Świat Światła Koncepcja: świat pełen światła, wiary, sprawiedliwości Antagoniści: świat mroku, wymiary zła (dostępne przez przejścia); ciemne, ukryte miejsca Świata Światła (jak tawerny, składowiska, itd.) Sprzymierzeńcy: Nieboskłonowie, Elianci (potężni magowie działający przez wiarę) System religijny: duchowość; wiara w jedność i wspólnotę, wszystkie oficjalnie, istoty wyznają tę "religię" (nazywają to Duchowością). System religijny antagonistów: różne kulty, czasami wyznawanie samego siebie; sprzeciw wobec Duchowości. Tutaj cały świat jest pełen światła - sprawiedliwości, miłosierdzia i pomocy. Tutaj mniejszością, małymi niedobitkami jest "ciemność". Język wspólny: Jedenorod. Język antagonistów: Saakham, plus sekretne języki oraz wiele licznych języków rasowych, a także tzw. paplanina - języki wymyślone przez pojedyncze osoby, służące do komunikowania się z... samym sobą. Świat typowo fantasy. Heroic? Raczej inny gatunek; tu każdy jest normalnie bohaterski. Wyjątki są meliny, szczeliny, przejścia, inne. Oczywiście poziom postaci jest zwykły - tylko ich morale są niesamowicie, niezwykle i nadnaturalnie wysokie. Kodeks jest wspólny. To Duchowość, racja słuszności, miłosierdzia i sprawiedliwości. Gatunek istot żyjących w Świecie Światła nazywa się narodem. Każdy ma odrębne, powszechnie szanowane, tradycje i zwyczaje. Są także jednolite obyczaje dla każdych. Gatunek potworów nazywa się tutaj rasą. Kolejna niespodzianka: człowiek tutaj jest... rasą. Tzn. jest potworem (bardzo zmiennym w charakterze). Oczywiście, świat to planeta; posiada trzy kontynenty: Molken, Turmil, Welgod. Największy jest Molken i zajmuje około 39% całej planety, położony jest centralnie na środku globu (obejmuje szerokości geograficzne od połowy półkuli północnej do połowy półkuli południowej, od zachodniej połowy do połowy wschodniej), Turmil i Welgod są podobne do siebie w wielkości, z tym, że Welgod jest trochę mniejszy. Turmil leży bardziej wysunięty na południe, oddzielony przez liczne morza oraz ocean, za to Welgod przylega do Molken, ale tylko górami - reszta jest oddzielona wodami. Taki kontynent został nazwany Molkgod. Lądy tu zajmują aż 70%. Pod ziemią płynie jednak o wiele więcej razy wód: dlatego na lądzie są liczne, piękne jeziora oraz jaskinie. Dużo terenu zajmują też góry, dużo lasy, ale na samym Molken jest mało lasów, za to Turmil jest w nie obfity oraz Welgod na wybrzeżach. To odnośnie propozycji wspólnego systemu autorskiego na forum. Co o nim myślicie? Specjalnie przedstawiłem go tutaj, w krótszej wersji, by dać Wam też miejsce oraz możliwość dołączenia się do pisania oraz tworzenia grafik. :-) |
Ambitne. Widzę jednak jeden problem - jak opiszesz skomplikowane stosunki społeczne w Narodzie? Wszak relacje owe u ludzi znamy doskonale, czerpiemy ze średniowiecza i innych epok (zależnie od systemu). Jak to rozwiążesz? To gigantyczn praca - zwyczaje, architektura, strój, codzienność... |
Metoda od konceptu do opisów. :-) Narody mam już obmyślane. Pomocy potrzebowałbym przy rasach - potworach. ;-) |
Świat Cienia już jest gotowy - po co robić nowy ;) ;) Sugeruję impet twórczy skierować w łatanie dziur :) |
Tyle, że jakby na to nie patrzyć, to jest zupełnie inny projekt. ;-) |
To był w zasadzie żarcik - wszak odstawiłem prace nad Cieniem... Zdechł pies. |
No tez muszę stwierdzić że ambitny pomysł. Cytat:
|
Cytat:
Mogą być chaotycznie. Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:19. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0