lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Gothic RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/3607-gothic-rpg.html)

Yaneks 19-07-2007 17:23

Najważniejsza jest wersja "Alpha", czyli gra tuż po ukończeniu jej. Wtedy powinieneś sam sprawdzić system pod kątem grywalności, wciel się w gracza, zastanów się, czego ty byś oczekiwał od systemu tego rodzaju.

Bartolini 19-07-2007 19:10

Pomysł ciekawy, ale świat bym nieco zrobił groźniejszym, bo w wersji RPGowej to drużyna sobie będzie radzić za łatwo (mag zamraża wszystko wokół rzuca jeszcze coś zadające obrażenia i przy końcu czasu zamrożenia znowu zamraża, reszta, czyli wojowie zabijają zamrożonych). I trzeba coś wymyślić na osłabienie magów, bo zamrożenia + drużyna wojów czynią z nich za mocną drużynę (50 orków walczących wręcz to nie problem). Choć z drugiej strony np. czar spowolnienie czyni magów jednostką nieliczną (jeden mag wystarczy grupie wojów), co wg. mnie jest dobre. Z chęcią mogę pomóc w tworzeniu systemu. Moje gg 7914767.

Ra6nar 20-07-2007 00:24

Cytat:

Piszesz o wjeżdżaniu z wersją testową, a dopiero chyba zaczynasz. Pamiętaj, że robienie systemu RPG to nie jest zajęcie na tydzień, ani nawet na miesiąc.
Hmmm...no i wychodzi mój brak inteligencji, gdyż nie widzę związku ;P Nigdzie nie napisałem przecież niczego w rodzaju 'jutro wychodzi testowa wersja systemu'

Cytat:

Pomysł ciekawy, ale świat bym nieco zrobił groźniejszym, bo w wersji RPGowej to drużyna sobie będzie radzić za łatwo (mag zamraża wszystko wokół rzuca jeszcze coś zadające obrażenia i przy końcu czasu zamrożenia znowu zamraża, reszta, czyli wojowie zabijają zamrożonych). I trzeba coś wymyślić na osłabienie magów, bo zamrożenia + drużyna wojów czynią z nich za mocną drużynę (50 orków walczących wręcz to nie problem). Choć z drugiej strony np. czar spowolnienie czyni magów jednostką nieliczną (jeden mag wystarczy grupie wojów), co wg. mnie jest dobre.
W tym systemie można zapomnieć o stworzeniu sobie wojownika, maga czy kogoś zajmującego się jeszcze czymś innym na samym początku gry. Pole 'Gildia' na karcie postaci pozostaje przez jakiś czas gry puste.

Ra6nar 21-07-2007 00:28

Dzisiejszy dzień minął mi pod znakiem przemyśleń o mechanice. Spojrzałem na to co już wymodziłem i stwierdziłem co następuje: 'no dobra, fajnie da się w to grać, ale czemu to takie sztywne?' No i właśnie, wtedy nadeszła masa dylematów, do głowy zaczęły mi przychodzić takie rzeczy jak mechanika przymiotnikowa, superrealistyczna mechanika walki itd. Nie ukrywam, że się zaplątałem w sieci tych pomysłów. Poczytałem kilka artów odnośnie tworzenia autorskich rpg i stwierdzam, że najpierw potrzebuję jednak świata, a potem mechaniki, którą będę mógł dopasować do realiów już stworzonego wcześniej uniwersum. Do Was, drodzy użytkownicy mam jedną prośbę. Mianowicie chciałbym abyście udzielili mi Waszego zdania na temat mechaniki. Jaką chętniej byście widzieli do systemu było nie było tworzonego głównie na potrzeby PBF. Czekam na jakieś wskazówki.
Pozdrawiam

p.s:. proszę o powagę i nie odchodzenie od rzeczy, poprzez niedojrzałe posty typu 'i tak ci się nie uda'. Na to był już czas, teraz to już za późno :>

Yaneks 21-07-2007 08:35

W mechanice powinieneś opisywać przede wszystkim rodzaje rzutów, jakie kości są do nich potrzebne, przyczyny, skutki. Oprócz tego ważna jest karta postaci, czyli rodzaje cech, umiejętności i zdolności, a także ekwipunek: obciążenie, korzyści, niekorzyści. Rodzaje ruchów, ataków, ich długość. No i oczywiście magia, rodzaje zaklęć, żywioły/tradycje magii, czas rzucania itp.

Ra6nar 21-07-2007 12:48

Mmmm...jasne, wiem jak ma wyglądać opis mechaniki, pytam jedynie jaki typ mechaniki WAM najbardziej by pasował. W końcu z tego systemu będzie się korzystało głównie w sesjach typu PBF

Yaneks 21-07-2007 14:58

Nie za bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc: Jaki typ...?. Czy chodzi Ci o typy DnD, WFRP itp? Jak dla mnie typ WFRP, bo jest prostszy.

Ra6nar 21-07-2007 16:45

Nie za bardzo wiesz o co mi chodzi? Już pisałem ale napiszę jeszcze raz, chodzi o to czy wolisz system liczbowy czy przymiotnikowy ;)

Arango 21-07-2007 16:57

Jesli pod przymiotnikowy rozumiesz skalę od np słaby/beznadziejny po mistrzowski/specjalista :wink: to według mnie na PBF lepszy jest przymiotnikowy.

Mam nadzieję, ze dobrze zrozumiałem. :)

W koncu w PBFach kładzie się nacisk głównie na opisowość działań, nie za bardzo jest tu miejsce na "turlactwo".

Yaneks 21-07-2007 17:58

Nie zgodzę się z Arango.
Powinieneś zrobić oba jako opcjonalne, aby MG mógł dostosować je do potrzeb graczy.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:13.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172