lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Komentarze do sesji RPG - Fantasy (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-fantasy/)
-   -   [komentarze] Bractwo Skaczącego Konia (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-fantasy/18861-komentarze-bractwo-skaczacego-konia.html)

Efcia 01-05-2020 13:20

Witam wszystkich :)
Również mam nadzieję na przyjemną rozgrywkę.

Cytat:

Napisał Campo Viejo (Post 878325)

Organizacyjnie - ustalcie kto jakie role będzie sprawował w podróży. Możecie też wybrać dowódcę, a jeżeli nikt się poczuwa, nie wychyla z szeregu, to Rządca rzecz jasna wręczy mapę synowi Rhudela.

Do obsadzenia:

Przewodnik
Zwiadowca
Myśliwy
Wypatrywacz

O ile rozumiem, że Rządca może sobie wybrać osobę, której przekaże mapę, o tyle nie rozumiem dlaczego na początku mamy wybrać role.
Postacie nie znają się. Nie można zatem określić kto w czym będzie dobry.

Stwierdzenia typu "Ja, Ja!" Nie są żadnym argumentem, przynajmniej dla mnie. Powinniśmy trochę poczekać i przydzielić je później.

Campo Viejo 01-05-2020 14:10

Efcia, (jeżeli chodzi o lidera) to nie macie, tylko możecie. A czy się znają, czy nie nie, to również zależy od was. ;-)

EDIT: a jeżeli chodzi o role podróżowania, to zakładamy fabularnie, że one naturalnie się układają, jak obowiązki, a mechanicznie, to muszę wiedzieć zawczasu, bo z rolami podróży są związane testy na zdarzenia losowe. Przed wyruszeniem jest okazja się spotkać i porozmawiać, a i w pierwszym dniu podróży można to obgadać, więc ustalając teraz, nie znaczy, że postacie sobie tego nie ustaliły, ustalą. Role w przyszłych podróżach mogą się zmieniać jeśli tego chcą postacie.

Efcia 01-05-2020 14:50

Dobrze, rozumiem.

Czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego ta grupa osób razem zgłosiła się? To dość istotne.

Campo Viejo 02-05-2020 18:15

W międzyczasie wyjaśnię nieco jak najprościej zrozumieć podstawy tego jak rozumieć mechanicznie postać, jej rozwój i tak dalej, patrząc na kartę postaci.
Wybaczcie jakość graficzną, bazgrane paluchem na komórce. Najważniejsze kwestie, reszty elementów KP nie wyjaśniam, żeby nie przytłoczyć nadmiarem informacji. Jeżeli opanujecie takie patrzenie na KP wszystko wyda się proste i intuicyjne.



1. Kolor czarny. Pod Atrybutami Ciała, Serca i Sprytu są kolumny ich umiejętności.

2. Kolor czerwony. Rzędy umiejętności to również grupy np. Body, Inspire, Persuade to wszystko kategoria Personality. I analogicznie reszta pod spodem tym samym kluczem.

3. Kolor pomarańczowy. Wszystkie te zwykle umiejętności rozwijamy dzięki Punktom Rozwoju (suma zapisywana na dole KP) które zbieramy w tych „kopnietych kwadracikach) w kategoriach gdzie są trzy puste pole. Za każdy zwykły sukces z umiejki danej grupy, będę zakreślił pierwsze oczko. Za „duży” sukces drugi, a za wyjątkowy sukces trzecie pole. Trzeba po kolei zakrywać te pola, wiec jeśli wszystkie są puste a postać zda test Nadzwyczajnie to niestety zakryje tylko pierwsze pole, jeśli pierwsze było zajęte to drugie, a jeżeli oba pierwsze wypełnione to wtedy trzecie. I w druga stronę, jeżeli ktoś ma dwa pola zakryte i zda na „Duży sukces” to już nie skorzysta w rozwoju, i tak dalej.
To jak dobrze zda postać zazwyczaj test określają kości k6 których postaci przysługuje tyle, na której randze umie umiejkę. Za każda wyturlaną szóstkę, jeżeli test był zdany, to poziom sukcesu podskakuje o jeden do góry.

