Ale narobiłeś tego patałajstwa. W każdym razie chętnie pomogę. (zrobić ci mapę? ; D) Co do mechaniki to uważam że lepszy jest 1 pomysł (Atak i Obrona). Problem z uszkodzeniami można rozwiązać rzutem k6. 1-3 umiera, 4-6 żyje. Jeśli chodzi o konnicę to mogą dostać + do ataku jeśli walczą z piechotą. |
Cytat:
Żeby stworzyć sobie mechanikę powinieneś najpierw ustalić co będzie dla ci9ebie podstawą a dopiero potem w oparciu o to powoli tworzyć całą resztę. Ja radziłbym na początek wymyślić podział jednostek, bo piechota, kawaleria, łucznicy, magowie to stanowczo za mało jak na bitewniaka. Potem ustalasz ile statystyk będziesz potrzebował np. atak, obrona, szybkość itd., następnie przypisujesz odpowiednie wartości do odpowiedniego oddziału i masz jako takie podstawy. Dopiero wtedy brałbym się za dopasowywanie do tego zasad specjalnych, wpływu czarów, itp. ;) |
MrYasiu - to nie były dwa oddzielne pomysły. KAŻDA Jednostka ma Atak( ilosć obrażeń którą zadaje), Żywotność( ilosć obrażeń, króre jest w stanie zniesć) Oraz Odporność i Siłę (zmniejszenie lub zwiększenie ilości obrażeń o ileś procent, wyliczone wg wzoru podanego wcześniej) John5, "bo piechota, kawaleria, łucznicy, magowie to stanowczo za mało jak na bitewniaka. " Ale to ma być przejrzyste a nie za skomlikowane. Oczywiście, te kategorie będą jak i dodam inne, n.p lekka kawaleria, zwiadowcy, altyleria, ale nie zamierzam dokonywać zbyt dużo podziałów jednostek, chyba że w pojedyńczych przypadkach jednostek ( szaman będzie innym typem maga niż nekromanta). Chciałbym jednak uniknąć sytuacji w typie Żołnież - lekkozbrojny -ciężkozbrojny -- z tarczą i bronią ręczną --z bronią dwuręczną --- miażdżącą ---tnącą i.t.p....... |
nie chodzi tutaj aż o takie rozbudowanie, ale jednak taki słaby podział nie sprzyja grze i daje mało możliwości strategicznych. Bo przecież np. żołnierz walczący włócznią w lekkiej kolczudze będzie walczył inaczej niż odziany w zbroje płytową wojownik z ciężkim toporem. |
Ale jeśli jest dużo uzbrojenia do wyboru to tym lepiej. Najlepiej było by to uprościć dając po prostu że np. taki szkielet ma +20% obrażeń od broni miażdrzonej. Kawaleria ma 20% przeciwko piechocie bo szarżuje. A gość z włąucznią ma 20% na kawalerię. W miarę proste i chyba przejrzyste w mechanice. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:39. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0