lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Autorskie systemy RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/)
-   -   2Dice mechanika do RPG (http://lastinn.info/autorskie-systemy-rpg/8101-2dice-mechanika-do-rpg.html)

refi 13-10-2009 19:55

2Dice mechanika do RPG
 
Chciałbym wam zaprezentować moją mechanikę(w trakcie tworzenia).

KOŚĆI
System używa podstawowo 2 kości: d12 i d20.
Można skorzystać z d8(kość szczęścia, o czym więcej dalej i tutaj, na moim forum).
Do zadawania obrażeń najlepsza będzie d4(np. aby zadać 0-3 obr rzut to d4-1).
Warto mieć d%(dwie d10) do losowania cech w przedmiotach.
Kości opiszę dokładniej w poszczególnych zasadach.


PODSTAWOWY TEST:
Podstawowy test potrzebuje 2 kości(można zmodyfikować zasady):
-d12
-d20
Za dokładną wartość(max) dostaje się 2 sukcesy
Za mniej niż max dostaje się 1 sukces
Aby zdać test trzeba mieć co najmniej 2 sukcesy

Przykład: Otwieranie zamka
Udane
Złodziej ma 5 poziom zręczności i 3 poziom Zabezpieczeń. Zamek jest na poziomie Prosty(+2 do max oczek na kości umiejętności i +5 do max oczek na kości cechy), czyli:
d20 =max. 10(5+5)=> 3 TEST ZDANY[1 sukces za mniej niż max. wartość]
d12 =max. 5(3+2) = > 4 TEST ZDANY[1 sukces za mniej niż max. wartość]
Razem 2 sukcesy(tyle ile potrzeba)
Obydwa testy zdane, zamek otwarty.

Porażka
Nieudane otwarcie, test czy wytrych został złamany:
Złodziej ma 3 percepcji
d20 =max. 8(3+5)=>2 UDANE
Wytrych nie jest złamany, lecz trzeba od nowa rozpocząć otwieranie.

Na razie tyle stworzyłem, więcej będzie na
refisite.dbv.pl

Radagast 16-10-2009 23:26

Pomysł z osobnym testem na cechę i umiejętność jest ciekawy, ale z podanego przez Ciebie przykładu widzę, że zbytnio to skomplikowane. Każdy poziom trudności musi mieć dwa modyfikatory: do cechy i umiejętności. Już lepiej to znormalizować i rzucać np. dwoma dwudziestkami. Przy okazji nie wiem, czy nie lepiej uznać, że jedynka oznacza dwa sukcesy. Po prostu pamiętasz, że im mniej tym lepiej i nie musisz się zastanawaić, czy miało być 10, czy 11. Choć możliwe, że nawyki z Neuroshimy dają o sobie znać (z Warhammera nawyków nie nabyłem), bo w sumie zapamiętanie stopnia trudności (nazwa max jest trochę myląca) nie powinno być kłopotem.
Plus w tym co napisałeś nie podoba mi się test na złamanie wytrycha. Owszem, to MG decyduje kiedy należy rzucać, ale moim zdaniem co za dużo to niezdrowo. Dojdzie do tego, że w przypadku złamania wytrycha rzucasz, czy udało Ci się go wyciągnąć, jeśli tak, czy nie narobił hałasu przy spadaniu na ziemię itd. Wydaje mi się, że lepiej wymyślić coś takiego jak krytyczne niepowodzenie (0 sukcesów i brakuje na obu kostkach po min. 3, albo na którejś dwudziestka, albo cokolwiek podobnego) i uznać, że w przypadku otwierania zamka kończy się to złamaniem wytrycha, w przypadku ataku np. upuszczeniem broni etc. Wtedy potrzebujesz tylko jednego testu, więc jest prościej i szybciej.
A, przy okazji rozpisz dokładniej jak się liczy owo max., bo za pierwszym razem jak czytałem, to nie załapałem.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:22.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172