lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   Mechanika Autorska (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/7109-mechanika-autorska.html)

xeper 29-03-2009 14:44

Matyjasz, to co piszesz ma sens ;)

Ja kiedyś stworzyłem mechanikę do któregoś z moich wczesnych systemów autorskich i zastosowałem schemat testu: wartość umiejętności przeciw stopniowi trudności określanemu przez MG (+/- ewentualne modyfikatory). Z tego co pamiętam umiejętności miały następujące stopnie:
podstawowy, niski, średni, zaawansowany, wysoki, mistrzowski.

Natomiast ST testu mógł być:
banalny, prosty, przeciętny, trudny, bardzo trudny oraz (niemal) niemożliwy.

Przez jakiś czas graliśmy na tym, nie powiem w miarę udanym schemacie i się sprawdzało.

W sprawie atrybutów powiem tak: mamy pięć atrybutów (cech)- siła, sprawność, budowa, inteligencja i mądrość - niech każdy z nich mieści się w przedziale 1-10 i dajmy do rozdzielenia około 25 punktów. Jeśli rozdzielimy je po równo na każdą cechę to dostaniemy przeciętniaka.

I zapytam jeszcze o system doświadczenia i awansu. Czy planujesz system bezpoziomowy czy poziomowy?

Solfelin 29-03-2009 15:16

Hmmm, wydaje mi się to zbyt zakostkowane... ;-)

Co do przykładu z tym pierwszym lepszym złodziejem, chyba warto zauważyć, że złodziej jest nie tylko słabszy, bo jeszcze jest bardziej zręczny i zwinny - co czyni go odporniejszym na ciosy poprzez jego uniki.
Zatem walka jest jeszcze bardziej niezrównoważona - i cóż, także na korzyść złodzieja. Co z tego, że wojownik ma siłę, skoro złodziej ma zręczność?

Może by też bardziej pomyśleć właśnnie o tych przeciwstawnych umiejętnościach.

Co do samego storytellingu, to wystarczy tylko brać pod uwagę wartości umiejętności oraz cech (np. sprawność 20, to można coś zrobić, albo nie można), plus pomysł z kostką 6k - jednak taka kostka 6k tylko do rzutu na szczęście (przykładem rzut na sprawność, wartości od 2-6 dodają taką wartość do wartości cechy, przy czym 1 odejmuje -6 od danej cechy w pojedynczej akcji) i do niczego innego - bez turlania w innych wypadkach.

Taka mechanika byłaby chyba za prosta.

Zresztą, może napiszę o prostej "mechanice losu" w oddzielnym temacie. ;-)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:07.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172