Czy liczba modyfikacji z pochodzenia jest ograniczona do jednej? Albo umiejętności, albo biegłość, albo coś innego, czy też mogę zmienić kilka aspektów? Czy jeśli klasa i pochodzenie dają mi tą samą biegłość w narzędziach, to mam zmianę darmową? Czy można w klasie zmienić biegłość w narzędziach na inne narzędzia? Co o tym mówią podręczniki podstawowe i dodatki? Dodam, że zamieniłem już w klasie biegłość w broni prostej na inną również w broni prostej, a także zmieniłem w pochodzeniu jedną z dwóch umiejętności. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
W Tasha`s cauldron of everything są zasady na jakich można zamienić profki narzędzi, jezyki i biegłości w broni. Ale jest tam dopisek - at the DM discretion. I tyle w temacie. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
W backgroundzie są: 2 umiejki Max 2 toolsy max 2 języki. Przynajmniej w większości. I w tym backgroundzie możesz dłubać, o ile uzasadnisz to jakoś fabularnie i o ile MG pozwoli. A propos Tashy, skopiuj tekst z PDFa, zapodaj stronę itd. Jeśli dysponujesz modułem lub dodatkiem, to działaj. |
Asmodian, przykro mi, ale mam wrażenie, że ciężko nam się zrozumieć. Pytanie czy zrobiwszy jedną zmianę w backgroundzie, mogę nadal zrobić drugą tak, by nie odbiegać od tego co mówią podręczniki. Czy mogę prosić uprzejmie o informację gdzie tego szukać w podręczniku Tashy? Bo rozumiem, że zasady pozwalające wprost na takie modyfikacje są stamtąd, a podręcznik gracza tego nie określa? Choć sam nie wiem, czy zwykły podręcznik gracza tego nie określa sam w sobie. Po pierwsze mówi, że te pochodzenia to są przykłady, z których można skorzystać, a po drugie jest tam użyte słowo "oraz" o którym wspomniałem wcześniej. I nie ma nigdzie informacji, że tylko jedno można zmienić. [edit] Jest także powiedziane, co zobaczyłem przed chwilą dosłownie dopiero: "Gdyby postać miała otrzymać z dwóch różnych źródeł tę samą biegłość, to zamiast jej dublowania może wybrać inną biegłość tego samego rodzaju (w umiejętności albo w obsługiwaniu się narzędziami)." Gdybym wcześniej to dostrzegł, nie poruszałbym w ogóle tej dyskusji xD Sprawę uważam za rozstrzygniętą :) |
Cytat:
|
Inne zagadnienie chcę teraz poruszyć: W wersji 3.0 albo 3.5 jest coś takiego jak postawa defensywna, postawa obronna, czy jakoś tak. Czy jest coś analogicznego w wersji 5.0? |
Jest. Akcja Dodge. O ile widzisz atakujacego, ten ma zawadę (disadvantage) do rzutu na atak. Unikający ma też przewagę (Advantage) do testów zręczności (Dex) aż do początku swojej następnej tury. Dodge jest przerywane, jeśli jest się nieprzytomnym (incapacitated), lub prędkość spadnie do 0 z jakichś powodów (zaklęcie lub efekt np.) |
Rozumiem, że podjęcie akcji Dodge sprawia, że nie można już atakować? Chodziło mi o coś innego. Coś na zasadzie ze mam plus do Klasy Pancerza ale minus do trafienia i/lub obrażeń. W 5.0 już czegoś takiego nie ma? |
Postać w turze może zrobić akcję i ruch. Dodatkowo, postać ma możliwość wykonywania bonusowej akcji, o ile ma umiejki/abilki itd aby je wykonywać, oraz reakcję, o ile zachodzą pewne określone w reakcji okoliczności (np. atak okazyjny). Teoretycznie, jeśli masz umiejkę/abilkę dającą możliwość ataku na akcji bonusowej, to teoretycznie możesz atakować wykonując akcję dodge. W D&D 5 nie ma minusów do trafienia. Stosuje się mechanikę przewagi/zawady. Przewaga to rzut dwoma d20 i wybranie lepszego wyniku, zawada to to samo, ale wybieramy gorszy rzut. Radziłbym poczytać rozdział 9 PHB, bo to mięcho gry. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:52. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0