Las] 3 więc rzuca 3 kostkami z modyfikatorem do zwykłego stopnia trudności (9) + Trudne (3) co, by dawało 12, jednak zostaje to obniżone do zwyczajowego 9 dzięki umiejętności (4). Nie ma potrzeby ograniczać liczby kostek ponieważ cecha jest większa niż zdatność. Przy wynikach 4, 5, 9 uzyskał jeden sukces co pozwoliło mu na rozbicie obozu i rozpalenie małego ogniska. Jednak gdyby wyrzucił 10, 11, 12 to obóz byłby zdany nawet do ugotowania porządnego posiłku i dobrego wypoczynku w nocy.
Holtar chce wytropić jelenia, ale nie ma zdatności tropienie i jego wędrówka przyjmuje wartość 4. Ma zatem jedna kość o stopniu trudności 4 i jeśli mu szczęście dopisze wyrzuci 4 lub mniej, a to się przełoży na jeden marginalny sukces.
Zendor wdał się w bójkę i chce zwyczajnie uderzyć swojego oponenta pięścią. Jego cechy to Zwinność 5, Wysportowanie 6, Walka wręcz 5, a Bystrość przeciwnika to 4. Więc jeśli przeciwnik nie zdecyduje się wydać kostek w swojej turze na obronę tego ataku to przy rzutach 5, 7, 10, 9, 12 uzyskuje 3 sukcesy a to się równa [2 (obrażenia pieści) * (3 (liczba sukcesów) - 2 (pancerz przeciwnika) – 0 (udany rzut bystrości)] 2 obrażeniom.
A może coś takiego?

Klebern 15-10-2019 21:39

Bonifacy, a jaki styl mają mieć przygody w Twoim Wiedźminie? Bo to jest najistotniejsza kwestia, dopiero potem można wybrać mechanikę. Czy mają być bardziej dark, czy bardziej adventurer czy typowy heroik, czy ma przebijać siermiężność, gdzie chłop z widłami to poważny wróg dla doświadczonego bohatera.

Rzuć może kilka słów o konwencji.

Bonifacy 15-10-2019 22:15

Właściwie nie jestem obeznany w tych słowach których użyłeś i nie wiem jak maja wpływać na mechanikę. Ale mechanika ma być w miarę realistyczna, gdzie każdy chłop z widłami ma szanse pokonać nawet doświadczonego, ale nie uzbrojonego bohatera. W końcu tu się walczy o życie. Popularne mogą być pojedynki do pierwszej krwi, albo coś podobnego. W kocu w wiedźminie byli ludzie którzy dorównywali, a czasem przewyższali trochę słynnych łowców potworów.
Jeśli chodzi o magie to niestety nie będzie tak dokładna z podziałem na moce itp itd. Za dużo liczenia. Czarodziej będzie miał pule możliwości do wykorzystania w rożny sposób, a MG będzie ustalał ST poszczególnych czarów. Chociaż wiele musze przemyśleć w temacie.
W ogóle z tej mechaniki do wiedźmina zrobił się uniwersalny system. (Mam tabelki na bron palna i laserowa) Pokazuje tu tylko część swojej pracy.

Klebern 15-10-2019 22:54

Jeśli chodzi o konwencję Wiedźmina taką z książek, to był typowy heroic fantasy. Owszem były osoby, które przewyższały umiejętnościami wiedźminów, ale to nie były zwykłe osoby. To były bardzo doświadczone. Zwykły chłop nie miał nawet co startować do wiedźmina, nawet jeśli ten klęczał, miał związane ręce i zasłonięte oczy.

Moja rada, nie rób typowego polskiego jesienno-gawędowego erpega. W takie coś nawet w Polsce nie chcą już grać.

Możesz zrobić erpeg, w którym śmierć jest częsta, ale tą śmierć może zadać dopiero coś, co jest wyzwaniem dla danej postaci gracza, a nie byle kocmołuch z widłami.

damian332 09-12-2019 07:22

Moim zdaniem to bardzo dobrze że jakakolwiek dyskusja w tym wątku jest.Gorzej by było jakby dyskusji nie było.

__________________________________________________ ____
https://ciagutek.pl/pomoc-drogowa-marki/

Bonifacy 09-07-2020 16:53

Podbijam.

Bonifacy 13-02-2021 13:35

Zapraszam wszystkich chętnych do wzięcia udziału w testowaniu nowego systemu RPG.
https://discord.gg/UBeywnzhGW


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:27.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172