Suma tych zakreślonych punktów rozwoju potem ląduje na dole KP w kółku Advancement Points.

4. Kolor fioletowy. To punkty doswiadczenia. Przyznaję je głównie ja za dobrą grę.
Rozwijają Valor i Wisdom oraz Umiejki Bojowe

5. Kolor żółty to Valor. Podnosząc poziom Valor postać między innymi dostaje Rewards, czyli niezwykłe bronie lub zbroję lub cechy bonusowe do tworzenia tych takich wyjątkowych przedmiotów.

6. Kolor niebieski to Wisdom. Rozwija Virtus, czyli perki osobowościowe, fizyczne, magiczne, etc. analogicznie do sposobu jak Valor robi z Rewards.

7. Kolor zielony to podkreślone umiejki zwykle i bojowe. Przy zdawaniu testu do wyniku rzutu zawsze dodaje się Artybut przyporządkowany umiejce. Jeżeli jest podkreślona, czyli faworyzowana, to współczynnik faworyzowanego atrybutu jest w małym kółeczku przyklejonym do podstawowego współczynnika Atrybutu.


Wszystko proste, prawda?

A formuła na zdanie testu to:

Kość Przeznaczenia (K12) + n-kości sukcesu, rangi umiejętności (n-k6) + Atrybut

Trzeba wyrzucić lub pobić Stopień Trudności, Target Number (TN) który jest stopniowany w zależności od tego jakie są okoliczności.

Campo Viejo 06-05-2020 23:01

Dziękuje za komplet postów. :-)
Za pierwszym razem z rozpędu ze zgorszeniem przeczytałem, że elfka jest puszczalska, a nie puszczańska :rotfl:

Dajcie znać tutaj, lub na PW, kto jaką zbroję/hełm/tarczę nosi, jeżeli w ogóle.
Na dole KP, obok miejsca na zbroje i nakrycie głowy, trzeba kliknąć, otworzy się lista, „select gear piece) i poczytać jakie rodzaj zbroi ma opis w znaku zapytania, i parametry.

Postarajcie się uwinąć z tym w kilka dni, im chybciej tym lepiej.

Pan Elf 06-05-2020 23:12

Puszczańska elfka będzie nosić leather corslet. I to w sumie wszystko ze zbroi. Hełmu i tarczy nie ma.

Efcia 06-05-2020 23:33

Cytat:

Napisał Campo Viejo (Post 879029)
Za pierwszym razem z rozpędu ze zgorszeniem przeczytałem, że elfka jest puszczalska, a nie puszczańska :rotfl:

.

Widać kto czym myśl :P

Marrrt 07-05-2020 00:57

A to takie ładne słowo.

Broń:
Rogacz ma long-hafted axe i chciałbym, by posiadał też toporek do rzucania taki jak Gimli na filmie. Nie wiem czy to się da, a jeśli tak to jak to mechanicznie wychodzi...

Zbroja:
Leather corslet
Shield

Aaaa... I cześć wszystkim:)

Campo Viejo 07-05-2020 02:11

Cytat:

Napisał Marrrt (Post 879040)
chciałbym, by posiadał też toporek do rzucania taki jak Gimli na filmie. Nie wiem czy to się da, a jeśli tak to jak to mechanicznie wychodzi...

Mechanicznie to rzucać można tylko włócznią.
Nie widzę jednak przeszkody, aby mechanicznie udostępnić to dla noża i zwykłego toporu (który nie jest strasznie wielki, raczej taki jak tutaj), jeżeli to takie ważne dla postaci.

Jeżeli jednak wolisz, aby było typowe do rzucania (podobnych rozmiarów jak zwykła topór #5, inny kształt, jak #1, to mogę pójść kompromis. Obrażenia rzucanymi toporami w połowie pomiędzy zwykłym toporem uderzonym z ręki, a nożem.

Marrrt 07-05-2020 10:52

Niech będzie zwykły topór w takim razie.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:40.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172