lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   Pytania o mechanikę (DnD 3.5) (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/14712-pytania-o-mechanike-dnd-3-5-a.html)

Warlock 16-02-2016 14:40

Nie mam podręcznika pod ręką, więc nie wiem co tam dokładnie było zapisane w Krok 2, ale w skrócie obalanie wygląda następująco:
Nieuzbrojony atak dotykowy wręcz, który prowokuje atak okazyjny od ofiary ataku (chyba, że masz odpowiednią do obalania broń). Jeśli spudłujesz to przeciwnik unika. Jeśli trafisz to przechodzisz do kolejnej fazy, czyli test przeciwstawny siły vs siła/zręczność/balansowanie lub jeździectwo w przypadku próby zrzucenia kogoś z wierzchowca. Porażka na teście oznacza, że nie udało się Tobie przewrócić przeciwnika i Twój przeciwnik może teraz spróbować przewrócić Ciebie - chyba, że atak wykonałeś bronią przystosowaną do obalania, więc przy porażce możesz ją wyrzucić i uniknąć kontry.

Jako ciekawostkę dodam, że można obalić latającą istotę, która w efekcie zaczyna spadać.

Mam nadzieję, że pomogłem. Piszę z komórki, więc nie mam możliwości zweryfikować wszystkiego, ale jak usiądę przy kompie to postaram się odpowiedzieć na resztę pytań :)

Ulli 16-02-2016 14:49

Cytat:

Napisał Pablo0220 (Post 608945)

1. Wyjaśni mi ktoś obalanie a dokładnie: "krok 2: Czy przeciwnik unika ?" Na czym polega to owe uniknięcie.

Ja to rozumiem tak, że przeciwnik może zdecydować, że cię przepuszcza w wtedy po prostu przechodzisz przez jego pole.

Cytat:

Napisał Pablo0220 (Post 608945)
2. Ogarniam towarzysza dla druida, będzie to niedźwiedź czarny. Bazowo posiada 3k8 KW, z racji poziomu druida dostanie kolejne 4 KW. Rozwój tego zwierzęcia jest rozpisany tak: 4-5 KW (średni) i nic dalej. Sumując bazowe i premiowe KW wyjdzie 7. Nie wiem co teraz zrobić, czy zwiększyć po prostu rozmiar tego stworzenia czy rozpisać je tylko do pięciu KW i dodać kolejnego towarzysza.

Zwierzęcy towarzysz druida jest traktowany jak bestia magiczna tyle, że zachowuje KW zwierzęcia, jego ataki i cechy. Nie jest ograniczony zwierzęcym schematem rozwoju. Jego premie do ataku i rzuty obronne można wyliczyć z tabeli w podręczniku gracza. Jeśli mimo to nie jesteś z niego zadowolony możesz przecież zawsze go odprawić i zgodnie z opisem w PG wziąć potężniejszego.

W Trylogii Łowcy jest scena jak druid podróżuje z bratem i odprawia swojego towarzysza niedźwiedzia bo mają wejść do krasnoludzkiej twierdzy. Wytłumaczył mu, że nie mogą dalej iść razem i się rozstali. I wtedy można pozyskać potężniejszego towarzysza.

Cedryk 16-02-2016 15:37

co do drugiego jest tak jak pisze Ulli dodać jednak należy, że przy zmianie ilości kości może zmienić się też rozmiar zwierzęcego towarzysza, czyli taki towarzysz wilk może być wielkości złowieszczego wilka i służyć za wierzchowca ;)

Molkar 16-02-2016 16:35

O ile mistrz gry jest miły i pozwoli spotkać takową bestię na swojej drodze ;) od któregoś to i można złowieszczą małpę brać :P ale to nie znaczy, że będzie to po drodze GMowi ;D

Pablo0220 16-02-2016 16:41

Ulli skoro nie jest ograniczony zwierzęcym schematem rozwoju, to takowy niedźwiedź z 7 Kośćmi wytrzymałości jest już dużego rozmiaru czy cały czas średniego ? (W opisie jest tylko taka informacja: 4-5 KW (średni) ).

Cedryk 16-02-2016 16:51

Molkar tu nic Mg nie ma do gadania jak ci wilk towarzyszy to z czasem urośnie z powodu zwiększającej się ilości jego KW.
Akurat u niedźwiedzi nie zmienia się rozmiar.

Pablo0220 16-02-2016 18:32

Cholera zawiłe te dedeki - kolejne pytanie.

"Premiowe KW: ..pamiętaj, że dodatkowe Kostki Wytrzymałości zwiększają bazowy atak i bazowe rzuty obronne stworzenia. Bazowa premia do ataku zwierzęcego towarzysza jest taka sama, jak druida o poziomie odpowiadającym KW zwierzęcia..".

Niedźwiedź czarny (alternatywny towarzysz, poziom -3) Druid poziom 10.
Bazowa premia do ataku niedźwiedzia czarnego: +2/+6, a druida 7 poziomu +5 (7 ponieważ - 10 poziom druida -3 z racji wybrania alternatywny chowaniec).

Czy dobrze rozumiem bazowy atak spada w dół ? Od razu zapytam czemu w statystykach potworów podają najpierw niższą wartość bazowego ataku a potem wyższą.

Cedryk 16-02-2016 19:33

Ja nie widzę tutaj spadku bazowego ataku, ma zwierzęcy towarzysz dokładnie tyle bazowego ile powinien, jeśli zależy ci na ilości i wartości bazowego ataku polecam wilka na tym poziomie miałby bazowy 6/1.
Co zaś do wartości jedna określa walkę normalną drugą w zwarciu, gdzie rolę zaczyna odgrywać również rozmiar, dokładnie masz opisane co jest czym na stronie 5 księgi potworów.
Ogólnie nie opłaca się zamieniać wilka na niedźwiedzia mając 10 poziom.
Zwierzęcy towarzyszy druida wilk ma na 10 poziomie rozmiar duży 8 KW żywotności SF24 ZR16 Bd19 , +10 naturalny pancerz, niedźwiedź rozmiar duży zaś 7KW, SF21, Zr16, Bd19, +6 naturalny pancerz.

Pablo0220 16-02-2016 20:05

Aha teraz rozumiem. Wcześniej brałem po prostu drugą wartość za bazowy atak. Jeszcze jednej rzecz mnie zastanawia:

"Bazowa premia do ataku zwierzęcego towarzysza jest taka sama, jak druida o poziomie odpowiadającym KW zwierzęcia"

Rozumiem, że tworząc towarzysza dla tropiciela, opieramy się również o bazowy atak druida ?


Ale ślepota ze mnie jak byk napisane atak/zwarcie xD

Cedryk 16-02-2016 20:15

Tak lub możesz też oprzeć się na zasadzie z księgi potworów bo jest identyczna o ile dobrze poznaję. Wzmacnianie stworzeń tabela 4.1str 290 księgi potworów zwierzęta KW zwierzęcia *3\4 (jak kapłan/druid).
Łowca ma tylko połowę poziomów do zwierzęcego towarzysza czyli zwierzęcy towarzysz łowcy 10 poziomu to 10/2=5 czyli jak zwierzęcy towarzysz druida 5 poziomu.
Zastanowiłbym się też czy aby nie wybrać złowieszczego szczura bardziej mobilny, wybór zależy do ciebie.
Problem, ze zwierzęcymi towarzyszami jest jeden nie są zbyt mobilne dlatego ja zawsze wybieram takie które potrafią się wspinać, np, złowieszczy szczur, lampart takie już do podziemi zejdą z wilkiem byłby problem ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:02.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172