Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Cyberpunk 2020
Zarejestruj się Użytkownicy

Cyberpunk 2020 Cyberpunk 2020


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30-06-2008, 12:19   #1
 
Egon's Avatar
 
Reputacja: 10 Egon nie jest za bardzo znany
Kostki czy wyobraźnia ?

Cześć!

Co wg. was jest lepsze, przy tworzeniu postaci, takim najszybszym przykładem jest historia. Tam mówią Ci, (przynajmniej w mojej wersji CP2020 v1.1) że masz wybór albo rzucasz albo wybierasz. Mi zasadniczo najbardziej podoba się wybór rzucania kostkami, ponieważ historia wychodzi tak zawiła, że wystarczy ją przeczytać i masz już plan na historie w sesji, a Wy jak uważacie ?



Pozdrawiam
Egon
 
Egon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-06-2008, 15:44   #2
 
nonickname's Avatar
 
Reputacja: 188 nonickname ma w sobie cośnonickname ma w sobie cośnonickname ma w sobie cośnonickname ma w sobie cośnonickname ma w sobie cośnonickname ma w sobie cośnonickname ma w sobie cośnonickname ma w sobie cośnonickname ma w sobie cośnonickname ma w sobie cośnonickname ma w sobie coś
Jeśli chodzi o Historię postaci to:

Nie no rzucanie na Historię to nie jest to...
Lepiej samemu coś wymyślić. Po kiego grzyba mi jakieś elementy które nie pasują do mojej koncepcji. Przecież wystarczy trochę kreatywności i inspiracji. A Zawiła historia to nie zawsze dobra historia. Są krótkie KP, które doskonale spełniają rolę - przybliżenie postaci gracza. Nie ma w niej wielu wątków, które z trudem zapamiętują współgracze. Za to samą historię można rozbudowywać już w trakcie sesji. O takie szczegóły, które tworzą klimacik.

Jeśli chodzi o scenariusz sesji to:

Jw. Lepiej wymyslec coś nieliniowego. A nie rzucać kostkami na random ecountery...
 
__________________
B > avg

Ostatnio edytowane przez nonickname : 30-06-2008 o 15:47.
nonickname jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-01-2009, 21:01   #3
Banned
 
Reputacja: 0 Shathra nie jest za bardzo znanyShathra nie jest za bardzo znany
Od tego trzeba zacząć, że CyberPunk 2020 to system, gdzie proces tworzenia bohatera jest baaardzo ubogi (pomijając cybertechnologie), w porównaniu z takim choćby Wampirem.

Najprościej jest wybrać z listy i dopasować wszystkie szczegóły dotyczące życia postaci do koncepcji. Jednak sztuką jest losowanie kostką i zgranie wszystkiego w logiczną całość
Moim zdaniem najważniejszy w tym systemie jest 'styl'. Z resztą twórcy też to podkreślali. W związku z tym historia postaci odgrywa mniejszą rolę niż cyberwszczepy, technologiczne bajery i nowości
 
Shathra jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-01-2009, 11:17   #4
 
Szarlej's Avatar
 
Reputacja: 558 Szarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnie
A ja się nie zgodzę. Proces tworzenia postaci w cp jest jednym z prostszych i uniwersalnych. Tylko tu mogę zrobić postać dokładnie taka jaka mi się podoba (no dobra jeszcze Świat Mroku daje taką możliwość bo w shimie jest za mało punktów). Nieuważam też, że historia jest tu mniej ważna niż w innych systemach (Shathra masz coś na poparcie?).
 
__________________
[...]póki pokrętna nowomowa
zakalcem w ustach nie wyrośnie,
dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi,
w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...]
Szarlej jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-01-2009, 13:10   #5
Banned
 
Reputacja: 0 Shathra nie jest za bardzo znanyShathra nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Szarlej Zobacz post
A ja się nie zgodzę. Proces tworzenia postaci w cp jest jednym z prostszych i uniwersalnych.

Przecież nie twierdze, że jest skomplikowany?
Cytat:
Napisał Szarlej Zobacz post
Nieuważam też, że historia jest tu mniej ważna niż w innych systemach (Shathra masz coś na poparcie?).
Napisałam, że historia postaci w CyberPunku odgrywa mniejszą rolę niż cyberwszczepy, technologiczne bajery i nowości. Nie jest jednak zupełnie nieważna.

CyberPunk 2020 to zdaje się pierwszy system w Polsce (nie chcę generalizować), który założył, że historia postaci jest niezbędna do gry. Nie ma praktycznie możliwości aby ją ominąć. Dla porównania w Warhammerze bardzo często zdarzały się sesje, gdzie historia była zupełnie pomijana, mam tu ma myśli gry na żywo. Wielokrotnie spotkałam się też z tym w Wampirze. Drugą sprawą jest to, że historia w Cyberze może mieć wpływ na ilość pieniędzy na twoim koncie - wygrane, przegranie, oraz na cechy (z tego co pamiętam ). Nie widziałam innego systemu, który w konstrukcji historii postaci, ma coś podobnego.

Jednakże pomijając powyższe sprawy, historia postaci CP2020 wg zamieszczonego w podręczniku schematu, jest uboga. W wampirze mamy szereg pytań, na które odpowiada się opisowo, w CP2020 mamy tylko ogólne hasłowe informacje, bez wchodzenia w szczegóły. Przeszłość określana jest punktowo (rocznikowo).
 
Shathra jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-01-2009, 13:14   #6
 
Szarlej's Avatar
 
Reputacja: 558 Szarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnieSzarlej jest jak niezastąpione światło przewodnie
Zgodze się ale w części. Historia nie jest niezbędna często ją pomijam, według zasad cp też jest chyba obcjonalna.
Owszem jest uboga bo jest tylko szkicem gracz z mg mają za zadanie ją ożywić (np. Janek wylosowuje, że jego postać była 9 miesięcy w więzieniu, musi teraz ustalić z mg za co itp). Owszem jak ktoś ograniczy się tylko do losowania to będzie ona uboga i będzie miała tylko za zadanie powiększyć cechy gracza.
 
__________________
[...]póki pokrętna nowomowa
zakalcem w ustach nie wyrośnie,
dopóki prawdę nazywamy, nieustępliwie ćwicząc wargi,
w mowie Miłosza, w mowie Skargi - przetrwamy [...]
Szarlej jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-02-2009, 10:54   #7
 
JohnyTRS's Avatar
 
Reputacja: 2918 JohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputację
ja twardo trzymam stronę wymyślenia historii postaci. Wtedy "właściciel" postaci będzie z nią bardziej związany.
Według mnie h. postaci stworzono za pomocą kości jest jak mechanika gry.
zero wyobraźni, tylko rzuty, rzuty,rzuty...
W końcu to mam być MOJA postać, a nie jakiś KOŚĆotrup.
deziękuję
 
JohnyTRS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:56.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164