lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Literatura (http://lastinn.info/literatura/)
-   -   Wasz ulubiony komiks (http://lastinn.info/literatura/969-wasz-ulubiony-komiks.html)

secutor 19-08-2013 01:50

Komiks, 9 sztuka wyzwolona.

Ja tylko napisze o tym ze w dziecinstwie ogromne wrarzenie zrobil na mnie komiks "W poszukiwaniu ptaka czasu".

Ktos tutaj wspomnial ze komiksy nie rozbudzaja wyobrazni, ale przeciez komiksy rysowane sa z wyobrazni, a co z wyobrazni pochodzi, do wyobrazni trafia.
Rozumie ze caly obraz jest narzucony przez autora w przeciwienstwie do ksiarzek, gdzie wyobraznia caly czas musi pracowac.
Ale komiks, moi drodzy, dobrze narysowany, potrafi pobudzic tez i wyobraznie.

Juz klasyczny trik, z postaciami wychodzacymi z pol-morku i cienia, kotry to cien zaslania to czego wyobraznia sie tylko domyslac moze.
Ten sam trik stosowany jest w filmach, w ujeciach minej lub bardziej erotycznych gdy kamera pokazuje tylko czesc kobiecego ciala np. nogi na szpilkach i koronkowe stringi na podlodze. :-) A co wyrzej mozna sie tylko domyslac. Wyobraznie wiadomo co podpowiada ale logika mowi ze aktorka jest (niestety) ubrana :-)
Podobnie sprawa ma sie w horrorach, np. obcy Ridley`a Scota.
Obcy byl pokazywany tylko czesciowo, po kawalku, rozbudzajac ciekawosc, strach i groze w wyobrazni.
W komiksach, czesto sa tylko oczy swiecace w mroku np. w Spawn,to bylo czeste.

Innym trikiem jest prosty fakt o ktorym wspomnial bohater z filmu "wielki Szu".
Oko gubi sie w nadmiarze szczegolow.
Tak panie i panowie, to co morzemy podziwiac w grach, czy filmach takich jak Hobbit, pochodzi wlasnie z takiego toku myslenia.

A to kolejny z trikow, tez zaadoptowany do gier, filmow itd. itp. i to jest trik ktory autor komiksu " w poszukiwaniu ptaka czasu" wzniosl chyba na wyzyny mistrzostwa.

Chodzi mianowicie o rysowanie "przestrzenne", takie pseudo 3D.
Czlowiek ogladajac taki rysunek, ma ochote sprawdzic co kryje sie za tamtym wzgorzem, za rogiem, za budynkiem itd. itp.
Ten trik byl wykorzystywany bardzo szeroko w grze "good of war".
W grze "mortal kombat" areny tez byly tak robione.
Wyraznie mozna wyruznic pierwszy plan i ostatni oraz jakby "przestrzen" pomiedzy nimi.
Cudo.
Polecam poekperymentowac z tym wszystkim rysownikom, mniej lub bardziej zaawansowanym.
Czasami efekt moze przerosnac wasze najsmielsze oczekiwania.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:58.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172