lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Cyberpunk 2020 (http://lastinn.info/cyberpunk-2020/)
-   -   Kostki czy wyobraźnia ? (http://lastinn.info/cyberpunk-2020/5775-kostki-czy-wyobraznia.html)

Egon 30-06-2008 11:19

Kostki czy wyobraźnia ?
 
Cześć!

Co wg. was jest lepsze, przy tworzeniu postaci, takim najszybszym przykładem jest historia. Tam mówią Ci, (przynajmniej w mojej wersji CP2020 v1.1) że masz wybór albo rzucasz albo wybierasz. Mi zasadniczo najbardziej podoba się wybór rzucania kostkami, ponieważ historia wychodzi tak zawiła, że wystarczy ją przeczytać i masz już plan na historie w sesji, a Wy jak uważacie ?



Pozdrawiam
Egon

nonickname 30-06-2008 14:44

Jeśli chodzi o Historię postaci to:

Nie no rzucanie na Historię to nie jest to...
Lepiej samemu coś wymyślić. Po kiego grzyba mi jakieś elementy które nie pasują do mojej koncepcji. Przecież wystarczy trochę kreatywności i inspiracji. A Zawiła historia to nie zawsze dobra historia. Są krótkie KP, które doskonale spełniają rolę - przybliżenie postaci gracza. Nie ma w niej wielu wątków, które z trudem zapamiętują współgracze. Za to samą historię można rozbudowywać już w trakcie sesji. O takie szczegóły, które tworzą klimacik.

Jeśli chodzi o scenariusz sesji to:

Jw. Lepiej wymyslec coś nieliniowego. A nie rzucać kostkami na random ecountery...

Shathra 29-01-2009 20:01

Od tego trzeba zacząć, że CyberPunk 2020 to system, gdzie proces tworzenia bohatera jest baaardzo ubogi (pomijając cybertechnologie), w porównaniu z takim choćby Wampirem.

Najprościej jest wybrać z listy i dopasować wszystkie szczegóły dotyczące życia postaci do koncepcji. Jednak sztuką jest losowanie kostką i zgranie wszystkiego w logiczną całość :)
Moim zdaniem najważniejszy w tym systemie jest 'styl'. Z resztą twórcy też to podkreślali. W związku z tym historia postaci odgrywa mniejszą rolę niż cyberwszczepy, technologiczne bajery i nowości ;)

Szarlej 30-01-2009 10:17

A ja się nie zgodzę. Proces tworzenia postaci w cp jest jednym z prostszych i uniwersalnych. Tylko tu mogę zrobić postać dokładnie taka jaka mi się podoba (no dobra jeszcze Świat Mroku daje taką możliwość bo w shimie jest za mało punktów). Nieuważam też, że historia jest tu mniej ważna niż w innych systemach (Shathra masz coś na poparcie?).

Shathra 30-01-2009 12:10

Cytat:

Napisał Szarlej (Post 187009)
A ja się nie zgodzę. Proces tworzenia postaci w cp jest jednym z prostszych i uniwersalnych.

:)
Przecież nie twierdze, że jest skomplikowany?
Cytat:

Napisał Szarlej (Post 187009)
Nieuważam też, że historia jest tu mniej ważna niż w innych systemach (Shathra masz coś na poparcie?).

Napisałam, że historia postaci w CyberPunku odgrywa mniejszą rolę niż cyberwszczepy, technologiczne bajery i nowości. Nie jest jednak zupełnie nieważna.

CyberPunk 2020 to zdaje się pierwszy system w Polsce (nie chcę generalizować), który założył, że historia postaci jest niezbędna do gry. Nie ma praktycznie możliwości aby ją ominąć. Dla porównania w Warhammerze bardzo często zdarzały się sesje, gdzie historia była zupełnie pomijana, mam tu ma myśli gry na żywo. Wielokrotnie spotkałam się też z tym w Wampirze. Drugą sprawą jest to, że historia w Cyberze może mieć wpływ na ilość pieniędzy na twoim koncie - wygrane, przegranie, oraz na cechy (z tego co pamiętam :) ). Nie widziałam innego systemu, który w konstrukcji historii postaci, ma coś podobnego.

Jednakże pomijając powyższe sprawy, historia postaci CP2020 wg zamieszczonego w podręczniku schematu, jest uboga. W wampirze mamy szereg pytań, na które odpowiada się opisowo, w CP2020 mamy tylko ogólne hasłowe informacje, bez wchodzenia w szczegóły. Przeszłość określana jest punktowo (rocznikowo).

Szarlej 30-01-2009 12:14

Zgodze się ale w części. Historia nie jest niezbędna często ją pomijam, według zasad cp też jest chyba obcjonalna.
Owszem jest uboga bo jest tylko szkicem gracz z mg mają za zadanie ją ożywić (np. Janek wylosowuje, że jego postać była 9 miesięcy w więzieniu, musi teraz ustalić z mg za co itp). Owszem jak ktoś ograniczy się tylko do losowania to będzie ona uboga i będzie miała tylko za zadanie powiększyć cechy gracza.

JohnyTRS 19-02-2009 09:54

ja twardo trzymam stronę wymyślenia historii postaci. Wtedy "właściciel" postaci będzie z nią bardziej związany.
Według mnie h. postaci stworzono za pomocą kości jest jak mechanika gry.
zero wyobraźni, tylko rzuty, rzuty,rzuty...
W końcu to mam być MOJA postać, a nie jakiś KOŚĆotrup.
deziękuję


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:06.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172