Cytat:
Do illustratora była wtyczka, która pozwalała od razu przenosić całe warstwy bezpośrednio do pliku. Do photoshopa też jest? Czy trzeba wrzucać ręcznie?
| Nie bardzo wiem, o co pytasz :P Nie pracuję z programami Adobe, więc ci chyba nie pomogę. Cytat:
Tak, ogólnie wydaje mi się, że chyba nie warto używać GIS zrobienia do mapy jeśli nie planuje się jej aktualizować.
[...]
To tak jakby odpalać photoshopa do narysowania sytuacyjnego planu w sesji za pomocą paru kresek
| Jasne, ale np. projekt xepera to jest już światoworzenie na maksa i na poważnie - GiS mógłby tu wydatnie pomóc jako swoista "baza wiedzy" o świecie, gdzie np. można wrzucić dane o pogodzie, demografii, rzeźbie terenu, npcach, historii, zasobach, otoczeniu etc. Niekoniecznie nawet do użycia potem w formie graficznej, ale jako pomoc dla MG przy prowadzeniu sesji. Nie mówiąc już o tym, że mapy GiS są nieskończenie skalowalne - w tej samej bazie możesz mieć informacje i o miasteczku i o państwie, a potem tylko szybko robić "zdjęcia" wybranych miejsc i je pokazywać graczom. Cytat:
A i tak trzeba potem ozdabiać w photoshopie
| Kwestia biustu. Znaczy gustu ;) IMHO style kartograficzne dostępne w QGIS są wystarczająco ładne, żeby można było udostępniać taką mapę bez większych przeróbek - chyba że ktoś chce dodać "klimatyczne" efekty jak fakturę materiału. Ale sama wizualizacja informacji jest wystarczająca z tym, co jest w programie.
EDT:
Bo ludzie zwykle uważają GiS za "program do map". W rzeczywistości jest inaczej - funkcja kartograficzna tych programów jest drugorzędna względem tego, że są to głownie bazy danych, tylko po prostu z graficznym "outputem" dla użyszkodnika ;)
EDT2:
Nie przekonuję nikogo do używania GiS do jednorazowych map (bo to jest strzelanie z armaty do wróbla), ale myślę że duże projekty tworzenia całych settingów mogłyby na tym zyskać :) |